en toen was het over........

16-01-2013 16:31 439 berichten
Mijn man heeft me gisteren verteld dat we gaan scheiden, hij voelt niks meer voor me en wil er ook niet meer aan werken.

Hij heeft het meteen aan zijn familie en de kinderen verteld, alleen de jongste weet het nog niet, die hoort het vanavond.

Ze is 6 en ik ben zo bang voor haar reactie, je is helemaal gek met haar vader.

Ik wil dit helemaal niet , ik hou nog zo veel van hem en kan me een leven zonder hem helemaal niet voorstellen.

Wie heeft dit ook een keer bij de hand gehad en hoe reageerde jou dochtertje??

En wat moet ik nu in godsnaam doen???, uitkering aanvragen , huis regelen???

Ik weet het niet meer, help!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ach ach wat een ellende voor je. Gewoon een knuffel omdat je het nodig hebt. Is er iemand waar jij terecht kan?

Sterkte
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
jeetje ik zit met verbazing dit te lezen vind dit echt onbegrijpelijk!

Hij gooit een bom op jullie huwelijk jij kan het niet beseffen bent verdrietig wilt rust en hij denkt nog bevelen te kunnen uiten ook?Hij wilt het aan je dochter vertellen dus vertelt hij het aan je dochter hij wilt het huis nog niet uit dus hij gaat het huis nog niet uit en dan kan je ook nog de boom in wat een hufter!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zijn koffer gewoon bij de deur zetten



Zelf je dochter ophalen. Klaar.



En zoiets komt zelden écht uit de lucht valllen



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 16 januari 2013 @ 18:11:

[...]



Lekker belangrijk.

Zeker belangrijk, verklaart wellicht waarom ze geen betaald werk heeft, waarom haar zoon liever bij zijn stiefvader wil wonen, waarom ze sinds het nieuws onafgebroken gehuild heeft en haar kind het niet zelf kan vertellen. En heeft ook consequenties voor het advies dat hier gegeven wordt: mensen met een borderline persoonlijkheidsstoornis zien dingen heel zwart-wit, en het heeft dan meer waarde om haar zelfvertrouwen in het slagen van het afwikkelen van de scheiding te stimuleren, dan haar ex-partner voor hondelul uit te maken, want weet jij veel wat die man allemaal heeft meegemaakt. Wij horen het nu ook maar van één kant.



Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat ik het verhaal van TO in twijfel trek, want dit zal ongetwijfeld als een verrassing voor haar zijn gekomen, ondanks de tekenen aan de wand. En het moet ontzettend moeilijk zijn om de controle over je leefomstandigheden zo plotseling (tijdelijk) te verliezen.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Sjemig wat onaardig.

TO heeft net haar hele wereld in duigen zien vallen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 16 januari 2013 @ 19:51:

Sjemig wat onaardig.

TO heeft net haar hele wereld in duigen zien vallen.Heb je het nu tegen mij? Hoezo onaardig? Het is toch niet iemands fout dat hij/zij een borderline persoonlijkheidsstoornis heeft? Het is alleen wel heel belangrijk om te weten, omdat mensen met een BPS heel anders omgaan met tegenslagen.
Occam's razor
debora, ja ik heb borderline, maar dat heeft hier verder niks mee te maken.

Hij laat me in de steek omdat hij niet meer van me houd en dat heeft niks met borderline te maken.

Als je trouwens goed gelezen hebt zul je ook gezien hebben dat mijn man een autist is, en ik heb het dus net zo moeilijk met hem gehad heb als hij met mij.

Ik heb op dit moment verdriet, mijn hele leven stort in elkaar en ik ben alles kwijt.

Mijn man , mijn zoon, mijn huis en mijn financiële zekerheid.

Dat gaat me niet in de koude kleren zitten!!!!!, borderliner of niet!

Op dit moment vliegt alles mij aan , en moet ik proberen om de goede weg te vinden in deze chaos waar ik niet voor gekozen heb , terwijl mijn man doet alsof ie er niks mee te maken heeft.

Ik ben idd al eerder gescheiden en dat ging allemaal betrekkelijk soepel omdat we er allebei de balen van hadden.

We staan nog steeds met elkaar op goede voet.

Mijn vorige scheiding was op alle fronten makkelijker, qua regels van een uitkering maar ook qua gevoelens.

Bovendien ben ik meteen na de beslissing bij mijn ouders gaan wonen en die mogelijkheid is er nu niet.

Ik werk op dit moment niet omdat ik net mijn baan verloren ben , dus heeft ook niks met mijn borderline te maken, en i wil wel graag werken , dus dat is het ook niet en in mijn werk heb ik ook geen problemen.

ik heb jaren therapie gevolgd voor mijn stoornis en ben zo goed als genezen als ik mijn medicijnen maar blijf slikken en dat doe ik netjes.

Bovendien slik ik op dit moment valeriaan erbij , om mezelf rustig te houden.

ik doe dus echt mijn best om deze puinhoop door te komen zonder noemenswaardige kleerscheuren.

En voor dat je gaat zeggen dat je niet van borderline kan genezen, ook dat weet ik van daar dat ik ook zeg zo goed als......





We hebben het mijn dochtertje dus net verteld en zoals ik al verwacht had , die was helemaal overstuur.

Ze bleef maar zeggen dat we niet mochten scheidden en dat ze bij papa wou wonen.

Ik heb haar verteld dat dat niet kan omdat papa moet werken maar dat ze altijd bij hem langs mag en dat ze hem ook altijd mag bellen.

Ik heb haar ook verteld dat het papa's keuze is en dat mama het niet wil.

En toen dochter ff niet luisterde heb ik papa verteld dat ie maar goed moest kijken naar het verdriet van zijn dochter omdat dit zijn keuze was , misschien niet erg aardig maar dat kon ik nu ff niet opbrengen.
Ppp
lief bloemetje dat is precies waar ik nu mee bezig ben.

en die financiele afhankelijkheid is er pas sinds kort omdat ik mijn baan nog niet zo lang verleden verloren ben.

Als het aan mij ligt ga ik morgen weer aan het werk , maar in mijn branche is er nou eenmaal moeilijk aan werk te komen op het moment.
en mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen en 1 van de 3 broers heeft me geappt dat ie er voor me was maar voor de rest niks, noppes,

En dat na 13 jaar samen

U word bedankt tot ziens
Alle reacties Link kopieren
Zij zijn ook overdonderd Bordie...

Waar is je man nu?
Man zit bij zijn broer en zou voorlopig ff wegblijven. In het weekend gaat ie weg, heeft ie beloofd, hij zorgt dat ik aan boodschappen e.d genoeg in huis heb.

En dat was het dan, neem ik aan
Alle reacties Link kopieren
Het gaat wel erg abrupt. Hoe is het met je dochter? Voel met je mee, wat een ellende.
Voorlopige voorzieningen aanvragen Bordie. Laat de rechter bepalen wie er zo lang in het huis mag wonen en wat je aan alimentatie krijgt totdat de scheiding officieël is.

Zo lang jullie nog getrouwd zijn heeft hij bovendien onderhoudsplicht dus alleen met een tas boodschappen komt hij er niet.



Vaak is het eerste gesprek bij een advocaat gratis.



Sterkte
Mijn dochter was heel erg verdrietig, is huilend in slaap gevallen.

En ik heb maar gewoon een potje met haar mee gehuild.
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 20:13:

en mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen en 1 van de 3 broers heeft me geappt dat ie er voor me was maar voor de rest niks, noppes,

En dat na 13 jaar samen

U word bedankt tot zienslief van die broer, mss kun je steun aan hem hebben?
Ach arm, het hele leven van 't arme meiske wordt ook overhoop gehaald. Logisch dat je een potje mee gejankt hebt want de situatie is ronduit kl*te.

Hoe zijn jouw zonen er nu onder?
mijn schoonmoeder is online maar zegt niks tegen me??

Ik snap maar niet waarom niet, misschien vind ze het moeilijk, maar ik mis haar steun
Mijn oudste zit meer bij zijn vriendin als bij mij en de jongste zoon troost me en ligt op zijn bed met zijn been omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Kun je haar niet bellen?
Alle reacties Link kopieren
***
Ksenija. Lees jij eens goed.

to Is ontslagen en is allang aan het solliciteren. Heb jij een baan voor haar?
quote:kwallenbal schreef op 16 januari 2013 @ 20:40:

Voorlopige voorzieningen aanvragen Bordie. Laat de rechter bepalen wie er zo lang in het huis mag wonen en wat je aan alimentatie krijgt totdat de scheiding officieël is.

Zo lang jullie nog getrouwd zijn heeft hij bovendien onderhoudsplicht dus alleen met een tas boodschappen komt hij er niet.



Vaak is het eerste gesprek bij een advocaat gratis.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 20:03:



Ik heb haar ook verteld dat het papa's keuze is en dat mama het niet wil.

En toen dochter ff niet luisterde heb ik papa verteld dat ie maar goed moest kijken naar het verdriet van zijn dochter omdat dit zijn keuze was , misschien niet erg aardig maar dat kon ik nu ff niet opbrengen.Lijkt me niet verstandig om te zeggen dat het papa's keuze is en niet die van jou. Daar krijgt zij namelijk last van. Ik begrijp dat je emotioneel bent maar hou haar buiten de keuzes van volwassenen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even geen steun gaan zitten verwachten van je schoonouders; Het gaat om hun zoon, die mensen zitten er ook tussenin en kunnen jou niet steunen.

Kan je niet bij je eigen familie of vriendinnen terecht voor steun?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven