Internetdaten - Deel 5

03-01-2016 17:36 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
2016 is begonnen. Een nieuw jaar met veelal nieuwe voornemens, en bij velen staat het vinden van een partner hoog op de lijst. Vele van ons schrijven en discussiëren al langer over dit onderwerp, en daardoor zijn we ondertussen alweer beland bij deel 5 van ons topic.



Iedereen is welkom om mee te lezen en te schrijven. Echte regels zijn er niet. Respect voor elkaar is belangrijk! De schrijfsters (en schrijvers) zijn in het algemeen lief voor elkaar, maar ook recht door zee en direct. Dat maakt dit zo'n geweldig topic!



Dus heb je vragen mbt Internetdaten? Of heb je juist twijfels? Is je relatie na vele jaren eraan, of ben je al een dating veteraan? Moet je echt even je verhaal kwijt over die geweldige of misschien wel verschrikkelijke date? Hier kan het allemaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 08 februari 2016 @ 20:42:

Lees nu op z'n profiel dat hij zichzelf 'betrouwbaar' noemt. Right...

Het is waarschijnlijk makkelijk praten als buitenstaander, maar je pijnigt jezelf.

Als iemand jou negeert moet je er ook geen tijd en energie in steken.

Probeer je op andere dingen/mensen te richten.

Als hij blijkbaar geen moeite neemt om te reageren op jou, dan is die het niet waard toch en is het elke seconde dat je met hem bezig bent op welke manier dan ook (op profiel kijken, eraan ergeren enzovoorts) verspilde energie en tijd.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Fuzzl!
Mok, jammer dat ex date niets was. Maar borrelman klinkt goed, ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.



Rebecca zou je toch niet eerst aan je zelfvertrouwen gaan werken en gewoon focussen op nieuwe mensen leren kennen (via bijv NMLK of fellas) ipv die focus op een relatie? Dat lijntjes stoppen met reageren is helaas een veel voorkomende werkelijkheid maar als je bij elk lijntje zo aan jezelf twijfelt dan is daten een hele zware last.
Alle reacties Link kopieren
Internetdaten is niets voor de faint of heart, het is handig als je een beetje stevig in je schoenen staat, een afwijzing kunt incasseren, zelf afwijzingen kunt uitdelen zonder gelijk door de grond te willen gaan. De eerste keer is altijd eng, ook voor wie wat minder onzeker is, maar ik moet Brennan (en anderen die hetzelfde hebben gezegd) wel gelijk geven. Ga eerst eens wat gewone contacten aan, oefen jezelf in het aanspreken van mensen, op anderen afstappen, je lekker in je vel voelen. Anders ga je hier echt de lol niet van inzien.
Met dat soort sociale vaardigheden gaat het gelukkig een stuk beter. Ik heb aardig wat vriendschappen en kenissen. Vooral het afgelopen jaar veel contacten opgedaan. Ik denk dat het eerder een gebrek aan zelfvertrouwen is waaraan ik moet werken.

Ik vond het heel jammer, maar dat mag toch? Probeer om het niet teveel op mezelf te betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur niet direct een verbolgen reacite, maar pas heb ik na 1 date en nul reactie wel na 3 dagen het duidelijk afgekapt. Ik vind dat niet raar en vooral voor mezelf duidelijk ook. Ik wil dan niet meer. Maar ik ga niet iemand na 24 uur op het matje roepen om te vragen of het nog door gaat. Daar zit wel een klein nuance verschil in. Heb geen zin om met mezelf te moeten leuren. Aan de andere kant, als jullie een date hebben staan, dan vind ik het niet raar om na stilte vantevoren nog eens te vragen of die date nou eigenlijk nog doorgaat. Als je er nog zin in hebt tenminste.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
@rebecca je komt door onzekerheid bijna claimerig over. Natuurlijk is het niet netjes als hij niet laat weten hoe of wat, maar helaas gebeurt dat met internetdaten. Je zult het ongetwijfeld vaker mee gaan maken. Om na 1 date al iemand zo op het matje te roepen.... ik zou het zelf erg onaantrekkelijk vinden. En even heel eerlijk; als ik bij een man dit gedrag al proef dan haak ik ook af (al laat ik dat dan wel weten)



Ik ben het eens met anderen hierboven dat je je af kunt vragen of je hier wel aan toe bent. Als je je afvraagt of je je plannen wel kunt wijzigen van een thuisdate naar de kroeg, met iemand die je 1 keer hebt gezien, betwijfel ik of je überhaupt goed in staat bent bij jezelf te blijven? Dat is niet als kritiek bedoeld, maar puur levenservaring; werk aan je zelfvertrouwen!



Net als boe was ik ook even flink ziek. Vandaag weer rustig aan het werk.

Kreeg een berichtje van de ik-wil-graag-eerst-veel-bellen-date. Weten jullie dat nog? De man die geen oppas wilde regelen, maar dat wel van mij verwachtte en uiteindelijk de boel af ging blazen omdat hij met iemand anders ook leuk contact had. Waarschijnlijk wilde zij ook veel bellen hahaha.

Anyway, dat is niets geworden blijkbaar en ons contact was ook hartstikke leuk dus ik heb gezegd dat ik er even over nadenk of ik wil afspreken. Ik heb wel als voorwaarde gesteld dat ik niet eerst weer uren ga bellen Daar kon hij de humor van inzien



Verder berichtjes op RP die te debiel zijn voor woorden dus daar ga ik straks mijn profiel verwijderen. (Iemand die aanmerkingen had op mijn profiel, of ik dat even kon veranderen want hij vond een bepaald woord niet aantrekkelijk. Que??!! En dat dan in heel slecht Nederlands. Zucht)



Op EM ineens een bericht van iemand met wie ik deze zomer even contact had. Hij reageerde toen ineens niet meer en nu stuurt hij nieuwe foto's en de mededeling of ik nog steeds niet aan de man was.

Wat is dat toch??!! Rare, rare mannen.



@Wink hoe is het nou? Heb je nog contact gehad met muzikant? Het klinkt zo zonde als jullie het opgeven! Maar ja, dat is alleen gebaseerd op wat jij hier eerder over hem/jullie schreef natuurlijk.



@Mok; leuk een 3e date! Goed gevoel bij volgens mij he? Heb je kriebels?



@Amy hoe is het?? Niets meer gehoord van NMM?
Alle reacties Link kopieren
Rens. Hou je taai op je werk. Je hebt lekker een vakantie in het vooruitzicht, leuk! Ga je nog ergens naartoe?



Mok. Jammer dat ex date geen match is. Nu kun je wel fijn uitkijken naar de date met borrelman.



Rebec: Dat hij niet reageert wil niet zeggen dat hij niet te vertrouwen is. Het gebeurd geregeld dat je geen reactie of dat er iets anders voorvalt wat een teleurstelling geeft. Er zijn ook tig vrouwen die niets meer laten horen of helemaal geen bericht sturen op een reactie op hun profiel. Ook niet netjes, maar het gebeurd.

Eens met may en koes. Wat ik mij ook al eerder afvroeg of je je staande kan houden in het daten. Het daten is een afwisseling van mindere en leuke momenten. Bij deze drie contacten veroorzaakte drie kleine dingen best veel onrust.
Alle reacties Link kopieren
Ha Koeks! Oh van die tweedekansmannen, het lijkt soms wel of ze het ruiken, want dan komen ze met z'n allen tegelijk. Die man van die oppas weet ik idd nog, had je hem al een keer ontmoet?

Zo'n vraag of je ware al hebt gevonden vind ik ook zo raar. Vraag eerst eens even hoe het met me is. Waarom gelijk vol erin met de gedachte 'maak ik nog een kans'? Dat heb je maar af te wachten als het contact eerder is afgekapt. Heb wat interesse in de persoon achter het scherm in plaats van gelijk je eigen kans van slagen te peilen. Stom.



Ik heb idd een goed gevoel bij deze date. De kriebels zitten er wel een beetje, ja
Erop terugkijkend, was mijn reactie inderdaad overdreven. Ik heb niks naar hem gestuurd, overigens.



Ik trek veel te snel conclusies, betrek te snel dingen op mijzelf. In het algemeen doe ik dat veel, niet alleen met daten. Toch kon ik het gisterenavond goed loslaten. Ik denk juist dat dit heel leerzaam voor mij is. Ik moet toch leren omgaan met afwijzingen, teleurstellingen, die horen gewoon bij het leven.



Maar het kan zijn dat ik er toch maar even pauze van neem van dat date gebeuren. Merk dat het best veel onzekerheid bij mij oproept.



Leuk om jullie ontwikkelingen te lezen.

@Theemok: wat leuk , wanneer zien jullie elkaar weer?

@Boe; je hebt gelijk. Duurde even voor ik het inzag;)

@Brennan: Dat zou kunnen. Echter, ik heb niet heel veel behoefte om nieuwe mensen te leren kennen, omdat ik de contacten die ik nu heb, al nauwelijks bij kan houden. Niet dat het er zoveel zijn, maar op veel terreinen in mijn leven is er van alles in beweging. Ik heb er nu even geen ruimte voor in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
De enige manier om het te leren is het ondergaan, Rebecca, dat is helemaal waar. Als je het aandurft, gewoon blijven doen dus! En kom gerust hier als je twijfelt of vragen hebt. En dat te snel conclusies trekken, dingen op jezelf betrekken... heel herkenbaar, hoor. Daar heeft vrijwel iedereen last van, zeker in het begin. Dat leer je te incasseren en te relativeren.



Ik zie BD morgenavond weer
Mok, fijn dat er kriebels zijn, alleen duurt morgenavond dan nog wel lang



Koek , gelukkig weer beter. Ik-wil-eerst-veel-bellen-date klinkt niet echt als een catch, benieuwd wat je ermee gaat doen.



Pat, liep jouw lijntje nog met die te ver weg wonende dame die pas over 4 weken tijd had?



Rebecca, waarom ik het voorstelde is dat het een manier is om aan je zelfvertrouwen te werken. Het is best eng om alleen naar activiteiten te gaan met vreemde mensen en daar dan ook een gesprek mee te voeren. Maar juist door het te doen wordt het makkelijker en dat neem je mee naar het daten. Daarnaast zul je merken dat je een hele leuke avond met die mensen kunt hebben en toch geen behoefte hebt om ze vaker te gaan zien. Je zou het kunnen zien als een afwijzing, maar zo gaat het gewoon in het leven, ook een op een te vertalen naar het daten.

Ik vond vroeger sociale contacten ook erg lastig, wat zouden mensen van mij vinden, ben ik wel leuk genoeg etc. Maar tegenwoordig ga ik in mijn eentje op reis, spreek met de meest uiteenlopende mensen zonder dat het me moeite kost en heb ik veel minder last van dit soort onzekerheden dan vroeger.



Ego: hier wordt het duidelijk dat mijn date waar ik geen kriebel voor voel ook echt niets gaat worden. Ik erg me op de app aan hem, hij is elke opmerking aan het analyseren maar vult daarbij ook dingen in. En wil allemaal diepgaande gesprekken voeren over onderwerpen die voor mij echt niet in de eerste paar dates besproken hoeven te worden.

Ik heb maar weer een ander lijntje uitgegooid, avondje gezellig geappt, moeten nog maar zien wat dat gaat worden.
Rebecca: ik sluit me aan bij de anderen. Zelfvertrouwen is moeilijk, lastig maar wel ontzettend belangrijk. Als jij jezelf niet op waarde schat en teveel meegaat in de ander kom je ook nooit in een gelijkwaardige relatie terecht. Op de lange termijn schiet je daar weinig mee op.



Brennan: jammer van je date, maar klinkt als duidelijk verhaal. Wellicht snel wat beters



Mok: BD klinkt goed! have fun!



Pat: je klinkt echt een stuk relaxter, mooi om te lezen. Hopelijk kun je zo rustig je weg vinden in dating land en geen vaag gedoe vinden.



Wink: ik moet zeggen dat ik deze ommezwaai vrij onverwacht vind. Eens met lady dana dat dit er wel eens achter kan zitten, al is dat puur op de info die je ons vertelt. Kan natuurlijk nog veel meer achter zitten. Maar stel; Hij heeft een enorme drempel overwonnen, wil er voor gaan en dan " ineens" wil jij naar het buitenland voor x aantal maanden. Ik kan me ergens voorstellen dat ie dan gekwetst is. Zegt dus meer over hetgeen dat hij voor je voelt overigens. ik zou dat in een beginnende relatie/ ontdekkingsfase ook helemaal niet leuk vinden want het zet alles gelijk op scherp. Bovendien zijn muzikanten vaak hele intense mensen, zeg ik uit ervaring. Ik heb er 6,5 jaar mee gedate (niet de meest makkelijke ook)



Date: date drie was gisteren. heel bewust er snel achteraan zodat ik niet teveel ga nadenken. Was echt heel leuk en ik vind hem ook wel echt leuk

De muur was er even en toen weer weg. Kwam met name door hem, omdat hij het gewoon benoemde en gelijk liet merken er voor me te zijn. Dat ben ik niet gewend, maar voelde heel natuurlijk. Ook wat meer geopend qua achtergrond wat de muur deels kan verklaren.

Hij geeft aan me echt leuk te vinden en maakt er ook echt werk van moet ik zeggen. Niet pushen, maar wel heel goed luisteren en terugkomen op dingen of juist een heel leuk avondje in elkaar draaien: je had een lange dag vandaag he? dus zullen we even borrelen en naar de film, dan kun je lekker ontspannen)

Klinkt nu heel pleaserig, maar zo is het totaal niet. Hij bepaalt, maar ik heb de keuze zeg maar. Heel prettig en op en top lady bij hem.
@Mikki; wat leuk! Ik vind het wel goed klinken hoor.



@Brennan; app-etiquette is nog wel eens lastig Dat soort dingen zou voor mij ook een totale afknapper zijn.



@Mok; leuk voor jou ook!



@Koek; fijn dat je je weer beter voelt. Ik denk soms dat mannen dat soort dingen kunnen ruiken, als ze allemaal opeens weer voor je deur staan. Bel man kan ik me nog herinneren Ga je het doen?



Ik was iets te snel met aankondigen dat ik niets meer had gehoord; ik kreeg vanochtend een appje van TL-man. Gewone update met wat het aan het doen was. Hij had een project waardoor hij erg druk was en dat wist ik, dus vandaar geen contact. Geen vraag (nog niet) of ik nog eens uit wil, maar dat zal wel komen aangezien hij uit zichzelf weer contact opneemt. Mocht die vraag komen weet ik het eigenlijk niet zo goed



Ook van NMM gehoord, die heeft de boodschap niet zo goed begrepen geloof ik.
Hier een vergelijkbare reactie als Amy, van mijn date!



Ik was ook te snel met aankondigen dat ik niets meer had gehoord en dat hij 'dus' wel niet meer geïnteresseerd zou zijn.

Hij liet weten dat hij onwijs druk was geweest op zijn werk. Vandaar dat hij twee dagen niets liet horen.

Best lang vind ik zelf, maar goed. Niet iedereen is met z'n smartphone vergroeid.

Onze date gaat vooralsnog door! En het app contact is leuk

Al ben ik toch bang dat het ineens gecancelled wordt...

En speelt toch de gedachte dat hij een andere reden had om laat te reageren, vanwege twijfel of een andere date. Maar goed, ik probeer niet direct van het negatieve uit te gaan.
@mikki: Wat een mooie ervaring, ik word er blij van als ik het lees ;) Wat goed dat je jezelf toch naar hem open kon stellen. Knap! Ook bijzonder dat hij ernaar vroeg. Ik denk persoonlijk dat veel mannen daar moeite mee hebben.



@Brennan: Daar zit zeker wel wat in, de drempel naar daten kan daardoor kleiner worden.
Alle reacties Link kopieren
Pat: Ik ga lekker naar de zon!

Rebecca: Ik ben het eens met de rest. Aan je zelfvertrouwen werken is echt geen overbodige luxe. Ook gezien je andere topics. En je zult er in het daten alleen maar profijt van hebben.

Brenan: Lastig is dat ja, als de ander gelijk alles van je wil weten waar jij nog niet aan toe bent. Benieuwd hoe dit gaat lopen.

Wink: Wat Mikki schrijft, daar kan natuurlijk wel een kern van waarheid in zitten...

Mikki: Wat fijn dat het zo leuk was en dat hij zo zijn best doet!

Mok: Luxeprobleem opgelost inderdaad. Weet je dat ook weer! Veel plezier vanavond!

Koek: Ben ook benieuwd of je weer besluit te gaan daten met bel man.

Amy: NMM man heeft een beetje een plaat voor zijn kop dan.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Rebecca: Ik snap je onzekerheid heel goed! Ik ben namelijk ook ontzettend onzeker en online daten is dan niet altijd makkelijk. Ik loop op dit moment bij een psycholoog om er wat aan te doen en langzaam maar zeker gaat het wat beter

Mikki: wat leuk!



Hier is het redelijk stil op datingfront. Ik heb met 1 Tinderman dagelijks contact op dit moment, maar het zijn allemaal wat oppervlakkige gesprekjes. Ik ga binnenkort koffie met hem drinken, hopelijk leer ik hem daar wat beter kennen Ik denk dat dat ook leuker is dan alleen via de app. Verdere Tinder- en Paiqgesprekken heb ik allemaal laten doodbloeden, geen energie voor op dit moment :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Theemok1 schreef op 08 februari 2016 @ 22:02:

Internetdaten is niets voor de faint of heart, het is handig als je een beetje stevig in je schoenen staat, een afwijzing kunt incasseren, zelf afwijzingen kunt uitdelen zonder gelijk door de grond te willen gaan. De eerste keer is altijd eng, ook voor wie wat minder onzeker is, maar ik moet Brennan (en anderen die hetzelfde hebben gezegd) wel gelijk geven. Ga eerst eens wat gewone contacten aan, oefen jezelf in het aanspreken van mensen, op anderen afstappen, je lekker in je vel voelen. Anders ga je hier echt de lol niet van inzien.



Inderdaad.

Het wordt wel makkelijker allemaal na een tijdje en wat meer ervaring.



Ik moet zeggen, ik heb de tijd van mijn leven nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Re__ske schreef op 10 februari 2016 @ 14:18:

Rebecca: Ik ben het eens met de rest. Aan je zelfvertrouwen werken is echt geen overbodige luxe. Ook gezien je andere topics. En je zult er in het daten alleen maar profijt van hebben.

:Krijg je dat alleen via professionele hulp? Of kan je daar zelf ook veel aan doen?



Ik wil wellicht in het voorjaar ook eens gaan kijken of internetdaten iets voor mij is.

Heb er wel zo mijn twijfels over, omdat ik ook niet zo'n held ben in contacten met leuke vrouwen en me afvraag of internetdaten wellicht juist helpt om meer zelfvertrouwen te krijgen en minder verlegen te zijn of wellicht juist een negatief effect heeft.

Heb onlangs even gekeken wat Tinder inhoud, maar denk niet dat ik dat ga proberen. Dan zou ik eerder voor Lexa of relatieplanet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Mikki en Mok, dat jullie weer een leuke date hebben gehad:-)) Er komt bij jullie vast nog een vervolgdate!



Rebecca, er zijn een hoop goede tips gegeven. Ik heb je andere topics niet gelezen maar ik proef hier naast wat onzekerheid ook gewoon wat verbazing over hoe het (internet)daten werkt. En omdat het nieuw voor je is, is dat helemaal niet gek. Ik herken dat wel. IN het begin heb je geen idee en denk je ook wanneer iemand ineens niet meer reageert ' wat is er aan de hand?'. Ligt het aan mij? Dat hoeft niet perse aan (gebrek aan) zelfvertrouwen te liggen. Als je langer en vaker date ga je merken hoe het werkt en sta je er minder van te kijken. Zelfvertrouwen groeit niet als je thuiszit. Ik zou als ik jou was (en je er zin in hebt en het ziet zitten) gewoon lekker gaan daten en van alles gaan ontdekken. Ik krijg namelijk niet het gevoel dat je dagenlang huilend op de bank ligt na een 'afwijzing':-) Zelfvertrouwen groeit door succeservaringen. Nu ga je met internetdaten natuurlijk niet alleen succeservaringen meemaken;-) Dus kijk wat jou kan helpen. MIsschien dat NMLK. Al zou ik dat niks vinden. Je kan ook gewoon met een vriendin naar een kroeg gaan (als je dat leuk vindt) en gewoon laagdrempelig eens een praatje maken met mannen (of ze nou leuk zijn of niet). Dan is er geen druk oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een date gehad via tinder. En ik praatte alleen maar over m'n ex. Vond het zelf ook gênant en niets meer van hem gehoord, logisch ook wel ergens. Het is voor mij duidelijk nog te vroeg om "ter afleiding" te daten...
Alle reacties Link kopieren
Heb je vantevoren ook vertelt tegen degene op de date dat hij er als afleiding zat? Ik vind dat je niet moet doen wat je zelf ook niet leuk lijkt wbt daten. Zou goed balen van een man die mij alleen wilde zien 'ter afleiding'. (Maar goed, ik ben zelf op dit moment een beetje klaar met vreemden ontmoeten en wellicht wat negatief).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Euh ja, wel mee eens. Zonde van die man z'n tijd. Ik zou in zijn plaats niet bepaald amused zijn.



@Fuzzl; ik vind Tinder laagdrempeliger dan een datingsite als RP. Ik hou zelf niet van verlegen mannen, maar er zijn zat vrouwen die dat wel aantrekkelijk vinden. Gewoon doen dus. Al doende leert men.



@Rens; veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Even een egopost: topdate gehad! Kriebels aan beide kanten. Mok is blij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven