kan "dominant" ook goed zijn?

18-10-2014 14:53 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie hier jullie licht eens over laten schijnen.



Ik moet van mijzelf toegeven dat ik "dominant" ben, ik bedoel dat ik nogal (verbaal) agressief uit de hoek kan komen. Maar véél mensen voelen zich veilig bij mij en nemen mij snel in vertrouwen. Kan het zijn dat mijn dominantie hen ook een "veilig gevoel" geeft?



Is dit een goede eigenschap of iets dat ik toch beter probeer te onderdrukken?



Ik ben wel niet fysiek agressief (na 20 jaar volwassen relaties nog nooit fysiek partnergeweld gebruikt), ik houd ook rekening met de voorkeuren van anderen (zeker van mijn partner) en respecteer en waardeer hen.



Professioneel heb ik een job waar verbale strijd ook belangrijk is en daar doe ik dat dus ook op een bijzonder agressieve manier (uiteraard enkel met gebaren en woorden, nooit met fysiek geweld). Daar is het één en het ander nog explicieter (geheimen die ik weet van klanten die ze soms nog nooit tegen iemand gezegd hebben)



PS heb een nieuwe identiteit aangemaakt omdat ik elders in dit forum al regelmatig post.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het probleem met advocaten nou echt is?

Ze lullen te veel.

Stelletje drampitten.

En doen te weinig.

Zeg dat maar tegen je collega,s.in de advocatuur.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Laat maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een dominante persoonlijkheid en heb een vergelijkbaar beroep. Ik begrijp je wel. Dominante persoonlijkheid geeft veel mensen (prive en zakelijkheid) vertrouwen. Het geeft autoriteit aan wat ik zeg en ik dwing respect af. Ik ga ook respectvol om met degene met wie ik te maken heb. Mijn persoonlijkheid maakt mij wat ik ben. Ik ben er trots op.
Alle reacties Link kopieren
Elle, jouw reactie vind ik respectloos. Jammer dat je zo verbitterd met mensen omgaat.
Wat leer je ze ?
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 18 oktober 2014 @ 17:53:

[...]



Mijn relaties zijn altijd evenwichtig, ik bedoel dat beide partijen iets leren van de anderen, elkaar respecteren, bewonderen, ... Dat zal trouwens wel normaal zijn, wat echter niet alledaags is dat het mentorschap voor mijzelf zo belangrijk is.

Dus jij leert ook van je partner? Stekt je kwetsbaar op? Ziet haar als een gelijke?

Zo ja, dan zie ik het probleem niet.

Zo nee, dan is er geen sprake van gelijkwaardigheid.

quote:Zou het kunnen dat zij omwille van een gebrek aan ervaring, maturiteit, ... bepaalde professionele prestaties teveel bewonderen (terwijl die alles in acht genomen eigenlijk niet zo uitzonderlijk waren) zodat de rol van mentor explicieter wordt?

Geen idee, en dat is ook niet interessant als je erachter wil komen waarom het voor jou belangrijk is om de mentorrol te spelen.

Wat is er leuk aan een partner die jij beschouwt als onvolwassen, en die jouw prestaties te hoog waardeert? Het klinkt alsof je haar niet serieus neemt (onvolwassen, onervaren, schat jou verkeerd in), maar tegelijk zoek je blijkbaar zulke bevestiging?

En ik neem aan dat zij die prestaties niet live meemaken, maar dat jij erover vertelt. Kan jouw weergave van de feiten bijdragen aan de bewondering?quote:De vrouwen zijn zeker (niet allemaal) geen studentes en zeker geen studenten in de rechten. Maar als ze dat wel zijn dan is er inderdaad een heel uitgesproken mentorrol.

Wat houdt die rol precies in? Op welk gebied ben jij een 'mentor'?

En wat leer jij van hen? En wat bedoel je eigenlijk met van elkaar leren?



Ik kan er nog steeds geen chocola van maken hoor. Je zegt dat je domineert en een mentor wil zijn, en ook dat je relaties gelijkwaardig zijn en dat je wederzijds van elkaar leert.

Je hebt ergens een probleem mee maar je blijft vaag.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:peter75 schreef op 18 oktober 2014 @ 17:53: wat echter niet alledaags is dat het mentorschap voor mijzelf zo belangrijk is.

Zou het kunnen dat zij omwille van een gebrek aan ervaring, maturiteit, ... bepaalde professionele prestaties teveel bewonderen (terwijl die alles in acht genomen eigenlijk niet zo uitzonderlijk waren) zodat de rol van mentor explicieter wordt?Waarom zoek jij (on)bewust vrouwen op die met jou in het rollenpatroon student-mentor terecht komen?



Voel jij je daar veilig bij?

Een vrouw die op bewonderende afstand leeft van jou.

Geen vrouw die echt dichtbij jouw kwetsbaarheid komt.



Ik denk mee, dat wil niet zeggen dat ik gelijk heb.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Dominant heeft wekelijk niets met 'verbaal agressief' te maken. Echt helemaal niks. Dominant kan soms leuk zijn. In bed bijvoorbeeld.

Verder moet ik er niet zo veel van hebben. Ik luister namelijk niet naar commando's, heb een eigen bedrijf en trek ten alle tijden mijn eigen plan.



Maar verbaal agressief, dat hoef ik werkelijk nooit in mijn leven. De eerste die dat doet krijgt verbaal heel expressief te horen waar de voordeur is. Ik kan ook niet zo tegen mensen die heel, heel veel woorden nodig hebben om hun punt te maken. Op heel heel veel manieren. Ik had je namelijk de eerste keer al gehoord en begrepen, het nog op 10 manieren vertellen maakt mijn 'oneens' echt niet een 'eens'. Dat soort 'verbale agressie' heet drammen en hoort bij peuters.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Kortom, je wil een relatie met iemand die niet gelijkwaardig is aan je. Jouw keuze natuurlijk maar er spreekt een hoop 'angst' uit voor vrouwen die wel degelijk hun eigen mannetje kunnen staan ...
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Zoooo Peter, wat ben jij ontzettend trots op jezelf.

Je vindt het heerlijk om dominante Peter te zijn.

Dan ben verdomme dominante Peter.

Waarom je zo bent; graaf diep in je verleden en je komt er vanzelf achter.

Dit topic heeft alles te maken met controle.

Der vindt een verschuiving plaats in je leven.

Dat maak je onzeker.

Hoe meer wij tegen je aanschoppen, hoe meer wij je vleien.

Gaan de zaken zo slecht?

Kom je daarom hier "rechtbankje" komt spelen?

Mijn duim is naar beneden gericht.
Alle reacties Link kopieren
quote:81enjoy schreef op 18 oktober 2014 @ 18:40:

Zoooo Peter, wat ben jij ontzettend trots op jezelf.

Je vindt het heerlijk om dominante Peter te zijn.

Dan ben verdomme dominante Peter.

Waarom je zo bent; graaf diep in je verleden en je komt er vanzelf achter.

Dit topic heeft alles te maken met controle.

Der vindt een verschuiving plaats in je leven.

Dat maak je onzeker.

Hoe meer wij tegen je aanschoppen, hoe meer wij je vleien.

Gaan de zaken zo slecht?

Kom je daarom hier "rechtbankje" komt spelen?

Mijn duim is naar beneden gericht.

Kom jij even binnen!!....ik dacht even dat ik dat al deed, maar nee..jij kunt er ook wat van!

Hahaha...ik gier hier van het lachen, plas bijna in de broek...shit.

Verschuiving in je leven?..hahaha...kort maar bondig..haha. oh ja, sorry..oh god, ik heb het niet meer.

Wat lachen dit.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Sorry maar ik krijg jeuk van het bevoogdende toontje van TO. Het heeft weinig te maken met dominantie maar meer met manipulatie.



Je bent verliefd op iemand of niet, maar met wederzijdse bewondering en mentorschap is het moeilijk om een relatie in stand te houden. Eruditie kan net zo goed als een wapen worden gebruikt, zeker in combinatie als het om jongere partners gaat.



Met dominant zijn is niets mis zolang er plaats is voor anderen, maar bij jou lijkt er weinig plaats voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel grappig als mensen proberen hun onzekerheid te verbergen achter zo'n masker. je prikt er meteen doorheen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 18 oktober 2014 @ 17:02:

Kerol, zou jij niet onder mij willen posten?

Ik ben nogal boos op je, en dat word op deze manier steeds erger.

Dank u.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zo 'dominant' ben je nu eigenlijk ook weer niet, want ik ben nu al op jou en je topic uitgekeken. Je verveelt ook best snel.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ben je je pleitoefening aan het voorbereiden?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
@81enjoy: er zit veel waarheid in je post, er is inderdaad veel aan het verschuiven in mijn leven maar vooral omdat ik mij nu bewust ben geworden dat ik een (rechts)zaal "domineer". De zaken gaan juist beter dan vroeger.



Zoals real_tweety heeft opgemerkt geeft een dominante persoonlijkheid veel mensen vertrouwen. In mijn job is dat belangrijk (een cliënt moet zijn advocaat vertrouwen; een rechter moet ook vertrouwen in een advocaat en vooral in wat hij zegt).



Eerder is al verwezen naar 50 tinten grijs, ik heb dat boek niet gelezen maar wel aan mijn kapper een foto van Jamie Dornan gegeven (bij wijze van voorbeeld). Ik ben geen liefhebber van BDSM, ben in bed zelf eerder traditioneel.



Ik roep niet, commandeer niet en ben in mijn privé-leven zeker niet verbaal agressief (in de rechtszaal is dat eigen aan de job en zelfs daar roep ik niet). Misschien is het inderdaad eerder manipulatie dan dominantie.



@duistercontinent: elke verliefdheid heeft altijd een element van "bewondering" voor de andere.
Raar wollig verhaal en we komen geen steek verder ....;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 18 oktober 2014 @ 18:09:

[...]



Een vrouw die op bewonderende afstand leert van jou.

Geen vrouw die echt dichtbij jouw kwetsbaarheid komt.

.Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er nog steeds geen reet van. Wat is nou het punt?
Vraag: Wat is het dat jij die vrouwen wil leren?



Dat moet iets specifieks zijn, tenslotte kun je iedereen wel iets leren, net zoals iedereen jou iets kan leren. Gezien je al aangeeft een sterke voorkeur voor een bepaald soort vrouw te hebben, heb je daarmee dus ook voorkeur voor vrouwen die je een bepaald iets kunt leren. Wat moet je ze kunnen leren, dat ze voor jou aantrekkelijk maakt?
Iets teveel Suits gezien dan?
Je bent in dit topic continu bezig met negatieve connotaties met de begrippen "dominant" en "verbaal agressief" te weerspreken.



Heb je überhaupt ooit van iemand gehoord/gemerkt dat diegene een probleem zou hebben met jouw dominantie/verbale agressie?

Probeer je problemen met/door jouw dominantie/verbale agressie juist vóór te zijn met dit topic?

Of is dat weerspreken wat je hier doet juist exemplarisch voor je probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 18 oktober 2014 @ 19:28:

Ik snap er nog steeds geen reet van. Wat is nou het punt?quote:Thordis schreef op 18 oktober 2014 @ 19:29:

Iets teveel Suits gezien dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 18 oktober 2014 @ 19:29:

Iets teveel Suits gezien dan?



Daar KAN je niet teveel van zien, maar dit terzijde
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven