Leeftijdsverschil (28jr)

19-10-2015 13:10 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK HEB GENOEG MENINGEN GELEZEN EN VOOR MIJ GENOEG ERVARINGEN
anoniem_257847 wijzigde dit bericht op 19-10-2015 14:27
Reden: Genoeg :)
% gewijzigd
Leef alsof het je laatste dag is...
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 19 oktober 2015 @ 13:29:

Mijn nicht is 26 en haar man is ook 28 jaar ouder. Eerlijk is eerlijk: het is een hartstikke leuk stel en hij is een hele aardige en leuke man.

Maar ik kan me voorstellen dat het niet alleen maar rozegeur en manenschijn is. Ik zou er goed over nadenken.dat zal zeker, maar welke relatie is nou wel altijd rozengeur en manenschijn? Hoeveel huwelijke lopen er tegenwoordig in de soep? (OOK VAN MENSEN MET ZELFDE LEEFTIJD). Maar wie niet waagt wie niet wint...
Leef alsof het je laatste dag is...
quote:Blondie456 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:28:

Ja, mannen kunnen hun hele leven nog kinderen krijgen maar vanaf een bepaalde leeftijd moesten ze dat zelf niet meer willen. Ik vind het belachelijk als een man van 50 nog vader wilt worden. Dat zijn grote egoisten en denken niet aan het kind zelf.Ja precies, net als vrouwen die een kind willen zonder een man erbij.
Alle reacties Link kopieren
En hoe vindt zijn kind het; dat pa het met iemand doet die van zijn/ haar leeftijd is?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:black-shoes schreef op 19 oktober 2015 @ 13:32:

Ik stel hem nogmaals: Even hoor, waar heb je deze man leren kennen eigenlijk?Via familie en vrienden.
Leef alsof het je laatste dag is...
quote:minnimouse schreef op 19 oktober 2015 @ 13:30:

[...]



Jij kent de man in kwestie?Ja
phoef waar begin je aan zeg!! Ik zou even doorrekenen. Wil jij kinderen bijvoorbeeld?

Dat gaat hij een oude papa worden als hij überhaupt (nog) kinderen zou willen. Heeft hij wel genoeg energie om naast een eventueel drukke baan nog voor een kind te zorgen? Gebroken nachten enzo. Als hij 65-67 is en met pensioen wil hij wellicht lekker reizen. Jij ben dan pas 40 en moet gewoon nog werken met 5 weken aan vakantiedagen per jaar. Als de kinderen de deur uit zijn heb jij meer vrije tijd en zin om misschien weer wat meer op stap te gaan. Dan is hij rond de 70, heeft hij dan nog wel zin en puf? Als de kinderen geen verzorging meer nodig hebben begint de mantelzorg voor hem. Hoe oud zijn de kinderen als ze hun vader moeten missen omdat hij is overleden? Weduwe en alleen straks als je 50 bent.....



Kortom wat heb jij voor verwachtingen en dromen in je leven en past hij daar eigenlijk wel bij op de lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:28:

[...]





ben blij met alle meningen maar over sommige dingen kan ik me hier niet uit laten. Wat ik wel wil zeggen is; het heeft niks met niveau of dergelijke dingen te maken. Man in kwestie is altijd jong gebleven zoals hij zelf zegt. Als hij mensen van zijn leeftijd ziet is hij blij met zoals hij er uit ziet, en niet als een doorsnee man van die leeftijd.



Nogmaals over niveau of milieu hoeft hier niet gesproken te worden, ik ben net als ieder mens gewoon normaal opgevoed alleen door pleegouders. Heb alles altijd netjes behaald zoals school en ik ben nu ook volgroeid tot een jonge vrouw.



Serieus: rode vlag!



Die man stort ook mentaal in als zijn uiterlijk hem in de steek gaat laten.

Hij heeft zichzelf niet geaccepteerd. Je kunt niet jong blijven. Je kunt jezelf zijn en je in bepaalde stereotypen die bij een bepaalde leeftijd horen meer thuisvoelen, maar jong blijven kan niet.



En volgroeid tot een jonge vrouw vind ik eng klinken, ook gemaakt.



Wees geil, wees verliefd, wees realistisch.

Maar opbouwen en aan kinderen beginnen met een man van 50+ is niet het toppunt van realistisch en goed nadenken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 oktober 2015 @ 13:33:

[...]



Ja dat lijkt mij stug ;)
Leef alsof het je laatste dag is...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 oktober 2015 @ 13:32:

En hoe vindt zijn kind het; dat pa het met iemand doet die van zijn/ haar leeftijd is?Wat maakt dat nou uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:28:

[...]





ben blij met alle meningen maar over sommige dingen kan ik me hier niet uit laten. Wat ik wel wil zeggen is; het heeft niks met niveau of dergelijke dingen te maken. Man in kwestie is altijd jong gebleven zoals hij zelf zegt. Als hij mensen van zijn leeftijd ziet is hij blij met zoals hij er uit ziet, en niet als een doorsnee man van die leeftijd.



Nogmaals over niveau of milieu hoeft hier niet gesproken te worden, ik ben net als ieder mens gewoon normaal opgevoed alleen door pleegouders. Heb alles altijd netjes behaald zoals school en ik ben nu ook volgroeid tot een jonge vrouw.



Vrouw toch.. mannen die dat van zichzelf zeggen vind ik altijd een beetje 'mwah'.. vrouwen die dit van zichzelf zeggen ook overigens..



Maar als het allemaal zo doordacht, besproken en goedgekeurd is, waarom kom je hier dan een topic openen? Vind je het dan zelf wel zo oké?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leeftijdsverschil ook heel groot. Zoals hierboven genoemd zal hij al bejaard zijn wanneer jij nog volop in het leven staat. En bedenk ook dat het voor mogelijke kinderen waarschijnlijk helemaal niet leuk is om zo'n oude vader te hebben..
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
En jij wilt nu, meteen al kinderen ? Of over een paar jaar pas ? Er zijn ook zat 22-jarige mannen die willen settelen en geen zin hebben om elke dag te stappen. Vooral als ze al een vaste baan hebben en niet meer studeren.

En die 50 jarige vent ? Zit hij nog op kinderen te wachten dan? kan me niet voorstellen dat hij op zijn leeftijd nog zin heeft in gebroken nachten, luiers, huil/krijsbuien om niks enz. enz.

Dus ja, je kan idd erg verliefd zijn maar ik zou er niks mee doen en alle contact afkappen. (en die vent van 50 zou beter moeten weten, wat een viespeuk...)
.
Jij hebt dus geen geweldige basis zo te lezen. En dat maakt je volgens mij kwetsbaar. Een normale man wil geen relatie met iemand die 28 jaar jonger is.
quote:Leeuwin- schreef op 19 oktober 2015 @ 13:22:

Er zijn genoeg 22-jarige mannen die ook liever op de bank zitten met een wijntje. Die zich willen settelen. En willen sparen, huis kopen, trouwen, kinderen krijgen.

Maar ja, die kom je niet tegen in de kroeg.



Zelf geen ervaring mee. Maar in mijn omgeving mislukten de relaties met zo'n groot leeftijdsverschil.Er zijn overigens ook genoeg 50-jarige mannen die niet zo houden van bedorven druivensap, en voor geen goud met een 22-jarig meisje met het taalgebruik en de ideeën van een 16-jarige op de bank willen hangen.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij zit ongeveer in dezelfde situatie als jij, maar dan een paar jaar later. Haar relatie is net stukgelopen omdat haar vriend ouder begon te worden, steeds minder wilde, terwijl zij juist graag nieuwe dingen wilde doen. Het is maar 1 verhaal en het bewijst natuurlijk niets, maar ik zie momenteel wel van dichtbij dat een dermate groot leeftijdsverschil een succesvolle relatie moeilijk kan maken. Hoe graag je het ook wil laten slagen.



Ik heb zelf een veel oudere vriend gehad toen ik iets jonger was dan jij en die relatie is ook mislukt. In de verliefde beginfase lijkt het misschien nog of je heel veel gemeen hebt, maar zodra het over praktische zaken zoals samenwonen of het krijgen van kinderen gaat is de kans groot dat je uit elkaar gaat groeien. Mijn vriend was "maar" negen jaar ouder dan ik, maar hij wilde kinderen en trouwen, terwijl ik wilde studeren en reizen. Dat ging gewoon niet samen. Er is echt een reden dat dit soort relaties vrij zeldzaam is.
quote:marana schreef op 19 oktober 2015 @ 13:20:

Ik krijg persoonlijk erg de kriebels van mannen van 50 die nog nooit een serieuze relatie hebben gehad en dan hun oog laten vallen op een jong blaadje van 22...Jij zegt en ik dacht het..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me zeker wel plaatsen in jullie reacties, over kind gesproken die houdt ik er graag buiten.. Heeft niks te maken met het feit dat er enigszins gevoelens zijn voor vader en wat wij er mee doen. Als mijn vader met een jongere meid thuis komt wie ben ik om hem tegen te houden? Zolang zij maar niet denkt opvoeding op zich te kunnen nemen.



Zelf ben ik iemand die ergens veel over na kan denken. En aangezien het een 'TABOE' is om iets met een oudere te nemen was ik erg benieuwd naar meningen van andere mensen..



Mijn doel is dus eigenlijk te horen wat andere er van vinden en een gesprek als dit aan de kaart te brengen, want leeftijd zegt niet altijd alles over hoe iemand is!
Leef alsof het je laatste dag is...
Alle reacties Link kopieren
Jongens van mijn leeftijd vind ik ook 9 van de 10 keer niet eens echt aantrekkelijk want in mijn ogen zijn het '' broekies '' en denken maar 1 ding; '' sex, vrouwen, vrienden, stappen ''. Terwijl ik graag kijk naar '' iets opbouwen, kinderen, samenwonen '' ..





En een kerel van 50 denkt niet meer aan seks?

28 jaar is een te groot verschil.

Ik ben bijna zelf 50,een meid van 22 in bed dat wordt mijn dood .
anoniem_186199 wijzigde dit bericht op 19-10-2015 13:39
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeft het leeftijdsverschil tussen twee partners nou écht invloed op een relatie? Of is dat allemaal maar een fabel? Onderzoekers denken het antwoord te hebben op deze eeuwenoude vraag.



Een nieuwe onderzoek van Emory University in Atlanta toont aan dat het leeftijdsverschil in een relatie toch best een dingetje is. Tenminste, als je wil dat de relatie standhoudt.



Perfect leeftijdsverschil



Voor het onderzoek werden 3000 stelletjes onderzocht. Het resultaat? Hoe groter het leeftijdsverschil tussen twee partners, hoe hoger het scheidingspercentage. Een leeftijdsverschil van vijf jaar, betekent dat jullie 18% meer kans hebben om uit elkaar te gaan, dan koppels die even oud zijn. Bij een leeftijdsverschil van tien jaar wordt dat 39% en bij een leeftijdsverschil van twintig jaar zelfs 95%.





Seksleven



Ook het seksleven van een koppel kan lijden onder het leeftijdsverschil. Een psychotherapeut laat aan Cosmopolitan weten het seksleven van vrouwen op middelbare leeftijd toeneemt. Maar bij mannen begint de seksuele functie dan juist te dalen.



Eén lichtpuntje: hoe langer je samen bent, hoe kleiner de kans is dat je uit elkaar gaat. Ben je twee jaar samen? Dan is er al 43% minder kans dat het fout gaat. Als je de tien jaar haalt, is dit nog maar 94%
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:30:

aat ik gelieve niet los.autocorrect zeker?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 oktober 2015 @ 13:33:

[...]



Ja Je kunt wel zo reageren maar direct een vent afbranden die je niet kent, dat vindt jij wel oke?
Eens met Feow! Serieuse rode vlag! Zowel bij hem met z`n "ik ben altijd jong gebleven en ik heb goede looks in tegenstelling tot mannen van mijn leeftijd", hij heeft je al helemaal ingepalmd met mooie praatjes zodat het voor jou acceptabel is.



En inderdaad: Jezelf een volgroeide jonge vrouw noemen die zichzelf volwassener vindt dan leeftijdsgenoten, is echt alleszeggend! Zo ongelooflijk naief en dom. Je trapt er met open ogen in. Het zou me niks verbazen als die 50-jarige man dit tegen jou gezegd heeft, ook met als doel jou het bed en de relatie in te krijgen.



En niet doen alsof jij geen gebroken en beschadigde jeugd hebt gehad, dat heb je wel. En juist bij dit soort jonge vrouwen komt deze problematiek. Omdat je aandacht, erkenning en liefde zoekt, en inderdaad misschien wel een vaderfiguur. En een 50-jarige weet precies hoe hij jou dat gevoel moet geven.



Ik vind het misselijkmakend hoe deze man nu al misbruik van jou maakt, meid: doe je ogen open!!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies: geniet ervan, maar bouw er geen toekomst (mee) op. Wees daar eerlijk en duidelijk over.



En na drie keer afspreken heb ik het nog niet over een serieuze relatie.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven