en toen was het over........

16-01-2013 16:31 439 berichten
Mijn man heeft me gisteren verteld dat we gaan scheiden, hij voelt niks meer voor me en wil er ook niet meer aan werken.

Hij heeft het meteen aan zijn familie en de kinderen verteld, alleen de jongste weet het nog niet, die hoort het vanavond.

Ze is 6 en ik ben zo bang voor haar reactie, je is helemaal gek met haar vader.

Ik wil dit helemaal niet , ik hou nog zo veel van hem en kan me een leven zonder hem helemaal niet voorstellen.

Wie heeft dit ook een keer bij de hand gehad en hoe reageerde jou dochtertje??

En wat moet ik nu in godsnaam doen???, uitkering aanvragen , huis regelen???

Ik weet het niet meer, help!!!!
dank je kwallenbal.

Ik solliciteer me suf maar ik vind gewoon niks , heb wel 30 januari een sollicitatie gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Je zit nu te hopen op contact met je schoonmoeder als ik het goed begrijp. Maar heb je misschien ook nog goed contact met je eigen ouders of andere familie? Misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen. Ik heb gelezen dat meerder mensen dit gevraagd hebben maar je hebt er nog niet op gereageerd geloof ik.



Nogmaals sterkte
Alle reacties Link kopieren
`Bovendien plaats je jezelf daar zo mee in de slachtofferrol.

Ten opzichte van het kind. Straks denkt ze nog dat ze jou moet troosten omdat jij huilt en jou dit allemaal aangedaan wordt.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Helaas is het in deze tijd niet makkelijk om een baan te vinden dus dat zal niemand je kwalijk nemen. meer dan je best kan je niet doen en hopelijk gaat 30 januari de dag worden.
tja, alice alles druk druk druk.

De vriendschap met mijn beste vriendin is recentelijk op de klippen gelopen ,door externe factoren die er niet toe doen.

Mijn ouders hebben wel meteen contact opgenomen met mijn man om te vragen hoe het met hem is.

Dat is , als je al 13 jaar in de familie zit , toch niet zo moeilijk???

Een kleine beetje medeleven van hun kant.

is dat nou echt zo'n onmogelijke wens??
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 16 januari 2013 @ 19:56:

[...]



Heb je het nu tegen mij? Hoezo onaardig? Het is toch niet iemands fout dat hij/zij een borderline persoonlijkheidsstoornis heeft? Het is alleen wel heel belangrijk om te weten, omdat mensen met een BPS heel anders omgaan met tegenslagen.Dit is wel van een andere ordedvan een tegenslag. Haar hele wereld is uiteen gevallen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Bordie, bel je schoonmoeder gewoon.
Al een account? Log dan hier in.
ik heb een boel vrienden maar niet vrienden die zo maar even een nachtje kunnen komen slapen, helaas

Mijn ouders moeten zichzelf een beetje in acht nemen , maar ze zijn er wel voor me hoor.

ik verwacht ook niet van mijn schoonouders dat ze me helemaal gaan begeleiden en steunen , maar ff een berichtje om te vragen hoe het met me is , is toch niet zo raar??



Als je dochter heel erg moet huilen en mij boos aankijkt omdat ze nou eenmaal gek is op papa, dan vind ik dat ik best mag vertellen dat het papa's keuze is.

ik weiger de kwaaie pier te zijn in dit alles.

Ik heb haar daarentegen ook verteld dat het feit dat papa niet meer van mama houd niets zegt over dat ie niet meer van haar houd.

Dat papa en mama altijd van haar zullen blijven houden, en dat papa en mama geen ruzie hebben.

Ze mag best zien dat ik verdriet heb,ook verdriet hoort bij het leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 21:04:

ik verwacht ook niet van mijn schoonouders dat ze me helemaal gaan begeleiden en steunen , maar ff een berichtje om te vragen hoe het met me is , is toch niet zo raar??

Probeer niet voor haar te denken, zij weet misschien ook niet wat te doen. Volg jij je gevoel nou maar.
Mijn gevoel zegt dat ik maar gewoon op bed moet kruipen met een slaap tablet.

Dat ga ik nu dan ook maar gewoon doen.

Schrijf gerust verder op dit topic, dan lees ik het morgen wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je wat slaap kunt pakken.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:bordie2 schreef op 16 januari 2013 @ 16:44:



Ik heb hem gevraagd weg te gaan en hij zegt dat ie zijn best gaat doen wat voor hem zoiets betekend als , ik zit hier wel goed, ga jij dan maar.







Dit wordt niet leuk



Neem een goede advocaat, kopieer echte alles dat van belang is,

bankafschriften van spaarrekeningen, aktes van het huis, jaaropgaves e.d. want deze man gaat het je niet makkelijk maken vrees ik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 16 januari 2013 @ 21:30:

[...]





Dit wordt niet leuk



Neem een goede advocaat, kopieer echte alles dat van belang is,

bankafschriften van spaarrekeningen, aktes van het huis, jaaropgaves e.d. want deze man gaat het je niet makkelijk maken vrees ik.Dat denk ik ook.....
Al een account? Log dan hier in.
Zo Bordie wat een toestand meid,kan me voorstellen dat je wereld even is ingestort.

En natuurlijk mag je dochter best zien dat jij ook verdriet hebt maar waak er wel voor dat je niet zo'n 'slachtoffer' wordt waarvan de kinderen niet anders meer zien dan een huilend hoopje ellende.



Verder vrees ik net als HBG dat deze man het je niet gemakkelijk gaat maken dus zorg voor een goede advocaat.
Hebben gisteren toch nog wel even met hem gesproken , hij gaat dit weekend naar zijn ouders en heeft beloofd dat ie gewoon alle kosten blijft dragen van ons huis en de rekeningen.

In principe veranderd er dus niks behalve dan dat hij nu niet meer thuis komt na een week werk.

Vanmorgen kroop mijn dochtertje lekker bij me in bed en hebben we heerlijk geknuffeld.

Ze zong en kletste en maakte niet de indruk dat ze erg verdrietig was.

Ze zei alleen dat het niet eerlijk was want papa en mama hadden beloofd nooit te gaan scheiden, tja, dat was ook niet mijn idee.

De oudste is vannacht laat thuis gekomen toen ik al op bed lag en is er vanmorgen als een haas weer uit gerend, klassiek geval van je kop in het zand stoppen.

De jongste zoon ligt in zijn bed beneden met zijn pootje omhoog en is doodmoe van het hele gedoe en van het feit dat hij niet weg kan komen, wat dat betreft heeft mijn lieve echtgenoot wel de meest beroerde tijd gekozen om met zijn bom op de proppen te komen.

Vannacht redelijk geslapen, tranen zitten hoog , maar probeer ze in te houden al is het alleen voor mijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
Toch... Geloof hem niet zomaar op zijn woord maar laat toch dingen op papier zetten, of schakel een advocaat in.

Dingen kunnen als ze niet op papier staan ineens straks weer heel anders zijn.
gaan vanavond om de tafel en zetten alles op papier.

Ik wil zijn handtekening eronder zodat hij er niet onderuit kan

Misschien een teken van wantrouwen maar zoveel reden om hem maar klakkeloos te geloven heeft ie me nou ook niet gegeven
Alle reacties Link kopieren
Toch moet je een mediator of advocaat inschakelen.
Al een account? Log dan hier in.
Lieve bordie2, ik heb net even bijgelezen en sta stomverbaasd over hoe je man dit aanpakt. Een scheiding is al heftig genoeg, maar op deze manier wordt het ook nog de worst case!

Goed dat je dingen op papier zet, deze man geeft alle aanleiding om er van uit te gaan dat dat nodig is, dat hij op z'n zachtst gezegd grillig is. En je zegt 'misschien een teken van wantrouwen'... Nou, het lijkt me volledig op z'n plaats om dat te doen. Jij en je kinderen krijgen deze bom op jullie hoofd, maar je hebt nog altijd je rechten! Sterkte...
Voor nu zelf wat op papier is één ding, maar het is heel belangrijk dat jij een goede advocaat in de hand neemt. Die voor JOU en je kinderen opkomt!
hoe zit dat als je geen inkomen hebt, kan ju dan nog steeds een bewijs van onvermogen aanvragen,

We hebben een rechtsbijstandverzekering maar volgends mij doen die geen echtscheidingen ,achterlijk eigenlijk , waar heb je hem dan voor!
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Volgens mij betaal je de advocaat/mediator dan ook uit het gezamenlijke inkomen.



Geef je kinderen een extra knuffel en beterschap voor je zoon
quote:bordie2 schreef op 17 januari 2013 @ 11:58:

hoe zit dat als je geen inkomen hebt, kan ju dan nog steeds een bewijs van onvermogen aanvragen,

We hebben een rechtsbijstandverzekering maar volgends mij doen die geen echtscheidingen ,achterlijk eigenlijk , waar heb je hem dan voor!



Oeh geen idee eigenlijk hoe dat werkt.

Wel zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de sociale dienst om een uitkering aan te vragen.

Er gaat vaak ook wel een tijdje overheen voordat een uitkering rond is en je ook daadwerkelijk geld krijgt.

Verder zo snel mogelijk inschrijven bij de woningbouw etc..

Echt zo snel mogelijk dit soort dingen regelen ook al staat je hoofd daar nu misschien niet naar.

Ik zou ook met man bespreken dart als hij werkelijk wil scheiden hij zo snel mogelijk de scheiding in gang zet..
heb de woningbouw al gebeld maar zolang ik geen uitkering heb kan ik niet een woning krijgen

Heb de sociale dienst gebeld en die kunnen me geen uitkering geven zolang hij nog steeds bij me inwoont.

En hij weigert te gaan, hoe bedoel je vicieuze cirkel zucht..........
quote:bordie2 schreef op 17 januari 2013 @ 12:42:

heb de woningbouw al gebeld maar zolang ik geen uitkering heb kan ik niet een woning krijgen

Heb de sociale dienst gebeld en die kunnen me geen uitkering geven zolang hij nog steeds bij me inwoont.

En hij weigert te gaan, hoe bedoel je vicieuze cirkel zucht..........



Dit zou ik dan ook meteen vanavond met hem bespreken.

Hij wil scheiden dus dan moet hij ook actie ondernemen.

Dus zo snel mogelijk naar de advocaat en de scheiding in werking zetten zo niet dan ga jij maandagochtend naar een advocaat.

Dat klinkt misschien hard en zakelijk maar het is denk ik wel zoals het moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven