Hulp, tips om vreemdgaan te verwerken

26-01-2015 12:48 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zit met wat problemen die ik van me af wil schrijven.

Heb een relatie van 5 jaar, vriend heeft eenmalig een fout gemaakt door vreemd te gaan. Ik ben daar achter gekomen, na tijd denken heb il besloten om toch verder te gaan met deze relatie.

Nu is het punt dat ik het gewoon niet los lijk te kunnen laten .

Die vrouw is nl vaak in beeld, moeder van zijn zoontje.

Iedere keer als ik haar naam maar hoor krijg ik kriebels . Ik WIL het graag vergeten maar soms lukt het niet .

Er blijft een vorm van wantrouwen aanwezig, we wonen niet samen, wel zijn we vaak bij elkaar.

Hebbdn jullie tips ervaringen ?
Alle reacties Link kopieren
@ Monte CARA

Ik denk dat ik dat idd heus wel kan.

Maar ja gevoel en verstand he
Helemaal mee eens montecara! Ik denk dat ze op een gegeven juist gaat denken, blij dat ik van hem af ben. Er lopen betere mannen rond dan dit hoor appelpeerbanaan, en je bent beter af zonder hem. Want hij heeft totaal geen respect voor jouw gevoelens. Hij moet vertrouwen terug verdienen en dan heeft hij tot op heden nog niet gedaan en dat gaat hij ook niet meer doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Had ook totaal geen puf meer om mijn leven door angst en onzekerheid (voor een eventuele volgende keer) te laten leiden. Heb al genoeg angsten en onzekerheden in mijn leven (gehad) dus was er wel ff klaar mee. Ik ben er als een peer vandoor gegaan.

Het leven is al zo gecompliceerd met een partner met kind en dan ook dit er nog bij.

Je kan hem ook nooit dwingen om haar nooit meer te zien dus je zal altijd dit gevoel blijven houden.



Dus ik zou stoppen als ik jou was. Je komt er wel weer overheen. Als ik het kon, kan jij dat zeker!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om even van me af te zeiken en wel begrip te krijgen.

Zou willen dat ik het los kon laten en door kon gaan maar feit dat ik dat niet kan is juist een teken van liefde zelfs dat ziet hij niet in.

Ik ga me bezighouden hoe ik het ga vertellen .

En volhouden haha
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb jij het ervaren salinna ?
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:15:

Wat fijn om even van me af te zeiken en wel begrip te krijgen.

Zou willen dat ik het los kon laten en door kon gaan maar feit dat ik dat niet kan is juist een teken van liefde zelfs dat ziet hij niet in

Ik ga me bezighouden hoe ik het ga vertellen

En volhouden hahaDat is absoluut geen teken van liefde maar van onmacht, onzekerheid en zwakheid.
Alle reacties Link kopieren
Zwakheid ? Van mij ?

Ben jij zelf welleens bedrogen door een liefde ?
Ja en dat was dat, iemand waar je je veilig moet voelen, die van je houdt. Die doet dat jou niet aan.

Daarnaast heeft hij het je niet opgebiecht maar mocht je er zelf achterkomen, waarschijnlijk zou het anders nu nog gaande zijn.

Plus, hij wordt boos als je erover begint...

Jij accepteert het nu door op deze manier bij hem te blijven, dus vindt hij dat je niet moet zeuren. Lekker makkelijk toch? Jij houd toch zo vreeeeselijk veel van hem.
Vergeten zul je nooit en dat kan ook niet...helemaal , omdat je toch direct of indirect steeds met de ex van je vriend geconfronteerd wordt.

je kunt pas echt verder als jouw vriend jou voor 100% laat blijken dat hij weet en begrijpt wat voor schade hij heeft toegebracht aan jou en de relatie. Pas als jij ondervind dat hij er alles aan doet om het goed te maken ( iemand die niks te verbergen heeft, verbergt niks) dan pas kun je verder En zul je minder snel getriggert worden.



Bedenk voor jezelf dat hij vreemd kan gaan als hij dat zou willen, controlle heb je nooit over de ander. Wel hoe jij ermee omgaat.

als je mocht besluiten bij te te blijven, bedenk dan voor jezelf dat vanaf nu "eenmalige foutjes" niet meer geoorloofd zijn. Alles wat hierna eventueel gebeurt is doelbewust, want hij heeft nu aan den lijve ondervonden hoe jij erop gereageerd hebt en wat het met je heeft gedaan.

Wees sterk en laat je gemoedstoestand niet bepalen door wat hij wel of niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Op dat gebied heb je helemaal gelijk !

Zo vreselijk zonde dit .

Begrijpen doe ik het niet .
Dat je je gevoelens voor hem niet zomaar kan uitschakelen snap ik heel goed hoor maar je bent wel wat meer respect waard dan hij je nu geeft.

Als je echt door wil gaan met hem dan accepteer je wat er is gebeurd en je accepteert zijn gedrag naar jou.
quote:SaveTheDay schreef op 26 januari 2015 @ 14:21:

[...]



Dat is absoluut geen teken van liefde maar van onmacht, onzekerheid en zwakheid.Wat een onzin. De liefde houdt toch niet in een keer op? Ze is geen robot.
Alle reacties Link kopieren
Dank ana Isabel :

Mijn keuzes gevoel etc heeft vaak met gemoedstoestand te maken laatste tijd .
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat rot voor je. Ik begrijp je opmerking dat het makkelijker zou zojn als hij de keuze had haar niet meer te zien.

Nu weet je nooit of hij haar ziet omwille van hun zoontje of omdat hij dat graag wil.

Een paar vragen.

Hoe oud is hun zoon, 5 of 10 of 15? In het laatste geval is er namelijk nog een keer een eindpunt in zicht.

Waarom heeft hij geen ouderlijke macht? Daar heeft hij gewoon recht op hoor. Als hij dat wil zodat hij minder 'chantabel' is moet hij dat via de rechter regelen.

Als laatste jullie zijn al lang samen. Ken jij zijn ex goed? En zijn zoon?
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen hoe ik reageer op iemand zijn tekst ipv nu steeds bij naam te noemen ?

Ben een leek wat computers en telefoons etc betreft :(
quote:SaveTheDay schreef op 26 januari 2015 @ 14:27:

Ja en dat was dat, iemand waar je je veilig moet voelen, die van je houdt. Die doet dat jou niet aan.

Daarnaast heeft hij het je niet opgebiecht maar mocht je er zelf achterkomen, waarschijnlijk zou het anders nu nog gaande zijn.

Plus, hij wordt boos als je erover begint...

Jij accepteert het nu door op deze manier bij hem te blijven, dus vindt hij dat je niet moet zeuren. Lekker makkelijk toch? Jij houd toch zo vreeeeselijk veel van hem.



Ook mee eens.



TO, ik begrijp dat het moeilijk is om je relatie te verbreken. Maar er is geen vertrouwen meer van jouw kant.



Wat denk je dat moeilijker is? Een tijd liefdesverdriet (wat heel moeilijk is, maar dat gaat écht over) of jarenlang de twijfel en stress wanneer hij zijn zoontje haalt/brengt bij zijn ex? Als hij met je zou praten over JOUW onzekerheden in dit, zou het misschien nog goed kunnen komen. Maar hij walst op dit moment over jou heen. Jij bestaat toch ook nog?
quote:ana_isabel schreef op 26 januari 2015 @ 14:31:

[...]





Wat een onzin. De liefde houdt toch niet in een keer op? Ze is geen robot.

Zie mijn tekst hierboven.

Ze wil vasthouden aan wat ze dacht te hebben, de gewenning.

Hij heeft geen spijt, hij geeft niets om haar verdriet. Dat is toch wel het minste wat je van hem zou verwachten als je samen gaat vechten om je relatie te behouden.

Samen! Je kan niet in je eentje vechten voor je relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:33:

Kan iemand mij uitleggen hoe ik reageer op iemand zijn tekst ipv nu steeds bij naam te noemen ?

Ben een leek wat computers en telefoons etc betreft :(Je kunt op de twee aanhalingstekentjes rechts onderaan een bericht klikken, dan citeer je het bericht.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt via de aanhalingstekens quoten.
Alle reacties Link kopieren
Noa :

Zoon is 5 .

Hij is weggegaan voor geboorte en kindje was net geboren toen wij elkaar ontmoetten.

Zijn ex ken ik van paar keer zien .

Ze WIL niet dat ik bij hem ben als zoontje er is.

Dat gebeurt natuurlijk wel maar we gaan geen kolen op het vuur hooien aangezien ze zoontje al eens langer dan 3 maanden heeft weggehouden.

Vriend heeft geen ouderlijke macht omdat hij haar verlaten heeft toen ze ( per ongeluk expres ) zwanger was en ze altijd beweerde te zijn gesteriliseerd .

Erin geluisd dus als poging relatie te redden .

Maar neemt niet weg dat vriend wel verantwoordelijkheden heeft genomen tav kindje .

Maar is bang dat ze hem weer weghoudt en dergelijke dus geeft altijd toe . Ook mbt alimentatie .

Ze eist flink en hij betaalt want ze wil niets via rechter .
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:30:

Op dat gebied heb je helemaal gelijk !

Zo vreselijk zonde dit .

Begrijpen doe ik het niet .



Je moet het ook niet willen begrijpen, dat gaat je nooit lukken...en dat hoeft ook helemaal niet. Je begrijpt zijn actie niet, omdat jij dacht dat hij net zo in de relatie stond als jij. Als blijkt dat iemand dan heel anders is dan je dacht, stort je wereld bijna letterlijk in.

Het hoeft absoluut niets over zijn liefde voor jou te zeggen. En dat mag hij nu gaan bewijzen. Mocht hij gewoon ermee doorgaan, is het geen liefde meer, maar egoïsme.

Zorg dat je emotioneel onafhankelijk bent en blijft, zodat je, mocht het onverhoopt weer gebeuren, je weet dat je ook zonder hem verder kunt.

En schaam je vooral niet voor je liefde voor hem. Je probeert je relatie te redden.
quote:SaveTheDay schreef op 26 januari 2015 @ 14:21:

[...]



Dat is absoluut geen teken van liefde maar van onmacht, onzekerheid en zwakheid.Je kun je machteloos, onzeker en zwak voelen, terwijl je wel van iemand houdt.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens.

Miss ben ik zelfs juist emotioneel extra afhankelijk geworden van hem door dat gebeuren,je beseft dat je zo uit een droomrelatie kan worden gerukt en ik wilde en wil hem niet kwijt.

Maar idd wil mijn eigen persoon en mijn eigenwaarde ook niet kwijt ...

[...]





Je moet het ook niet willen begrijpen, dat gaat je nooit lukken...en dat hoeft ook helemaal niet. Je begrijpt zijn actie niet, omdat jij dacht dat hij net zo in de relatie stond als jij. Als blijkt dat iemand dan heel anders is dan je dacht, stort je wereld bijna letterlijk in.

Het hoeft absoluut niets over zijn liefde voor jou te zeggen. En dat mag hij nu gaan bewijzen. Mocht hij gewoon ermee doorgaan, is het geen liefde meer, maar egoïsme.

Zorg dat je emotioneel onafhankelijk bent en blijft, zodat je, mocht het onverhoopt weer gebeuren, je weet dat je ook zonder hem verder kunt.

En schaam je vooral niet voor je liefde voor hem. Je probeert je relatie te redden.[/quote]
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:38:

Noa :

Zoon is 5 .

Hij is weggegaan voor geboorte en kindje was net geboren toen wij elkaar ontmoetten.

Zijn ex ken ik van paar keer zien .

Ze WIL niet dat ik bij hem ben als zoontje er is.

Dat gebeurt natuurlijk wel maar we gaan geen kolen op het vuur hooien aangezien ze zoontje al eens langer dan 3 maanden heeft weggehouden.

Vriend heeft geen ouderlijke macht omdat hij haar verlaten heeft toen ze ( per ongeluk expres ) zwanger was en ze altijd beweerde te zijn gesteriliseerd .

Erin geluisd dus als poging relatie te redden .

Maar neemt niet weg dat vriend wel verantwoordelijkheden heeft genomen tav kindje .

Maar is bang dat ze hem weer weghoudt en dergelijke dus geeft altijd toe . Ook mbt alimentatie .

Ze eist flink en hij betaalt want ze wil niets via rechter .



Maar hij kan ook naar de rechter en ouderlijk gezag eisen dan heeft hij dezelfde rechten en kan ze hem of jou niet weghouden.

Maar dat had hij ook kunnen uitzoeken maar blijkbaar vindt hij het niet erg genoeg dat zij die macht houdt.



Meid, ik zie weinig positiefs aan deze man.
[quote]MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 14:41:

[...]





Je kun je machteloos, onzeker en zwak voelen, terwijl je wel van iemand houdt.[/quote

Dat klopt maar door jezelf op te offeren toon je geen liefde maar juist zwakheid waar hij dankbaar gebruik van maakt.

Je zegt in principe, je doet mij pijn en verdriet maar ik accepteer het want zoveel hou ik van je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven