Internetdaten - Deel 5

03-01-2016 17:36 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
2016 is begonnen. Een nieuw jaar met veelal nieuwe voornemens, en bij velen staat het vinden van een partner hoog op de lijst. Vele van ons schrijven en discussiëren al langer over dit onderwerp, en daardoor zijn we ondertussen alweer beland bij deel 5 van ons topic.



Iedereen is welkom om mee te lezen en te schrijven. Echte regels zijn er niet. Respect voor elkaar is belangrijk! De schrijfsters (en schrijvers) zijn in het algemeen lief voor elkaar, maar ook recht door zee en direct. Dat maakt dit zo'n geweldig topic!



Dus heb je vragen mbt Internetdaten? Of heb je juist twijfels? Is je relatie na vele jaren eraan, of ben je al een dating veteraan? Moet je echt even je verhaal kwijt over die geweldige of misschien wel verschrikkelijke date? Hier kan het allemaal!
Wat leuk, Mok!

@Nijntje: klopt inderdaad, het daten voelde nog erg onwenning. Je kent de regels niet etc. Voor mij is het goed om het juist wel aan te gaan, ondanks dat ik soms een gebrek aan zelfvertrouwen heb. Na een afwijzing kan ik flink balen, maar dat houdt niet dagenlang aan.



Ik heb gisteravond de date gehad bij hem thuis. Ik heb nog wel even overwogen om voor te stellen ergens anders af te spreken. Maar toch naar mijn gevoel geluisterd en het door laten gaan. Ik had er namelijk wel een goed gevoel over. Het was erg leuk, dat vonden we allebei. Ook (veel) gezoend, dat gaat steeds beter. Hij is heel leuk!

Van zijn kant voelde het ook goed, we hebben afgesproken elkaar snel weer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van je leuke date mok!



Ook voor jou rebecca!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
fuzl, Deze week heeft relatieplanet een actie .Een week gratis membership



rp actie
Mok, Mikki,en Rebecca,wat leuk !! Enjoy!



Ik ben even overal van af, dating moe, geen zin meer. komt vast wel weer,maar nu even niet.
Oké, ik heb even jullie meningen nodig.



Laatst heb ik een Tinderdate gahd die me tijdens eerste date al vertelde dat z'n moeder is overleden aan kanker. Dat vond ik toen wel een erg zwaar beladen onderwerp en omdat het toch al niet lekker liep, heb ik besloten niet met hem verder te daten.



Nu heb ik een nieuwe Tinderdate , date staat voor volgende week vrijdag, en die vertelt me nu over die app (ja echt), dat zijn moeder is overleden aan kanker. En dat ze, op de dag van onze geplande date, precies een jaar geleden is overleden. Heb al voorgesteld om date te verzetten maar dat is volgens hem niet nodig.



Maar is dat niet een beetje vreemd? En trek ik dit soort mannen aan ofzo? Of is dit een soort van zieke versiertruc die mannen gebruiken om medelijden mee op te wekken? (Date 1 geloofde ik trouwens wel. Maar ik vind dit zo apart). En waarom zoiets ook delen als je elkaar nmog niet zo lang kent?
Alle reacties Link kopieren
Wow, erg heftig. Je zou wel heel ziek in je hoofd zijn als je dit als een versiertruukje gebruikt.

Over het algemeen maak je hier geen 'misbruik' van,



Over het waarom, lastig te zeggen, het blijft een heftig iets en misschien is het zijn manier van 'kwijt' raken.
Love bubbles....
quote:Focus4life schreef op 11 februari 2016 @ 12:15:

Wow, erg heftig. Je zou wel heel ziek in je hoofd zijn als je dit als een versiertruukje gebruikt.

Over het algemeen maak je hier geen 'misbruik' van,



Over het waarom, lastig te zeggen, het blijft een heftig iets en misschien is het zijn manier van 'kwijt' raken.Het lijkt me ook echt sterk dat ze dit als truukje gebruiken. Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik hiermee aan moet. Heb hem nog niet eens ontmoet en het voelt nu al beladen.
Alle reacties Link kopieren
Ceri, Het lijkt mij geen versierpoging om zielig gevonden te worden. Heb je een reden om daar aan te twijfelen? Het is misschien wel een zwaar onderwerp om te bespreken als je iemand nog niet ontmoet hebt. Echter is het misschien wel iemand die heel open is. Open is over zichzelf. Is dat vaak ook in de andere gesprekken te merken. Is dat juist niet wat we vaak wel zoeken? Vooral de vrouw bij de man. Iemand die over gevoelens en diepgaande/serieuze onderwerpen kan praten? Als een vrouw over persoonlijke dingen gaat praten vind ik dat niet erg. Geeft ook aan dat iemand niet oppervlakkig is. En ja, misschien wat snel om zo een onderwerp te bespreken, maar alleen gesprekken over koetjes en kalfjes en hoe gaat het wordt je ook niet wijzer om iemand te leren kennen. Probeer het niet te beladen of als een afknapper te voelen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel wat zeggen over het type man, althans, da's mijn ervaring. Gevoelig, vaak ook niet blij met een afwijzing en enigszins vasthoudend. Ik word er ook niet blij van als ik dat soort ontboezemingen zo heel in het begin al hoor. Net als van die profielen die zeggen: 'ik heb veel meegemaakt'. Ja duh, dat hebben we allemaal, er zijn er maar weinig die als happy single op zo'n site staan. Om dan gelijk met zo'n heftig verhaal te komen... het zou mijn enthousiasme ook afremmen.
Patleeuw, misschien ligt het eraan dat ik het tegenovergestelde ben. Ik ben altijd wat terughoudend met het delen van dit soort dingen, vooral met mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken. Wat Theemok ook zegt, mij zegt het vooral dat ze wat gevoelig zijn (misschien we tè gevoelig voor mij) en wat vasthoudend. Maar aan de andere kant zijn dit ook maar aannamens.



Ik ben pas sinds kort begonnen met daten. Ik ben al lange tijd single omdat mijn vorige relatie nou niet echt geweldig was (ook al zo'n gevoelig type) en daarom had ik lange tijd geen behoefte aan daten. Nu dus weer wel, maar dan wel met iemand die me niet weer direct terug sleurt op mijn vroegere pad van depressies enzo.. Aan dit merk ik gewoon dat ik het me ga aantrekken en het klinkt misscien hard, maar daar heb ik op dit moment gewoon geen behoefte aan.



Mijn vader heeft wel eens de opmerking gemaakt dat dit soort mannen echt mijn type zijn, het "verloren schaap" zoals hij het noemt. Ik ga altijd relaties aan met mensen die veel steun nodig hebben, die iets heftigs hebben meegemaakt en mij gebruiken om daar weer boven op te komen. Aan de andere kant geeft mij dat weer een goed gevoel over mezelf omdat ik iemand help en omdat er iemand is die me nodig heeft. Maar dit is niet de basis van een gezonde relatie en dat weet ik nu. Maar het heeft me zoveel verdriet gekost om daar achter te komen, dat ik me nu niet weer wil laten meeslepen in zo'n relatie. En dan schrikt dit me echt enorm af, omdat ik zo'n angst ervoor heb. Terwijl hij het misschien prima verwerkt heeft.



Het gesprek is nu doodgebloed. Geen idee ook hoe ik er nu mee verder moet.
Alle reacties Link kopieren
Ceri. De mening van Mok deel ik niet. Dat hij het deelt wil volgens mij niet zeggen dat hij heel gevoelig is. Het is iets aannemen wat je niet zeker weet. Ook dat gevoelige mensen niet snel loslaten of slechter met een afwijzing omgaan beaam ik niet. Niet elk gevoelsmens of een nuchter persoon reageert hetzelfde op een situatie. Iets aannemen terwijl we de persoon niet kennen is niet fair. Het is de eerste indruk die je van een persoon krijgt online. Een verwachting. Daar schuilt denk ik ook gelijk het gevaar van internetdaten. Als je iemand in dagelijks leven ontmoet gaat dat anders.

Vele verhalen zijn hier over geschreven dat de verwachting niet met de werkelijkheid klopte. Ene keer positief andere keer negatief. Contacten waarbij je vooraf denkt mwah en waarbij de date juist superleuk is. Ook dat de eerste dates heel leuk kunnen zijn (dat er ook al kriebels kunnen zijn ontstaan) en daarna ineens gaan tegenvallen. De ware (vage) intenties duidelijk wordt of de persoon niet overeenkomt met de verwachting die er vooraf was.



Iemand helpen voor wat dan ook kan een valse start zijn van een relatie. Echter wil dit niet altijd zo zijn. Dan bedoel ik niet de hulperverlener moeten zijn. Zou een volledig nuchter persoon die niet over zijn gevoel kan praten goed bij je passen? Er is altijd een gulden middenweg. Geen mens/persoon en levensfase van een persoon is hetzelfde.



Zelf het gesprek weer oppakken of als het toch niet goed voelt het laten verwateren. Wat was de gehele indruk van deze man, positief en benieuwd naar hem?
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen vertellen iets heftigs makkelijk als ze het goed verwerken/verwerkt hebben. Zo ben ik tenminste en dan merk ik pas aan een ander hoe heftig het verhaal voro die persoon kan overkomen. Nou ja, eens met Pat dus, voorzichtig zijn met invullen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Jullie hebben zeker gelijk dat ik nu niks voor hem moet gaan invullen. Ik ben zeker wel benieuwd naar hem en wil de date ook niet cancellen. Maar nu twee Tindermannen na elkaar met een soortgelijk verhaal.. ik zoek altijd wel de makkelijkste uit haha.



Ik wil best het gesprek weer oppakken. Maar wat zeg je na zo'n zwaar gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Ceri, Ik heb (hopelijk gehad) een soortgelijk verhaal met in contact komen met "vage" vrouwen. Die er niet klaar voor waren of geen serieuze intentie

Is er een onderwerp of gebeurtenis geweest in het gesprek waar je misschien op kan inhaken? Om het gesprek een draai te geven naar iets luchtigs, Of iets vragen wat je van hem zou willen weten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar sinds wanneer is tinder een serieuze intentie? Ik zit er om een gezellige date met iemand te hebben, dat kan ook prima eenmalig zijn (geen seksdate ofzo) maar gewoon gezellig een avondje biertjes drinken is mijn intentie. Voor een relatie zou ik dan naar Parship gaan.
De dates die ik via Tinder heb gehad waren allemaal wel serieus. Ik denk dat het er gewoon aan ligt wat je zelf zoekt..
Alle reacties Link kopieren
Er zijn er genoeg die ook voor de serieus op Tinder zitten. Dat bepaalt een ander namlijk niet voor ze. Er zijn al genoeg Tinder relaties, huwelijken en babies ontstaan, dus zo raar is dat niet. Als je denkt dat Tinder alleen maar voor de neuk wordt gebruikt heb je niet opgelet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me om de intentie van zo'n eerste date. Als je er van uitgaat dat dat weleens de liefde van je leven kan zijn, of je staat er teveel bij stil waarbij je je bij voorbaat al allrmaal dingen afvraagt (zoals bijv die jongen die vertelt over de dood van zijn moeder) dan ga je toch ak veel te serieus er op in. Elkaar aardig vinden op whatsapp op tinder is zo iets anders dan in het echt, daarom vind ik het zo jammer dat mensen voor een eerste date zich al druk maken van dit en dat. Ga gewoon wat drinken (daten klinkt zelfs al beladen) en kijk waar het schip strandt.
Ik heb even jullie advies nodig. Ik heb sinds gisteren contact via lexa met een man. Nog maar een paar berichtjes mee uitgewisseld, maar geen 1 wist hij zonder fouten te versturen. En dan echt niveau 'me zolder' en 'zins kort'. Hij wilde vandaag een 'bakkie dien', zelfs dat kon hij niet goed schrijven. Ik knap hier zo op af, dus van mij hoeft het eigenlijk niet meer. Maar hoe wijs ik hem netjes af? Hoe doen julie dat? Maak je een opmerking over zijn Nederlands? Of verzin je een smoes waardoor het niet zo lullig overkomt?
@Zebra; vertel eens wat over jezelf? Een beginnetje als je komt meeschrijven is leuk.



@Mok; leukleuk!



@Ceri; tja, ik ben ook een beetje van het 'om dat nu al te gaan vertellen bij date 1...' kamp. Dus snap je twijfel helemaal.



@Efelide; gewoon een berichtje sturen dat je bij nader inzien denkt dat het niet helemaal past/klikt/afziet van de date. Eens dat het niet heel erg aantrekkelijk is!



Verder wel eens dat men zich veel te druk maakt over Tinder en zo. Ga gewoon wat drinken en doe niet zo moeilijk
Alle reacties Link kopieren
Ben het niet echt eens met dat iemand die al vrij snel vertelt dat zijn/haar moeder is overleden overgevoelig of vasthoudend zou zijn of moeilijk met afwijzing kan omgaan.

Regelmatig in chats of dates heb je het toch ook over familie (ik tenminste), broers, zussen, ouders.

Nou ja, ik kan daar heel kort over zijn, ik heb geen ouders, geen grote familie. En zo heb ik ook dates gehad die geen moeder meer hadden.

Wat moet je dan zeggen als dat ter sprake komt? Sorry, maar kan ik het niet over hebben want dan denk je vast dat ik te overgevoelig ben?

Ik ervaar het gewoon als feit. Ik heb geen moeder, en daar moet ik (en mijn toekomstige partner) mee (kunnen) dealen. Niets gevoeligs of overgevoeligs aan. Het is gewoon zo. En als dat ter sprake komt tijdens een chat of 1e date, dan ga ik daar dus echt niet om liegen of moeilijk doen om dat soort onderwerpen te ontwijken. Dan zeg ik gewoon dat ik geen ouders meer heb. Want mooier kan ik het nou eenmaal niet maken.

En nee, ik vertel niet meteen hoe ze dood is gegaan (vraag is of ik dat ooit zou vertellen), maar het maakt mij echt niet gevoeliger of vasthoudender dat mijn moeder en vader er niet meer zijn. En hierdoor kan ik ook niet minder goed met een afwijzing om gaan. Zou toch wat zijn zeg, als iemand dat al direct bij de eerste date van me zou denken alleen maar omdat ik geen ouders meer heb die in leven zijn. Kan ik maar beter stoppen met daten. En dat zelfde geldt voor een hoop mannen.



Kortom, allemaal aannames. Ik zou zeggen, ga gewoon op date, kijk of het klikt, of het gezellig is, of je kan lachen en vooral of je het naar je zin hebt en leer iemand kennen zonder al bij voorbaat te oordelen over iemands gevoeligheid.



Edit: overigens als het helemaal niet ter sprake komt, dan zal ik het ook echt niet uit mezelf vertellen, dat dan ook wel weer, maar mijn ervaring is dat het altijd wel ter sprake komt hoe iemands familie er uit ziet.
Ik heb trouwens in december paar dates gehad met een man die ook heel snel had verteld dat zijn moeder paar maanden ervoor was overleden. Ik vond het heel veel zeggen hoe hij dat vertelde en een goed teken dat hij daar niet dramatisch over deed.

Dat een man het geen probleem vindt om te daten op de dag dat het een jaar geleden is dat zijn moeder overleed, zou voor mij juist een goed teken zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Efelide: Gewoon kort aangeven dat je er even over na hebt gedacht, en dat jullie wat jou betreft toch geen goede match zijn en dat je dus afziet van verder contact en dat er dus geen date in zit.



@Theemok: leuk, kriebels. Geniet er van.



@Lady, even rust is ook best fijn. Komt vanzelf wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Amy. Inderdaad dat men zich misschien te druk maakt over Tinder. Denk wel dat als je alleen maar de man/vrouw eruit pikt die er alleen maar voor de gezelligheid op zit, dat iemand voor iets serieus vinden een gebed zonder eind wordt.



Vanavond een date met een contact via Lexa. Ben benieuwd of het klikt. Volgende week woensdag ook een date staan met contact via Rp.
Alle reacties Link kopieren
Hey leuk, Pat, twee dates! Veel plezier!



Efelide: ja hoor, ik zou dat gewoon afkappen en inderdaad een beetje op de vlakte blijven. Ik heb wel eens gehad dat iemand doorvroeg (ja maar waarOM dan?) en toen heb ik het wel gezegd. Was gelijk einde contact (en dat was de bedoeling ook). Als je het antwoord niet aan kunt, moet je de vraag niet stellen.

Ook aan jou de vraag: vertel iets over jezelf! Altijd wel leuk om een beetje achtergrond te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven