Haat aan vreemdgangers

26-06-2011 12:59 225 berichten
Dit topic is om je kwaadheid, verdriet, schuldgevoel, wraakgevoel, nouja alle mogelijke gevoelens neer te zetten die te maken hebben met vreemdgaan.



Of je nu dader bent, bedrogene of minna(a)r(es), wees niet bang om te spuien wat je te spuien hebt.

Ik zal zelf beginnen: ik ben verschrikkelijk boos, voel me gebruikt, boos op hem, boos op mezelf en dat ik in zijn mooie praatjes trapte,

Ben gekwetst, verdrietig dat het niet werkte tussen ons, voel me te kijk gezet en ben nogmaals HEEL ERG BOOS op die vieze, leugenachtige, ijskoude bedrieger!!!!! GRRRRR
quote:_avril_ schreef op 26 juni 2011 @ 17:29:

[...]



Dat laatste zit ook grenzen aan, mensen zijn lang niet in staat om alle processen in hun lichaam en geest te sturen naar eigen inzicht.Klopt inderdaad, ook daar is onderzoek naar geweest en het ligt aan bepaalde dingen in je hersenpan hoe je op de prikkels van verleidingen reageert.
SexNJazz wat is dat toch met jou?



Aan de ene kant zet je continu een beeld neer van sterke onafhankelijke vrouw die bv een trio mmv etc.



Aan de andere kant zoek je erg veel bevestiging.



Ipv al die mannen, moet je je niet eens bezig houden met jezelf?
quote:astrape schreef op 26 juni 2011 @ 17:28:

[...]





Precies.

Ik ben in ieder geval blij dat ik "vreemdgangers" niet direct af serveer als slechte mensen waar ik ene hekel aan heb. Ieder mens doet dingen die een ander misschien niet begrijpt, dat maakt 'm wat mij betreft nog niet gelijk een slecht mens.Ja zo sta ik er ook in en je bent vaak heel verbaasd als je ziet wie er vreemd gaat. Mensen van wie je het totaal niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 juni 2011 @ 17:29:

[...]





En dus kun je beter eerst mijn posts lezen ipv direct "gelul" te roepen. Dat staat zo dom, vind je ook niet?Nee hoor, ik vind het nog steeds gelul wanneer iemand zijn of haar vreemdgaan verklaart door te stellen dat de mens van nature niet monogaam is. Want, zoals ik in mijn eerste bericht hier ook al schreef, er is nog steeds geen enkele reden om vreemd te gaan; je kunt namelijk ook eerst met je partner praten of de relatie beëindigen voor je besluit met een ander het bed in te duiken. Mensen zijn namelijk niet totaal overgeleverd aan hun instincten (zoals jij het nu laat voorkomen), maar beschikken over een ratio, waarmee ze, voor ze hun broek laten zakken, zouden kunnen beredeneren dat hun partner het misschien niet zo heel erg tof zou vinden als ze met een ander naar bed gaan.
quote:Chantalo1984 schreef op 26 juni 2011 @ 14:54:

[...]

Ook die van de minaar of minares als hij / zij er van op de hoogte is dat er een partner in het spel is.Dat is niet degene met een vaste relatie, dus als ze op de hoogte zijn, dan maakt dit hen nog niet schuldig aan het vreemd gaan van die ander.
Alle reacties Link kopieren
ik vind zeker dat mannen er ook schuld aan zijn en zij degene zijn die de relatie hebben en verantwoordelijk zijn.

ik vind ook zeker dat vreemdgaan absoluut niet done is en je wat er ook gebeurt eerst zou moeten praten met elkaar en anders uit elkaar zou moeten gaan.



maar ik vind ook dat het van twee kanten moet komen en het mannen zo wel erg makkelijk (of moeilijk?) wordt gemaakt met al die vrouwen die seks aanbieden zonder eerst een serieuze relatie te hoeven.



nogmaals, ik vind ook zeker dat mannen hier schuldig aan zijn. vreemdgaan is iets zelfdestructiefs en vluchten voor de problemen in je relatie. zou hetzelfde zijn als je bijvoorbeeld gaat drinken als er problemen in je relatie zijn.

maar waarom zou er als je weet dat je daartoe in de verleiding kunt komen een fles alcohol in je huis moeten liggen omdat het sociaal geaccepteerd is?



dus waarom zou een vrouw zich wel zo makkelijjk laten lenen voor de seksuele behoeftes van zon man?

emotioneel willen ze meestal namelijk verder nix met je te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:yvonjaspers schreef op 26 juni 2011 @ 17:40:

[...]



Nee hoor, ik vind het nog steeds gelul wanneer iemand zijn of haar vreemdgaan verklaart door te stellen dat de mens van nature niet monogaam is. Want, zoals ik in mijn eerste bericht hier ook al schreef, er is nog steeds geen enkele reden om vreemd te gaan; je kunt namelijk ook eerst met je partner praten of de relatie beëindigen voor je besluit met een ander het bed in te duiken. Mensen zijn namelijk niet totaal overgeleverd aan hun instincten (zoals jij het nu laat voorkomen), maar beschikken over een ratio, waarmee ze, voor ze hun broek laten zakken, zouden kunnen beredeneren dat hun partner het misschien niet zo heel erg tof zou vinden als ze met een ander naar bed gaan.precies, is precies wat ik bedoel met komt door media enz. mensen vinden het blijkbaar wel lekker makkelijk om met zn allen te doen alsof het normaal is. het is niet normaal, brengt alleen maar bedrog en maakt huwelijken kapot. (eerst praten en adners uit elkaar!!)
Alle reacties Link kopieren
quote:yvonjaspers schreef op 26 juni 2011 @ 16:45:

[...]



Wat een gelul. Zelfs als je verliefd wordt op een ander is dat nog geen enkele reden om vreemd te gaan. Dan praat je daar eerst over met je partner, of je maakt het uit voor je met een ander naar bed gaat. Je hoeft niemand te belazeren, dus die smoes dat mensen van nature niet monogaam zouden zijn gaat niet op. A-mén
Alle reacties Link kopieren
Weet je, ik ben absluut niet voor vreemdgaan, ben er anti tegen en ben monogaam, maar zeg nooit nooit.



Iedereen roept dat ze tegen vreemdgaan zijn maar hoe komt het dan toch dat het zo vaak gebeurd? Of zijn alleen viva vrouwen ten alle tijde monogaam? Ik denk van niet, als ik dan even mag, er loopt geen man of vrouw op de wereld rond die als ze in een ingedutte relatie zitten en er komt iemand voorbij die heel veel indruk maakt, ze dan meteen een punt achter de relatie zetten en het risico nemen. En ja sorry hoor maar als je er verschrikkelijk warm ( netje he?) van wordt dan is de verleiding moeilijk te weerstaan denk ik. En praten wil je denk ik als er nog genoeg gevoel zit ook lichamelijke aantrekkingskracht, maar je ziet heel vaak zowel mannen als vrouwen die na een langere relatie er als een stel uitgezakte aardappelzakken uitzien en er ook nog geen moeite meer voor doen. Nou daar zit hem denk ik zelf vaak het probleem.Ga eens op een schoolplein staan en kijk hoe ze eruit zien zeg, trainingspakken en crocs en 10kg zwaarder, erruggggggggggggg aantrekkelijk. Dus ja ik begrijp het van 2 kanten wel.
quote:julymoon1 schreef op 26 juni 2011 @ 18:02:

Weet je, ik ben absluut niet voor vreemdgaan, ben er anti tegen en ben monogaam, maar zeg nooit nooit.



Iedereen roept dat ze tegen vreemdgaan zijn maar hoe komt het dan toch dat het zo vaak gebeurd? Of zijn alleen viva vrouwen ten alle tijde monogaam? Ik denk van niet, als ik dan even mag, er loopt geen man of vrouw op de wereld rond die als ze in een ingedutte relatie zitten en er komt iemand voorbij die heel veel indruk maakt, ze dan meteen een punt achter de relatie zetten en het risico nemen. En ja sorry hoor maar als je er verschrikkelijk warm ( netje he?) van wordt dan is de verleiding moeilijk te weerstaan denk ik. En praten wil je denk ik als er nog genoeg gevoel zit ook lichamelijke aantrekkingskracht, maar je ziet heel vaak zowel mannen als vrouwen die na een langere relatie er als een stel uitgezakte aardappelzakken uitzien en er ook nog geen moeite meer voor doen. Nou daar zit hem denk ik zelf vaak het probleem.Ga eens op een schoolplein staan en kijk hoe ze eruit zien zeg, trainingspakken en crocs en 10kg zwaarder, erruggggggggggggg aantrekkelijk. Dus ja ik begrijp het van 2 kanten wel.Eens.
quote:yvonjaspers schreef op 26 juni 2011 @ 17:40:

[...]



Nee hoor, ik vind het nog steeds gelul wanneer iemand zijn of haar vreemdgaan verklaart door te stellen dat de mens van nature niet monogaam is. Want, zoals ik in mijn eerste bericht hier ook al schreef, er is nog steeds geen enkele reden om vreemd te gaan; je kunt namelijk ook eerst met je partner praten of de relatie beëindigen voor je besluit met een ander het bed in te duiken. Mensen zijn namelijk niet totaal overgeleverd aan hun instincten (zoals jij het nu laat voorkomen), maar beschikken over een ratio, waarmee ze, voor ze hun broek laten zakken, zouden kunnen beredeneren dat hun partner het misschien niet zo heel erg tof zou vinden als ze met een ander naar bed gaan.



Wat lees je toch slecht, want ik zeg precies hetzelfde als jij.



De verklaring voor ontrouw betekent namelijk niet dat je het automatisch moet doen.
quote:lolove89 schreef op 26 juni 2011 @ 17:50:

[...]





precies, is precies wat ik bedoel met komt door media enz. mensen vinden het blijkbaar wel lekker makkelijk om met zn allen te doen alsof het normaal is. het is niet normaal, brengt alleen maar bedrog en maakt huwelijken kapot. (eerst praten en adners uit elkaar!!)Het is dus biologisch gezien wel normaal, maar alleen in onze maatschappij is het cultureel gezien niet algemeen geaccepteerd gedrag. Wij leggen onszelf dus trouw op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gedachtes:



Degene die een relatie die vreemd gaat is een loser/loserin en heeft schuld aan heel wat leed.

Degene die zich laat gebruiken om minnares te spelen is ook niet goed bezig, en als je van het bestaan afweet van een ander persoon, vind ik dat je dus ook weet dat die persoon gevoelens hebt, en dat jij door jouw acties meewerkt aan het pijn doen van die gevoelens. Ook een stukje schuld

En degene die bedrogen wordt , dat vind ik het enige slachtoffer.



Verder is monogamie idd vast moeilijk vol te houden, maar als je zegt dat je dat wilt in een relatie, zou het attent zijn als je je ook aan je woord houdt.
Alle reacties Link kopieren
zeker, als je een uitgezakte vrouw thuis hebt zitten en je jonge secretaresse loopt in n kort rokje langs is er misschien lichamelijke aantrekkingskracht.

hoezo praten we dan over meteen een punt erachter zetten en t risico nemen?

want waarom meteen seks en vreemdgaan, ipv eerst emotioneel iets serieus op te bouwen?

als je dan iets emotioneels opbouwt neem je toch ook geen risico als je uiteindelijk weggaat. en dan misschien ook pas gaan seksen??



dit is dan van de kant bekeken dat je niet met je echtgenote erover praat.

maar stel je vertelt je echtgenote, ik mis het hoe je vroeger je wel eens opmaakte, ik zou het leuk vinden als je dat ene jurkje weer eens aantrok, zullen we eens gaan uit eten en samen aangeschoten raken. bijvoorbeeld he !



en als datt dan niet werkt, dan vind ik nog steeds dat je eerst uit elkaar moet gaan, dan pas heb je je n excuus om uberhaubt iets emotioneels met iemand anders op te bouwen, laat staan seksen.
Alle reacties Link kopieren
quote:julymoon1 schreef op 26 juni 2011 @ 18:02:

Weet je, ik ben absluut niet voor vreemdgaan, ben er anti tegen en ben monogaam, maar zeg nooit nooit.



Iedereen roept dat ze tegen vreemdgaan zijn maar hoe komt het dan toch dat het zo vaak gebeurd? Of zijn alleen viva vrouwen ten alle tijde monogaam? Ik denk van niet, als ik dan even mag, er loopt geen man of vrouw op de wereld rond die als ze in een ingedutte relatie zitten en er komt iemand voorbij die heel veel indruk maakt, ze dan meteen een punt achter de relatie zetten en het risico nemen. En ja sorry hoor maar als je er verschrikkelijk warm ( netje he?) van wordt dan is de verleiding moeilijk te weerstaan denk ik. En praten wil je denk ik als er nog genoeg gevoel zit ook lichamelijke aantrekkingskracht, maar je ziet heel vaak zowel mannen als vrouwen die na een langere relatie er als een stel uitgezakte aardappelzakken uitzien en er ook nog geen moeite meer voor doen. Nou daar zit hem denk ik zelf vaak het probleem.Ga eens op een schoolplein staan en kijk hoe ze eruit zien zeg, trainingspakken en crocs en 10kg zwaarder, erruggggggggggggg aantrekkelijk. Dus ja ik begrijp het van 2 kanten wel.Hoe het komt dat het zo vaak gebeurt? Omdat mensen er veel te snel het bijltje erbij neergooien als ze 'even niet gelukkig zijn' en praten is er dan niet meer mee, het is makkelijker om dan je verhaal te doen tegen die mooie dame, die dan toevallig aan de bar zit. En trainingspakken, 10kg zwaarder en crocs? Nou, ik weet niet waar jij woont, maar hier op ons schoolplein zie ik ze in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.xead.nl/is-de-mens-eigenlijk-wel-monogaam



interessant stuk over monogamie. Ik denk ook dat de mens van nature niet monogaam is. Monogamie is een keuze.
Alle reacties Link kopieren
--
Alle reacties Link kopieren
Maar soms gaan mannen toch ook vreemd met vrouwen die objectief gezien 'lelijker' zijn dan hun vriendin/vrouw? Ik denk dat het meer met spanning heeft te maken, dan per se met uiterlijk.
quote:_yellowlove_ schreef op 26 juni 2011 @ 18:21:

Mijn gedachtes:



Degene die een relatie die vreemd gaat is een loser/loserin en heeft schuld aan heel wat leed.

Degene die zich laat gebruiken om minnares te spelen is ook niet goed bezig, en als je van het bestaan afweet van een ander persoon, vind ik dat je dus ook weet dat die persoon gevoelens hebt, en dat jij door jouw acties meewerkt aan het pijn doen van die gevoelens. Ook een stukje schuld

En degene die bedrogen wordt , dat vind ik het enige slachtoffer.



Niet als ze totaal niet meer investeert in de realtie en zich bijv. geheel op de kinderen of haar carriere of een hobby ofzo stort. Dat is geen vrijbrief voor ontrouw, maar dan ben je dus geen willoos slachtoffer.



Verder is monogamie idd vast moeilijk vol te houden, maar als je zegt dat je dat wilt in een relatie, zou het attent zijn als je je ook aan je woord houdt.



Ja dat lijkt me wel het streven, tenzij je een open relatie hebt.
quote:_yellowlove_ schreef op 26 juni 2011 @ 18:31:

Maar soms gaan mannen toch ook vreemd met vrouwen die objectief gezien 'lelijker' zijn dan hun vriendin/vrouw? Ik denk dat het meer met spanning heeft te maken, dan per se met uiterlijk.Spanning, aandacht en weer helemaal leuk en interessant gevonden worden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een relatie had, en ik zou opeens salamanders willen gaan kweken (heb help mijn man heeft een hobby gekeken afgeopen week..) zou ik het zeker weten ontzettend kut vinden als mijn fictieve man vreemd zou gaan. Je kunt toch met elkaar praten over dingen? Sorry, ik vind die man dan nog steeds een lul, en mezelf een slachtoffer (gelukkig zou ik dan mijn salamanders nog hebben) . Idem dito voor alle andere opties. Je kunt ook gewoon nog met elkaar praten over dingen die je anders zou willen in een relatie voordat je vreemdgaat. Dat hoort een beetje bij die belofte van de monogame relatie.
quote:evelynsalt schreef op 26 juni 2011 @ 18:25:

[...]





Hoe het komt dat het zo vaak gebeurt? Omdat mensen er veel te snel het bijltje erbij neergooien als ze 'even niet gelukkig zijn' en praten is er dan niet meer mee, het is makkelijker om dan je verhaal te doen tegen die mooie dame, die dan toevallig aan de bar zit.



Ja dat denk ik ook. een langdurige relatie leuk houden moet een continu aandachtspunt zijn.



En trainingspakken, 10kg zwaarder en crocs? Nou, ik weet niet waar jij woont, maar hier op ons schoolplein zie ik ze in ieder geval niet.



Ik zie ze bij bosjes in de stad lopen.
quote:_yellowlove_ schreef op 26 juni 2011 @ 18:34:

Als ik een relatie had, en ik zou opeens salamanders willen gaan kweken (heb help mijn man heeft een hobby gekeken afgeopen week..) zou ik het zeker weten ontzettend kut vinden als mijn fictieve man vreemd zou gaan. Je kunt toch met elkaar praten over dingen? Sorry, ik vind die man dan nog steeds een lul, en mezelf een slachtoffer (gelukkig zou ik dan mijn salamanders nog hebben) . Idem dito voor alle andere opties. Je kunt ook gewoon nog met elkaar praten over dingen die je anders zou willen in een relatie voordat je vreemdgaat. Dat hoort een beetje bij die belofte van de monogame relatie.Toch niet als die salamanders een obsessie zijn geworden en dus meer aandacht krijgen dan de partner? Uiteraard is het geen vrijbrief, zoals ik al zei.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar als mijn partner zou vinden dat ik teveel met mijn salamanders bezig ben, moet ik dat wel eerst weten natuurlijk. Anders kan ik er niets mee.



(ik heb helemaal geen salamanders...)
Alle reacties Link kopieren
je ziet ze bij bosjes in de stad lopen. oke nemen we dat even aan, maar het maakt toch verschil uit of hun man dat als excuus gebruikt of het op zn minst aankaart bij zn vrouw?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven