Eind 20 en het serieuze leven.

05-09-2014 13:09 228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik al een weer tijd weer vrijgezel. Waar ik overigens helemaal geen problemen mee heb. Alleen ik erger mij echt aan "de stelletjes" die ook vinden dat je thuis op de bank moet zitten. (het liefst met hond en kat).



Als ik nog op stap ga en ik vertel het aan vriendinnen die ook allemaal 29-30 zijn. Dan vinden ze dat ik dat niet meer moet doen. Ik ben mij er van bewust dat natuurlijk het gemiddelde uitgaanspubliek iets jonger ligt. (afhankelijk waar je naar toe gaat). Maar het is toch echt niet zo gek om nog op stap te gaan?



Elke keer verwijten in mijn omgeving dat ik nu toch wel echt "serieus" moet worden. Nu heb ik een goede baan, alleen ik hou gewoon erg van leuke dingen ondernemen. Waar ik het idee heb in mijn omgeving, dat ik er bijna vreemd op aan wordt gekeken dat ik nog steeds probeer te genieten van het leven.



Ligt nou aan mij, maar ik krijg echt de indruk dat ik als een soort zonderaar door het leven ga. Terwijl ik zelf gewoon het idee heb, dat ik doe waar ik zin in heb.



Ervaren meer mensen deze "druk" rond deze leeftijd, dat je maar constant "serieus" en "weloverwogen" beslissingen moet nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 12 september 2014 @ 15:44:

[...]



Te kort samen, laat in het leven aan kinderen beginnen, geen stevige basis samen, te hoge verwachtingen van kinderen hebben.



[...]



Niks naief, maar ervaren en wijzer geworden door de vele voorbeelden om me heen de afgelopen ruim 10 jaar. Wat denk je dat ze met die camper deden? Een hele week op dezelfde plaats blijven alleen voor de kindjes? Tuurlijk niet, iedere dag verder rijden. Dus tja, als mensen dat doen met kinderen onder de 4 jaar, en jij niet omdat je denkt dat ze dit niet aankunnen, daar kies je echt zelf voor. Zoals ik al tig keer heb gezegd, je bent deels afhankelijk van je kind, maar grotendeels is het je instelling. Daar wil jij niet aan, dus leid jij je leven met kinderen wat je nu leidt. Maar daarmee kun je niet verwachten, dat anderen het ook wel zo doen, omdat ze denken dat je zo beperkt bent met kinderen. Voorbeeld 100 enzoveel, zegt iemand op mijn werk net gedag en tot januari, gaat met 2 kinderen onder de 5 reizen door Amerika en Zuid-Amerika. Kan niet!! Volgens jou dan. Of toch wel..... Gewoon een kwestie van doen, dit weekend stappen ze op het vliegtuig :-)

Je leest ook niet goed he... wij reizen straks een maand door Azie met één van 4 en één van onder de 1. En uit ervaring weten wij dat ze wat langer op 1 plek prettiger vinden. Natuurlijk kunnen ze veel hebben, maar leuker worden ze er niet van.



Maargoed iedereen doet het anders, maar over het algemeen hebben kinderen behoefte aan dezelfde dingen... en dat is rust en regelmaat. Hoef je niet te geloven door je eigen ervaringen, maar het is echt zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 12 september 2014 @ 15:52:

[...]

, maar het is echt zo.

Tuurlijk, hier draait het jou al pagina's lang om. Jij hebt de waarheid in pacht. Het IS zo. Punt!!



Dus ja hoor, volgens jou is dat echt zo, en dus voor iedereen zo. Je zal ze leren!
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen waar je zelf zin in hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven