Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
Alle reacties Link kopieren
rdvv, als het niet goed voelt en je er geen zin in hebt, zegt dat al genoeg toch



Wat bedoel je precies met "reflecteren op jezelf"? Wat mij verbaasde over wat ik allemaal gelezen heb, is dat het uiteindelijk aan de bedrogen partner is om te vergeven, het achter je te laten en alleen nog vooruit te kijken. Ik dacht dat het vooral juist door de vreemdganger rechtgezet moet worden (en dat moet natuurlijk ook wel) maar uiteindelijk ligt het balletje bij de bedrogen partner. Heeft mij in ieder geval wel de ogen geopend over bepaalde situaties.



Dat hoop ik, het zit mij ook totaal niet lekker hoe ik veranderd ben.. Maar zou snel ook niet weten wat ik er aan kan doen :( Ik ben wel bang dat het iets is wat ik mee zal nemen naar volgende relaties, het onzeker zijn en het wantrouwen. Ik zie het al helemaal voor me dat ik mezelf niet meer durf te geven en niet meer voor iemand echt zal gaan.



Bij mijn vriendinnen merk ik het gewoon.. :( Mijn moeder heeft een tijdje terug al aangegeven niet meer over mijn relatie te willen praten, omdat ze het zo zit is. Ik heb haar ook nog niet eens verteld dat het uit is. En ja, ik word zelf ook moe van mensen die klagen en vervolgens niks aan de situatie doen ;) Maar nu het voorbij is, verbaasd het mij dat de steun niet van vriendinnen komt, maar juist uit hele onverwachte hoeken, zoals van de buren en van mensen hier op het forum.



Weer een pagina vol over mij ;) Hoe gaat het met jou verder?
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Geez ik ben er zo klaar mee. Gisteravond en vandaag echt een dikke dip, kan ik niet gewoon even verdwijnen?!
Mijn emoties gaan weer alles kanten op. een man die graag met mij wil daten maar waar ik het gevoel heb dat het te snel gaat, vergelijken met ex etc etc. Wil graag met mijn ex contacten maar

is natuurlijk ook weer niet slim. Wil gevoelens van die andere man ook niet kwetsen. Denk dat ik eerlijk moet zijn dat ik er niet aan toe ben. Andere mensen zeggen dat ik het gewoon moet doen.

ik weet het allemaal niet meer. Ben moe.
Alle reacties Link kopieren
Maka: hou vol!! Je doet het goed.



Brabarba: ik heb je een pb gestuurd.
Dank je pollewop, ik voel me zo een watje. Ik wilde dat het al klaar was. Hoe lang duurt liefdesverdriet/liefdesakickproces eigenlijk? Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:maka22 schreef op 16 september 2014 @ 15:16:

Dank je pollewop, ik voel me zo een watje. Ik wilde dat het al klaar was. Hoe lang duurt liefdesverdriet/liefdesakickproces eigenlijk? Weet iemand dat?



Echt, echt, echt rot voelen minimaal 5 maanden, daarna met up en down's. Na een jaar zal je normaal kunnen gedragen en genieten van alles wat je doet, met soms een mindere dag.



.



O ja dat klopt zeker wat je zegt. Ik bedoel te zeggen dat je als je vreemdgaat, best veel moeite moet doen om het goed te maken. En dat je ook goed naar jezelf moet kunnen kijken wat je goed en fout doet qua gedrag, zeg maar. En dat deed ik voorheen nooit, want ik vond eigenlijk dat ik altijd gelijk had. Maar misschien is dit een beetje vaag uitgelegd, ik weet ook niet hoe ik het goed kan verwoorden.



Ik weet ook niet zo goed hoe je weer leert om grenzen aan te geven. Ik denk wel dat als het de spuigaten uitloopt, het wellicht handig is om een professional in te schakelen. Dus als je in een eventuele relatie of in wat voor situatie dan ook, weer heel ernstig over je grenzen heen laat lopen. Maar misschien gaat het ook wel weer vanzelf nadat je deze relatie hebt verwerkt? Nu is het verdriet nog best vers natuurlijk.



Ik hoop niet dat je in toekomstige relaties wantrouwend en onzeker gaat zijn, want het is echt nergens voor nodig als ik jouw verhaal goed begrijp. Jouw ex is 100% fout geweest, jij bent gewoon verliefd (geweest) en goed van vertrouwen. Maar ik begrijp wel dat je deze ervaring meeneemt naar volgende relatie(s) en dat is best jammer.



O dat is wel erg jammer van je moeder! En waarom zou je nu niet vertellen dat het uit is? Dat is misschien toch juíst iets waar ze blij van wordt (al klinkt dat vervelend) en dat ze er dan juist weer wil praten? Althans: dat heb ik dus met een vriendin van mij. En balen van je vriendinnen, wel fijn dat je dan toch steun hebt hier en van buren. Hoe oud ben jij eigenlijk?
-
minimaal 5 maanden :o

nou dan mag ik nog even. Heb die nieuwe geïnteresseerde even op langzamer gezet. Even duidelijk gemaakt dat ik ruimte nodig heb..we zullen zien. Hij pikt het wel positief op.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mee praten hier?



Zie hier zo ongeveer mijn verhaal



moeilijke situatie
Alle reacties Link kopieren
@Zonwolken: tuurlijk. Het doel is uiteindelijk een topic te maken met als titel: "We lieten onze ex met rust en dat deden we damn goed". Voor we daar zijn, lopen we hier helemaal leeg. Omdat onze omgeving het veelal niet meer kan aanhoren, en om de herkenning en om gewoon even lekker te egoposten. De oprichtster, Maka, zijn we allemaal dankbaar voor dit topic. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar dagen geleden ook even een terugval gehad. Plots begon ik weer te wenen en voelde ik mij heel onzeker over heel mijn leven. Volgende week begint mijn school weer en zit ik weer op kamers. Ik ben vooral daar heel bang voor.. Normaal zat ik met hem op kamers en nu helemaal alleen. Ik ben bang dat ik mij eenzaam ga voelen en naar huis ga willen gaan. Maar ik moet sterk zijn, vrouwen zijn immers het sterke geslacht ;)
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb alweer enkele dagen geen contact, vanaf de breuk al niet meer op Facebook ook trouwens.



Veel getouwtrek en ben erg aan het lijntje gehouden.. Ben erg verdrietig en wordt in mijn gevoel van links naar rechts geslingerd.

Nu ben ik bijvoorbeeld vrij kalm om over een uur huilend wakker te worden en morgen ochtend op te staan met een onrustig gevoel om ergens in de middag me weer boos te voelen.



Ik wou dat ik ook gewoon blij kon zijn zoals mijn ex en lekker mijn leven kon lijden.. In plaats het gevoel te hebben mijn ware liefde kwijt te zijn..
Alle reacties Link kopieren
@boterbloempje7: heel veel sterkte toegewenst.



@zonwolken: uiteindelijk komt het allemaal goed. Ik heb me in het verleden ook erg down gevoeld, omdat een relatie na een aantal jaren op niets uit liep. Uiteindelijk kom je er sterker uit en kun je alles beter beoordelen in een volgende relatie. Ik ben zelf veel relaxter persoon geworden ten opzichte van vroeger. Dat vind ik zelf in ieder geval :P
Sterkte allemaal bij mij is het pas sinds gisteren echt over na drie jaar. Het besef is er nog niet echt.
Hallo sirana en zonnewolken! Welkom!

Kom maar spuien hier.



Ik zelf had afgelopen dagen een hormonale bui, moest ongesteld worden en daarom zo labiel, Nu wat beter en blij dat ik niks gedaan heb, ik mis hem heel erg maar contact opnemen rijt alles weer open denk ik en begin ik weer van voor af aan. Ik wil het niet accepteren maar zal toch meten erkennen vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Maka, ik vind jou zo sterk. Geen contact is iets wat mij niet lukt.



Hier weinig veranderd. We hebben dus nog contact waardoor ik mezelf vasthou in een langslepend afscheid. Teleurstelling in mezelf voert de boventoon momenteel.



Alle nieuwkomers... welkom en heel veel sterkte
Zo voel ik me niet hoor, ik ergens teleurgesteld dat hij geen contact opneemt maar goed, dat heb ik hem zelf gezegd. Tja
Alle reacties Link kopieren
rdvv,

Ja, ergens weet ik ook wel dat het allemaal niet mijn schuld is, maar ik draag het toch bij me.. Voorlopig heb ik nog totaal geen interesse in een nieuwe relatie, dus inderdaad eerst maar 's het verdriet verwerken ;)



Sinds ze in de overgang zit heeft ze totaal geen interesse meer in anderen, alleen in zichzelf. Ik spreek haar daardoor niet meer zo heel vaak. Toevallig gisteren even contact gehad. Ik heb verteld dat het uit was.. Haar reactie: "Oh oh… Nou weet je wat ik dit weekend heb gedaan? Bla bla bla". Heb al vaker aangekaart dat ik haar nieuwe manier van communiceren maar niks vind, maar dan schuift ze het af op mij en ben ik de boeman.. Dus ik laat het maar voor wat het is..



Ik ben officieel 22 jaar, maar iedereen beweert altijd dat ik stiekem al tegen de 30 zit, omdat ik mij niet gedraag naar een 22-jarige ;)
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
22 is piep...alle tijd van de wereld Natuurlijk wordt het verdriet er niet minder op. Maar ik merk als je over de 30 bent de keuze toch kleiner is en dat de vraag van wil ik ooit

kinderen, ja of nee? in de picture komt.
Wel jammer dat jullie mam zo met zichzelf bezig is. Zonde. Tja, dan maar andere mensen opzoeken waar je steun uit kan halen. Ik heb nooit iets aan mijn ouder gehad wat dat betreft. Haal het bij andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:maka22 schreef op 17 september 2014 @ 09:09:

22 is piep...alle tijd van de wereld Natuurlijk wordt het verdriet er niet minder op. Maar ik merk als je over de 30 bent de keuze toch kleiner is en dat de vraag van wil ik ooit

kinderen, ja of nee? in de picture komt.Haha ;) Nee, tijd is geen issue hier. Maar dat maakt het niet minder zuur ;)
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
nee dat klopt, het blijft klote.
Het komt ook wel weer goed. Cliché, maar toch is het waar. Ah, dat is best wel vreemd van haar. Misschien zit ze zelf ook niet zo goed in haar vel vanwege de overgang? Nog geen reden om zulk gedrag te vertonen, maar wie weet speelt het mee.



Over 22 zijn. Ik ben rond dezelfde leeftijd, maar ik vind mezelf totaal niet piep juist. En bij vlagen best wel volwassen. Alleen niemand heeft ooit tegen mij gezegd dat ik overkom als een verstandige dertiger, jammerrr, is best een compliment.



Sirana, dat vind ik heel herkenbaar! Heb ik zelf ook nog steeds, ook na een paar dagen. Hoewel ik hem nu wel echt begin te missen, ga ik toch heel gewoon door met mijn leven en doe ik alsof er niets is, terwijl ik al wel verdrietig ben. Maar ik weet wel dat bij mij de echte 'klap' nog moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwkomers



Ik had gisterenavond een dipje en heb gebeld naar hem, eigenlijk gewoon om te kijken of ik nog steeds geblokkeerd was. En wat gebeurde er... Het rinkelde gewoon, dus ik was gedeblokkeerd. Hij heeft niet opgenomen, heb dan een smsje gestuurd, maar hij heeft nooit geantwoord. Dus ik denk dat het nu dubbel zo duidelijk is. Na een maand is hij blijkbaar al over me dat hij me dus deblokkeert, maar hij wil me dus duidelijk niet meer horen.



Njaa ik heb het tenminste nog eens geprobeerd om nog contact te hebben, maar als hij dat niet wil, dan zal ik mij daar moeten bij neerleggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven