Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Nadine, dank. Wijze woorden. Niet alles is tenslotte zijn schuld! Maar hij erkent dat ie idd de luiken had dicht gedaan vanwege stoke en stress en dat dat niet de bedoeling is. Erkenning van probleem is groot deel van oplossing. En vwb de vriendschapsgevoelens. Mss heb je gelijk. Ik ben echt zo gek op latter, dat daarcmss geen ruimte voor is. Mss reageer ik daarom ook zo sterk op zijn gedrag, anders zou het me niet zo kunnen schelen....



Systeem: gewoon vragen als nee: wanneer kun je wel! Als dan geen antwoord: afkappen.



Lielie, tja, je gevoel zegt het het beste. Maar irl weet je het pas zeker. Maar je moet ergens op schiften, want anders kun je elke dag wel gaan daten tenslotte en twee per week is al zo vermoeiend!
quote:Qian schreef op 22 oktober 2014 @ 22:08:

Ow, ik ga wel thuis afspreken binnenkort op 1e date...maar heb hem wel eens gezienLeuk, wanneer? En iemand die je uit het echte leven kent dus!
@Katinka, kan me je onzekerheid voorstellen hoor! Ik ben ook niet de slankste (net geen overgewicht, maar toch) en ook niet meer de jongste. Genoeg rimpels, kwabjes en putjes dus om me druk over te maken Maar inderdaad, ik geloof ook dat mannen veel liever een vrouw hebben die vol geniet dan eentje die zich niet fijn voelt in haar lichaam. Plus, wat iemand anders ook al zei, hij heeft je al gezien met kleren aan, dus hij weet allang dat je geen maatje 36 bent.



@sybreed, heel goed van je dat je Twijfeldame afschrijft! Zie ook ons gesprek in het andere topic, ik denk niet dat je nog iets van haar gaat horen. En indien wel, dan zie je dat dan wel weer, toch?



@imogen, complicated... Lastig dat onze feromonen en hormonen zich meestal niets van ons verstand aantrekken hè? Maar ik snap ook wel weer waarom je deze man nou juist interessant vindt. Wat jammer dat je hier niet snel met vriendinnen over praat. Maar anders maar lekker hier je hart luchten hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 23 oktober 2014 @ 21:45:

[...]



Leuk, wanneer? En iemand die je uit het echte leven kent dus!Vanavond. Heb hem 1x gezien toen ik in een groep was. Een vriendin/kennis kent hem een beetje, dus niet geheel onbekend. Ik heb hem zelf gevraagd, maar voel me gister/nu griepig *stress*...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik lees gezellig mee en moet jullie nu toch iets vragen.

Ik ben onlangs op date geweest en daar is het wat mij betreft ook bij gebleven. Wat een rare zeg.



Hebben jullie dat wel eens? Dat je denkt oké 2 of 3 foutjes kun je gerust maken op een date....maar een stuk of 10?? Ik dacht echt dat ik in een tv show was beland...hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Gister date van woensdag even gesproken. Hij was wederom vrij serieus. Hij vertelde dat hij me erg leuk vind, maar niet meteen een vlam voelt. Daar heeft hij nog een 2e date voor nodig (?!). Hij heeft ook bepaalde dingen nog niet van me gezien én hij moet het idee dat ik kinderen heb nog even laten weken.



Het klonk als een sollicitatie assesment

Aangezien ik die vlam ook niet voel heb ik hem veel succes gewenst verder.



Op naar de (volgens mij errug leuke) date van komend weekend!



Tot zover mijn ego bericht.... moet Koekje van school halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jane-doe schreef op 24 oktober 2014 @ 11:18:

Hoi,

Ik lees gezellig mee en moet jullie nu toch iets vragen.

Ik ben onlangs op date geweest en daar is het wat mij betreft ook bij gebleven. Wat een rare zeg.



Hebben jullie dat wel eens? Dat je denkt oké 2 of 3 foutjes kun je gerust maken op een date....maar een stuk of 10?? Ik dacht echt dat ik in een tv show was beland...hahaha.Ja, heb toen geleerd dat ik altijd de verwachting laag moet houden: we hadden gezegd wat drinken, en rond lunchtijd. Ik dacht al na 10 minuten: na dit drankje ga ik weg. De man ging lunch bestellen en nog een drankje, en ik had zoiets van...Hoe kom ik weg?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Qian,

Nou mijn date was ook overdag's...strandtent. En ik dacht ook een drankje doen en als het niets is dan is het klaar....nou blijkbaar vond hij het zo gezellig....ondertussen had hij dus 6 grote (hoge) glazen bier genuttigd...en daarna de auto in stappen hé. Toen wilde hij nog uit eten en ik had gelukkig een afspraak staan voor in de avond. Maar ik zag hem nog wel een paar biertjes achter over tikken. Zo jammer.... En dat was 1 van die 10 fouten hahaha
Alle reacties Link kopieren
dat klinkt wel heel belabberd Jane-Doe. OOk in de auto stappen met drank, dat kan ècht ècht niet.
@ koekste, ik heb weleens gehad dat een vrouw zo weinig open was dat ik echt niet genoeg had aan de eerste date om er iets over te zeggen. Was ook niet rouwig dat er geen tweede kwam. Maar ik weet nu hoe ik over kwam op haar.



@ imogen, Misschien kwam ik wat bruut over. Latter is waarschijnlijk echt de moeite waard, maar ikzelf zou het er niet meer voor over hebben. Dat wilde eigenlijk zeggen. Als je geen chemie hebt met DU, dan heb je geen chemie. Doe je niets aan.



@ Jane-Doe, er lopen rare gasten rond, maar je houdt er een mooi verhaal aan over. Zoiets. Je kunt ze er bij de profielen vaak uitfilteren.



@ systeem, wat ze zeggen. Plaats ze voor het blok en stuur berichten in plaats van chats. Berichten maken nieuwsgierig, chats niet. Bovendien geef je daarmee aan dat je tijd kostbaar is en dat je een leven naast daten hebt.



Ik ben trouwens gisteren schuddend van het lachen van mijn stoel gerold. Op okc vond ik een vrouw die alleen berichten beantwoord als je in het eerste bericht aangeeft dat Putin en Rusland geweldig zijn. Anders ben je een neo-nazi. Geen discussies over politiek en geschiedenis als je westers bent. De rest van het grofgebekte profiel is ook zo geweldig.



Het zijn de verkeerde redenen en ik vind het ook te risky om te doen, maar wat een geweldige horror-date zou je met haar kunnen hebben.
Gewoon doen Sybreed en dan hier verslag doen
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Sybreed, geweldig zo'n Neo-Nazi vrouw laat je toch niet lopen



Ps...het is bijna Halloween
Alle reacties Link kopieren
quote:Qian schreef op 24 oktober 2014 @ 11:47:

[...]



Ja, heb toen geleerd dat ik altijd de verwachting laag moet houden: we hadden gezegd wat drinken, en rond lunchtijd. Ik dacht al na 10 minuten: na dit drankje ga ik weg. De man ging lunch bestellen en nog een drankje, en ik had zoiets van...Hoe kom ik weg?



Hahaha ik ben ooit eens binnen 30 minuten weggegaan!! Gewoon gezegd dat ik mijn drankjes ga afrekenen en er weer vandoor ging Was op een zaterdagavond en ik gunde mijzelf een leuke avond. En dat werd het gewoon niet met die date in kwestie. Wat een kneus was dat! Het liefst wilde ik al na 15 min weggaan, maar ik gaf het nog 15 min langer een kans. Ik wilde ook geen seconden langer blijven zitten omdat dat 'netjes' was. Die gast had mij bijna een half uur laten wachten, bij binnenkomst deed ie heeeeeel verlegen en onzeker, ik vond hem totaal niet aantrekkelijk, en toen we wat gepraat hadden bleek dat ie over een aantal dingen had gelogen. Op zn profiel stond dat ie HBO geschoold was, maar hij had nooit gestudeerd. Hij had hoogstens de banketbakkerij school (?) geprobeerd. Toen kreeg ik daarna een eindeloos verhaal over een zelfgebakken taart voor moederdag waarmee hij een prijs had gewonnen.... BOOOOOOOORING!



Conclusie: Als je merkt dat je je niet amuseert gewoon lekker weggaan. Geen smoezen gaan bedenken, maar gewoon afrekenen en zeggen dat je gaat. Gun jezelf een leuke dag / avond. En waarschijnlijk zie hem daarna toch nooit meer



Dit is trouwens een hilarisch topic met hilarische date verhalen:



Wie wil zijn meest afgrijselijke date ervaring kwijt?
quote:Qian schreef op 24 oktober 2014 @ 10:04:

[...]

Vanavond. Heb hem 1x gezien toen ik in een groep was. Een vriendin/kennis kent hem een beetje, dus niet geheel onbekend. Ik heb hem zelf gevraagd, maar voel me gister/nu griepig *stress*...Ah, balen... ga je nog?
Alle reacties Link kopieren
Hey mensen,



Ik heb het volgende nu een aantal keer meegemaakt.. en ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben.



Ik heb nu een aantal keer leuke gesprekken gehad met mannen op Tinder (of via een andere dating site). Op gegeven moment geef ik mijn mobiele nummer om zo over te schakelen naar Whatsapp. Vind ik persoonlijk gewoon makkelijker.

Op het moment dat ik mijn nummer geef krijg ik meestal een paar app berichtjes waar ik meteen op reageer en daarna stopt het en hoor ik niks meer...........

Dit is me nu al een aantal keer overkomen. Ze sturen naar mij geen appjes (ik heb als laatste wat gerstuurd) meer maar zijn wel weer actief op Tinder.

Ik begrijp niet helemaal hoe het kan. Zou de interesse ineens PATS BOEM weg zijn? Vinden ze mij qua foto's toch niet knap genoeg bij nader inzien? Heb ik mijn nummer te snel gegeven?

Ik heb dit ook 2 x meegemaakt met mannen die mij eerder al op date hadden meegevraagd. Vervolgens geef ik mijn nummer om zo verder te kunnen Whatsappen en ineens is er radio stilte.

Het begint mij nu wel een beetje op te vallen.



Hebben jullie dit ook meegemaakt?
Wat stom, lielie! Ze kunnen toch op zijn minst even netjes laten weten dat ze geen belangstelling meer hebben? Ik ken dit probleem zelf niet. Het komt regelmatig voor dat ik niet eens iemands telefoonnummer heb als ik met hem afspreek. Whatsappen begin ik eigenlijk pas mee na een date die leuk was.



Ik had eigenlijk een derde date vandaag, maar die heb ik afgezegd. Hele drukke werkweek achter de rug en ik heb enorme behoefte aan een dagje op mezelf zijn. Ik had mijn date eigenlijk donderdagavond al afgezegd, maar hij wilde me liever nog een dagje respijt geven. Dat heeft niet tot een ander besluit geleid.



Ik had na date 2 (nu een week geleden) al sterke wegrenneigingen en wilde die graag een keer onderdrukken. Maar ik wil vandaag gewoon geen moeilijke dingen. Ik kan me voorstellen dat hij er nu wel klaar mee is. Hij heeft mijn berichten van gisteravond wel gelezen, maar er niet op gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het zelf ook een paar keer heb gedaan hoor. Dat ik chat contacten heb afgekapt omdat bepaalde dingen mij niet aanstonden en niet aan de man in kwestie heb aangegeven dat ik geen belangstelling meer had.

Dus eigenlijk maak ik hetzelfde mee als wat ik hen ook aan doe. Ik gooi het er maar op dat er geen belangstelling meer is...

Alleen ik heb nog nooit een chat contact afgekapt op het moment dat het Whatsappen begonnen is. Ik heb dit nu 3 x gehad. De whatsapp gesprekken beginnen en het is klaar......



In het vervolg geef ik, alvorens ik de chat contacten afkap, ook maar aan dat mijn interesse weg is. Dat is inderdaad wel zo netjes. Alleen heb ik vaak de gedachte in mijn hoofd: 'fuck it, zij flikken dit bij mij ook zo vaak'

Misschien gaat de gezegde 'what goes around will come around' bij mij wel op haha.



Rasa, vind je het niet handiger om wel zijn telefoonnummer te hebben voordat de date er is?? Wat is eigenlijk de reden dat je pas je telefoonnummer geeft als de date leuk is?



Verstandig dat je er voor kiest om gewoon ff lekker een dagje voor jezelf vrij te maken na zo'n drukke werkweek. Als jij voelt dat je dat nodig hebt moet je dat ook zeker doen.



Ik denk eerlijk gezegd dat je die 'wegrenneigingen' niet zo snel zou hebben bij de juiste persoon. Deze man was het sowieso gewoon niet voor je. Correct me if i'm wrong hoor..
@lielie, ik ren altijd weg als een man mij leuk blijkt te vinden, dus dat is in mijn geval wel een issue (zie mijn andere topic hierover). Het is lastig te herkennen of ik wegren omdat ik iemand gewoon niet zo leuk vind of dat ik wegren omdat iemand te dichtbij komt. Hoe dan ook, vandaag heb ik mijn dagje voor mezelf gewoon echt even nodig!quote:lielie27 schreef op 25 oktober 2014 @ 09:38:

Rasa, vind je het niet handiger om wel zijn telefoonnummer te hebben voordat de date er is?? Wat is eigenlijk de reden dat je pas je telefoonnummer geeft als de date leuk is?

Misschien is het handig, maar ergens vind ik het ook wel wat hebben: je spreekt tijd en plaats af en komt allebei daar gewoon opdagen. Geen last-minute afzegging mogelijk en te laat komen gaat ook niet.



Is op één keer na altijd goed gegaan. Eén keer heb ik tevergeefs op iemand zitten wachten. Maar die eikel had me nog gewoon per mail kunnen laten weten dat ie niet kon. Hij was 'ziek' en dacht dat ik vast ook niet meer zou komen, omdat we al een week geleden hadden afgesproken. Nou, dan weet ik dus meteen dat ik niets gemist heb.



Het is niet dat ik er per sé op tegen ben om mijn nummer te geven hoor. Maar als hij niet begint over nummers uitwisselen, doe ik het ook niet. Je zal er maar een keer eentje bij hebben die blijft bellen bijvoorbeeld...
Alle reacties Link kopieren
Als het altijd gebeurt dat jij wegrend op het moment dat een man jou leuk vind, misschien moet je er eens met iemand over praten??

Paar therapeutische sessies om zo te achterhalen waar dit vandaan komt??

Ben je erg gekwetst in je verleden? Rot relaties gehad? Veel teleurstellingen? Veel vrouwen blijven naar het 'onbereikbare' grijpen omdat dit relatief 'veilig' is. Zo ontlopen ze de kans om gekwetst te worden.



Je zit er wel erg mee anders ging je er geen topic over openen.
Alle reacties Link kopieren
Heb overigens nog nooit meegemaakt dat een kerel blijft bellen......

En ik heb toch echt mijn nummer VAAK weggegeven inmiddels..

Wel dat ze blijven appen maar dan blokkeer ik ze
@Lielie: ik heb dat soms ook wel eens, maar soms ook andersom. Ik denk eigenlijk dat het er door komt, doordat whatsapp sneller gaat. Je stuurt sneller berichten heen en weer waardoor je minder nadenkt over het bericht dan bijv op mail of Tinder. Daardoor lijkt het meer op een "echt gesprek". Soms kom ik er dan naar 3 berichtjes achter dat de persoon niet zo leuk reageert of dat ik m toch te serieus vind oid. Dat merk ik persoonlijk sneller op de app dan via mail of Tinder. Zou dat het kunnen zijn?



Zou het niet zo persoonlijk aantrekken eigenlijk. Is waarschijnlijk gewoon toeval en heeft iedereen wel eens. En over je vraag "kan je dat niet even laten weten". Nee, ik persoonlijk voel na 3 berichten soms niet de behoefte om dat te zeggen, maar laat het gewoon doodbloeden of reageer niet meer. Misschien niet heel netjes, maar wel makkelijker. Kan me voorstellen dat die mannen dat ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ Nadine.. ja misschien is dat het wel. Ik weet het ook niet.

Het viel mij alleen op.

Ga mij er idd niet meer druk om maken.



Ja het is idd gewoon makkelijker om niks meer te laten horen. Na 3 berichtjes maakt het toch niet uit?



Nadine, hoeveel internet dates heb jij gehad in je leven? Ben je erg ervaren? Via welke websites?? Het exacte aantal hoef ik niet te weten, maar misschien kan je beetje een schatting geven?
@Lielie: hahaha nou ervaren ben ik zéér zeker niet! Misschien wel in het aantal dates, maar het resultaat is vaak uitgebleven. Dus weet niet of ik het nu altijd zo goed aangepakt heb

Ik heb alle sites wel geprobeerd behalve de echt dure (Parship bijv). Ervaring met sites is dat ze niet werken ik ben gewoon nogal close met mijn telefoon en app liever dus mijn voorkeur gaat naar Tinder en OKC uit. Ik heb zo'n 20-25 dates gehad totdat mijn mr right now tegen kwam. Of ie mr Perfect is dat moet de tijd uitwijzen.



Toevallig las ik laatst een artikel waarin stond dat er zo'n 25 dates via internet nodig waren voor een leuk exemplaar. Als ik in mijn omgeving en naar mijn eigen ervaring kijk, dan klopt dat ongeveer wel. 1 op de 20/25 blijft voor even of langere tijd plakken en daarna moet je er weer 25 afwerken. Gewoon f doorzetten zou ik zeggen dus :D
Alle reacties Link kopieren
Maar wordt er bedoelt 25 dates met 25 VERSCHILLENDE mannen??



Ik heb er in bijna 3 jaar tijd geloof 4 of 5 verschillende mannen via internet gedate. En bij allemaal is het niet verder gekomen dan 1 date haha.

De laatste die ik via Badoo heb gehad was wel een leuk exemplaar.. maar die hield ineens de boot af. Maar was wel de leukste die ik via internet heb gehad.



Dus ik heb er volgens het artikel nog een stuk of 20 te gaan..

Pfff dat idee alleen al is zwaar vermoeiend zeg!



Heb inmiddels wel een paar leuke contacten.. dus wie weet!
Ik weet dan nooit welke periodes je moet pakken qua tellen 😁 wat als je na een jaar relatie weer gaat daten, moet je dan weer opnieuw beginnen te tellen?



Ik vind het op zich qua privacy niet zo gek hoor, om pas nadat je iemand ontmoet hebt je nummer te geven. Maar ja, kik messenger heeft nog niet iedereen. 😄

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven