abortus voor de 3e keer

08-09-2014 01:18 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik hou het even kort.

Het gaat om een vriendin van me die graag advies wilt en graag ervaringen wilt horen.



Ze is voor de 3e keer perongeluk zwanger geraakt. Ze wilt weer abortus doen. Is dit schadelijk voor haar vruchtbaarheid?
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, mijn zusje heeft 2 abortussen ondergaan in haar jongere jaren toen ze ook niet nadacht en is nog vruchtbaar, maar na de 2e zwangerschap is ze dus wel aan een andere anticonceptie gegaan. Een spiraal, maak een afspraak met je huisarts.

Dit kan natuurlijk niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Hoog in de bergen *zingt verder*
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 08 september 2014 @ 17:16:

[...]



Nou gelukkig maar, dat het tegenwoordig zo zorgvuldig en netjes gedaan word , dat je er NIET (snel) onvruchtbaar van wordt.

Wat een rare opmerkingen zeg... begrijp dat niet hoor, je wenst het toch iemand niet toe dat ze onvruchtbaar raakt. Heb je het begin van Idiocracy wel eens gezien? Stel je voor dat je wil adopteren dan gaat daar nog wel wat aan vooraf maar elke idioot kan zwanger raken. Ik heb gewoon geen begrip voor iemand die voor de derde keer een abortus ondergaat en zich dan af gaat vragen of het kwaad kan.
Alle reacties Link kopieren
En met elke idioot kan zwanger raken bedoel ik de meiden die geen anticonceptie gebruiken maar "toch" zwanger raken, meiden die liever een abortus plegen in plaats van de MAP slikken omdat ze niet van pillen houden, dat soort ongein. Ik weet ook wel dat niet iedereen zo gemakkelijk zwanger raakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 08 september 2014 @ 17:42:

[...]





Heb je het begin van Idiocracy wel eens gezien? Stel je voor dat je wil adopteren dan gaat daar nog wel wat aan vooraf maar elke idioot kan zwanger raken. Ik heb gewoon geen begrip voor iemand die voor de derde keer een abortus ondergaat en zich dan af gaat vragen of het kwaad kan.Ik vind het ook super dom maar ik wens niemand toe dat ze onvruchtbaar raakt. Toen mijn zusje haar tweede onderging, vond ik het ook dom maar geen haar op mijn hoofd die zou zeggen, ik hoop dat je nooit meer kinderen kan krijgen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 08 september 2014 @ 17:45:

En met elke idioot kan zwanger raken bedoel ik de meiden die geen anticonceptie gebruiken maar "toch" zwanger raken, meiden die liever een abortus plegen in plaats van de MAP slikken omdat ze niet van pillen houden, dat soort ongein. Ik weet ook wel dat niet iedereen zo gemakkelijk zwanger raakt.

Eens. Ik weet niet of TO (of vriendin) Anticonceptie slikt, slikt ze dat wel dan kennelijk niet goed genoeg en consequent dus dan maar een spiraal nemen.

Gebruikt ze MAP als anticonceptie dan is ze een hersenloze garnaal, mee eens.
.
Misschien wel goed om er bij na te denken dat dit ook een slachtoffer van incest of een loverboy zou kunnen zijn. Of dat iemand in zo'n situate mee kan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel tricky om een grens te trekken maar ik vraag me af of iemand die voor de derde keer een vruchtje weg laat halen wel in staat is om een kind op te voeden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna37 schreef op 08 september 2014 @ 17:48:

Misschien wel goed om er bij na te denken dat dit ook een slachtoffer van incest of een loverboy zou kunnen zijn. Of dat iemand in zo'n situate mee kan lezen.



Jij zegt het maar dit bedoel ik dus. Mijn zusje was bjiv. in handen van loverboys, dus zij had meerdere keren per dag seks en was (dacht ik) wel aan de pil maar slikte het niet consequent want ja.. ze was er natuurlijk ook niet bij met haar hoofd en 16.

Dus niet zo snel oordelen.



Alhoewel ik weet dat er genoeg meiden gewoon niets slikken of laks met anticonceptie omgaan hoor (misschien ook in geval van to)
.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig leven we in een land waar we ongelimiteerd abortu kunnen ondergaan als dat nodig is. Echter, ik denk wel dat het van belang is dat to wat zuiniger is op zichzelf. Onbeschermde seks kan veel ernstiger gevolgen hebben dan een ongeplande zwangerschap.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Isa, wat naar voor je zus. Er zijn zo veel redenen om een abortus te ondergaan en er zijn een hoop grijs tinten maar zoals ik al zei: je bij derde pas dingen af gaan vragen is rijkelijk laat.



Mochten er slachtoffers van incest meelezen dan hoop ik dat ze weten dat ze ook anoniem aan de pil kunnen gaan.
quote:Anna37 schreef op 08 september 2014 @ 17:48:

Misschien wel goed om er bij na te denken dat dit ook een slachtoffer van incest of een loverboy zou kunnen zijn. Of dat iemand in zo'n situate mee kan lezen.

Maar dan nog als '95 dan je geboortejaar is moet er ergens een lampje gaan branden dat dit geen oplossing is. Ik vermoed niet dat het hier om incest of iets dergelijks gaat als ik heel eerlijk ben. Juist omdat vrouwen die dat meemaken veeal proberen een inwendig onderzoek e.d te voorkomen. Even gaan liggen voor de zoveelste abortus is er dan meestal niet bij.



Het fiom wat hier eerder genoemd werd lijkt me in welke situatie dan ook een prima plek om eens te gaan praten bij aburtus nummer 3.
quote:blije-bij schreef op 08 september 2014 @ 17:55:

Mochten er slachtoffers van incest meelezen dan hoop ik dat ze weten dat ze ook anoniem aan de pil kunnen gaan.En dat er hulp te vinden is. Als kind hoewel dat vreselijk moeilijk is, maar zeker als volwassene. Wat iemand uit '95 gewoon is. En ja iit een misbruik situatie wegkomen is ontzettend moeilijk, maar het kan wel en juist iets als een ongewenste zwangerschap en het fiom kunnen het begin van vrijheid zijn in een dergelijk geval.
Je weet niet hoeveel controle iemand heeft over haar eigen situatie Sunemon. Ik heb ook geen zin om te gaan lopen gissen over het meest/minst waarschijnlijke scenario (of dat het een fake topic is). Het gaat me ook niet alleen om TO, ook om meelezers. Fiom of Casa is een heel goed advies.
Alle reacties Link kopieren
Als je een spiraal gebruikt heb je een spontane arbortus. Bevruchte eicel die zich niet kan innestelen, of wel ingesteld maar niet kan ontwikkelen. Dat is ook een naar idee toch.
Adtronauta kun jij het niet gewoon bij je "ik ga de wereld redden" topics houden??



Dit is niet de plek
quote:astronauta schreef op 08 september 2014 @ 18:20:

Als je een spiraal gebruikt heb je een spontane arbortus. Bevruchte eicel die zich niet kan innestelen, of wel ingesteld maar niet kan ontwikkelen. Dat is ook een naar idee toch.



Hoezo naar?



Er worden meer bevruchte eicellen door de wc gespoeld dan er kinderen worden geboren hoor.
quote:isa__88 schreef op 08 september 2014 @ 17:50:

[...]



Mijn zusje was bjiv. in handen van loverboys, dus zij had meerdere keren per dag seks en was (dacht ik) wel aan de pil maar slikte het niet consequent want ja.. ze was er natuurlijk ook niet bij met haar hoofd en 16.

Het gaat om je zusje, dus je bent niet helemaal objectief, sorry. Niet consequent de pil slikken is hetzelfde als niks gebruiken, want de pil werkt alleen als je het elke dag slikt. Meerdere keren per dag seks hebben, van tevoren weten dat je die dag seks gaat hebben en niks gebruiken is niet 'per ongeluk' zwanger worden. Per ongeluk zwanger worden is als je een voorbehoedsmiddel gebruikt zoals het hoort en toch zwanger wordt.
quote:milouda schreef op 08 september 2014 @ 07:41:

Maryam,

Volgens mij gaat dit niet over een vriendin, maar over jezelf.

Of je stopt met sexen, of je zorgt voor anticonceptie.

Vroeg of laat krijg je enorm spijt van al die abortussen.



Ik wens je veel sterkte en wijsheid.Ik dacht net echt exact hetzelfde. Wel opvallend dat dit soort verhalen altijd 'bij vriendinnen' gebeurt. Goede cover-up...
quote:pioenroos87 schreef op 08 september 2014 @ 11:46:

Ik ben ergens wel blij verrast dat meerdere dames het hier not done vind om 3x abortus te plegen door slordigheid. De laatste keer dat ik ook xoiets opperde op dit forum werd ik voor kortzichtig uitgemaakt, maar ik ben dus kennelijk niet de enige die zo over denkt.



Ik vind het niet not done, dat moet iedereen lekker zelf weten.

Ik heb alleen het vermoeden dat een abortus niet echt heel prettig is dus het lijkt me dat je na 1 x al wel maatregelen neemt.

En als je dat niet doet ben je mijns inziens te dom om sex te hebben aangezien je dan waarschijnlijk niet helemaal snapt hoe het zit met de bloemetjes en de bijtjes...
Alle reacties Link kopieren
Mee eens. Ik vind gewoon dat je nieuw leven moet respecteren. 1x kan gebeuren, maar wees dan wel zo slim om dit in het vervolg te voorkomen!
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 08 september 2014 @ 17:08:

Na drie keer is dat niet 'per ongeluk' hoor. Na drie keer is het een chronische ziekte waar je maar moeilijk vanaf komt. Het heet chronische stupiditeit. Het is helaas erfelijk.In dat geval is TO dus best goed bezig!
En nou is het afgelopen!
Ik zou haar inderdaad maar gaan adviseren dat als ze niet voor een vierde keer per ongeluk zwanger raakt binnen een redelijke termijn zich te melden bij een vruchtbaarheidskliniek.
Sjiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 08 september 2014 @ 20:47:

[...]





Het gaat om je zusje, dus je bent niet helemaal objectief, sorry. Niet consequent de pil slikken is hetzelfde als niks gebruiken, want de pil werkt alleen als je het elke dag slikt. Meerdere keren per dag seks hebben, van tevoren weten dat je die dag seks gaat hebben en niks gebruiken is niet 'per ongeluk' zwanger worden. Per ongeluk zwanger worden is als je een voorbehoedsmiddel gebruikt zoals het hoort en toch zwanger wordt.



Ik denk dat in zo'n situatie als haar zusje je het haar niet aan kan rekenen dat ze haar pil niet goed gebruikt en in mijn ogen dus wel per ongeluk zwanger raakt..



maar goed misschien is de benaming per ongeluk zwanger worden zowiezo fout en is het beter het gewoon ongewenst te noemen....



TO ik hoop dat je vriendin een spiraal gaat gebruiken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven