abortus voor de 3e keer

08-09-2014 01:18 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik hou het even kort.

Het gaat om een vriendin van me die graag advies wilt en graag ervaringen wilt horen.



Ze is voor de 3e keer perongeluk zwanger geraakt. Ze wilt weer abortus doen. Is dit schadelijk voor haar vruchtbaarheid?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 08 september 2014 @ 11:45:

[...]



nou ja, dat is het dus wel. Abortus is gewoon legaal in NL, ook bij slordigheidsprobleempjes



En het is ook heel goed dat het legaal is! Dat is mijn punt ook niet. Waar het mij om gaat is dat dit de derde keer is dat dit de 'vriendin' overkomt. Een abortus is best heftig, ik begrijp niet dat je na twee ongelukjes geen drastische maatregelen (vooraf) neemt.

Nu lijkt het of ze denkt: "Oeps, weer een ongelukje. Weer te laat voor de morning after pil. Nou, dan plan ik tussen de kapper en de boodschappen wel even een abortus".



En dan nog is het haar goed recht hoor, al wil ze er honderd keer liggen. Maar ik vind dat ze er iets te makkelijk mee omgaat en wat zuiniger op haar lichaam mag zijn.
Speechless
Oef, wat slordig!

Hoe krijg je het voor elkaar om 3x 'per ongeluk' zwanger te raken!?

Ik ben op m'n 16de 'per ongeluk' zwanger geraakt en had een abortus gepleegd, met alle bijkomende emoties en schuldgevoelens.

Nu, een aantal jaren verder, verlang ik heel erg naar een kind, maar loopt het telkens uit op een miskraam. Wellicht een gevolg van mijn abortus.



Waarom maak je je überhaupt druk over vruchtbaarheid als je tot 3 keer toe besluit een abortus te plegen? Beter toch, als je onvruchtbaar wordt, kun je ook niet meer 'per ongeluk' zwanger worden!
Alle reacties Link kopieren
heeft die jongedame het IQ van een slagroomtaart of zo? 1x per ongeluk zwanger raken tot daar aan toe, maar 3x?
Alle reacties Link kopieren
Die Noorse condooms zijn ook niet meer wat ze waren.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 08 september 2014 @ 12:28:

Die Noorse condooms zijn ook niet meer wat ze waren.Inderdaad, die rendierendarmen zijn ook niet meer wat het geweest is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:pioenroos87 schreef op 08 september 2014 @ 11:46:

Ik ben ergens wel blij verrast dat meerdere dames het hier not done vind om 3x abortus te plegen door slordigheid. De laatste keer dat ik ook xoiets opperde op dit forum werd ik voor kortzichtig uitgemaakt, maar ik ben dus kennelijk niet de enige die zo over denkt.nee hoor, al ondergaat iemand 500 abortussen, mijn zegen heeft ze
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik niet zo'n walgelijke 'vriendin' heb...
Hier hoeft niks noors aan te zijn hoor. Ik kende ook iemand die regelmatig een abortus onderging. De enige reden waarom ze dit lastig vond was: "Omdat het nu wellicht wel een meisje zou zijn". Tja. Ze heeft 2 kinderen wel gekregen en om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe vaak ze abortus heeft laten plegen, van zeker 4 weet ik het.



Ik vermoed overigens dat het hier gaat om iemand met een lichte verstandelijke beperking wat niet wil zeggen dat iemand met een verstandelijke beperking nooit aan anticonceptie doet maar maakt wel dat ze de gevolgen van haar acties soms wat minder overziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 08 september 2014 @ 12:53:

Ik ben blij dat ik niet zo'n walgelijke 'vriendin' heb... walgelijk nog wel....
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in Casa bij aan het komen was van een sterillisatie, lag er een meisje naast me te ijlen na haar 2e abortus in hetzelfde jaar. 18 jaar was ze.



Echt.. zoek een passend voorbehoedsmiddel als je niet zwanger wil raken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 08 september 2014 @ 10:48:

Hoe komt het dat je vriendin zo vaak 'per ongeluk' zwanger raakt? Waarom gebruikt ze geen anti-conceptie of gebruikt ze anti-conceptie en gaat het steeds mis? Mag ze geen anti-conceptie gebruiken, van haar ouders, van haar geloof? Is de seks überhaupt vrijwillig?Heel interessante vragen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:lilalinda schreef op 08 september 2014 @ 12:54:

[...]



walgelijk nog wel....Dat is het toch ook wel,,dat je blijkbaar zo onverschillig bent dat het je gewoon 3 keer misgaat. Dan ben je toch ook niet zuinig op jezelf. Dat er 1x wat misgaat kan gebeuren, dan ga je maatregelen treffen lijkt me, maar na 2 keer zou je toch echt zo slim moeten zijn om niet te seksen tot je een waterdicht anticonceptieplan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik heb iemand gekend die minstens het dubbele aantal heeft ondergaan. 'Ziek worden van de pil' is blijkbaar een legitiem excuus. Abonnement, eigen parkeerplaats en koffiebeker met naam erop weet ik niet, maar reken maar dat die bij de vierde keer pas al flink op d'r flikker kreeg in de kliniek. En terecht.
Alle reacties Link kopieren
Zou 1995 haar geboortejaar zijn? 19 jaar en abortus 3.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 08 september 2014 @ 14:35:

Ach, ik heb iemand gekend die minstens het dubbele aantal heeft ondergaan. 'Ziek worden van de pil' is blijkbaar een legitiem excuus. Abonnement, eigen parkeerplaats en koffiebeker met naam erop weet ik niet, maar reken maar dat die bij de vierde keer pas al flink op d'r flikker kreeg in de kliniek. En terecht.Iets in die trant zag ik een keer op tv in een documentaire. Jonge Antillaanse vrouw kwam voor haar 3e abortus. De co-arts concludeerde dat patiente geen kinderwens had. Daar dacht mevrouw toch heel anders over, hevig verontwaardigd want ze wilde wel degelijk kinderen. Alleen nu nog niet. Dat je dan voorbehoedsmiddelen moest gebruiken ontging haar volledig. Zo kon het toch ook? Zwanger worden en als het dan toch niet zo goed uitkwam of vriend was niet enthousiast dan abortus.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
quote:stokske schreef op 08 september 2014 @ 14:36:

Zou 1995 haar geboortejaar zijn? 19 jaar en abortus 3.

Dan ben je niet slim (bezig). Om het op z'n zachtst te zeggen.



TO, waar ben je?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Alle reacties Link kopieren
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:tallyho schreef op 08 september 2014 @ 16:12:

[...]



Iets in die trant zag ik een keer op tv in een documentaire. Jonge Antillaanse vrouw kwam voor haar 3e abortus. De co-arts concludeerde dat patiente geen kinderwens had. Daar dacht mevrouw toch heel anders over, hevig verontwaardigd want ze wilde wel degelijk kinderen. Alleen nu nog niet. Dat je dan voorbehoedsmiddelen moest gebruiken ontging haar volledig. Zo kon het toch ook? Zwanger worden en als het dan toch niet zo goed uitkwam of vriend was niet enthousiast dan abortus. Niet te geloven zeg, een facepalm is hier inderdaad op zijn plaats. Ik ben helemaal voor baas in eigen buik en pro-choice (ben zelf gesteriliseerd vanwege mijn immer afwezige kinderwens) maar dat je zo onzorgvuldig omgaat met een leven in je buik keer op keer, daar kan ik met mijn goede verstand niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het meer schadelijker is dan de eerste keer, maar handig als ze overstapt op anticonceptie.
.
Alle reacties Link kopieren
Na drie keer is dat niet 'per ongeluk' hoor. Na drie keer is het een chronische ziekte waar je maar moeilijk vanaf komt. Het heet chronische stupiditeit. Het is helaas erfelijk.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reacties van sommige hier hopen dat je onvruchtbaar word etc.

3 keer is erg veel en het is inderdaad geen voorbehoedsmiddel, dus zeg tegen je vriendin ( of jezelf) dat je/ze langs de huisarts moet gaan en overstapt op anticonceptie.
.
quote:adorabull schreef op 08 september 2014 @ 17:08:

Na drie keer is dat niet 'per ongeluk' hoor. Na drie keer is het een chronische ziekte waar je maar moeilijk vanaf komt. Het heet chronische stupiditeit. Het is helaas erfelijk.Laten we dan vooral collectief blij zijn met die abortussen.
Alle reacties Link kopieren
Als ze nou voor de derde keer een abortus ondergaat mag ik hopen dat het schadelijk is voor haar vruchtbaarheid. Het lijkt me niet handig als jouw vriendin zich met die herseninhoud voort gaat planten.
quote:isa__88 schreef op 08 september 2014 @ 17:08:

Ik denk niet dat het meer schadelijker is dan de eerste keer, maar handig als ze overstapt op anticonceptie.Ik denk dat het handiger is als deze vriendin zich helemaal niet voortplant...
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 08 september 2014 @ 17:15:

Als ze nou voor de derde keer een abortus ondergaat mag ik hopen dat het schadelijk is voor haar vruchtbaarheid. Het lijkt me niet handig als jouw vriendin zich met die herseninhoud voort gaat planten.

Nou gelukkig maar, dat het tegenwoordig zo zorgvuldig en netjes gedaan word , dat je er NIET (snel) onvruchtbaar van wordt.

Wat een rare opmerkingen zeg... begrijp dat niet hoor, je wenst het toch iemand niet toe dat ze onvruchtbaar raakt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven