Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
Alle reacties Link kopieren
Update : vandaag even kort gekletst, hij is sinds vanmorgen terug. En as. zondag gaan we ontmoeten / wandelen .
:-o



In het midden afspreken een no-no?

Ook een keer betalen?

Ik vind in het midden een prima mogelijkheid als dat praktisch beter is en ik bied altijd aan mee te betalen. Nog nooit raar op aangekeken. Hoogstens positief verrast raar. Iemand die dat niet op prijs stelt mag van mij overigens wieberen. Als een man er vervolgens toch op staat deze keer te betalen, oke lief, maar dat is dan zijn keus en dat is dan afgekaart, ik zou me anders maar bezwaard voelen. Maar waarschijnlijk ben ik gewoon niet romantisch genoeg.
Alle reacties Link kopieren
We hebben het over de eerste afspraak he? Natuurlijk is het ieder voor zich maar be honest, er willen zoveel kerels afspreken dat ik wel zoiets heb van, je komt maar naar mijn woonplaats. Als het dan vervolgens klikt dan is dat natuurlijk uit de lucht. Overigens ben ik ook wel een s in een spontane bui met n eerste date naar hem gereden. Dus is ook geen wet van meden en perzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan veel van jou leren Imogen
Alle reacties Link kopieren
offtopic: Net `n leuke man in de supermarkt..oef, we passeerden elkaar 3x . Weet dan echt niet meer wat te doen.. *Bloos. Uiteindelijk was hij eerder bij de kassa en niet meer gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:imogen75 schreef op 04 september 2014 @ 14:51:

er willen zoveel kerels afspreken



Vraag en aanbod is dus wel scheef.



Anyway ontopic:



Leuke 1e date gehad met de nieuwe interesse. Helemaal mijn type, beetje categorie te goed om waar te zijn.



Kortom ben voor mezelf al allerlei redenen aan het bedenken waarom ze mij niet leuk genoeg zal vinden in le futur.

Als ik dat doe, dan vind ik iemand echt leuk. Had ik totaal niet bij de vorige.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Tja weet je wat het is, als een kerel in het begin al niet zn best wil doen dan is het toch een kansloze zaak. Dus laat dat maar zien. Op het moment dat zo'n vent twijfelt en moeilijk doet dan ben ik er al klaar mee. Als ie al niet eager is om me te ontmoeten dan gaat ie in ene relatie al helemaal geen moeite doen.



Qian, ja shit is dat he, zo'n supermarkt ding. Had t laatst ook: leuke vent met zn kindje. Ben m wel 5 keer tegengekomen (3 keer on purpose). Dat is dan het voordeel van internet daten, de kerels die daar op zitten zijn meestal ook wel op zoek naar iets. De supermarkt man aanspreken doe ik echt niet. Terwijl ik moet zeggen dat ik op de internet pagina wel af en toe de eerste stap zet. Bij tinder deed ik dat niet, want er was dan al een match. Dus dan mag de kerel de eerste stap zetten. Tjeez lijkt nu wel alsof ik er een studie van heb gemaakt. Valt wel mee hoor



Systeemkast, vraag/aanbod. Ik heb echter begrepen dat er een overschot aan vrouwen is maar die zitten dan niet op jouw dating site. Of ik ben gewoon heel goed in profielschrijven, dat kan natuurlijk ook. En leuk dat je date zo goed ging. En weet je, als ze niet op je valt is dat niet omdat zij zo leuk is, dat is dan omdat er geen klik is bij haar. En ook al is dat zo dan heb je iig weer gevoeld dat ze toch out there zijn, de vrouwen waar jij iig wel mee klikt.



Nu ik: twee dates gehad de afgelopen week, degene waar ik de meeste hoop op had was een hele leuke avond, maar gewoon niet de romance klik. Ik moet het hem nog wel vertellen trouwens... En de tweede date was een beetje snel na eerste chat, maar we bleken dichtbij elkaar te werken en dus gingen we eergisteren lunchen. Tis een buitenlander (down under) die hier woont. Qua uiterlijk eigenlijk helemaal niet waar ik op val maar een enorm grappige vent met een hoop te vertellen. En gelukkig spreek ik goed engels. Gisterenavond hadden we allebei een afspraak maar we waren allebei redelijk vroeg klaar dus gingen we nog een drankje doen daarna. Nou daar was de klik dus wel. Zien of de klik bij hem ook is. Bij het afscheidszoenen had ik iig het idee van wel, want dat was vuurwerk.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig imogen,

Twee in 1 week zelfs. Dan leer je wel snel veel kennen.



Wanneer vinden jullie het een juist moment om een 2e date voor te stellen? Vriend van me zegt over een week, en een vriendin zei weer, over twee dagen. Zelf ben ik soms wel een beetje te enthousiast en wil haar natuurlijk niet verjagen :-)
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook over een week voorstellen, alhoewel moet ik bekennen dat als het goed voelt, ook uit mijn eigen over 2dagen zou voorstellen....Moeilijk vind ik dat altijd! .. Wat denk je er zelf van?



Zelf heb ik een week geleden een date voorgesteld,reageerde er goed op,na zijn reis zouden we even kijken hoe of wat

Kijk het even aan of hij nog contact opneemt en anders is het goed zo!





quote:systeemkast schreef op 06 september 2014 @ 08:57:

Goed bezig imogen,

Twee in 1 week zelfs. Dan leer je wel snel veel kennen.



Wanneer vinden jullie het een juist moment om een 2e date voor te stellen? Vriend van me zegt over een week, en een vriendin zei weer, over twee dagen. Zelf ben ik soms wel een beetje te enthousiast en wil haar natuurlijk niet verjagen :-)
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je het haar niet gewoon. Zeg dat je het leuk zou vinden haar weer te zien, en dat je over twee dagen ruimte hebt in je agenda en over een week. Laat je haar kiezen.



Das meteen een hele slimme omweg trouwens, want je vraagt haar niet of ze wel of niet een tweede date wil, maar wanneer ze die wil. Psychisch gezien is het dan lastiger om nee te zeggen tegen die hele tweede date. Tenzij ze echt geen zin heeft maar dan heeft die date ook geen zin. Dan is het...NEXT!
Alle reacties Link kopieren
Haha, okay duidelijk.

Was meer wanneer de vraag naar de tweede date. Niet de tweede date inplannen na 2 dagen.

De jongen zei dus na een week pas een voorstel doen. Het kan zijn dat ze die dagen erop druk is en dat we dan elkaar pas na 2 weken weer zien. Vond ik een klein beetje lang.



Wat ik er zelf van denk? Denken probeer ik een beetje te vermijden, naast geduld is het niet één van mijn sterkste kanten.



... waarom toch steeds die eend.



Haha imogen, Next!?

Als ik een wachtrij had dan stond next bovenaan in mijn vocabulaire.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw was zou ik gewoon vragen of ze zin heeft voor dat ze 2weken op vakantie gaat? Zin heeft om ergens wat te gaan drinken om alvast in de vakantie stemming te komen?/onspannen voor de vakantie? Anyway vraag gewoon of ze zin heeft om af te spreken met je





Geduld tja...moeilijk moeilijk! Weet er alles van zit op moment op mijn handen om mijn telefoon niet iedere minuut te checken, of ik berichtje heb over de date





Stuur het gewoon vandaag of morgen naar haar!
@ systeemkast, doe gewoon wat je het beste lijkt. Zolang je niet pusht of hoogdravende liefdesverklaringen doet zal het waarschijnlijk geen kwaad doen als je een goede match bent.



Daten heeft geen gouden regels die altijd tot een date gaan leiden. Zolang jij jezelf bent, je je een beetje fatsoenlijk gedraagt en een beetje geluk hebt kom je vanzelf bij een leuk persoon uit die bij je past. Over die andere persoon heb je helaas geen controle, maar dat moet je gewoon loslaten.



@ qian, ik ken dat van die supermarkt. Of een andere plek....



Date gehad met een vrouw. Ik vond haar echt wel potentie hebben. Zij zag ook wel wat in mij, maar wil nu vriendschap om allerlei op zich goede redenen.



Nou vind ik vriendschap ook goed, want ze was leuk om mee te kletsen. Maar ik heb wel er even bij gezegd dat ik verder ga verkennen. Ik wil best een optie zijn, maar wel zonder reservebankverplichting.



Ik vraag mij altijd af waarom ik zo vaak heb dat ik serieus overwogen wordt, maar dat vrouwen dan juist besluiten dat ze niet toe zijn aan een relatie. Ligt het aan wat ik verkeerd doe, of zijn er veel vrouwen die zich opeens te pletter schrikken als de date potentieel heeft?
quote:imogen75 schreef op 04 september 2014 @ 14:51:

We hebben het over de eerste afspraak he? Natuurlijk is het ieder voor zich maar be honest, er willen zoveel kerels afspreken dat ik wel zoiets heb van, je komt maar naar mijn woonplaats. Als het dan vervolgens klikt dan is dat natuurlijk uit de lucht. Overigens ben ik ook wel een s in een spontane bui met n eerste date naar hem gereden. Dus is ook geen wet van meden en perzen.I heb het ook over de eerste afspraak, ja. Die kerels worden er ook wel eens gaar van om het halve land door te crossen en ook alle rekeningen te betalen, ervan uitgaande dat het vaker niet dan wel voor herhaling vatbaar is volgens beide daters. Maar goed, ik heb inderdaad al wel eens begrepen dat mijn mening in dezen niet heel gebruikelijk is. Overigens heb ik (nog) geen auto, maar dan nog.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat niemand op mn laatste post reageert...ontmoet morgen dus Paiq-man voor t eerst we gaan wandelen. Ben heel benieuwd hoe t irl is na al dat chatten !
Alle reacties Link kopieren
@Snoopy80

Spannend!!

Hoop voor je dat het allemaal.meevalt en irl dezelfde klik is en dat er een vervolg date komt. Zo niet, helaas maar dan komt er vast een ander leuk iemand waar het wel.mee klikt :-)
Alle reacties Link kopieren
Tja coolpack, dat zeg ik ook wel eens tegen mn kinderen als ze roepen dat het niet eerlijk ik: het leven is vaak niet eerlijk. Als je geen zin hebt om het land door te crossen moet je alleen datennmet dames in de buurt. Such is life nou eenmaal. Boohoo.



Snoop veel plezier op je date!



En sybreed idd helemaal eens.



Ik moet helaas wachten tot woensdag of donderdag voor date nr 3 met down under. Maar het belooft wel vuurwerk te worden....
Ik weet niet helemaal waar je de calimero-eske uitingen leest waaraan je lijkt te refereren, Imogen. Ik verbaas me ergens over en leg dat uit door er een ander perspectief tegenover te zetten en mijn mening te geven. Ik dacht dat dat was waar een forum onder meer voor is, maar met 'boohoo' slaat het gesprek mijns inziens snel dood. Nu ja, je voelt je wellicht wat aangevallen. Was niet de bedoeling, ieder zijn of haar ding, toch.Succes verder met je dates.
Alle reacties Link kopieren
Haha wie voelt zich hier nou aangevallen? Iig kwam jouw post zo op mij over en het is idd niet eerlijk dat de kerels de lul zijn als het gaat om de eerste date. Maar daten is een keuze he?, je hoeft niet!



Maar ok, ik kan me af en toe wel eens wat voortvarend uitdrukken en dat komt dan minder aardig over, en ik heb idd wel eens de neiging om te overreageren op (vermoedelijk) calimero gedrag. Ik bedoel het best goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring via Tinder. Leuk meisje ontmoet en gedate en ik werd verliefd! Helaas niet wederzijds maar wel een vriendschap^^ Leuk nieuw contact in mijn leven erbij door het internet!^^
Alle reacties Link kopieren
Na een hele tijd mee te hebben gelezen en veel tips te hebben opgedaan voel ik me nu toch wel geroepen om mijn verhaal te vertellen.



Ik ben midden 40 en kwam 1 1/2 jaar geleden uit een heel langdurige relatie (>19 jr). Geen kids.



Via het Forum heb ik Knuz ontdekt: gratis site, goede zoekopties etc. Op Valentijnsdag 2014 heb ik me daar ingeschreven en inmiddels behoor ik mogelijk / hopelijk tot de successtory's



Ik heb de afgelopen maanden het motto aangenomen 'daten is weten', en heb ca. 15 mannen gedatet. Bij de meesten was het na 1 date duidelijk: van de e.o.a. kant (of beide kanten) geen klik. Bij een enkeling wel een (m.n. fysieke ) klik, maar dan waren er andere issues waardoor het uiteindelijk niets werd.



Ik heb (bewust) errug genoten van het daten en alles er omheen: ik heb hiLArische e-mailwisselingen gehad, vaak tot midden in de nacht. Het ging vaak heel scherp, heel snel over en weer. Onwijs grappig, ongekend.



Ik ben er (na jaren in mijn relatie gestagneerd geweest te zijn) véél en véél vrijer op geworden, heb drempels genomen die ik niet voor mogelijk hield, heb geschaterlacht met vriendinnen, heb er mooie mensen leren kennen, nieuwe inzichten ook.

En ik heb een aantal leuke dates gehad. Was 't niet voor herhaling vatbaar, dan had ik iig een leuke wandeling gemaakt, gezellig geluncht, whatever. Zo kon ik er in staan.



Je leert er veel van. Over jezelf, en (van) andere mensen. Je leert ook met teleurstellingen omgaan: voel je je rot na een 'afwijzing', laat dat gevoel er dan maar gewoon zijn, in de wetenschap dat dat vanzelf weer overgaat. Want dát doet het!



Via heel wat omzwervingen door NL heb ik via Knuz dan nu een hele leuke man leren kennen, n.b. in mijn eigen woonplaats! Leuke berichtjes over en weer, zelfde dag al meerdere keren bellen (in totaal 4 uur lang: we raakten niet uitgekletst), volgende dag al afgesproken en elkaar sindsdien iedere dag (vaak meerdere malen p.d.) gezien...



Het ging allemaal razendsnel, maar dat kan hè, als de klik er is... dat blijkt...

Zó makkelijk dat hij ook hier woont.

Hij trekt mij net zo zijn leven in als ik hem 't mijne... En dat is toch wat je wilt, hè... wederzijds.

Dus; het kán zeker wel...!!!



We hebben allebei wel zoiets van 'wát gebeurt hier allemaal?' maar het voelt zó goed...

We zijn nog volop aan 't wennen, aan 't delen van 'wie ben jij, wie ben ik'. En aan de andere kant is het al zó vertrouwd...

Niet te filmen... Veelbelovende vlindertjes... We zien wel waar het toe leidt... so far so good...
't Komt allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
*dubbel*
't Komt allemaal goed!
Haha oke, Imogen, dan hebben we dezelfde intenties. Ik vond het refereren aan een vermeende calimerotoon (die ik mi niet had) inderdaad wat onaangenaam, dus ja, voelde me wat aangevallen ;) Oh en ik heb soms wat afwijkende dan wel eigenzinnige opvattingen, ik bezie dat dategewijs maar als een mooie filtermethode. Want ik probeer dat ook wel eens aan heren uit te leggen dat ik, hoe arrogant dat ook klinkt, een een dagtaak zou hebben aan daten als ik op ieder voorstel ja zeg ;)
Alle reacties Link kopieren
Coolpack2, ik begrijp je perspectief.

Als je vaak van die eerste, maar niet verder, dates hebt gehad. Denk ik dat je iets beter moet leren screenen via de chat.

Om eerlijk te zijn heb ik binnen half een dozijn berichtjes al door dat het niet mijn type is. Dan kan ik wel verder gaan met chatten, over voor mij saaie onderwerpen want we hebben dan weinig gemeen, en nog een eerste date voorstellen. Maar resultaat blijft dat mijn eerste vermoedens juist waren.



Maar klopt dat vrouwen dit over het algemeen niet begrijpen. Als je van alles krijgt aangeboden, door meerdere mannen, hoef je natuurlijk zelf niet hippe praatjes, tijd, motivatie en een volle portemonnee te hebben. (beetje kort door de bocht, maar toch)



Zoals al gezegd, je begint er zelf aan.

Verwacht alleen niet dat als je erg leuke gesprekken hebt met een dame, dat zij dan wat gaat voorstellen, als jullie ver uit elkaar wonen.



Je denkt misschien nu dat vrouwen alle keuze en macht hebben. Maar veel houden nog de gewoonte aan dat de man op de vrouw af stapt. Jij hebt die keuze, zij kan er niet voor zorgen dat jij op haar af gaat.



ps.

hoor graag of ik er mijlenver naast zit
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Ha, ik wil hier ook wel meeschrijven. Ben alweer een jaar of twee helemaal uit het internetdaten (was er klaar mee), maar nu kriebelt het toch weer. Heb me dus net weer aangemeld bij een datingsite.



Ik vraag me af wie er nou echt in het voordeel zijn bij datingsites, mannen of vrouwen. Als hoogopgeleide, niet meer piepjonge vrouw weet ik dat ik in een beperkte vijver vis. En gezien het aantal mannen van mijn vaders generatie dat inmiddels mijn profiel heeft bezocht of me heeft benaderd, krijg ik toch weer de indruk dat mannen denken dat ze hoog kunnen inzetten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven