Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.



Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:







Oh ja, en we komen van hier .



Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Ik verheug mij op de komende herfstdagen, regen, wind, het mag ook gaan stormen, ik ben het nu zo spuugzat de eeuwige zon, elke dag maar weer.



Het is nu bewolkt ,ik hoop dat het toch gaat regen,regen en nog eens regen.

Dan ga ik buiten staan te dansen.
Hier is het echt een zonovergoten hel. Voel me alsof ik een week geleden voor het laatst gedoucht heb, maar in werkelijkheid is dat pas een paar uurtjes geleden. Bah, bah en nog eens bah! Dit weer is volgens mij alleen enigszins draaglijk als je een privézwembad hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik kan ook niet wachten tot het weer lekker koud wordt. Ik heb echt een bloedhekel aan dit 'prachtige zomerweer'. Komt ook wel omdat ik door een huidaandoening erg snel verbrand.



Maar ik kijk er nu al naar uit om 's avonds in een dikke coltrui weg te kruipen op de bank, met een dekentje erbij, kop thee of gluhwein en een goede film. Of met heerlijk warme winterlazen door de sneeuw te banjeren. En het is in de winter zoveel prachtiger buiten.
Alle reacties Link kopieren
voor Mayhem!



Het duurt ook al zo lang hè? Er lijkt gewoon geen eind aan te komen. En als je al de hele zomer hebt geprobeerd de moed erin te houden dan lukt dat op een gegeven moment niet meer. Heel herkenbaar hoor. Scheld maar even lekker. Maar echt, het kan nu echt niet lang meer duren. Hooguit nog een paar weken kans op echt warm weer, maar voor hetzelfde geld blijft het na deze stuiptrekkingen nu wat koeler.



Ik spreek nu ook mezelf even wat moed in. Heb het ook wel even helemaal gehad.



* poef *



Elke zomer is niet fijn, maar de zomer van dit jaar was wel een heel erge ^%##@#^&*( zomer!
Rifkaa, lief van je! De knuffel doet me echt goed. Fijn om te weten dat ik er niet alleen voor sta en je lieve woorden doen me ook echt goed, dank je wel!



Voor jou een extra en heel veel sterkte!
Ook hier een voor mayhem snap hoe je je voelt.



De vooruitzichten zien er goed uit onder de 20 graden vanaf zondag maar ja dat kan altijd veranderen.
quote:lelijk86 schreef op 06 september 2013 @ 18:24:

Ook hier een voor mayhem snap hoe je je voelt.

Wat lief! Doet me goed
Ik hoorde net gerommel in de lucht, maar volgens mij is het weer overgewaaid. Wel lekker dat het in elk geval vroeger donker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Jij ook bedankt voor de knuffel, Mayhem. Dat doet inderdaad goed!
Hier is net een buitje geweest, met wat geboember. Was wel even lekker .



En nu mag het tot half elf droog blijven, want dochter is met een paar vriendjes naar de kermis, die vanavond afgesloten wordt met vuurwerk, en papa moet haar ophalen.



Daarna mag van mij het noodweer losbarsten.



En Mayhem: sterkte nog even. Morgen wordt het nog maar 23 graden, en ik heb me laten vertellen dat de temperatuur daarna zelfs onder de twintig graden gaat duikelen. Nog even volhouden dus, het komt goed !
Dank je Lady-Voldemort! Ik ben helemaal toe aan koelere temperaturen en noodweer! Maar eerst duim ik nog even voor je dochter op de kermis dat het droog blijft voor vanavond.
Nou, het is gelukt hoor. Het is droog gebleven en het vuurwerk was prachtig. Ik heb er voor de deur met zoon naar staan te kijken, lekker in de korte broek. We missen nu alleen de oliebollen .



Dus laat dat noodweer nu maar komen, dochter heeft vandaag al eerder een nat pak opgelopen dus daar kan er nog wel eentje bij.
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 september 2013 @ 21:48:

We missen nu alleen de oliebollen .

Oliebollen!
Alle reacties Link kopieren
Haha jullie met je oliebollen!



Ik ben net thuis van mijn werk, waar de arico dus kepot is. Hel!! Volgens mij was het wel 30 graden binnen. Gelukkig was ik nu niet de enige die liep te zeuren over de warmte
Vanavond letterlijk het huis ontvlucht want sauna. De warmte blijft lang binnen hangen. Samen met vriend een nachtwandeling gemaakt, was echt gezellig. Even naar een park in de buurt geweest met fontein. En buiten is het echt heerlijk nu.
Hier ook een sauna in huis terwijl het net wat afgekoeld was voor de hitte gisteren weer terug kwam. Niet fijn. Hoewel ik wel erg heb genoten van het zonnige weer!



Maar, ik denk dat het meeste nu toch écht wel voorbij is, dus nu (of nou ja, bijna) is het jullie beurt om te gaan genieten! Of in elk geval is het dan niet meer zo heet en is het voor jullie wat beter uit te houden. Geniet van dat vooruitzicht!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayhem schreef op 07 september 2013 @ 00:21:

Vanavond letterlijk het huis ontvlucht want sauna. De warmte blijft lang binnen hangen. Samen met vriend een nachtwandeling gemaakt, was echt gezellig. Even naar een park in de buurt geweest met fontein. En buiten is het echt heerlijk nu.



Klinkt heerlijk.



Ja daar heb ik dus ook last van, ik heb geen ramen die je tegen elkaar kan open zetten. En de ramen die ik heb kunnen niet open omdat mijn katten anders ontsnappen. Helaas heb ik niet van die kantelramen. Wel dubbelglas en goed geisoleerd mijn huis dus de warmte gaat er niet uit. Gewoon meer dan 30 graden nu in huis. Gewoon vies warm.



Maar we blijven postitief, als het goed is volgende week minder warm. Lijkt me ook heerlijk met mijn astma, ik puf mij gek .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Was ook heerlijk Mylene_Valerie! Even lekker uitwaaien. Ik begrijp dat je de ramen niet open zet als er een risico is dat de katten ontsnappen.



Ik hoop dat je de komende dagen minder last hebt van je astma en dat je dan minder vaak hoeft te puffen!
quote:Krullevaer schreef op 07 september 2013 @ 00:30:

Hier ook een sauna in huis terwijl het net wat afgekoeld was voor de hitte gisteren weer terug kwam. Niet fijn. Hoewel ik wel erg heb genoten van het zonnige weer!



Maar, ik denk dat het meeste nu toch écht wel voorbij is, dus nu (of nou ja, bijna) is het jullie beurt om te gaan genieten! Of in elk geval is het dan niet meer zo heet en is het voor jullie wat beter uit te houden. Geniet van dat vooruitzicht!Dank je wel! Fijn dat jij van het weer hebt genoten de afgelopen twee dagen
Alle reacties Link kopieren
Zou het????



Ook na het weekeinde zit 20 graden er voorlopig niet in en is het wisselvallig.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk weer vandaag, ik leef helemaal op! Ik vind het zo lekker wakker worden als je ziet dat het grijs is buiten. Wat een verschil met gisteren.

Binnen is het nog 25 graden, dus dat mag nog wel even wat zakken
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste mensen het vandaag Rotweer vinden. Het is donker, regenachtig en ok niet heel warm. Ik lig hier ouderwets in mijn bed te genieten van een luie zondag. Het voelt of het weer mag, lang in bed liggen met boek en/of laptop.

Er is niemand die me zegt dat het niet mag, maar in de zomer lijkt actief en energiek de norm te zijn en dan lijkt zo'n luie zondag bijna taboe.

Straks uitgebreid ontbijten en genieten van het binnen zijn.

Dat geluksgevoel van knisperende sneeuw ken ik ook. Ik sta er niet extreem vroeg voor op, maar ik ga wel iets eerder naar mijn werk. Dan is het nog fijn stil op straat.
Alles komt goed
Eindelijk, afgekoeld!!!



Ooooh het gevoel van knisperende sneeuw, verlang daar naar. Wij wonen landelijk, dus ik kan hopelijk lekker hier de velden in, paardjes kijken met de klein straks, en mijn laarzen in verse sneeuw zetten, waar verder nog niemand gelopen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa!!! Gisteravond begon het te regenen en heb ik alle ramen en deuren tegenover elkaar opengezet. Het is nu lekker koel in huis en het regent nog steeds!!! Heerlijk!



Lui in bed liggen is nu ook gewoon veel fijner, in de zomer is het zo licht buiten en warm onder je laken, nu is het grijs en lekker behaaglijk in bed.

Heerlijk!



Heb zin om m'n regenlaarzen aan te trekken :-)



Ik had nooit zoveel last van de warmte, maar deze zomer heb ik zwanger beleefd, wat een drama! Ik voelde me letterlijk ziek.

En iedereen maar roepen: ah joh, stel je niet aan!

Nee joh, ik hang de halve dag boven een teiltje..

Ik heb nu echt begrip gekregen voor mensen die zoveel last hebben van warmte.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie veel toewensen met de aankomende regen, donkere dagen, sneeuw, ijzel, en kou..



Zoals jullie al zien ben ik een zomerliefhebber, maar dat mag de pret van jullie niet drukken. Wij hebben een goede zomer gehad!



We gaan vanaf 1 oktober grondig verbouwen in onze nieuwe huis! En we gaan er een heerlijke openhaard in plaatsen met een loungehoek ervoor (lees: 2 grote fauteuils, met heeeeel veel kussens.)



Heb er zo'n zin in! Dus voor mij mag de winter ook wel even komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven