Help!!!! Mijn vrouw duimt.

13-04-2012 14:57 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva forummers,



Met enige schroom open ik een nieuw onderwerp.



Al vanaf dat wij samen zijn heeft mijn vrouw de vervelende eigenschap dat ze duimt. Meestal doet ze dit tijdens het slapen. Niet zo heel erg zou je zeggen.

De laatste 3 jaar duimt ze ook als ik erbij ben. Dus beneden tijdens TV kijken of als ze een boekje zit te lezen. Ik heb haar verteld dat ik me er echt aan stoor.

Nu probeert ze er wel rekening mee te houden en beneden komt het niet zo heel vaak meer voor.

Maar op bed doet ze het nog steeds heel vaak. Ik begin er echt een afkeer van te krijgen. Ik heb haar dat ook regelmatig verteld maar ze zegt dat ze er echt geen erg in heeft dat ze het doet.



Het is de laatste tijd zelfs zo erg dat mijn sexuele behoefte er door beïnvloed wordt.



Ik heb er al veel met haar over gesproken maar dat lost niks op.



Mijn vraag aan jullie is, wat moet ik hiermee? Zijn er middelen om het tegen te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook raar ! Zou er ook niet op zitten te wachten als me kerel naast me zat te duimen
Loat goan!!!
quote:bram79 schreef op 13 april 2012 @ 15:06:

[...]





Hoi Ivetje,

Heb je het er wel eens over gehad met je man wat hij ervan vindt?

En aan de ene kant zeg je dat het eigenlijk niet kan en aan de andere kant vind je dat ik me aanstel. Dat vind ik dan weer opmerkelijk Ik vind het zelf eigenlijk niet kunnen, omdat ik inmiddels een dochter heb en die duimt niet eens haha! Maar ik kan het gewoon niet afleren, heb al zoveel pogingen gedaan (ook die nagellak, duim ik gewoon doorheen. Beer weggooien, pak weer iets anders haha). Dus dan laat ik het maar zo. Wat mijn man ervan vind vind ik eerlijk gezegt niet zo belangrijk. Hj doet ook dingen die ik minder leuk vind en dat boeit hem ook niet
Ik duim ook nog af en toe. Vooral als ik erg moe ben of te gespannen ben, waardoor ik niet in slaap kan komen. Ik doe het zelden tot nooit waar vriend bij is, omdat ik me er toch ook wel voor schaam. M.n. bij het slapen gaan wil ik nog wel eens de rechterduim in mijn mond stoppen. Ik ben een grote meid, 23 jaar, dan heb je dat toch niet nodig? Mijn ouders vinden het ook niks, ik duim ook niet in het bijzijn van hen. Snel de duim eruit als ze eraan komen. Belachelijk eigenlijk, maar zo is het gegroeid.



Vriend geeft aan het niet erg te vinden dat ik duim. Ik vind het zelf alleen niet zo aantrekkelijk staan-;).



Oh, en mijn gesabbel stinkt niet ( regelmatig gevraagd aan ouders en vriend) , ik heb geen raar verfrommelde duim en ben verder best schattig ( van horen zeggen-;)).
Alle reacties Link kopieren
.
Ik snap je wel. Jij ziet je vrouw als vrouw, niet als Duimenliesje van een jaar of vier. Een volwassen vrouw die op haar duim zit te zuigen

a: is niet schattig

b: heeft vaak zo'n verfrommelde duim

c: ruikt vaak ook nog na al dat gesabbel

d: is een enorme afknapper



of e: is een goede sterke verhalen verteller.



Ik vind dan ook best dat ze er wat aan kan doen. Of jij moet in het vervolg maar flink scheten lagen onder het dekbed, kun je ook niets aan doen....
Ik kan me voorstellen dat het vreemd is TO.

Maar waarom het je seksueel zou beinvloeden, dat snap ik niet, want ik neem aan dat ze niet duimt terwijl jullie 'het' doen toch?



Slapend is het denk ik lastig af te leren, maar ik denk dat het echt een kwestie van 'afkicken' is, en dat moet ze toch echt zelf willen TO en zelf doen.

Geen tips daarvoor helaas.



Vind het wel grappig om te lezen dat er nog zoveel vrouwen zijn die duimen! Ik heb daar nooit bij stil gestaan dat volwassenen dat ook nog deden

En ach, wat maakt het uit toch?
Alle reacties Link kopieren
Maar duimen kan je toch afleren? Ik heb als kind veel geduimd en toen ik een beugel moest (mijn gebit heeft er flink onder geleden, al dat geduim) kreeg ik eerst een speciaal beugeltje om het af te leren. Nagellak en pleisters hielpen inderdaad niet. Dat beugeltje met een hard gehemelte wel. Alles wat lekker is aan duimen verdwijnt. Volgens mij was ik er binnen twee maanden van af. (En die beugel droeg ik alleen als ik me niet kon beheersen, dus in bed, bij extreme vermoeidheid op de bank etc).
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha geweldig, wat een topic! Waar kun je je druk over maken zeg
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
1 hele goede oplossing is de duimen amputeren. Dan is het duimzuigen gegarandeerd over. (geamputeerde duimen krijg je namelijk niet mee uit het ziekenhuis)



Vraag is alleen of je dan nog een vrouw hebt om lief te hebben, nadat ze op deze manier gestopt is met duimen....
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een enorme afknapper. Ik kan het snappen van je. Ik kan ook snappen dat je vrouw er echt geen erging in heeft als ze duimt, ik heb vroeger tot mijn 15e geduimd en dan kreeg ik als ik duimde een waarschuwing, die kreeg ik heel veel ik ben er door een beugel vanaf gekomen, ik kon niet meer duimen. Ik kan nu zelfs niet meer geloven dat ik dat ooit gedaan heb haha. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, en dat ze het duimen kan laten.
Ik duimde ook gewoon met een beugel door hoor
Alle reacties Link kopieren
[quote]druifje83 schreef op 13 april 2012 @ 15:15:

Ik kan me voorstellen dat het vreemd is TO.

Maar waarom het je seksueel zou beinvloeden, dat snap ik niet, want ik neem aan dat ze niet duimt terwijl jullie 'het' doen toch?

quote]



Nou ja, ik kan me zo voorstellen dat de lust je vergaat als je een duimende vrouw op de bank ziet zitten en dan geen zin meer hebt. Ik vind het wel schattig, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een turn off kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Yak, vieze gewoonte, wast ze haar duim wel nadien?



Als ze zich er niet van bewust is dat ze het doet, maar het op zich wel wil veranderen, kun je haar er misschien iedere keer op wijzen dat ze het doet..
quote:Planck schreef op 13 april 2012 @ 15:17:

Maar duimen kan je toch afleren? Ik heb als kind veel geduimd en toen ik een beugel moest (mijn gebit heeft er flink onder geleden, al dat geduim) kreeg ik eerst een speciaal beugeltje om het af te leren. Nagellak en pleisters hielpen inderdaad niet. Dat beugeltje met een hard gehemelte wel. Alles wat lekker is aan duimen verdwijnt. Volgens mij was ik er binnen twee maanden van af. (En die beugel droeg ik alleen als ik me niet kon beheersen, dus in bed, bij extreme vermoeidheid op de bank etc).Ik bleef duimen, zelfs toen ik een slotjesbeugel had en een buitenboord beugel. Oh en ook bij de plaatjesbeugel. Een die-hard duimster dus. Mijn tanden hebben er gelukkig nauwelijks van te lijden gehad. Ze staan keurig recht, wat volgens de tandarts te maken had met hoe ik precies duim. Ik druk dus niet tegen mijn voortanden aan tijdens het duimen.
Haha hier ook een partner die duimt met zakdoekje (die ook niet in de was mag ...en dan 'per ongeluk' toch eens meegewassen wordt haha).

Tja charmant in het openbaar is het niet (zonder zakdoek uiteraard), maar daaraan kan ik zien dat ze heel moe is!

Het hoort er gewoon bij , schoonmoeders heeft verteld dat ze zelfs duimend geboren is (letterlijk).



Ik vind het niet storend..het gebeurd vaak 's avonds voor de tv als de kleine al naar bed is..

De kleine daarin tegen heeft nóóit geduimd of een speen gewillen, dat was dan wel weer praktisch..
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af wat de vrouwen ervan vinden als hun man zou duimen?



Al zou ik persoonlijk als man er niet zoveel problemen mee hebben als mij vrouw duimt (heb een ex gehad die het ook weleens deed), toch begrijp ik het wel en vind ik het niet heel erg aantrekkelijk. Ik haalde mijn schouders echter op, blijkbaar durfde ze kwetsbaar te zijn bij mij. Ik begrijp echter wel waarom het doorwerkt in TO's seksuele behoefte.
Ik duim ook wel eens. Al vaak geprobeerd er vanaf te komen omdat ik me er wel een beetje voor schaam want tja ik ben geen kind meer. Maar dat lukt dus niet, word dan heel onrustig. Het grootste probleem bij een duim is dat je die niet kunt afpakken of laten liggen/ staan zoals een sigaret of drank. Ik doe het eigenlijk vooral als ik stress heb om te ontspannen waarvoor een ander soms een sigaret/drank neemt. Ik doe het trouwens nooit in het bijzijn van anderen behalve ouders en broertje.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet goed begrijp; Ze duimt sinds 3 jaar waar je bij bent, zeg je. Erger je je ook al 3 jaar of is dit iets van de laatste tijd? (Dat ergeren dus.) Als je je sinds kort ergert, waarom is dat dan zo?

Ook begrijp ik dat ze al vanaf het begin duimt in haar slaap. Waarom is dat nu dan ineens een issue?
Alle reacties Link kopieren
Is dit trouwens je nr 1 of nr 2?



Gewoon, voor de duidelijkheid.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je je eraan stoort. Misschien toch maar weer bespreken met haar, en dan duidelijk zeggen dat je het echt vreselijk vind? Lijkt me dat je vrouw het serieus neemt en maatregelen neemt om er vanaf te komen. Hoewel ik ook snap dat afleren moeilijk is.

Verder vind ik het persoonlijk echt enorm raar staan, zou ook not amused zijn als mijn man dat zou doen.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Interessant zo'n loepje zeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dat je het niet erg aantrekkelijk vindt snap ik wel. Maar aan de andere kant, kennelijk is ze bij jou genoeg op haar gemak om zich te laten gaan
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je liever TO, dat ze ongegeneerd van zich af loopt te ruften?





Ik bedoel maar..
Alle reacties Link kopieren
quote:jojanneke66 schreef op 13 april 2012 @ 15:18:

1 hele goede oplossing is de duimen amputeren. Dan is het duimzuigen gegarandeerd over. (geamputeerde duimen krijg je namelijk niet mee uit het ziekenhuis)LOL :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook nog steeds en ben inmiddels bijna 30 . Mijn vriend heeft er gelukkig geen problemen mee. Ik val er beter door in slaap, zal vast placebo zijn maar voel me er prettig bij. Ik zou het in ieder geval niet afleren voor mijn vriend. Het is iets dat bij mij hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven