abortus voor de 3e keer

08-09-2014 01:18 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik hou het even kort.

Het gaat om een vriendin van me die graag advies wilt en graag ervaringen wilt horen.



Ze is voor de 3e keer perongeluk zwanger geraakt. Ze wilt weer abortus doen. Is dit schadelijk voor haar vruchtbaarheid?
Alle reacties Link kopieren
quote:waterenvuur schreef op 09 september 2014 @ 00:47:

[...]



TO ik hoop dat je vriendin een spiraal gaat gebruiken..misschien doet ze dat wel? vriendin van mij raakte ondanks spiraal zwanger (werd dus abortus)
quote:saaaaar81 schreef op 08 september 2014 @ 17:51:

Gelukkig leven we in een land waar we ongelimiteerd abortu kunnen ondergaan als dat nodig is. Echter, ik denk wel dat het van belang is dat to wat zuiniger is op zichzelf. Onbeschermde seks kan veel ernstiger gevolgen hebben dan een ongeplande zwangerschap.



+100...
Alle reacties Link kopieren
quote:astronauta schreef op 08 september 2014 @ 18:20:

Als je een spiraal gebruikt heb je een spontane arbortus. Bevruchte eicel die zich niet kan innestelen, of wel ingesteld maar niet kan ontwikkelen. Dat is ook een naar idee toch.Bij een koperspiraaltje, de Mirenaspiraal werkt op verschillende manieren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
In principe beïnvloed een abortus die zonder complicaties verloopt de vruchtbaarheid niet. Wanneer er complicaties optreden kan het wel zo zijn dat dat gevolgen heeft voor de vruchtbaarheid. Maar er zijn sterke aanwijzingen dat een abortus wel meer kans op complicaties geeft bij volgende zwangerschappen zowel voor moeder (pre-eclampsie) als kind (vroeggeboorte en een te laag geboortegewicht). Het lijkt erop dat meerdere abortussen een groter risico vormen voor deze complicaties tijdens een zwangerschap die wel wordt uitgedragen.



Hoe erg ik het idee zelf ook vind ben ik toch voor de keuzevrijheid want de gevolgen voor een kind dat ongewenst is kunnen dramatisch zijn. Maar het is wel een goed idee met de huisarts in gesprek te gaan over goede anticonceptie want goed is het natuurlijk niet voor je en ja er is dus altijd die kleine kans op complicaties.
Derde keer?

Hoe krijg je dat voor elkaar!?

Nee...ik gooi er het woord dat jij elders gebruikte om een persoon te kwetsen niet hier neer, maar het jeukt wel!
quote:Enjoy73 schreef op 11 september 2014 @ 08:11:

Derde keer?

Hoe krijg je dat voor elkaar!?

Nee...ik gooi er het woord dat jij elders gebruikte om een persoon te kwetsen niet hier neer, maar het jeukt wel!

Slet?



TO, waarom reageer je hier niet meer? Schijnbaar heb je wel tijd om elders iemand voor bovenstaand woord uit te maken maar hier laat je je neus niet meer zien.

Laf.....
Alle reacties Link kopieren
Verhaal van vrouw die 5x abortus onderging



Moest aan dit topic denken toen ik het las
@Pioenroos87: de link werkt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 13 september 2014 @ 10:56:

@Pioenroos87: de link werkt niet.http://www.ze.nl/p/155933/sarah_ik_onde ... n_abortus_
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Thanks SuzanneSuus
Alle reacties Link kopieren
Vind het belachelijk dat iemand zo stom kan zijn om tot 3 keer toe "per ongeluk" zwanger te worden. Je zou toch denken dat na de eerste abortus wel nagedacht zou worden over goede anticonceptie, maar niet dus.. Zo iemand zou in de toekomst ook geen kinderen meer mogen krijgen wat mij betreft. Heb zelf een overtijdsbehandeling gehad op mijn 17de en dat heeft heel wat impact gehad en voel me er af en toe nog schuldig over, laat staan dat iemand dan zonder blikken of blozen 3 abortussen laat plegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven