Hoe vaak ga jij in 2014 op vakantie? en waarheen?

22-04-2014 18:35 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trap af; 2x weekendje citytrip binnen Europa (Londen en Lissabon) misschien nog 1 week zonvakantie, maar dit is nog niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Esfa schreef op 23 april 2014 @ 09:24:

Met een vast budget waarbinnen alles moet passen.



Ik ben eigenlijk wel benieuwd of meer mensen dit doen en hoeveel je hieraan dan per jaar wil besteden.

Wij doen het niet echt, maar insteek is wel dat 2 weken een stacaravan huren op een goede camping in het hoogseizoen (bouwvak) niet meer kost dan ca. 2.000-2.200 euro (en daar komt dan nog vervoer/boodschappen etc bij).



Voor dit jaar:

Meivakantie: 12 dagen naar Mexico (ivm ons huwelijksjubileum). Normaal doen we een weekje Centerparcs oid, of iets langer naar een camping in Frankrijk of Italië.

Zomervakantie: 2 weken camping aan het Lago Maggiore
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnigschildpadje schreef op 22 april 2014 @ 18:43:

[...]





Wauw, heerlijk! En Lissabon was ons goed bevallen!ja ben erg benieuwd! Is er veel te doen daar? Ik ben nog nooit in Portugal geweest, wij willen elk jaar ergens anders heen dus Lissabon leek ons wel wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Houston77007 schreef op 22 april 2014 @ 18:50:

Ik had graag komende zomer nog een keer naar de VS gewild. Zit er niet in vrees ik. Plan is nu om begin september nog een weekje weg te gaan. Waarheen onduidelijk.ben je al eerder naar de VS geweest? Ik weet niet of ArkeFly nog daarheen vliegt maar wij waren twee jaar geleden voor een goede prijs naar Los Angeles gevlogen en daar twee weken rondgereist.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 22 april 2014 @ 20:37:

[...]





Wij hebben geen kinderen en ik rij geen auto same here, geen kinderen, geen auto, lage woonlasten en een prima salaris met af en toe een extraatje
Alle reacties Link kopieren
Eind September voor een volle week naar New York!! Kan niet wachten:)
Zoals het er naar uitziet wordt het voor de derde keer playa del Achtertuin.

Mag ik eerlijk zeggen dat ik er echt van baal als op fb de weekendjes Barcelona en voorjaarsvakanties naar Dubai je om de oren vliegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 22 april 2014 @ 18:53:

Wauw zeg. Geen armoedzaaiers of zuinig-aandoeners hier?







Hangt imho van veel meer af dan alleen hoogte v. inkomen. Wat er hier maandelijks in komt zullen sommigen armoedzaaierij noemen. Natuurlijk stort ik me niet in schulden voor reizen maar in huize pixie is reizen enorm belangrijk. Laat ik letterlijk en figuurlijk veel voor bijv.



Planning voor dit jaar 2 wkn Noorwegen gevolgd door 2 wkn Portugal en Spanje. Hopelijk wordt dat ook de uitvoering, kan ook een van beide worden, niets of totaal iets anders.
when you wish upon a star...
Wij hebben ook een vast budget voor de accomodatie. Ik reken boodschappen en uitjes niet mee, dat geld geef ik anders in Nederland ook uit tijdens de schoolvakantie aan uitjes hier.



Dit jaar is het budget maximaal 2000,-. We gaan 2 weken naar Duitsland in de meivakantie. Verder willen we in de zomer ook twee weken naar Duitsland/Oostenrijk en misschien in de herfst nog een (mid)weekje ergens. En in juni ga ik met mijn moeder nog een weekend naar Brussel.
Alle reacties Link kopieren
Wow, Sunemom, is dat je budget voor ál je vakanties? Hoe doe je het?? Minimaal 4 weken en nog 2x een kleinere trip?

Kampeer je soms met een eigen tent, want dat scheelt natuurlijk érg veel geld.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een budget voor kampeervakanties van ca 750 per week. Dat is dan inclusief alles: brandstof, tol, campings, uitstapjes, boodschappen, uit eten. Meestal gaan we richting Duitsland, Oostenrijk, Italie of Frankrijk, en dan halen we het makkelijk binnen het budget.



Huisjes mogen niet meer kosten dan max 350-400 per week inclusief beddengoed e.d.



Vliegvakanties heb ik niet echt een budget voor, behalve zo goedkoop mogelijk, maar de ervaring leert dat die helaas wel erg duur zijn. We hebben dat nu 2x gedaan met het gezin en dan waren we elke keer wel 2500 kwijt voor een week in het hoogseizoen met alles erop en eraan (vluchten, huisje, autohuur, boodschappen, uit eten, uitstapjes).
..
quote:mamaonbekend schreef op 23 april 2014 @ 19:45:

Wow, Sunemom, is dat je budget voor ál je vakanties? Hoe doe je het?? Minimaal 4 weken en nog 2x een kleinere trip?

Kampeer je soms met een eigen tent, want dat scheelt natuurlijk érg veel geld.

Nope geen tent. We kamperen nooit. We huren altijd huisjes, meestal van particulieren. Voor de meivakantie zijn we voor 2 weken 700,- kwijt. 4-6 persoonshuisjes, met tuin, beddengoed enz inbegrepen. Voor de zomer willen we ook zoiets, max 400,- per week. Weekendje Brussel kost 150,- inclusief treinretour en dan hebben dan hebben we nog 350,- voor de herfstvakantie.



Lukt niet altijd hoor, het ligt erg aan het land. vorig jaar was het 16 dagen Engeland/Wales en een weekend Maastricht (toen hadden we wel iets over trouwens).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar al naar Rome en Berlijn geweest. Eind mei voor een lang weekend naar Luxemburg. In september 4 weken naar China of 4 weken rondreizen door Macedonië, Albanië, Montenegro en Bosnië.
Afgelopen januari weekend weg geweest naar een agriturismo. Komende maand een week naar sicilie, in de zomer 2 weken oostenrijk en rond de jaarwisseling paar dagen naar NL.
Alle reacties Link kopieren
Geen lange vakantie vrees ik want mijn kat heeft helaas kanker en niet meer zo lang te leven maar ik weet niet hoe lang. Ik wil niet weg zijn als de ziekte het echt wint. Wel net terug van 5 dagen Keulen (ging nog heel goed met kat, vriendinnen pasten op), en binnenkort 3 dagen Texel... Als het nodig is kan ik dan dezelfde dag nog naar huis.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
cecilia74

Wat verdrietig van je lieve kat... Groot gelijk dat je nu niet ver weg wilt!
Alle reacties Link kopieren
Minimaal 2 vakanties samen. Dichtbij huis omdat Scampman agorafobie heeft.

Maar dat maak het niet minder leuk.

We gaan volgende week een week naar Haworth.

En in Augustus gaan we naar Stanbury.



Ik ga eind mei naar NL, om mijn ouders te bezoeken, voor een lang weekend.

En misschien eind dit jaar nog een keer.



Budget voor de 2 vakanties samen is £1500

Budget voor mijn 2 trips naar NL is £600
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Duitsland, Zuid-Korea en Noord-Italië.
Alle reacties Link kopieren
Oja en Terschelling(Oerol)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sillenelle schreef op 26 april 2014 @ 16:57:

Zuid-Duitsland, Zuid-Korea en Noord-Italië.

Korea

Mag ik mee?
Filipijnen, Taiwan, Californië, misschien nog een keer NL, Japan en Bangkok. Nog niet alles definitief ingepland maar dit is het wel zo'n beetje voor dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
En ik wil ook mee naar Japan please
Alle reacties Link kopieren
Dank je Hilary
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sillenelle schreef op 26 april 2014 @ 16:57:

Zuid-Duitsland, Zuid-Korea en Noord-Italië.

Gaaf! Ik ben er net 3,5 week geweest en vond het zo'n enorm mooi land! Heb je plannen waar je heen wilt?



Ik ben woensdag van Seoul naar de Filipijnen gevlogen, maar ik moet nog echt even wennen hier in Manila. Het plan is om hier 1,5 maand te blijven, waarvan 2 weken niets doen op Palawan.
quote:Scamp schreef op 26 april 2014 @ 17:17:

En ik wil ook mee naar Japan please Ga maar mee hoor, ik show je wel rond! Ik ben verslaafd aan Japan, super land!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven