Hulp, tips om vreemdgaan te verwerken

26-01-2015 12:48 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en zit met wat problemen die ik van me af wil schrijven.

Heb een relatie van 5 jaar, vriend heeft eenmalig een fout gemaakt door vreemd te gaan. Ik ben daar achter gekomen, na tijd denken heb il besloten om toch verder te gaan met deze relatie.

Nu is het punt dat ik het gewoon niet los lijk te kunnen laten .

Die vrouw is nl vaak in beeld, moeder van zijn zoontje.

Iedere keer als ik haar naam maar hoor krijg ik kriebels . Ik WIL het graag vergeten maar soms lukt het niet .

Er blijft een vorm van wantrouwen aanwezig, we wonen niet samen, wel zijn we vaak bij elkaar.

Hebbdn jullie tips ervaringen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 26 januari 2015 @ 15:33:

[...]



Dus ze kan het niet verkroppen dat hij nu weer een leuke vrouw heeft ontmoet. En kan ze het ook doen om hem van jou af proberen te drijven. En zou het het maar wat leuk vinden als jullie zouden breken met elkaar. Het begint op een script voor Divorce te lijken. Manipuleren, manipuleren, manipuleren.

Yup rob, je slaat de spijker op zijn kop.

Het grappige is ook dat ik van haar per ongeluk ( ahum )het bewuste mailcontact kreeg doorgestuurd ( per ongeluk dus weer ahum ) met daarin haar excuses aan mijn vriend en dat het nooit meer mocht gebeuren . Dus toen wist ik genoeg
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:27:

[...]



Ze zegt dat zij kind ook buiten haar relatie houdt maar ja , dat weten we natuurlijk niet ......Precies. Zij kan zeggen wat zij wil en ze kan manipuleren wat zij wil. Maar vergeet niet dat jij je eigen persoon bent, en jij zelf ook wat te zeggen hebt. Vergeet jezelf niet!
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:36:

[...]



Yup rob, je slaat de spijker op zijn kop.

Het grappige is ook dat ik van haar per ongeluk ( ahum )het bewuste mailcontact kreeg doorgestuurd ( per ongeluk dus weer ahum ) met daarin haar excuses aan mijn vriend en dat het nooit meer mocht gebeuren . Dus toen wist ik genoegZo doorzichtig
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 15:40:

[...]





Zo doorzichtig Zucht ........
Alle reacties Link kopieren
Wel doortrapt en inderdaad doorzichtig.

Maar als je jou vent dit zegt zal hij toch verdorie ook wel doorhebben hoe de vork in de steel zit?



Ik bedoel: Dat snapt hij nu toch ook wel? Zo dom kan je niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 26 januari 2015 @ 15:43:

Wel doortrapt en inderdaad doorzichtig.

Maar als je jou vent dit zegt zal hij toch verdorie ook wel doorhebben hoe de vork in de steel zit?



Ik bedoel: Dat snapt hij nu toch ook wel? Zo dom kan je niet zijn.

Hij WEET het wel maar DURFT niet tegen haar in te gaan want in het verleden heeft hem dat 3 maanden zonder zoon gebracht ......

En hij is mijn " gezeur " en onzekerheid inmiddels ook zat denk ik en ja dan ga je nare stemmingen krijgen
quote:rob_uit_zeist schreef op 26 januari 2015 @ 15:43:

Wel doortrapt en inderdaad doorzichtig.

Maar als je jou vent dit zegt zal hij toch verdorie ook wel doorhebben hoe de vork in de steel zit?



Ik bedoel: Dat snapt hij nu toch ook wel? Zo dom kan je niet zijn.De vriend van TO veegt alles van tafel wat betreft haar gevoelens, onzekerheden enz. Daar valt dus niet mee te praten. Heeft niets met domheid te maken, maar met egoïsme.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 15:48:

[...]





De vriend van TO veegt alles van tafel wat betreft haar gevoelens, onzekerheden enz. Daar valt dus niet mee te praten. Heeft niets met domheid te maken, maar met egoïsme.Ik denk dat ik moet stoppen met deze relatie.
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:46:

[...]



Hij WEET het wel maar DURFT niet tegen haar in te gaan want in het verleden heeft hem dat 3 maanden zonder zoon gebracht ......

En hij is mijn " gezeur " en onzekerheid inmiddels ook zat denk ik en ja dan ga je nare stemmingen krijgenAls hij dat niet begrijpt is hij een gevoelloze vent die jouw liefde, vergiffenis en toewijding niet waard is. Ik hoop dat je dit na een tijdje zelf gaat inzien. Het is niet niks wat hij gedaan heeft, maar als hij jou niet op een normale wijze te woord wil staan in dit, dan is hij jou niet waard.
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:50:

[...]





Ik denk dat ik moet stoppen met deze relatie.Ik denk het ook; ik denk niet dat je dit nog jaren kunt volhouden
TO, ik heb ook een relatie van 4 jaar uitgemaakt, terwijl ik dacht dat ik er nooit overheen zou komen. Iedereen zei, 'je komt eroverheen, je wordt weer gelukkig'. Ik geloofde het niet, maar het is toch gebeurd. Ik werd op emotionele wijze leeggezogen in die relatie, tot een depressie aan toe. Maar nu ben ik blij dat ik een einde aan die relatie heb gemaakt. Geen stress meer, geen vragen.



Jouw vriend zuigt jou ook leeg, ook al heb je dat nu (op dit moment) niet in de gaten. Kies voor jezelf en laat je niet leven door hem en zijn ex.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb jij dat verwerkt ? En was jouw liefde en verliefdheid ook nog aanwezig op moment dat je brak met hem ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 14:18:

Hoe heb jij het ervaren salinna ?



Als een hel. Ik ben nog nooit zo verrot geweest.

Maanden niet gegeten en onder een dekentje 'geleefd'. Ik woog niks meer.

Nu was er in mijn geval nog veel meer aan de hand maar het was echt

verschrikkelijk.

Het heeft ook lang geduurd voordat ik weer gelukkig kon zijn.

Pas nadat ik echt bewust met hem brak en een nieuw leven begon ging het weer goed met me.



Ik hoop dat je de juiste keuze maakt voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 26 januari 2015 @ 16:22:

[...]





Als een hel. Ik ben nog nooit zo verrot geweest.

Maanden niet gegeten en onder een dekentje 'geleefd'. Ik woog niks meer.

Nu was er in mijn geval nog veel meer aan de hand maar het was echt

verschrikkelijk.

Het heeft ook lang geduurd voordat ik weer gelukkig kon zijn.

Pas nadat ik echt bewust met hem brak en een nieuw leven begon ging het weer goed met me.



Ik hoop dat je de juiste keuze maakt voor jezelf.

Heftig zeg . Ik hoop dat ik niet maanden onder een dekentje blijf liggen aangezien ik zelf ook een zoon heb .

Pfffff wil het intense gevoel wat we hebben voor elkaar niet kwijt maar idd wil mijn eigenwaarde ook niet kwijt .

Voor nu voelt het alsof ik nooiooooo meer zo verliefd ga worden als dat ik ben op hem .

Maar zoals ik lees lijkt dat maar zo ..
Alle reacties Link kopieren
Oef... Ik moest even slikken dat ik je stukje las. Helaas heel herkenbaar voor mij. Mijn vriend is ook vreemdgegaan met z'n ex. Ze hebben samen ook een zoontje van 5. Het is nu ruim een jaar geleden gebeurd maar het is nog steeds heel pijnlijk voor mij. Net zoals jij kan ik her niet loslaten want zij blijft in z'n leven. Het vertrouwen is er niet, weet ook niet of het terugkomt. Tijden gaat het goed, kan ik alles goed relativeren en berust me in het feit dat het gebeurd is. Maar de laatste paar weken knaagt het weer behoorlijk. Maak ik mezelf helemaal gek met gedachtes, ben boos op beiden. Puur omdat het vertrouwen weg is. Er is iets kapot gegaan wat moeilijk te helen is
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra_84 schreef op 26 januari 2015 @ 16:36:

Oef... Ik moest even slikken dat ik je stukje las. Helaas heel herkenbaar voor mij. Mijn vriend is ook vreemdgegaan met z'n ex. Ze hebben samen ook een zoontje van 5. Het is nu ruim een jaar geleden gebeurd maar het is nog steeds heel pijnlijk voor mij. Net zoals jij kan ik her niet loslaten want zij blijft in z'n leven. Het vertrouwen is er niet, weet ook niet of het terugkomt. Tijden gaat het goed, kan ik alles goed relativeren en berust me in het feit dat het gebeurd is. Maar de laatste paar weken knaagt het weer behoorlijk. Maak ik mezelf helemaal gek met gedachtes, ben boos op beiden. Puur omdat het vertrouwen weg is. Er is iets kapot gegaan wat moeilijk te helen is

Pfffff zelfs leeftijd en tijd dat het geleden is klopt .....

Hoe is zijn ex tegen jou ?
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 16:16:

Hoe heb jij dat verwerkt ? En was jouw liefde en verliefdheid ook nog aanwezig op moment dat je brak met hem ?Ik hield heel veel van hem, en was ook nog verliefd toen ik het uitmaakte. Maar ik was op, het was heel moeilijk, maar ik heb het verwerkt door te denken dat het beter voor mij was om voor mezelf te kiezen. Ik kwam niet op de eerste plaats, dat is ook logisch als er kinderen in het spel zijn, maar daarna hoorde ik toch wel te komen en niet zijn ex. Ik kwam er veel te laat achter dat hij mij emotioneel leegzoog, dat ikzelf hem over mijn grenzen heen liet gaan, ik raakte depressief. Mensen om mij heen hadden me al gewaarschuwd, maar ik dacht dat ik niet zonder hem kon. Had ik maar eerder naar hen geluisterd. Ik kan prima zonder hem, en ben zelfs gelukkiger dan ooit. Weg met al die stress, onzekerheid en vragen!
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 15:24:

[...]



Klopt . Ja als we weer even ruzie hebben gehad en hij echt bang lijkt te worden dat ik opstap . Dan komen de ik hou van je etc binnengevlogen .

Ik hou van hem . Ik hou van zijn zoontje . Maar zolang ik geen enkel idee heb hoe het contact tussen hun verloopt zal il denk ik altijd wantrouwend blijven .houden van is niet genoeg
quote:Appelpeerbanaan2015 schreef op 26 januari 2015 @ 16:28:

[...]



Heftig zeg . Ik hoop dat ik niet maanden onder een dekentje blijf liggen aangezien ik zelf ook een zoon heb .

Pfffff wil het intense gevoel wat we hebben voor elkaar niet kwijt maar idd wil mijn eigenwaarde ook niet kwijt .

Voor nu voelt het alsof ik nooiooooo meer zo verliefd ga worden als dat ik ben op hem .

Maar zoals ik lees lijkt dat maar zo ..



Laat dat niet gebeuren.

Het intense gevoel dat jij hebt, moet hij ook voelen.

En ik ben weer verliefd geworden, nog veel meer dan op mijn ex. Dat kan jou ook gebeuren, echt.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft nooit kunnen verkroppen dat er een nieuwe vrouw kwam in zijn leven. Ze besloot ineens dat ze hem terugwilde. Ze manipuleerde hem en pakte hem op z'n gevoel. Ze verleidde hem met sex. M'n vriend was zo laf om daarop in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
En heel toevallig had ze hem hun whatsapp historie naar hem toe gemaild. En heel toevallig heb ik dat gelezen waardoor ik erachter kwam. Was allemaal heel toevallig, alsof ze het erom deed
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 14:58:

[...]





Dan moet hij daar even overheen stappen. Hij was kerel genoeg om met zijn ex in bed te stappen, dus dan ook kerel genoeg zijn om zijn vriendin gerust te stellen en iig te luisteren naar haar onzekerheden door zijn vreemdgaan.Helemaal mee eens.
quote:rob_uit_zeist schreef op 26 januari 2015 @ 15:15:

Als zij nu ook een vriend heeft zal het wel niet meer (of minder) voorkomen.

Anders worden niet alleen jij bedrogen maar ook haar nieuwe vlam.



Maar waarom zijn ze dan uit elkaar gegaan als ze nog zo goed kunnen opschieten met elkaar?



Hij is op dat moment ook wel slap moet ik zeggen.

Hij moet eens een volwassen vent worden en KIEZEN. Hij is nu met jou. Dat is dan overduidelijk dat hij voor jou kiest.

Maar het kan ook zijn dat hij gewoon kiest voor de makkelijke weg. Als er een vrouw 'beschikbaar' is voor seks dan zal hij die kans niet laten lopen. En daar zijn heel wat mannen gevoelig voor. Als de kans zich voordoet dan wordt die met beide handen aangegrepen.



Dus twee opties in mijn ogen.:

1. Hij is slap. Kan/wil niet echt kiezen.

2. Hij is flexibel en grijpt elke kans op seks aan.



Ik bedoel, als een man stevig in zijn schoenen staat laat hij deze twee genoemde punten NIET gebeuren. Helaas heb jij niet zo'n 'stabiele' man getroffen. Maar een soort van twijfelaar.

Sorry dat ik het zo moet zeggen. Maar is wel duidelijk.Helder verwoord hoor.
quote:rob_uit_zeist schreef op 26 januari 2015 @ 15:15:

Als zij nu ook een vriend heeft zal het wel niet meer (of minder) voorkomen.

Anders worden niet alleen jij bedrogen maar ook haar nieuwe vlam.



Maar waarom zijn ze dan uit elkaar gegaan als ze nog zo goed kunnen opschieten met elkaar?

.



Mijn ex en ik konden het, tot het moment dat hij het uit maakte, nog goed met elkaar vinden. Hij zei zelfs dat hij nog van me houd, leuk en lief vind, maar denkt dat dit beter is.

Binnen no time had hij een relatie met degene achter wie hij in zijn jeugd achterna zat, maar hem toen steeds afwees. Je zou denken dat hij volmaakt gelukkig is, maar toch ging hij vreemd met mij. Snap jij het, snap ik het..
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 januari 2015 @ 16:48:

[...]





Ik hield heel veel van hem, en was ook nog verliefd toen ik het uitmaakte. Maar ik was op, het was heel moeilijk, maar ik heb het verwerkt door te denken dat het beter voor mij was om voor mezelf te kiezen. Ik kwam niet op de eerste plaats, dat is ook logisch als er kinderen in het spel zijn, maar daarna hoorde ik toch wel te komen en niet zijn ex. Ik kwam er veel te laat achter dat hij mij emotioneel leegzoog, dat ikzelf hem over mijn grenzen heen liet gaan, ik raakte depressief. Mensen om mij heen hadden me al gewaarschuwd, maar ik dacht dat ik niet zonder hem kon. Had ik maar eerder naar hen geluisterd. Ik kan prima zonder hem, en ben zelfs gelukkiger dan ooit. Weg met al die stress, onzekerheid en vragen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven