Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
- Nieuw discussie argument. Mannen die een relatie willen, kunnen dit ook niet met iedere leuke vrouw. Erg logisch eigenlijk, maar wij mannen willen ook graag iemand voor wie we echt wat voelen en dat lukt nou eenmaal niet met iedereen. Dus dat maakt het zoeken voor vrouwen ingewikkelder, want iemand die een relatie wil, wil het niet per se met hen.



Even reageren op sybreed! In de tijd dat ik veel aan het daten was viel mij op dat er veel mannen in mijn categorie van 40 - 50 echt van de een naar de ander gingen. Ze waren vaak gescheiden, hadden al kids, een auto en een huis. De leukerds hadden keus zat aan vrouwen en hopte van de een naar de ander wel onder het motto dat ze echt wel opzoek waren. Ik werd er soms echt wel moedeloos van in die tijd.



Ik vond daten op een gegeven moment echt vermoeiend worden, maar wilde net als iedereen hier toch wel een leuke relatie. En ik herken jou gevoel helemaal Famke dat je bij date twee pas echt zenuwachtig wordt. Ook ik ben een moeder met de dagelijkse dingen en maak niet veel spannends mee. Wel veel gedaan en vrienden, maar ook niet de meest wilde vrouw.
Oeh wat veel geschreven weer! Ik ga vanavond bijlezen; maar en snelle ego update van mezelf:



date van gistermiddag was gezellig, maar geen wauw. (surprise) Hebben best leuk zitten kletsen maar er was niets aan hem wat ik bovenmatig interessant of aantrekkelijk vond.



Van mijn date van vanavond hoor ik niets, en ik heb besloten dat ik niet achter hem aan ga lopen op te vragen naar een time en place. Als ik niets hoor vandaag, geen date dus.

Het gedoe begint alweer van voren af aan
Alle reacties Link kopieren
Poezelpootje, het schijnt dat in de generatie rond de 40 er een overschot is aan vrouwen, en dan vooral de wat beter opgeleide vrouwen. Dus de leuke kerels hebben het idd voor het uitzoeken. Heb ook het idee dat mannen emotioneel ook wat praktischer zijn en die hebben zoiets van: ik heb al een auto, huis en kids, ik heb al een lange relatie gehad. Ze zijn zodanig geemancipeerd dat ze niemand nodig hebben om de was te doen... Waarom zou ik me binden als ik ook lol kan hebben? Ze zijn onafhankelijk en dus stoerder en trekken ook jongere vrouwen aan en hebben dus een grote vijver. Waardoor de dertiger mannen hevige concurrentie hebben.



ik denk echter dat als ze tegen de 50-55 lopen, de kinderen groot zijn, ze wel weer meer 'samen' willen. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen in dit verhaal maar als je naar de grote cijfers kijkt zijn er dus voor al die gescheiden moeders niet zo heel veel mannen die ook echt willen settelen. Of wellicht moeten de dertigers eens meer gaan kijken naar de gescheiden moeders... ;)
Alle reacties Link kopieren
Overigens nu ik erover nadenk, ik heb heel wat berichtjes gehad van mannen 48-55 die wat baalden van mijn bovengrens(48), paar mee gechat, die wilden dolgraag een relatie (niet perse met mij hoor) maar ik vind dat te oud. Ik ken mensen om mij heen waar het ongeveer 10 jaar scheelt. Zodra de man 75 is dan begint de ellende, en die vrouwen zijn nog super fit. De willen van alles en moeten alleen dingen gaan ondernemen. Hetgeen dan wel weer positief is als die vent omvalt, want dan zijn ze het al gewend. Nu zoek ik niet perse iemand nu om mee echt oud te worden, maar ik neem het wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Mn date is verzet naar zaterdag .... hij was moe van laat te werken. ja, dat kan gebeuren natuurlijk als je savonds in de week wil afspreken. Hopelijk zaterdag meer geluk. Vond het wel niet echt netjes dat hij pas een uur van te voren afzegde... Als zaterdag niet doorgaat kan hij de boom in.. Nu lekker verder appen met tinderman ^^
Mijn date ging ook niet door. Hij was het vergeten. Zak er dan maar in.
Alle reacties Link kopieren
quote:AmyFarahFowler schreef op 09 februari 2015 @ 20:43:

Mijn date ging ook niet door. Hij was het vergeten. Zak er dan maar in.Zo is dat, je mag u dat eigelijk niet aantrekken. Makkelijk gezegd, weet het. Er zijn anderen die wél hun afspraken nakomen
@never; weet ik hoor. Ik vind het respectloos ten aanzien van mijn tijd. Maar het blijft altijd een beetje demotiverend
Hoe kan je nou toch een date vergeten? Wat een oetlul zeg.
@efelide Is gewoon een slap excuus natuurlijk. Wees een vent, grow a pair en zeg gewoon dat je geen zin hebt. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat snap ik wel.



Aléé, Piano/tinderman heeft n date met mij ^^ vrijdag ! Dus als die date goed zit, ga ik met nr 2 niet meer afspreken.

Heb zo'n leuke klik alvast via de app, hopelijk is die int echt ook zo leuk! ^^
@amy Nog erger, een slappe oetlul haha. Jemig inderdaad, show some balls en wees eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ojee, dat klinkt niet veelbelovend, Imogen.. Maar snel een man vinden voor ik 40 ben dan
Ja dat gevoel had ik ook Famke. Ik lees jullie verhalen al vanaf het begin, omdat je er toch verbonden mee bent. Ik heb mijn inmiddels ex op paiq gevonden en na een kleine drie jaar is dit uit gegaan ( hij had een ander) Nou was ik toch al een tijdje aan het twijfelen, moeder geen plekje nog te kort ingeschreven, kleine baan werkte voor groot deel in het bedrijf van hem. Dus tja dan blijf je toch hangen.



En toch ben ik blijven lezen, omdat ik het vermoeden had ooit toch weer opnieuw te moeten gaan internetdaten.



Hoor je nog wel iets van je date Famke?
Alle reacties Link kopieren
@never. hopelijk is hij in het echt ook leuk. Zo fijn zijn

@efelinde alleen rare snuiters kunnen een afspraak vergeten.



@Imo ik snap dat je een bovengrens hebt. Je wil toch niet teveel verschil hebben. Mannen hebben misschien een grote keus. Er zal een categorie mannen zijn die van alles genieten wat ze hebben. En flierefluiten met vrouwen. Toch zal er ook een categorie mannen zijn van die leeftijdgroep wel serieus zijn. Misschien naar die categorie type man gaan kijken

De dertigers inderdaad meer naar gescheiden vrouwen kunnen kijken. Net zo goed als vrouwen. Toch is te merken dat vrouwen rond de dertig de meesten een man zonder kinderen willen. Of willen de wereld zien of veel vrijheid. Er zijn ook vrouwen die niet erg vinden. Contact met vrouwen die kind(eren) hebben is makkelijker. Leven met kinderen is herkenbaar. Ik denk dat voor gescheiden vrouwen echt wel mannen zijn die interesse hebben.



Door het internet kun je heel selecteren op eigenschappen door het internet. Vroeger ontmoette je mensen op de club of dansschool en leerde je de persoon kennen. Nu kunnen we veel weg swipen Tinder. Misschien maken we de keuze daardoor veel lastiger.



@ fam. niet piekeren. Komt het doordat je het misschien graag wilt dat het slaagt. Geniet vooral. Praat erover met hem over een paar dates. Wat je voelt. Hoe hij het wil opbouwen. Met vragen krijg je een duidelijk beeld met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Morning friends!



- Nieuw discussie argument. Mannen die een relatie willen, kunnen dit ook niet met iedere leuke vrouw. Erg logisch eigenlijk, maar wij mannen willen ook graag iemand voor wie we echt wat voelen en dat lukt nou eenmaal niet met iedereen. Dus dat maakt het zoeken voor vrouwen ingewikkelder, want iemand die een relatie wil, wil het niet per se met hen.



Ook even reageren Sybreed. Ik denk dat dit voor zowel vrouwen als mannen geldt, we willen wel een relatie (een deel dan) maar willen wel echt iets voelen. Ik heb genoeg mannen om me heen die mij interessant vinden en echt een relatie zouden willen, maar ik voel niet genoeg voor hen dus wil wel een relatie maar niet (per se) met hen. Ik denk dat je de mazzel moet hebben iemand te treffen met de zelfde intenties (relatie) en dan nog meer mazzel moet hebben dat je allebei vlinders voelt. Het is eigenlijk net de Lotto



Overigens heb ik ook liever een goed karakter dan een prachtig uiterlijk. Dat prachtige uiterlijk is namelijk vaak synoniem aan onzekerheid van mijn kant en (te)veel zelfvertrouwen aan zijn kant. Trekt het voor mij vaak scheef (en ja dat doe ik zelf), dus liever een hele lieve en humoristische man. Maar er moet wel iets aantrekkelijks zijn, want er helemaal doorheen kijken lukt alleen als ik iemand echt ken en daar is op internet geen sprake van.



@Poezelpootje, welkom! Mag ik vragen hoe oud je ongeveer bent en in welke leeftijdscategorie je zoekt? Hoe lang is het nu uit? Vervelend zeg dat je het eigenlijk voelt aankomen, maar voor je gevoel gevangen zit in de situatie (herkenbaar). En een ander is sowieso K**, kwam je er zelf achter of heeft hij het verteld? Is je kindje van hem trouwens? Als ik teveel vraag gewoon geen antword geven hoor . Ik vind het daten soms ook vermoeiend. Het is toch het project waar ze hierover spreken, de zoektocht naar die ene. Ik heb wel dat ik het de ene keer wel leuk en luchtig vind en dan weer een tijdje minder. Minder vaak als ik een echt leuk persoon ontmoet heb waar het dan toch niet mee werkt. Ik hoor geregeld iets van mijn date, maar er echt op durven vertrouwen dat het iets kan worden durf ik niet. Zie hieronder.



@Amy, ja gedoe haha. Soms leuk en soms zo vermoeiend. Ok dus date was gezellig maar meer niet, weet je dat ook weer. Dat ook al uitgesproken naar hem en stond hij er ook zo in? Die andere vind ik gewoon een slappe lul ja, vergeten my ass. Wees een kerel en zeg gewoon op tijd af. NEXT! Heb je nog meer in de pijplijn? :-)



@Imo, ik denk ook dat dat wel klopt. De mannen hebben een grotere vijver en druk met baan/kinderen/vrienden en hebben de zaakjes op de rit. Ze moeten dus wel echt 'die ene' tegenkomen willen ze zich weer binden. Ik denk wel dat het een bepaald type is die wel weer een relatie wil. In mijn ogen vaak of de wat zachtere, familieman of de man die echt al jaren alleen is en het wel weer gezellig vindt om alles te delen. Ik heb het liefst de laatste - verwerkt en inzien dat met z'n tweetjes leuker is dan alleen. Is vaak ook een hele relaxte man dat laatste type. Over die vijver, mannen van zeg 43 kunnen zo zoeken van 30 tot 48, terwijl ik als eind dertiger vaak zoek in een vijver van een jaar of 7-8 (2 jonger/5 tot 8 jaar ouder). Het is gewoon een lastige. Ik heb ook veel berichten gehad van mannen 48 en ouder, maar dat vind ik niet zo aantrekkelijk en ik hanteer een max. verschil van 10 jaar, omdat ik echt denk dat je anders later tegen problemen aanloopt, dus ik snap jou wel.



@Never, ik zou not amused zijn. Verzetten, prima kan gebeuren, maar 1 uur van tevoren? Dan is iemand al bijna de deur uit bij wijze van.



@Pat, ja vroeger was dat toch makkelijker . Ik zou als ik begin 30 zou zijn en geen kinderen had echt op zoek gaan naar een man zonder kinderen. Blanco verleden (v.w.b. ex en ex-schoonfamilie waar je altijd mee verbonden bent) en je kunt nog een eigen gezin opbouwen. Is gewoon fijner en makkelijekr. Wat niet wegneemt dat je altijd verliefd kan worden op iemand met kinderen dan, maar ik vind het wel heftig zo'n stap. Contact met mensen met kinderen ervaar ik ook als makkelijker, je begrijpt elkaar beter en vindt dezelfde dingen leuk. En ja tuurlijk, ik ben ermee bezig en analyseer teveel omdat het echt een leuke date was met een man die me echt ligt. Ik ben er inmiddels wel rustiger onder, ook omdat je pas vanaf date 2 echt een beeld gaat krijgen.



Ik heb best veel (niet uren, maar hele dag door) app contact met date. Gaat niet heel erg de diepte in met onderwerpen, maar gewoon interesse en beetje teasen + allebei zeggen dat we zin hebben in date. HIj is niet lekker, mijn kind is ziek dus ik hoop maar dat er morgen niets tussenkomt. De rust is bij mij wel terug, het werkt of werkt niet. Gevoel laat zich toch niet sturen. Sta er iets luchtiger in (maar of dat zo blijft weet ik niet haha). Ik vind het echt een leuke man en ik hoop dat in ieder geval de intenties kloppen (wat hij weer bevestigd heeft dus goed) en zou het heerlijk vinden als dit iets zou worden. Kijk ernaar uit hem weer te zien en denk dat ik morgen wel de 'hihi kriebels' krijg. Toch best spannend.
Alle reacties Link kopieren
@Pat, ik hoor idd dat veel 30 ers met kinderen lastig een vrouw zonder kinderen kunnen vinden. Snap ik ook wel, die willen gewoon liever hun eigen gezin opbouwen. Ik wil er juist graag een met kind(eren) Ik heb er zelf maar 1 en wil zelf niet meer krijgen, maar 1 of 2 (parttime) erbij vind ik wel leuk.

Maar veel mannelijke 30-ers zonder kinderen zijn ook zo reislustig en hangen aan vrijheid. Die met kinderen trouwens ook.. die laten het kind gewoon bij de mama.. Tja, dat kan en wil ik dus niet, lange reizen zonder kind.. Heeft mn ex ook net gedaan, nou drama, ze miste m vreselijk en sliep iedere avond slecht in, heel fijn. Was ie ook nog bijna niet bereikbaar. Ook dat was een struikelblok met fwb, die wil dat niet opgeven.



@Imo/Famke, ja zo had ik t nog niet bekeken, maar idd qua leeftijd hebben mannen misschien meer om in te zoeken. Alleen of die (veel jongere of wat oudere) vrouwen ook geinteresseerd zijn..? Ik zoek ook maar 2jr jonger en liefst max 3jr ouder, zoek wel tot 7jr ouder, maar als puntje bij paaltje komt, ben ik daar toch niet zo geinteresseerd in..

Krijg soms ook wel berichtjes van mannen die echt veel ouder zijn. Laatst echt t toppunt, was eind 50 of zelfs al in de 60. Ja, maar mensen die mij kennen, zeggen dat ik meer overkom als 45. Haha, nou das nog te oud dan, wat dacht je zelf?!! Tsss.

En ja, die jonkies van 27/28, lekker hoor, die aandacht, maar ga ik echt niet aan beginnen.

Ik ga liever voor de familieman, niet te kort, niet te lang alleen. Diegene die al langer alleen is, die is zijn vrijheid ook zo gewend.. kan lastiger concessies doen, lijkt mij?



@Famke, haha de hihi kriebels..spannend!



Ik vind een knappe man niet erg, maar het ligt vooral aan zijn houding tov mij.. Mijn ex was vroeger heel knap, kon echt veel meiden krijgen.

De eerste maanden was ik heel onzeker, maar dat was vooral omdat hij niet echt verliefd was en imo ook nog wel wat gevoelens/band met zijn ex had, die wel helemaal zijn type was en ook heel knap. Maar toen hij eenmaal echt voor mij gekozen had, had ik geen last meer van die onzekerheid hoor. Het ligt er gewoon aan.

Fwb is niet super knap, maar hij heeft absoluut iets aantrekkelijks, vind ik. Maar tis zeker niet zo dat ie iedereen kan krijgen. Toch maakte hij mij onzeker, omdat hij er niet voor ging, omdat ik niet helemaal voldoe aan wat hij wil.



Heb vandaag trouwens een leuke tindermatch, lijkt aan de eisen te voldoen Afwachten of ie ook serieus geinteresseerd is..

De eerste sinds 'fwb return', waar ik mee zou overwegen te daten.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, heb de tindermatch ff opgezocht op facebook.. Ziet ernaar uit dat ie getrouwd is.. Of echt pas net single. Nou ja, beter dat ik daar nu al achter kom! Tss, es ff kijken of hij eerlijk gaat antwoorden als ik vraag of en hoe lang ie single is..
Alle reacties Link kopieren
quote:MaKa123 schreef op 10 februari 2015 @ 11:27:

Hmm, heb de tindermatch ff opgezocht op facebook.. Ziet ernaar uit dat ie getrouwd is.. Of echt pas net single. Nou ja, beter dat ik daar nu al achter kom! Tss, es ff kijken of hij eerlijk gaat antwoorden als ik vraag of en hoe lang ie single is..



oei, dat zou niet zo goed zijn als die nog getrouwd is ....

Kan je indd beter gelijk eens proberen achter te komen. Hopelijk is ie gwn net single.

Ik duim alvast!
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dan nog. Net single.. rebound? weet niet of ik daar sowieso aan wil beginnen.

Op de pagina van zijn vrouw staan iig nog foto's van hun samen, de laatste geplaatst in januari.
Thanks Famke. Mijn dochter is niet van ex gelukkig. Ik ben al 5 jaar weg bij de vader van mijn dochter. De relatie tussen hun is super en ze gaat er elk weekend heen. Ik heb heel bewust gekozen om er geen vechtscheiding van te maken, maar ik baal enorm van hem. Ik zet dit maar aan de kant voor haar.



Ik heb hem gesnapt heeel verhaal en te herkenbaar (sorry) Uiteindelijk hadden we de afspraak niets niemand zolang we bij elkaar woonde, omdat ik niet gelijk weg kon. Toen ik er achter kwam dat hij al die tijd gewoon gelogen had en toch door was gegaan met die ander ben ik eigenlijk uit kwaadheid lekker op badoo gegaan. Gewoon uit afleiding en om iets te doen te hebben.



Nu zit er op Badoo niet echt veel soeps, maar het was toch maar voor de afleiding hahaha.

Ik had helemaal geen zin om weer te gaan daten. Ik zocht dus ook in de categorie 40 - 48 jaar en wist dat het waarschijnlijk hopeloos zou worden. Inmiddels was ik er wel achter dat ik een man met kind(eren) wilde.



Mijn dochter is boven de 10 jaar en wilt heel graag een broertje of zusje niet een baby hoor maar wel iemand waar ze mee kan spelen. Mannen zonder kids weten vaak echt niet mee te denken. (tuurlijk niet allemaal)



Mijn dochter en ik hebben een zeer open relatie en ik vertel haar veel, omdat ik vind dat ze daar recht op heeft en zij weet dat ze altijd nummer een zal zijn.



Ik dus op Badoo en na wat kijken zag ik dat er een man heeeeel dichtbij zat. Niet op eerste gezicht mijn type maar ach wel lekker dichtbij. Ik op een avond achter de pc met een fles wijn en een berichtje gestuurd. De hele avond zitten kletsen en daarna over de app verder gegaan. Twee dagen later de eerste date en BOEM fire work wat een heerlijke man.



Ik snap zo goed dat je zenuwachtig bent voor morgen en dat je aan alles twijfelt (doe je helaas ook nog als je een paar maanden verder bent) het is helaas niet zo dat als het morgen super is dat je dan ineens al je onzekerheden kwijt bent dan begint het pas...!



Maka ik dacht dat het voor dertigers makkelijker was om iemand te vinden, omdat er dan al vaak kids zijn bij beide partijen, maar daar vergis ik me dus in. Dus ook in jou doelgroep is het moeilijk.



Het is eigenlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.
Alle reacties Link kopieren
@Poezelpootje, herkenbaar.. zou het voor mijn dochter ook heel leuk vinden.

Op zich zijn er ook best wel veel 30 ers met kinderen hoor, er is veel aanbod. Maar ik ben zelf universitair geschoold, dus wil eigenlijk wel minimaal een hbo-er.. En echt niet iedere 30-er heeft kinderen (juist de hbo+ ers minder). De kinderlozen zeggen bijna allemaal wel dat ze een kind leuk vinden, ook als ze uiteindelijk zelf liever nog wel een kind willen, dan vinden ze dat geen probleem. Maar ik wel, ga niet weer beginnen aan iemand die nog een kinderwens heeft, dan weet je al dat t uiteindelijk niet gaat werken. Fwb heeft er al een, die zal er uiteindelijk misschien wel overheen kunnen komen (maar voorlopig nog niet). En bovendien sta ik (nog) niet open voor een man zonder kinderen..

Dus ja, 30 er, hbo(+), wel kind(eren), geen kinderwens, ondernemend (maar niet te reislustig dus) en aantrekkelijk natuurlijk. Niet heel makkelijk ;) haha
Ik vind het geen extreem wensenlijstje hoor. Tja en wat is aantrekkelijk... Wat voor de een mooi is, is voor de ander weer geheel niet mooi.



Mijn vriend heeft een paar kilo te veel (ik ben ook niet de slankste) maar hij heeft wel echt een heerlijk koppie waar ik echt zo verliefd op ben. We gaan nu samen zoveel mogelijk sporten en minder wijntjes drinken en dan komen die kilo's vanzelf wel.



Jaah ik snap mijn dochter wel. Alleen is toch alleen. Ben benieuwd of ze daar straks nog hetzelfde over denkt hahaha.



Wil je een man met kids die jonger zijn of maakt het je niet uit?
Alle reacties Link kopieren
Even vraagje tusendoor:

Gisteren een lang gesprek gehad met een meid op paiq.

Foto's zichtbaar, knappe dame. Ze heeft wel leuke interesses.

Alleen in het lange gesprek stelde ze geen vragen terug en kletste

alleen maar over haarzelf. Na dat gesprek heb ik niets meer gestuurd.



Val ik nu onder de categorie eikel die niets meer van zich laat horen?
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
@Poezelpootje, dank je, daar zijn de meningen namelijk over verdeeld, of mijn wensenlijstje extreem is, haha. Maar vind t zelf ook niet zo. Ik val niet op een paar kilo teveel, aangezien mijn ex echt te dik werd en ik hem vooral daardoor niet meer aantrekkelijk vond.. Wil dus echt niet meer iemand die die neiging ook heeft. Maar hoeft niet perse atletisch ofzo hoor. Gewoon normaal of slank (niet schriel).. Maar over t algemeen val ik op niet hele lange mannen (ben zelf ook niet zo groot en val vaak op wat getint, maar niet perse).

Kind(eren) hoeven niet perse jonger of ouder, maar liefst niet te veel leeftijdsverschil natuurlijk. Ideaal zou zijn 1 meisje ;) Maar mannen met 1 kind hebben dan weer vaker nog een kinderwens..

Heeft jouw vriend kinderen trouwens?



@SK, nee ze kan toch ook zelf iets laten horen? Ik vind iemand niet direct een eikel als ie niets laat horen. Maar denk dan wel dat ie kennelijk niet heel erg geinteresseerd is. Maar mensen die alleen maar over zichzelf praten en niets terug vragen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven