Hulp, tips om vreemdgaan te verwerken

26-01-2015 12:48 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zit met wat problemen die ik van me af wil schrijven.

Heb een relatie van 5 jaar, vriend heeft eenmalig een fout gemaakt door vreemd te gaan. Ik ben daar achter gekomen, na tijd denken heb il besloten om toch verder te gaan met deze relatie.

Nu is het punt dat ik het gewoon niet los lijk te kunnen laten .

Die vrouw is nl vaak in beeld, moeder van zijn zoontje.

Iedere keer als ik haar naam maar hoor krijg ik kriebels . Ik WIL het graag vergeten maar soms lukt het niet .

Er blijft een vorm van wantrouwen aanwezig, we wonen niet samen, wel zijn we vaak bij elkaar.

Hebbdn jullie tips ervaringen ?
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn uit elkaar. Hebben een kind en zien elkaar dus noodgedwongen regelmatig.

Maar als er dan eerst een soort van erotische mailwisseling plaatsvind en vervolgens (1-malig) hebben ze seks dan is dat toch wel raar. Ook als man zet ik hier toch wel mijn vraagtekens bij.

Dit hoor je niet vaak.

Ik heb dit tenminste van vrienden en kennissen nog nooit gehoord. Seks met je ex.



Blijkbaar zijn ze nog hele goede vrienden van elkaar.

Nou, daar ben jij dan lekker klaar mee ! ! !
quote:SaveTheDay schreef op 26 januari 2015 @ 14:36:

[...]



Zie mijn tekst hierboven.

Ze wil vasthouden aan wat ze dacht te hebben, de gewenning.

Hij heeft geen spijt, hij geeft niets om haar verdriet. Dat is toch wel het minste wat je van hem zou verwachten als je samen gaat vechten om je relatie te behouden.

Samen! Je kan niet in je eentje vechten voor je relatie.Waar lees jij dat hij geen spijt heeft en niet voor haar vecht? ( serieuze vraag)
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 26 januari 2015 @ 14:44:

Ze zijn uit elkaar. Hebben een kind en zien elkaar dus noodgedwongen regelmatig.

Maar als er dan eerst een soort van erotische mailwisseling plaatsvind en vervolgens (1-malig) hebben ze seks dan is dat toch wel raar. Ook als man zet ik hier toch wel mijn vraagtekens bij.

Dit hoor je niet vaak.

Ik heb dit tenminste van vrienden en kennissen nog nooit gehoord. Seks met je ex.



Blijkbaar zijn ze nog hele goede vrienden van elkaar.

Nou, daar ben jij dan lekker klaar mee ! ! !
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:42:

Mee eens.

Miss ben ik zelfs juist emotioneel extra afhankelijk geworden van hem door dat gebeuren,je beseft dat je zo uit een droomrelatie kan worden gerukt en ik wilde en wil hem niet kwijt.

Maar idd wil mijn eigen persoon en mijn eigenwaarde ook niet kwijt ...

[...]





Je moet het ook niet willen begrijpen, dat gaat je nooit lukken...en dat hoeft ook helemaal niet. Je begrijpt zijn actie niet, omdat jij dacht dat hij net zo in de relatie stond als jij. Als blijkt dat iemand dan heel anders is dan je dacht, stort je wereld bijna letterlijk in.

Het hoeft absoluut niets over zijn liefde voor jou te zeggen. En dat mag hij nu gaan bewijzen. Mocht hij gewoon ermee doorgaan, is het geen liefde meer, maar egoïsme.

Zorg dat je emotioneel onafhankelijk bent en blijft, zodat je, mocht het onverhoopt weer gebeuren, je weet dat je ook zonder hem verder kunt.

En schaam je vooral niet voor je liefde voor hem. Je probeert je relatie te redden.[/quote]Mag ik vragen hoe oud je bent?
quote:SaveTheDay schreef op 26 januari 2015 @ 14:44:

[quote]MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 14:41:

[...]





Je kun je machteloos, onzeker en zwak voelen, terwijl je wel van iemand houdt.[/quote

Dat klopt maar door jezelf op te offeren toon je geen liefde maar juist zwakheid waar hij dankbaar gebruik van maakt.

Je zegt in principe, je doet mij pijn en verdriet maar ik accepteer het want zoveel hou ik van je.Nee, ik zeg dat liefde niet altijd in één klap over hoeft te zijn.
quote:rob_uit_zeist schreef op 26 januari 2015 @ 14:44:

Ze zijn uit elkaar. Hebben een kind en zien elkaar dus noodgedwongen regelmatig.

Maar als er dan eerst een soort van erotische mailwisseling plaatsvind en vervolgens (1-malig) hebben ze seks dan is dat toch wel raar. Ook als man zet ik hier toch wel mijn vraagtekens bij.

Dit hoor je niet vaak.

Ik heb dit tenminste van vrienden en kennissen nog nooit gehoord. Seks met je ex.



Blijkbaar zijn ze nog hele goede vrienden van elkaar.

Nou, daar ben jij dan lekker klaar mee ! ! !Misschien loopt jouw vriendenkring niet te koop met hun sexleven? Dank niet dat mensen dat zo makkelijk vertellen, juist omdat het vragen oproept.
quote:ana_isabel schreef op 26 januari 2015 @ 14:46:

[...]





Waar lees jij dat hij geen spijt heeft en niet voor haar vecht? ( serieuze vraag)



Steeds als ik dat idd ter sprake breng word hij boos . 

Denk niet dat hij beseft wat zijn gemail en bedrieg met me gedaan heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:47:

[...]





Goede vrienden niet.

De overdracht gaat vaker met problemen dan normaal .

Ja idd erotischemail contact en eenmalig sex . De reden die mijn vriend gaf is zwak : hij wilde in alles meegaan om kind maar te zien .

Zei dat het nooit meer zou gebeuren . Zij heeft inmiddels wel een vriend , en ze zien elkaar 2 x per week om op te halen en terug te brengen .

Tegenwoordig ( ga ik vanuit ;) ) gebeurt dat op een vaste parkeerplaats , niet meer thuis .

In die zin geeft het me iets meer vertrouwen want voordat het gebeurde dronken ze nog weleens bij het terugbrengen en na bed brengen een drankje .

Zou mijn inziens normaal ook moeten kunnen maar dat sta ik niet meer toe nu .

Dus of het gebeurt stiekem maar ja dat weet ik niet
Liefde kan ook " vergiffenis" geven betekenen. (Rare zin...?)
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 26 januari 2015 @ 14:47:

[...]





Mag ik vragen hoe oud je bent?31
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 14:50:

[...]





Nee, ik zeg dat liefde niet altijd in één klap over hoeft te zijn.Is ook zo hoor
quote:SaveTheDay schreef op 26 januari 2015 @ 14:51:

[...]





Steeds als ik dat idd ter sprake breng word hij boos . 

Denk niet dat hij beseft wat zijn gemail en bedrieg met me gedaan heeftHet kan ook schaamte zijn... boosheid is doorgaans verkapte frustratie of verdriet.
quote:ana_isabel schreef op 26 januari 2015 @ 14:52:

Liefde kan ook " vergiffenis" geven betekenen. (Rare zin...?)Helemaal geen rare zin, als degene aan wie vergiffenis wordt geschonken daar wel respect voor heeft. En bewijst dat hij/zij de vergiffenis echt waard is.
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 14:55:

[...]





Helemaal geen rare zin, als degene aan wie vergiffenis wordt geschonken daar wel respect voor heeft. En bewijst dat hij/zij de vergiffenis echt waard is.Juist en niet nog ff boos en gefrustreerd gaat zitten wezen.
quote:ana_isabel schreef op 26 januari 2015 @ 14:53:

[...]





Het kan ook schaamte zijn... boosheid is doorgaans verkapte frustratie of verdriet.Dan moet hij daar even overheen stappen. Hij was kerel genoeg om met zijn ex in bed te stappen, dus dan ook kerel genoeg zijn om zijn vriendin gerust te stellen en iig te luisteren naar haar onzekerheden door zijn vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 14:55:

[...]





Helemaal geen rare zin, als degene aan wie vergiffenis wordt geschonken daar wel respect voor heeft. En bewijst dat hij/zij de vergiffenis echt waard is.Daar doet hij soms z'n best voor en soms ook niet. Vooral als zoontje weer wat leuks liefs schattigs heeft gedaan is hij vol van haar verhalen en is de communicatie tussen hun veel en vrolijk . Dat zijn de momenten waarop ik uit moet kijken dat ik niet negatief ga denken en angstig wordt . Op dat soort momenten lijkt hij dan weer geen begrip te hebben want gaat buiten bellen etc etc terwijl ik soms denk , mag ik iets niet horen ??
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 14:58:

[...]





Dan moet hij daar even overheen stappen. Hij was kerel genoeg om met zijn ex in bed te stappen, dus dan ook kerel genoeg zijn om zijn vriendin gerust te stellen en iig te luisteren naar haar onzekerheden door zijn vreemdgaan.

Dat is zeker waar .

Gaat met vlagen goed .
Alle reacties Link kopieren
Als zij nu ook een vriend heeft zal het wel niet meer (of minder) voorkomen.

Anders worden niet alleen jij bedrogen maar ook haar nieuwe vlam.



Maar waarom zijn ze dan uit elkaar gegaan als ze nog zo goed kunnen opschieten met elkaar?



Hij is op dat moment ook wel slap moet ik zeggen.

Hij moet eens een volwassen vent worden en KIEZEN. Hij is nu met jou. Dat is dan overduidelijk dat hij voor jou kiest.

Maar het kan ook zijn dat hij gewoon kiest voor de makkelijke weg. Als er een vrouw 'beschikbaar' is voor seks dan zal hij die kans niet laten lopen. En daar zijn heel wat mannen gevoelig voor. Als de kans zich voordoet dan wordt die met beide handen aangegrepen.



Dus twee opties in mijn ogen.:

1. Hij is slap. Kan/wil niet echt kiezen.

2. Hij is flexibel en grijpt elke kans op seks aan.



Ik bedoel, als een man stevig in zijn schoenen staat laat hij deze twee genoemde punten NIET gebeuren. Helaas heb jij niet zo'n 'stabiele' man getroffen. Maar een soort van twijfelaar.

Sorry dat ik het zo moet zeggen. Maar is wel duidelijk.
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:58:

[...]



Daar doet hij soms z'n best voor en soms ook niet. Vooral als zoontje weer wat leuks liefs schattigs heeft gedaan is hij vol van haar verhalen en is de communicatie tussen hun veel en vrolijk . Dat zijn de momenten waarop ik uit moet kijken dat ik niet negatief ga denken en angstig wordt . Op dat soort momenten lijkt hij dan weer geen begrip te hebben want gaat buiten bellen etc etc terwijl ik soms denk , mag ik iets niet horen ??

Dat is dus de pest van het vreemdgaan met de moeder van zijn kind daar kan hij niet wegblijven.

Hele rotte situatie TO, ik hoop oprecht dat je vrede kan vinden met de situatie of de kracht om het te stoppen. Ga wel op je strepen staan en laat hem weten wat jij nodig hebt om weer vertrouwen te kweken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 26 januari 2015 @ 15:15:

Als zij nu ook een vriend heeft zal het wel niet meer (of minder) voorkomen.

Anders worden niet alleen jij bedrogen maar ook haar nieuwe vlam.



Maar waarom zijn ze dan uit elkaar gegaan als ze nog zo goed kunnen opschieten met elkaar?



Hij is op dat moment ook wel slap moet ik zeggen.

Hij moet eens een volwassen vent worden en KIEZEN. Hij is nu met jou. Dat is dan overduidelijk dat hij voor jou kiest.

Maar het kan ook zijn dat hij gewoon kiest voor de makkelijke weg. Als er een vrouw 'beschikbaar' is voor seks dan zal hij die kans niet laten lopen. En daar zijn heel wat mannen gevoelig voor. Als de kans zich voordoet dan wordt die met beide handen aangegrepen.



Dus twee opties in mijn ogen.:

1. Hij is slap. Kan/wil niet echt kiezen.

2. Hij is flexibel en grijpt elke kans op seks aan.



Ik bedoel, als een man stevig in zijn schoenen staat laat hij deze twee genoemde punten NIET gebeuren. Helaas heb jij niet zo'n 'stabiele' man getroffen. Maar een soort van twijfelaar.

Sorry dat ik het zo moet zeggen. Maar is wel duidelijk.

Het is zeker duidelijk.

Denk dat optie 2 niet geld, ik heb nl altijd zin dus hij weet dat als hij sex wil hij dat altijd krijgt haha

Behalve die ene keer dan en ja de reden zal ik nooit echt weten .

Hij wil haar niet terug , mist wel zijn zoon en vind dat hij gefaald heeft als gezin .

Maar daarentegen wil zijn ex niet dat hij met mij omgaat en ik met zijn kind dus in die zin laat hij dat nog steeds afhangen van haar en kiest hij idd niet oprecht voor mij !
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:58:

[...]



Daar doet hij soms z'n best voor en soms ook niet. Vooral als zoontje weer wat leuks liefs schattigs heeft gedaan is hij vol van haar verhalen en is de communicatie tussen hun veel en vrolijk . Dat zijn de momenten waarop ik uit moet kijken dat ik niet negatief ga denken en angstig wordt . Op dat soort momenten lijkt hij dan weer geen begrip te hebben want gaat buiten bellen etc etc terwijl ik soms denk , mag ik iets niet horen ??Dat is het juist. Het is normaal dat een vader en moeder over hun kind's ontwikkelingen/ belevenissen praten. Maar jij moet hem daarin vertrouwen, en dat lukt jou nu niet, omdat hij seks met zijn ex, de moeder van zijn kind, heeft gehad. Dus begrijpelijk dat jij dat nu niet kunt. Maar hij hoort jou hierin te begrijpen en te ondersteunen, want jij wil deze relatie doorzetten, na ZIJN misstap. Klinkt hard voor jou, maar als hij zo veel om jou geeft, dan is hij daar toch heel blij mee, en luistert hij toch naar jou? Maar dat doet hij niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 15:20:

[...]





Dat is het juist. Het is normaal dat een vader en moeder over hun kind's ontwikkelingen/ belevenissen praten. Maar jij moet hem daarin vertrouwen, en dat lukt jou nu niet, omdat hij seks met zijn ex, de moeder van zijn kind, heeft gehad. Dus begrijpelijk dat jij dat nu niet kunt. Maar hij hoort jou hierin te begrijpen en te ondersteunen, want jij wil deze relatie doorzetten, na ZIJN misstap. Klinkt hard voor jou, maar als hij zo veel om jou geeft, dan is hij daar toch heel blij mee, en luistert hij toch naar jou? Maar dat doet hij niet.

Klopt . Ja als we weer even ruzie hebben gehad en hij echt bang lijkt te worden dat ik opstap . Dan komen de ik hou van je etc binnengevlogen .

Ik hou van hem . Ik hou van zijn zoontje . Maar zolang ik geen enkel idee heb hoe het contact tussen hun verloopt zal il denk ik altijd wantrouwend blijven .
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:19:

[...]



Het is zeker duidelijk.

Denk dat optie 2 niet geld, ik heb nl altijd zin dus hij weet dat als hij sex wil hij dat altijd krijgt haha

Behalve die ene keer dan en ja de reden zal ik nooit echt weten .

Hij wil haar niet terug , mist wel zijn zoon en vind dat hij gefaald heeft als gezin .

Maar daarentegen wil zijn ex niet dat hij met mij omgaat en ik met zijn kind dus in die zin laat hij dat nog steeds afhangen van haar en kiest hij idd niet oprecht voor mij !Moet jij daar slachtoffer van zijn? Nee toch? Hoe doet zij dat met haar nieuwe vriend, mag hij wel de zoon van jouw vriend zien? Ga op je strepen staan hoor, jij hebt ook recht van spreken in jouw relatie met je vriend. Niet alleen hij.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 15:25:

[...]





Moet jij daar slachtoffer van zijn? Nee toch? Hoe doet zij dat met haar nieuwe vriend, mag hij wel de zoon van jouw vriend zien? Ga op je strepen staan hoor, jij hebt ook recht van spreken in jouw relatie met je vriend. Niet alleen hij.Ze zegt dat zij kind ook buiten haar relatie houdt maar ja , dat weten we natuurlijk niet ......
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:19:

Maar daarentegen wil zijn ex niet dat hij met mij omgaat en ik met zijn kind dus in die zin laat hij dat nog steeds afhangen van haar en kiest hij idd niet oprecht voor mij !

Dus ze kan het niet verkroppen dat hij nu weer een leuke vrouw heeft ontmoet? En kan ze het ook doen om hem van jou af proberen te drijven. En zou het het maar wat leuk vinden als jullie zouden breken met elkaar.

Het begint op een script voor Divorce te lijken. Manipuleren, manipuleren, manipuleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven