Haat aan vreemdgangers

26-06-2011 12:59 225 berichten
Dit topic is om je kwaadheid, verdriet, schuldgevoel, wraakgevoel, nouja alle mogelijke gevoelens neer te zetten die te maken hebben met vreemdgaan.



Of je nu dader bent, bedrogene of minna(a)r(es), wees niet bang om te spuien wat je te spuien hebt.

Ik zal zelf beginnen: ik ben verschrikkelijk boos, voel me gebruikt, boos op hem, boos op mezelf en dat ik in zijn mooie praatjes trapte,

Ben gekwetst, verdrietig dat het niet werkte tussen ons, voel me te kijk gezet en ben nogmaals HEEL ERG BOOS op die vieze, leugenachtige, ijskoude bedrieger!!!!! GRRRRR
Alle reacties Link kopieren
quote:kalliope1986 schreef op 26 juni 2011 @ 15:28:

En als ik een kerel mee uit de kroeg naar huis sleep voor een leuke nacht en hij blijkt een vriendin te hebben is het niet mijn pakkie-an, dat is zijn verantwoordelijkheid...



Dus dames als je man vreemd gaat (en dan voornamelijk 1x) het is zijn schuld, niet de vrouw waarmee hij het doet...

Dan is het eerder een slippertje waarvan ik ook vind dat het de verantwoordelijkheid van de gebonden persoon is.

Dat is echter nog iets anders dan willens en wetens in een relatie of huwelijk gaan zitten wroeten en een relatie met één van de gebonden partijen aangaan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:_avril_ schreef op 26 juni 2011 @ 17:40:

[...]



Dat is niet degene met een vaste relatie, dus als ze op de hoogte zijn, dan maakt dit hen nog niet schuldig aan het vreemd gaan van die ander.

Natuurlijk wel. Ze faciliteren het. Je kunt niet stellen dat ze er part noch deel aan hebben. Ze houden het in stand door met die gebonden man door te gaan.

Ik vind het zelfs een smoes door te zeggen: ik heb geen relatie met diegene waar de man waar ik het bed steeds mee induik een relatie of een huwelijk mee heeft. Hoewel dat een feit is, pleit je dat niet vrij. Het is alleen zo handig om dat zo te zeggen want dan kun je gewoon doorgaan. Terwijl je dan willens en wetens een ander mens mee helpt zijn of haar partner te bedonderen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:julymoon1 schreef op 26 juni 2011 @ 18:46:

evelynsalt, nou als je die niet ziet dan woon je toch echt op een andere planeet, maar goed zoals je wilt...........als ze eenmaal de buit binnen hebben worden het vaal onverzorgde mensen niet allemaal nee maar wel veel en je ziet ze overal.



Ik heb het zelf meegemaakt dat hij veranderde in een luie vent en heb daar zo vaak met hem over gesproken maar niets, werkelijk niets hielp. Tja ik kreeg gevoelens voor een ander en nee ik ben niet vreemdgegaan maar dat was bij mij wel de druppel dat ik dacht........dit wil ik niet meer!

En toen was praten al te laat voor mij maar ik was wel de slechte in dit verhaal, nou vertel mij maar eens waarom want niemand ziet wat er binnenshuis gepraat wordt en ze zeggen toch altijd.......ik heb het niet zien aankomen.De relatie was goed. Nou ik ben een gezonde vrouw met hele gezonde gevoelens en ja ik moet wel geil worden van mijn partner en als ik dat niet meer wordt en aangeef dat hij er iets aan moet en hij wil niet, nou dan houdt het voor mij ergens op , ik wil geen broer/zus relatie daar ben ik te jong voor. Dat wil niet zeggen dat je niet van die persoon houdt maar door de groeiende frustraties wordt dat na verloop van tijd wel stukken minder en dat gebeurd ook echt niet van de ene op de andere dag.Nou dan woon ik dus blijkbaar op een andere planeet.......want ik zie ze niet bij ons op het schoolpein.
Alle reacties Link kopieren
quote:astrape schreef op 26 juni 2011 @ 17:29:

[...]





Dus? Betekent dat dan gelijk dat je iemand onfatsoenlijk mag behandelen? Alleen omdat diegene iets heeft gedaan wat in jouw ogen onfatsoenlijk is? Vreemde mentaliteit hou je er dan op na.Vreemdgaa is - zacht uitgedrukt - onfatsoenlijk hoe menselijk dat dan ook mag zijn. Als je dan vervolgens meer valt over 'domme mens' en het vreemdgaan links laat liggen, dan ben ik niet degene die er een vreemde mentaliteit op na houd maar jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolove89 schreef op 26 juni 2011 @ 18:59:

en toch is het geen excuus

Eens. Eigenlijk is het een smoes.

Als er met je partner niet te praten viel en de relatie of het huwelijk bevalt niet meer en er valt niks te veranderen, kun je er een punt achter zetten. En daarna kun je lekker doen wat je wil. Al heb je elke dag een ander in je bed. Zolang je nog gebonden bent, vind ik niet dat je gewoon maar lekker vreemd moet gaan omdat je partner niets wenst te veranderen. En ik geloof ook niet dat dit altijd de reden van vreemd gaan is.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 27 juni 2011 @ 08:32:

[...]



Nou, nou, je kunt ook gewoon de relatie beëindigen.

Wat ik overigens ook zou doen. Ik zou zijn botten verder wel heel laten.

Verder vind ik de titel van dit topic nogal een hyves titel. Had je niet beter daar een hyves groepje kunnen starten? ;)Dat doe ik ook hoor, is gewoon zo'n standaard reactie die wij hier altijd uiten '' als jij ooit vreemd zou gaan dan breek ik alle botjes in je lichaam die je hebt '' meer sarcastische, ik ben echt niet iemand die een gevecht aan zal gaan
quote:SexNJaZz schreef op 26 juni 2011 @ 14:19:



Ik ben niet de vreemdganger in kwestie, ik was gewoon tot over m'n oren verliefd....





Wat is het verschil?



Ik heb ook een hekel aan alles wat met vreemdgaan te maken heeft. Ik heb teveel om me heen gezien wat het kapot maakt, en dan vooral als er kinderen in het spel zijn. Ik heb er zelfs een vriendschap om verbroken omdat ik die vriendin niet meer aan kon kijken, zo walgde ik van haar... En maar liegen en bedriegen, janken en zielig zitten zijn. Yuck!
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, Chantalo, ieder zal zijn standaard reactie hebben.

Die van jou is echter wel wat agressiever dan de mijne.

Ik zeg dan eerder: 'Dan is daar het gat van de deur, dan kun je vertrekken.' En dat meen ik ook. Hoeft de partner niet serieus te nemen, hij zou zichzelf wijs mogen maken dat het allemaal wel losloopt, maar dan merkt hij het wel.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:SexNJaZz schreef op 27 juni 2011 @ 08:06:

Dank je koko, eleonora, ik ga inderdaad proberen het weer leuk te maken, en de zon werkt vandaag vooralsnog goed mee!



Goed zo meid!

Zoals ik al zei, je kunt je energie beter steken in de mooie dingen van t leven
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 27 juni 2011 @ 08:51:

[...]



Eens. Eigenlijk is het een smoes.

Als er met je partner niet te praten viel en de relatie of het huwelijk bevalt niet meer en er valt niks te veranderen, kun je er een punt achter zetten. En daarna kun je lekker doen wat je wil. Al heb je elke dag een ander in je bed. Zolang je nog gebonden bent, vind ik niet dat je gewoon maar lekker vreemd moet gaan omdat je partner niets wenst te veranderen. En ik geloof ook niet dat dit altijd de reden van vreemd gaan is.Eensch!
Alle reacties Link kopieren
quote:SexNJaZz schreef op 27 juni 2011 @ 08:08:

Batwom, als je goed leest zul je zien dat ik een van degenen hier ben die juist niet verongelijkt doet, maar begrip heeft zelfs voor degenen die niks anders te zeggen hebben dan dat ze me zo slecht vinden. Maar ach, daar heb jij wss geen boodschap aan, en dat vind ik ook al niet erg. Jammer hé.



Niks jammers aan hoor.

Is een heel voorspelbare reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaia9 schreef op 27 juni 2011 @ 11:03:

[...]





Goed zo meid!

Zoals ik al zei, je kunt je energie beter steken in de mooie dingen van t leven Precies, en niet in de mooie dingen van een ander
Alle reacties Link kopieren
quote:batwom schreef op 27 juni 2011 @ 11:13:

[...]





Precies, en niet in de mooie dingen van een ander



Vind ik ook. Vooral geen energie in wraakacties etc. steken, dat is het gewoon allemaal niet waard!

Kunst is om enkel negatieve ideeën/gedachten te hebben of uit te voeren indien strikt noodzakelijk. Nou, in geval van die klootviool lijkt mij het antwoord duidelijk; geen energie meer in steken dus!

Nogmaals, sterkte SNJ!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral heel moeilijk om et gaan met mensen die eerst een tijdlang vreemd met elkaar gaan en dan een scheiding doorzetten en dan een "normaal stel` vormen, alsof het heel gewoon is.
Alle reacties Link kopieren
quote:_jessie_ schreef op 27 juni 2011 @ 12:17:

Ik vind het vooral heel moeilijk om et gaan met mensen die eerst een tijdlang vreemd met elkaar gaan en dan een scheiding doorzetten en dan een "normaal stel` vormen, alsof het heel gewoon is.



Ach dat soort relaties is meestal ook geen lang leven beschoren op een enkele uitzondering na...

Net als van de ene relatie in de ander stappen zonder dat er vreemdgaan aan vooraf ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niets dan minachting voor vreemdgangers.
Alle reacties Link kopieren
quote:wynette schreef op 27 juni 2011 @ 23:14:

Ik heb niets dan minachting voor vreemdgangers.nou nou.. minachting vind ik een beetje ver gaan? geen respect iig maar minachten is te zwaar
Alle reacties Link kopieren
Je hebt werkelijk green idee wie je daarmee allemaal minacht. Het zal je nog verbazen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier is ie dan, de reactie van „de andere kant“. Ik heb een jaar geleden ontdekt dat mijn man vreemdging, door puur toeval.Vaak wordt beweerd in topics dat” de vrouw van” het echt wel weet of vermoedt , maar haar kop in het zand steekt.Ik krijg hierbij het gevoel dat het dan natuurlijk haar eigen schuld, dikke bult is en een vrijbrief voor de geliefde om de relatie met de vreemdganger voort te zetten. Het tegendeel is waar, je merkt wel een verandering in gedrag bij je man,maar dat voltrekt zich natuurlijk niet van de een op de andere dag, een zich afsluiten en je merkt dat hij bij alle vragen hierover ontwijkende antwoorden geeft, zodat je sterk aan je eigen waarnemingsvermogen gaat twijfelen. Je gaat het bij jezelf zoeken (wat heb ik fout gedaan , wat heb ik gezegd?). Je probeert te praten, maar je merkt dat je niet tot hem doordringt, je probeert verschillende andere manieren om hem te zeggen dat je van hem houdt maar niet begrijpt wat er aan de hand is. Maar nogmaals, alles ketst af en je hebt het gevoel dat je tegen een betonnen muur aanpraat. Je ziet, merkt, speurt dat er iets volkomen fout is, maar waarom moet ik weten dat hij vreemdgaat? Waarom is dat zo voor de hand liggend? Het spel is juist dat de “vrouw van” niets hierover verteld wordt en dit spel wordt verdomd goed gespeeld. De geliefde gelooft toch ook haar minnaar wanneer er wordt gezegd dat er geen sex meer plaatsvindt met zijn vrouw (ze krijgt b.v. dan nog wel 2 kinderen), met haar is alles anders (de vorige minnares was er natuurlijk alleen maar voor de sex, maar dit is “echte” liefde), kijk er de smoezenlijst er maar op na. Ook in dit topic wordt beweert dat het dan natuurlijk aan het onverzorgde uiterlijk van de echtgenote ligt. Mijn man heeft trouwens ook een buikje gekregen, kan ongegeneerd winden laten of snurkend op de bank voor de tv hangen. Verdomd, ik had dus ook een reden om vreemd te gaan! Nee, dames, zo werkt het niet, houden van is meer . Wanneer er nu bovenaan de smoezenlijst met stip op nummer 1 nu eens het volgende komt te staan: “Hij bedriegt zijn vrouw”, dan heb je volgens mij deze hele smoezenlijst niet meer nodig, want lieve SNJ, dit is namelijk geen smoes, maar een waarheid als een koe. En deze waarheid kende je. Ik vind het opvallend dat je in je topic schrijft dat je geloofde in deze ijskoude bedrieger. Bedoel je nu dat hij zijn vrouw ijskoud bedriegt of dat hij jou bedriegt? Ik heb nl. van de geliefde van mijn man begrepen dat daar verschil in is. In een kort telefoongesprekje noemde zij ook dat ze erachter gekomen was dat mijn man zo kon liegen. Ik ben over deze uitspraak nog steeds verbijsterd. Overigens heeft zij ook zeer dreigende taal geuit tegen mijn man in verschillende smsjes, o.a dat ze mij wel op zou zoeken en eens haarfijn uit kwam leggen wat ik voor een klojo als man heb. Dit laatste smsje heb ik opgevangen en de haat en woede die eruit sprak deden mijn hare te berge rijzen. Het volgende gebeurde met mij: ik wist toen sinds 2 maanden ervan, maar onze kinderen had ik erbuiten gelaten en wisten dus van niets. Het was zomer, ik wist dat 2 van mijn kinderen af en toe een paar dagen alleen in huis zouden zijn. Kun je je voorstellen dat ikzelf niet bang was voor haar, maar dat ik helemaal panisch werd bij de gedachte dat zij misschien zou bellen of op de stoep zou staan en mijn kinderen wel eens zou vertellen over hun vader of hen zou bedreigen? Tenslotte is het toch de echtgenote en/of zijn de kinderen het grote obstakel (volgens de geliefde) waarom de vreemdganger niet voor haar kiest.

Ik ben blij SNJ dat je hebt herkend dat deze manier van relatie voeren alleen maar verliezers oplevert, niemand wil bedrogen worden. Ik wens je voor de toekomst een gezonde relatie toe, en ik hoop dat je je woede achter je kunt laten.
Alle reacties Link kopieren
Jouw man ging niet alleen vreemd, hij gedroeg zich ook onaangenaam en hij bracht de minnares jullie gezin binnen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Wat een klote verhaal waar jij in zat chrissy, die angst om je kinderen lijkt me erg erin te hakken. Ik heb inderdaad geen intentie (meer, na o.a de wijze woorden in deze topics) tot wraak, en zal dan ook niet contact opnemen met zijn vriendin, het lijkt me erg genoeg voor haa dat zij waarsch ook met een betonnen muur samenleeft.

De ijskoude bedrieger was hij m.i. naar haar ten eerste, maar daarnaas ook naar mij door te doen alsof hij echte gevoelens voor me had en bij haar weg zou gaan. Gelukkig in dit vroege stadium ben ik er al achter en gun mezelf ook iemand die echt voor me kan en wil gaan.

Het bedriegen, de onzekerheid, de hoop, de onrust, deteleurstelling. Ik hoop dat ik het niet meer mee hoef te maken en heb van deze situatie geleerd dat ik me nooit, maar dan ook nooit meer ga laten meeslepen door gevoelens voor een bezette man, hoe veel mooie woorden hij ook wil zeggen, ik luister er nieteens meer naar. En als ik in een relatie zit waarmee meneer niet gelukkig is, hoop ik dat die meneer de ballen heeft om er iets aan te doen, of ermee te stoppen, ipv vreemd te gaan en daarmee een heleboel mensen onnodig veel pijn te doen.
Alle reacties Link kopieren
That's the spirit, SNJ!
quote:_jessie_ schreef op 27 juni 2011 @ 12:17:

Ik vind het vooral heel moeilijk om et gaan met mensen die eerst een tijdlang vreemd met elkaar gaan en dan een scheiding doorzetten en dan een "normaal stel` vormen, alsof het heel gewoon is.Jep, ik ook. Ik heb wel eens een vriendschap stopgezet met zo'n stel. Ik kon me er niet overheen zetten eigenlijk dat ze op de bank zaten alsof er niets gebeurd was en er niet twee gezinnen naar de klote geholpen waren. En dan maar het 'ja, het heeft zo moeten zijn'... bleh. Niet omdat ze samenwaren, maar omdat er maanden bedrog aan vooraf waren gegaan. En de 'nieuwe' vriendin het niet kon nalaten om maar negatief over de ex van haar nieuwe vriend te praten alsof ze zelf in die relatie zat. Ook daar was het van;"leefden als broer en zus samen, nooit meer sex, saaie huismus als vrouw" En wij wisten dat geen van die drie waar was..... Het ergste vond ik nog dat hij daar zo in mee ging. Ik was klaar met die onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t nogal harde uitspraken hier eerlijk gezegd. Ik begrijp best dat je wereld op zijn kop kan staan, dat je kapot gaat van verdriet etc als je bent bedrogen, maar we blijven allemaal mensen.

Wat ik wil zeggen... kijk uit met het oordelen over mensen. Kijk liever naar jezelf. Ik dacht ook never en nooit niet vreemd te gaan. Tis toch gebeurd in het verleden. Ik had altijd de grootste mond over vreemdgangers. Inmiddels heb ik er veel van geleerd en weet ik dat iedereen fouten maakt. Iets milder oordelen over anderen... dat heb ik er dus geleerd. Een belangrijke levensles voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 26 juni 2011 @ 14:44:

Vreemdgaan hoort gewoon bij het leven, je kunt het dus veroordelen tot je een ons weegt, maar het blijft gewoon bestaan, omdat de mens van nature niet monogaam is. Het is dus een hele klus om dit wel te zijn en niet iedereen kan hieraan voldoen of wil hieraan voldoen.



En het doet pijn als je er achter komt dat je bedrogen bent, zowel als zijn vrouw als als zijn minares zijnde. En zelfs de man in kwestie kan er pijn van hebben als hij echt verliefd is geworden na een jarenlange relatie die ingedut is.



Het is dus allemaal niet zo zwart/wit.



Mooi en wijs gezegd Iris!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven