Bevrijden uit huwelijk

11-04-2016 14:22 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben een getrouwde vrouw van 43 jaar en heb 3 kinderen en ik zit met het volgende. Mijn relatie met mijn man is al een tijdje een broer/zus relatie en ik heb ondertussen een speciale (getrouwde) man leren kennen waar ik mij heel prettig bij voel. Hij geeft mij liefde en aandacht die ik nog nooit op deze manier gekregen heb. Hij ondersteund mij met alles en geeft mij eindelijk de moed om tegen mijn man te gaan zeggen dat ik hem wil gaan verlaten. (hij gaat zelf ook weg bij zijn vrouw) . Nu zou je denken wat is het probleem? Het probleem is dat ik hem geweldig vindt en onze seksuele aantrekking is ook goed maar diep in mijn hart weet ik dat hij niet de man is met wie ik oud wil worden. Ik wil graag eerlijk tegen hem zijn maar ik heb hem ook nodig om uit mijn huwelijk te ontsnappen.



Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
http://quote:treurigemoeder schreef op 13 april 2016 @ 13:52:

maar ik heb hem zo nodig om de stap te durven nemen.Vraag aan zijn vrouw of hem een poosje mag lenen en beloof haar dat je hem netjes, gewassen en gestreken, weer terug naar haar stuurt als jij klaar met hem bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een huwelijk zou je inderdaad zonder hulp moeten kunnen beindigen. Ik heb echter een dominante man die erg sturend is en dat maakt het lastig want ik wil niet dat de kinderen daar de dupe van gaan worden maar ik kan hem alleen niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen worden de dupe van een scheiding. Dominante pa of niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat verwacht je van je minnaar dan ? Dat hij met je man om de tafel gaat en afspraken gaat maken over geld en omgangsregeling ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:treurigemoeder schreef op 13 april 2016 @ 14:44:

Een huwelijk zou je inderdaad zonder hulp moeten kunnen beindigen. Ik heb echter een dominante man die erg sturend is en dat maakt het lastig want ik wil niet dat de kinderen daar de dupe van gaan worden maar ik kan hem alleen niet aan.

De meeste mensen hebben wel iemands steun nodig tijdens een scheiding. Maar dat lijkt me geen reden om een willekeurige vent waar je ook niet oud mee wilt worden voor te gebruiken.

Zoek steun in je eigen omgeving en neem een advocaat!
Alle reacties Link kopieren
Hij is geen willekeurige vent. Hij is een man waar ik heel veel voor voel en graag bij ben. Maar oud worden met hem... daar twijfel ik aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:treurigemoeder schreef op 12 april 2016 @ 14:39:

bedankt voor alle reacties. Ook de reacties die mijn gedrag veroordelen waardeer ik. ik heb dit gedrag ook altijd veroordeeld maar als het jezelf overkomt dan is het opeens heel anders.Ik adviseer je om mijn motto heeeel goed te lezen! Maak er je mantra maar van.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:treurigemoeder schreef op 13 april 2016 @ 14:51:

Hij is geen willekeurige vent. Hij is een man waar ik heel veel voor voel en graag bij ben. Maar oud worden met hem... daar twijfel ik aan.



Bij je man heb je niet getwijfeld, daar ben je mee getrouwd. En dat zegt dus ook niks.

Misschien valt je minnaar enorm mee in het gebruik. En zo niet : dan weet je al hoe je een beetje makkelijk moet scheiden, toch ? Dat is de volgende keer een fluitje van een cent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:treurigemoeder schreef op 13 april 2016 @ 14:51:

Hij is geen willekeurige vent. Hij is een man waar ik heel veel voor voel en graag bij ben. Maar oud worden met hem... daar twijfel ik aan.Tsja, ook dan vind ik niet dat je hem mag gebruiken overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 13 april 2016 @ 14:54:

[...]



Ik adviseer je om mijn motto heeeel goed te lezen! Maak er je mantra maar van.Ik ben niet kleurenblind. Het is echt groener
Alle reacties Link kopieren
quote:treurigemoeder schreef op 13 april 2016 @ 13:52:

maar ik heb hem zo nodig om de stap te durven nemen.Je bedoelt dat je hem misbruikt om de stap te durven nemen. Dat je hem zonder enige gene ook zijn huwelijk op de mestvaalt laat gooien terwijl hij voor jou niet eens voor het echie is?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:treurigemoeder schreef op 13 april 2016 @ 14:59:

[...]





Ik ben niet kleurenblind. Het is echt groenerJa hoor, wat jij wil. Tot je over x maanden met hem samenwoont en hij geen donder in huis blijkt de doen, de wc bril omhoog laat staan, alleen aan zichzelf denkt, je kinderen achter het behang plakt .... Je bent verliefd en lult recht wat krom is. Kunstgras dus.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 13 april 2016 @ 15:00:

[...]



Je bedoelt dat je hem misbruikt om de stap te durven nemen. Dat je hem zonder enige gene ook zijn huwelijk op de mestvaalt laat gooien terwijl hij voor jou niet eens voor het echie is?Ja dat probeerde ik dus zo ongeveer te zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees geen enkele twijfel bij jou ten opzichte van je huidige relatie. Je weet dus heel zeker dat je wil scheiden? Dan vraag ik me met BlijfGewoonBianca ook af: wat is het dat deze minnaar voor jou moet betekenen in het scheiden? Waarom denk jij dat je hem daarvoor 'nodig' hebt? Wat draagt hij daaraan bij? Emotionele steun, praktische hulp? Of ben je bang voor eenzaamheid en is het vooruitzicht dat deze man op je wacht voor jou doorslaggevend?



Zonder oordeel hoor, maar puur praktisch: als je iemand anders 'nodig' hebt om het gewicht van zo'n ingrijpende beslissing te kunnen dragen, is dat natuurlijk de goden verzoeken. Je moet je wel blijven realiseren dat het met die nieuwe man ook mis kan gaan. Als je echt wil scheiden, moet dat niet uitmaken. Als het wel uitmaakt, zou ik me toch nog eens beraden op die scheiding.
pluk de nacht
Alle reacties Link kopieren
quote:treurigemoeder schreef op 12 april 2016 @ 14:39:

bedankt voor alle reacties. Ook de reacties die mijn gedrag veroordelen waardeer ik. ik heb dit gedrag ook altijd veroordeeld maar als het jezelf overkomt dan is het opeens heel anders.Het overkomt je niet...het is een keuze. Je bent geen willoos slachtoffer van je omgeving. Niemand dwingt jou om te liegen, te bedriegen en anderen te gebruiken. Dat zijn allemaal actieve acties die jij neemt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:treurigemoeder schreef op 13 april 2016 @ 14:51:

Hij is geen willekeurige vent. Hij is een man waar ik heel veel voor voel en graag bij ben. Maar oud worden met hem... daar twijfel ik aan.Als je écht zoveel voor deze man voelt, vertel hem dan eerlijk dat je hem als niet meer dan een goede vriend beschouwt. En dat je graag zijn hulp accepteert, mocht hij die dan nog aanbieden.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
quote:annemariem schreef op 13 april 2016 @ 15:10:

Ik lees geen enkele twijfel bij jou ten opzichte van je huidige relatie. Je weet dus heel zeker dat je wil scheiden? Dan vraag ik me met BlijfGewoonBianca ook af: wat is het dat deze minnaar voor jou moet betekenen in het scheiden? Waarom denk jij dat je hem daarvoor 'nodig' hebt? Wat draagt hij daaraan bij? Emotionele steun, praktische hulp? Of ben je bang voor eenzaamheid en is het vooruitzicht dat deze man op je wacht voor jou doorslaggevend?



Zonder oordeel hoor, maar puur praktisch: als je iemand anders 'nodig' hebt om het gewicht van zo'n ingrijpende beslissing te kunnen dragen, is dat natuurlijk de goden verzoeken. Je moet je wel blijven realiseren dat het met die nieuwe man ook mis kan gaan. Als je echt wil scheiden, moet dat niet uitmaken. Als het wel uitmaakt, zou ik me toch nog eens beraden op die scheiding.Dank voor jouw eerlijke bericht. Wel de spijker op zijn kop
Alle reacties Link kopieren
quote:Ellius schreef op 13 april 2016 @ 15:13:

[...]



Als je écht zoveel voor deze man voelt, vertel hem dan eerlijk dat je hem als niet meer dan een goede vriend beschouwt. En dat je graag zijn hulp accepteert, mocht hij die dan nog aanbieden.

FWB zijn ze al...

TO ruim je zooi op en neem de verantwoordelijkheid die je aanging toen je besloot om kinderen te krijgen. Alleen al aan hen ben je verplicht om of aan je relatie te gaan sleutelen of naar een scheiding toe te werken die hen zo min mogelijk kwaad doet. Je hebt geen ruimte voor een minnaar die ook met een rugzak vol problemen (scheiding) bij je op de bank komt zitten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 13 april 2016 @ 16:07:

[...]



FWB zijn ze al...

TO ruim je zooi op en neem de verantwoordelijkheid die je aanging toen je besloot om kinderen te krijgen. Alleen al aan hen ben je verplicht om of aan je relatie te gaan sleutelen of naar een scheiding toe te werken die hen zo min mogelijk kwaad doet. Je hebt geen ruimte voor een minnaar die ook met een rugzak vol problemen (scheiding) bij je op de bank komt zitten.



Dat laatste verbaast mij ook.

Ik denk dat een scheiding, helemaal als je al voorvoelt dat het een pittige wordt, juist zwaarder is met iemand met een geheim of wiens eigen leven in gruzelementen ligt.

Daarnaast voorvoel je ook al dat je minnaar serieuzer is dan jij.

Ik vind het liefdeloos klinken naar je minnaar dat je dat al weet en hem toch zover laat gaan met zijn huwelijk.

Waar sleep je je kinderen dan naartoe?

Kun je hen niet beter alleen deel 1 van de knoop ( je scheiding) aandoen en deel 2 ( minnaar) nu al ontwarren (als in uitmaken).

Ikzelf zou de hoofdpijn van dat gedoe met minnaar, nu al te voorspellen en in het beste geval zijn jullie smoorverliefd aan het puinruimen, gewoon er niet bij kunnen hebben.

Ik zie de winst of steun van de minnaar dus niet.
Ben je er nog TO? Hier een ervaringsdeskundige.



Mijn minnaar liet me inzien dat mijn huwelijk niet goed was, en hij gaf me de moed om tegen mijn dominante man te zeggen dat ik echt wou scheiden. Mijn minnaar gaf steeds aan dat hij met mij verder wou, hij trok me bijv mee naar etalages van juweliers, sprak echt over een toekomst samen.

Vlak voor ik mijn scheiding in gang zette, werd mijn minnaar thuis betrapt, en verbrak hij alle contact. Hij koos dus voor haar. Wat ik overigens toen al niet heel erg vond want ik zag heel veel beren op de weg bij een toekomst samen. Nu ben ik ontzettend blij dat ik niet met hem samen ben.



En weet je, ik bleek de kracht te bezitten om zonder hulp van een andere man mijn scheiding door te zetten. Ik had hem niet nodig.

Jij kunt dat ook alleen. Echt. Zet beiden aan de kant, wel zo eerlijk, en doe het alleen. Je zult gaan inzien dat jij wel sterk bent. Enorm goed voor je eigenwaarde.
Alle reacties Link kopieren
quote:idealeschoonzoon schreef op 11 april 2016 @ 17:06:

Aangezien je 43 bent en eigenlijk niet meer aantrekkelijk bent, hoop ik van harte dat je eenzaam en verbittert achterblijft. .







O NEE IK HEB NOG MAAR 11 goede jaren te gaan
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
:quote:treurigemoeder schreef op 12 april 2016 @ 14:39:

bedankt voor alle reacties. Ook de reacties die mijn gedrag veroordelen waardeer ik. ik heb dit gedrag ook altijd veroordeeld maar als het jezelf overkomt dan is het opeens heel anders.

"overkomt" grappig..





je kiest er toch echt zelf voor dat je benen spreidt voor een ander hoor, het overkomt je niet..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Dat weet je niet he, misschien vindt hij dat ook van vrouwen van 42, 41, 40...
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 14 april 2016 @ 09:57:

Dat weet je niet he, misschien vindt hij dat ook van vrouwen van 42, 41, 40... nog erger
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
maar goed



even een vraagje ?



heeft je neukertje ook een gezin met kinderen ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven