Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
Alle reacties Link kopieren
rdvv, je ziet blijkbaar in dezelfde situatie als ik, maar dan aan de andere kant ;) Erg rot voor je! Zoiets is inderdaad vaak niet meer te herstellen :( Knuffel voor jou!



Mijn situatie is echter net een beetje anders. Hij is nooit "echt" helemaal trouw geweest. Hij zoekt vaak aandacht online. Spreekt nooit met iemand af (en hij zegt ook tegen ze dat hij dat niet wil, dat hij alleen online wil kletsen, heb ik gezien), maar ik vind het toch absoluut niet kunnen. Toen ik daar achter kwam is het even uit geweest, later toch weer geprobeerd. Hij zou in therapie, natuurlijk nooit van gekomen ;)



Nu is hij op vakantie geweest zonder mij (ja dat zag ik natuurlijk sowieso niet zitten). Hij is 1 week eerder teruggekomen omdat hij mij en onze honden zo miste. Bij thuiskomst was het zo duidelijk voor hem dat hij met mij de rest van zijn leven wil doorbrengen, wilde zijn woning opzeggen en bij mij intrekken. Ik zag dat gezien het gebrek aan vertrouwen van mijn kant niet zitten.



Anyways.. Kom ik er dus achter dat hij wel is vreemdgegaan op vakantie. Hij heeft haar zelfs gevraagd om naar NL te komen, hij zou zelfs alles voor haar betalen, vliegtickets, eten, en ze kon wel bij hem slapen. Wtf. Mafkees.



Door alles wat er eerder al is gebeurd, ben ik enorm veranderd. Wantrouwend, geen grenzen meer, paranoide, en extreem onzeker. Ik weet dat het niet mijn schuld is, maar heeft mij zeer zeker wel beschadigd.



En om je vraag te beantwoorden; we waren iets langer dan een jaar samen. Hij zoekt niet echt contact, niet dagelijks. Vandaag heeft hij zijn laatste spullen bij mij opgehaald. Ik had geen zin om met hem te praten (wat heb ik daar nou?) dus heb hem zn gang laten gaan en hem verder genegeerd.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
We moeten het gewoon volhouden, alles zal uiteindelijk wel goed komen, dat moet gewoon! Dat zeg ik constant tegen mezelf, maar op dit moment heb ik even een dipje. Het is nu al bijna een maand geleden dat hij het heeft gedaan gemaakt. Ik heb daarjuist nog even gecheckt en ik ben nog steeds geblokkeerd op zijn gsm. Ik snap niet waarom hij me nog niet deblokkeert? Dit wil dan toch zeggen dat hij er ook nog niet over is of dat het hem gewoon niets scheelt.. Ik snap het gewoon niet meer. Waarom staan onze foto's dan nog STEEDS op zijn facebook. Ik krijg hier alleen maar hoop door..



Sorry voor mijn ego berichtje, maar ik kan niet echt met mijn omgeving er rond praten. Zij vinden precies dat ik er al over zou moeten zijn. Wat ik echt nog niet ben..



Veel sterkte dames, we kunnen het! Ooit komen we wel weer iemand tegen die beter voor ons is.
Alle reacties Link kopieren
boterbloempje, je kunt beter stoppen met kijken naar zn nummer en zn Facebook, want dan blijf je er echt in hangen..



Niemand mag je vertellen hoe lang je verdrietig bent Alsof je er voor kiest om bepaalde gevoelens te hebben..



Volhouden
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Dank je! Het is inderdaad niet te herstellen in onze situatie(s), maar ik geloof er wel in dat het te herstellen is in sommige situaties.



Erg jammer, maar op basis van je verhaal denk ik wel echt dat je beter af bent zonder hem en dat het echtechtecht niet nodig is om onzeker te zijn. Juist dat je wel trots mag zijn vanwege het feit dat je het zo goed aanpakt door geen relatie meer te willen en hem te negeren.



Zoals ik het lees, zal hij het in eventuele volgende relaties ook zo aanpakken en zit er wel iets fout bij hem. Geen grenzen meer en waar doel je dan precies op? Op het gebied van liefde of nog algemener? In ieder geval: je bent beter af zonder hem. Cliché, maar toch waar! 😎
Pollewop help... Contact zoeken heeft echt geen nut toch? ...:(
Heb toendertijds hem van fb afgegooid met het bericht dat ik over drie maanden wel weer terug kom. Maar geloof dat ik er nog niet klaar voor ben. Of misschien wel nooit. Aan de andere kant heb ik zo iets van drie maanden zijn om, ik mag.... Maar dat is natuurlijk niet handig..
Alle reacties Link kopieren
rdvv, dat geloof ik ook wel. Soms komt het ook wel goed, maar makkelijk is het niet. Heb een tijdje terug al veel verhalen van anderen gelezen. Veel komen er niet meer uit, maar ook aantal toch wel.. Verbaasde mij wel



Ik twijfel er niet over, ik weet 100% dat het beter is zo, dat hij zich toch nooit zal gedragen, hoeveel energie en tijd ik er ook in steek. Het is dus al eerder uit geweest en toen had ik juist wel veel behoefte aan contact met hem. Nu minder, omdat ik weet dat hij zich nu toch heeft afgesloten voor mij. Vragen als "waarom" en "hoe kon je", beantwoord hij toch niet. En dat hoeft nu ook niet meer van mij.



Met geen grenzen meer bedoel ik dit; voordat ik aan deze relatie begon stond ik heel sterk in mijn schoenen wat betreft relaties. Als iets mij écht niet beviel, als het ook maar een beetje over mijn grenzen ging, dan was ik weg. Punt uit. Twijfelde ik niet over. Deze vent had ik na een paar weten al moeten verlaten, toen ging hij al over mijn grenzen. Toch kom ik elke keer weer bij hem terecht -_- Ik heb best wel door hem over mij heen laten lopen en ik heb hoeveel dingen gepikt die ik normaal helemaal niet zou pikken.



Fijn dat je mensen om je heen hebt waar je bij terecht kunt Ik heb lieve vrienden en familie, maar geen van hen woont bij mij in de buurt.. Juist op avonden/momenten dat ik behoefte heb aan contact met iemand, is niemand bereikbaar :( Daarom zit ik dus hier haha ;) Fijn om zo mijn verhaal te kunnen doen aan onbekende mensen. Ik merk ook wel aan mijn vrienden en familie dat ze het ondertussen wel zat zijn om naar mijn verhalen te luisteren. De relatie is altijd al moeilijk geweest en ik heb vaak mijn ei kwijt moeten kunnen bij ze..



Ondanks dat ik zelf de relatie niet wil voortzetten, is en blijft het wel hartstikke zuur. Je bouwt toch iets op samen, en ondanks dat het een eikel is, hebben we ook hele leuke en mooie dingen meegemaakt. Juist de kleine dingetjes mis ik het meest.. Zo schreef hij bijvoorbeeld altijd hele lieve briefjes aan mij voordat hij naar z'n werk ging.. En dan kwam ik beneden Dag gelijk helemaal goed. Nja dat soort dingen dus, die mis ik wel.



maka22, als je er nog niet klaar voor bent; niet doen. Wil je uberhaupt nog wel contact met hem? Of denk je dat het beter is om hem achter je te laten?
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Bijna geen bereik, ben weekend weg met yoga en kan niet veel online zijn. Maka: NIET MAILEN!!! Kom op, hou vol!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Pffff zo sterk als ik was, zo zwak ben ik nu. Ik had een hele lange en goede tijd. Ik maakte weer lol etc en ik kon redelijk met mijn ex omgaan. Nu is hij afgelopen week langs geweest en gaf hij aan dat hij het moeilijk vindt om mij af te sluiten. Ik was daarvan helemaal in de war, hij heeft een ander en toch zoekt hij in hele mindere mate de toenadering. Dagen erna, was het ineens allemaal koud en raar contact.

Ik heb daarop aangegeven dat ik voorlopig geen contact wil. Ik wou hem zo ontzettend graag terug tot een tijd geleden en nu ineens krijg ik van die gekke dingen. Ik hoop dat hij hierdoor ook de waarde gaat inzien van mij als persoon. Zoals de tarot gebeuren had voorspelt, je bent zijn ware liefde en de "relatie" zal van korte duur zijn. Hij twijfelt. Hahaha, begin het bijna te geloven!



Pffff wat een gedoe!



Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hey liefss1,

Wat goed van je dat je hebt aangegeven dat je (voorlopig) geen contact meer wilt.. Hij speelt met je gevoelens door dit te zeggen :( nu voel jij je weer naar.. Of heeft hij juist door dat jij wel aardig over hem heen was, en zegt hij daarom zulke dingen?



Knuffel
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Heey saskiab23,



Ja ik voelde me er ook echt naar onder. Ik hou nl nog steeds van hem. Hij is ook jaloers ineens etc. Misschien dat hij het toch lastiger vindt. Maar dat is iets waar hij antwoorden op moet vinden, ik wil daarbij niet aan de zijlijn gaan wachten. Hij heeft ook een ander en dat mag van mij(leuk is anders, maar je bent uitelkaar), ik probeer ook de draad weer op te pakken en dan krijg je ineens zulke gekke uitspraken en dat hij mij automatisch nog mijn koosnaam gaf. Dit gaf hij ook aan.

Pff mannen en hun gedragingen😤
Alle reacties Link kopieren
Sorry een beetje een ego post
Alle reacties Link kopieren
Hey liefss1, je hebt groot gelijk, is inderdaad zijn probleem en niet de jouwe. Vind het eerlijk gezegd ook niet zo netjes tegenover zijn nieuwe vriendin, maar dat terzijde ;) Echt goed van je dat je zelf ook beseft wat het met je doet.



Blijven volhouden
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
succes allemaal weer vandaag
Hey allemaal, al weer even niet geweest. Hier nog steeds op en af.nog steeds van die dagen dat ik ene keer denk " je hebt me pijn gedaan ik hoef je nooit weer" andere keer denk ik " ik kom nooit weer de ware tegen. En ik zit nog steeds met rottige schuldgevoel. Alsof ik alles verpest heb. Dat gevoel blijft zo hangen omdat er nooit fatsoenlijk een punt achter is gezet. En ik kom hem overal tegen op Internet. Ik weet dat ik niet moet kijken, toch af en toe kan ik het niet laten. Wat me dan opvalt is dat hij ook erg in struggle is met zichzelf. Telkens zijn profiel veranderen. En soms Ja haha soms moet ik er zelfs hard om lachen. Want hij zet er foto's bij dat ik denk je bent toch al ouder. Lijkt haast wel of hij in een soort van Midlifecrisis zit. Maar goed daar kan ik dan wel om lachen. Hij is druk met "zoeken" en dat mag. Ik stoor mij daar niet aan gun hem het beste. Dat meen ik echt. Het is alleen niet kloppend met wat hij mij allemaal zei. Maar goed zijn leven, zijn keuzes. En zijn mooie foto's . Van weekend niet heel veel gedaan. Ja geshopt met mijn kindje. Maar mijn kindje was snel uitgekeken in de stad. Daarna boswandeling gemaakt. Thuis in bad en daarna lekker gegeten. Vandaag weer de gewone schoolwerk. Ook wel weer lekker. Kan ik weer vooruit met berg wasgoed.

Eerst maar eens een bakkie en sigaretje.

Hoe was jullie weekend?
Weekend overleefd. weer veel nagedacht. Idd, ik ben net als jouw ex ook veel aan het zoeken. dus ik verander ook regelmatig van foto

Ik zou dolgraag met hem willen praten maar ik weet dat het weer pijn gaat doen. Veel pijn. Aan de andere kant ben ik benieuwd naar hoe hij denkt als

de storm weer is gaan liggen. Maar aan de andere kant. Als hij echt iets wilde veranderen aan alles dan had hij wel aan de bel getrokken... :(
@maka inderdaad hij is zoekende. Maar de manier waarop hij het doet komt beetje hopeloos over. De foto's zijn zo onvolwassen laat ik het zo zeggen. En steeds profieltekst veranderen. Zit echt met zichzelf in de knoei. Zoals het eerder was dat wij contact kregen was prima. (Profieltekst) maar zoals hij het nu omschrijft komt echt over als zo snel mogelijk doorgaan naar een ander schatje. Beetje losgeslagen zeg maar. Maar goed ik ken van mijzelf die fase ook wel. Die heb ik vorig jaar gehad. Niet via Internet, maar lekker uitgaan en sjansen. Is ook helemaal zijn ding. Maar vind het zo zonde dat hij het zo doet. Vooral voor zichzelf. Hij schaamt zich voor zijn leeftijd en heeft haast omdat hij niet alleen wil blijven en bang op die leeftijd niet snel iemand te treffen. Kijk ik ben ook over de dertig. Maar ga me nu niet in daten storten. Wil eerst rust en vrede met mijzelf zodat ik ook een prettige persoon ben. Maar dat is natuurlijk mijn ding. Vind het ook wel lastig. Wanneer ben je goed genoeg? Of ben je jezelf? En wat jij zegt, ik denk soms ook wel eens als zijn woede is gezakt, gaat hij dan ook inzien wat er mis is gegaan en dat niet alles bij mij ligt. Van de andere kant hij is heel radicaal en heeft zijn trots. Hij heeft gelijk en thats it! Dus ik verwacht er echt niks meer van. Anders had hij al lang aan de bel moeten trekken
Alle reacties Link kopieren
Nu jullie er toch min of meer over beginnen, ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat jullie vinden van "rebound" om het maar even simpelweg zo te noemen.



Nieuwe dag, nieuwe week, nieuwe start.. Ben benieuwd wat de week mij gaat brengen..



voor iedereen hier
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Tja rebound. Dat heb ik zelf eerder gehad. Iemand vrij snel getroffen maar was kortdurig. Ik meende dat ik verliefd was en hij deed zich heel anders voor dan hij was. Al snel een punt achter gezet. Dat was voor mij een rebound. De laatste ex van nu dus,

Heb ik niet echt het idee van dat ik voor hem een rebound was. Die gevoelens die er waren waren intens en oprecht. Ik denk dat het mis is gegaan ivm Miscommunicatie. Hij heeft dingen verkeerd opgevat, zat slecht in zijn vel en ging mij negatief bekijken en zichzelf zielig vinden. Ik deed in zijn ogen alles fout. Ik ben erg onzeker en dat heeft er ook wel voor gezorgd dat er afstand kwam. Eerlijk is het niet dat hij mij dingen in mijn schoenen schuift. Hij was van mening te hard van stapel te zijn gelopen. Tja dat kan en dat kun je ook anders gaan doen als je echt voor elkaar gaat. Maar die optie bestond niet. Het hard van stapel lopen kwam ook echt van zijn kant. Ik heb hem nergens in gepusht en zelfs nog gewaarschuwd. En nu blijkbaar is hij weer klaar voor daten. Tja. Denk eerder dat hij mij de werkelijke reden niet wou melden. Hij heeft wel ook heel lelijk gedaan tegen mij. Ik ben correct en lief gebleven. Dat hij zo reageerd zie ik als volgt, hij kan tegen mij zo reageren omdat hij mij toch niet weer ziet. Het is eigenlijk opgekropte woede naar zijn ex vrouw. Daar heeft hij een kind mee en blijft er altijd mee verbonden. Hij heeft heftige dingen met haar meegemaakt, maar nog niet verwerkt. Misschien dat hij in zijn woede mij vergelijkt met haar. Dat terwijl ik een totaal ander persoon ben! Maar blijkbaar heeft hij dat nog niet verwerkt en is het makkelijker om op mij af te reageren. Denk dat hij in zijn volgende relaties daar ook van moet leren om los te laten. Net als ik dat heb in vertrouwen naar mannen. Ik ben niet jaloers dat niet, maar vind het wel lastig om te geloven dat iemand mij echt neemt zoals ik ben. Vooral na die dikke schop na van Jandoedel. Zijn woede is zijn issue, en daar kan hij het mee doen. Dus misschien ben ik toch voor hem een rebound geweest. Maar zijn ware aard heb ik gelukkig op tijd leren kennen. En eigenlijk is het voor mij juist goed om hierdoor voor mijzelf en mijn eigen geluk te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Tijdje weggeweest. Het gaat nog niet veel beter. Pollewop, hoe is het met jou? Hoe was je yoga-weekend?



Hebben jullie ook dat dingen continu niet gaan zoals je wilt en alles lijkt te mislukken? Dat je je elke keer zo'n mislukkeling voelt?



Of heeft dat bij mij ook te maken met het feit dat er meer met me aan de hand is dan 'gewoon' liefdesverdriet. Ik ben altijd zo onzeker geweest en voelde me een slecht mens. Anderen tot last, etc. Nu in therapie daarvoor...



Maar goed: als ik probeer om iets te gaan doen, vind ik het geen moment leuk en vind ik de mensen met wie ik in contact kom zo ongeveer allemaal stom. Erg he? Net als dit weekend: een weekendje Amsterdam. Bij vrienden met kinderen. En daar weer vrienden van. Die waren zwanger en hebben kinderen. We gingen BBQen. Klinkt best ok toch? Nieuwe mensen enzo.

Het ging alléén maar over kinderen. Ik voelde me zó rot. Maarja. Het alternatief is: alleen thuis zitten. En dan denk ik: zie mij nou... zit ik hier in onze hoofdstad me mislukt te voelen en ongelukkig te zijn. Met mensen met wie ik niks deel. En mijn ex gaat lekker op stap met zijn leuke vrienden en heeft het oprecht naar zijn zin. Ik voel me zó alleen dan en mis hem zó erg.



Het is ook net of ik gewoon geen 'uitgaans'vrienden meer heb en daarmee dus ook een kleinere kans om ooit nog iemand tegen te komen. Als dat nog zou lukken, als ik daar nog voor open zou staan. Wat jij zegt, Langeleis.



Dus voor jou Saskia: rebound: als je de energie ervoor hebt: doen. Kijk wel een beetje uit dat je er niet meer van maakt dan het is. Ik kan het zelf niet, op dit moment. Maar heb je wat op het oog dan?
@brabara, vreselijk herkenbaar! ! Het is bij mij ook niet gewoon liefdesverdriet. Heb ook schematherapie gehad en emdr in het verleden. Ik voel me nu gewoon zo'n mislukkeling dat het geen kans van slagen heeft gehad met deze man. Was er zo verliefd op Tot over mijn oren en nu moet ik mij erbij neerleggen dat hij het niet ziet zitten en vrolijk aan daten is geslagen. Dat is pijnlijk want ik betrek alles op mijzelf nu. Kan het nog niet loslaten en Nee voor nu heb ik nog geen oog voor andere mannen. Komt ooit wel als ik mijn gesprekken heb gehad en weer gelukkig kan zijn met mijzelf en verleden achter mij kan laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:brabarba schreef op 15 september 2014 @ 15:42:



Dus voor jou Saskia: rebound: als je de energie ervoor hebt: doen. Kijk wel een beetje uit dat je er niet meer van maakt dan het is. Ik kan het zelf niet, op dit moment. Maar heb je wat op het oog dan?



Nee, niet echt. Ik ben zelf erg onzeker geworden door de relatie, en merk dat ik toch echt wel even opfleur als er met mij geflirt word, ook al heb ik een hekel aan geflirt. Vandaar dat ik mij afvroeg hoe dat bij de rest hier zit



Wat balen van je weekend! Klinkt inderdaad niet zo gezellig.. Kon je niet zelf de gesprekken een beetje sturen? Vergelijk jezelf niet met je ex, daar komt nooit iets goeds' uit voort. Bovendien, misschien was zijn weekend nog tien malen erger ;)
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Ik mis hem.

En ik slaap al een paar nachten slecht.



Dag en nacht fantaseer ik hoe het zou zijn als we weer samen zouden zijn. Zo stom!! Het is alweer drie maanden geleden, geen enkel contact gehad sindsdien. En toch zou ik hem nu zo graag willen knuffelen, een kusje geven, zeggen hoeveel ik hem gemist heb, de man van mijn dromen, ik voelde me zo gelukkig met hem, haast gezegend...

Mijn omgeving zegt dat hij nu vast alweer drie vriendinnetjes verder is...zo'n type man zou hij zijn, en toch kan ik niet geloven dat ik me zo in hem vergist heb...hoe bestaat dat???



Ik ben binnenkort jarig en wilde mijn verjaardag met hem vieren. Ik haat de emotionele achtbaan waarin ik me nu bevind.

Wat een triest gebeuren, voel me waardeloos, gebroken, klein en liefde-onwaardig (als dat woord überhaupt bestaat).



Gelukkig heb ik zijn telefoonnummers gewist, anders had ik nu vast iets doms gedaan.
I am just a girl.....standing in front of a boy...asking him to love her
Over een rebound: misschien kan het wel werken bij het proces om iemand te vergeten, maar dat is voor iedereen anders.



Saskia, ik heb er ook veel over gelezen. Het viel mij ook op dat het bij sommige stellen wel goed ging en dat heeft in mijn ogen te maken met hoe goed zulke mensen kunnen reflecteren op zichzelf. Of vooral de vreemdganger moet dat kunnen, eigenlijk. Maar dat is dus een heel proces en nou ja... je moet het maar kunnen en willen als stelletje.



Over je grenzen klinkt wel als een probleem als dat zo blijft, vind ik. En jammer dat je door een persoon zo kunt veranderen, maar ik vind het ook wel weer begrijpelijk. Liefde is liefde en daar verlies je jezelf wel eens in, helaas. Toch hoop ik dat dit eenmalig is en dat je weer leert/weet wat je grenzen zijn.



Ik begrijp het en inderdaad fijn dat dit mogelijk is. Grappig wat je zegt, dat mensen 'zat' worden van je verhaal, maar is dat ook echt benoemd door vriendinnen of denk je het zelf? Ik heb soms ook wel eens bij een vriendin (en dat zal ongetwijfeld andersom ook zo zijn), dat ik wel een beetje zat word van bepaalde keuzes en het geklaag daarover als gevolg. Maar zodra ze de juiste keuze maakt om de relatie te verbreken, ben ik er niet zat van maar wil ik haar juíst steunen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog hoor, maar lees even alleen mee. Ben zo moe, slaap slecht en intensief, emotioneel yogaweekend gehad. Even rustig aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven