Leeftijdsverschil (28jr)

19-10-2015 13:10 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK HEB GENOEG MENINGEN GELEZEN EN VOOR MIJ GENOEG ERVARINGEN
anoniem_257847 wijzigde dit bericht op 19-10-2015 14:27
Reden: Genoeg :)
% gewijzigd
Leef alsof het je laatste dag is...
quote:ikeaverslaafde schreef op 19 oktober 2015 @ 13:34:

[...]





Wat maakt dat nou uit?Nou ja, dat kan natuurlijk wel degelijk van grote invloed op de relatie zijn natuurlijk.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 09:39
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 19 oktober 2015 @ 13:35:

Ja ik vind ook dat men wel snel van pedofilie spreekt. Het gaat om een serieuze relatie, en ja, dan kan het zijn dat er soms een verschil in leeftijd is. Komt niet veel voor maar het gebeurd. Je zoekt nu mensen met zelfde ervaring denk ik, dus ik zou gaan posten voor soortgelijke situaties. Dan kan je beter je ei kwijt.

Ik zou gewoon je eigen koers varen TO. De relatie is nog met superpril, ga ontdekken en leef. Je komt er pas achter of hij bij je past voor langere tijd door dit gewoon aan te gaan. Mocht het klikken dan zie je dat toch? Mocht het stuklopen, prima, heb je een ervaring erbij. je voelt wat, verken het en stop met twijfelen.Bedankt voor je reactie! Der is inderdaad een taboe.. Maar wie het niet probeert weet het natuurlijk ook niet. Bedankt voor je tip, ik blijf ook zeker nog bij mijn punt dat ik het met hem wil proberen..
Leef alsof het je laatste dag is...
Alle reacties Link kopieren
Hij had je vader kunnen zijn.

Heb zelf ook 'ns wat aangerommeld met 'n wat oudere man (15 jaar ouder) toen ik begin 20 was, maar dat zijn geen dingen voor 'n langere termijn, laat staan voor 'n serieuze relatie natuurlijk.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 19 oktober 2015 @ 13:34:

[...]





Wat maakt dat nou uit?Dat zou een ouder toch wel heel belangrijk moeten vinden. Of vind jij van niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Honeymoonquiz schreef op 19 oktober 2015 @ 13:40:

[...]



Nou ja, dat kan natuurlijk wel degelijk van grote invloed op de relatie zijn natuurlijk.Hoezo?
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 09:39
99.29% gewijzigd
Zou dit nooit doen. Je wil niet weten hoeveel relaties er stranden. En een man met een beetje gezond verstand wil dat al helemaal niet. Zou daar al vanalles achter gaan zoeken.
quote:feow schreef op 19 oktober 2015 @ 13:40:

Mijn advies: geniet ervan, maar bouw er geen toekomst (mee) op. Wees daar eerlijk en duidelijk over.



En na drie keer afspreken heb ik het nog niet over een serieuze relatie.Mee eens!!! Geniet van elkaar met in je achterhoofd dat dit niet de man is waar je oud mee gaat worden (in meerdere opzichten dus) en spreek dit ook naar elkaar uit zodat jullie dit beide weten. Dus heb het leuk samen, maar plan je toekomst niet met hem erbij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 oktober 2015 @ 13:41:

[...]





Dat zou een ouder toch wel heel belangrijk moeten vinden. Of vind jij van niet?Zowel die vader als zijn vriendin zijn toch volwassen? Ik snap niet waarom men daar een probleem van zou maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 oktober 2015 @ 13:39:

Heeft het leeftijdsverschil tussen twee partners nou écht invloed op een relatie? Of is dat allemaal maar een fabel? Onderzoekers denken het antwoord te hebben op deze eeuwenoude vraag.



Een nieuwe onderzoek van Emory University in Atlanta toont aan dat het leeftijdsverschil in een relatie toch best een dingetje is. Tenminste, als je wil dat de relatie standhoudt.



Perfect leeftijdsverschil



Voor het onderzoek werden 3000 stelletjes onderzocht. Het resultaat? Hoe groter het leeftijdsverschil tussen twee partners, hoe hoger het scheidingspercentage. Een leeftijdsverschil van vijf jaar, betekent dat jullie 18% meer kans hebben om uit elkaar te gaan, dan koppels die even oud zijn. Bij een leeftijdsverschil van tien jaar wordt dat 39% en bij een leeftijdsverschil van twintig jaar zelfs 95%.





Seksleven



Ook het seksleven van een koppel kan lijden onder het leeftijdsverschil. Een psychotherapeut laat aan Cosmopolitan weten het seksleven van vrouwen op middelbare leeftijd toeneemt. Maar bij mannen begint de seksuele functie dan juist te dalen.



Eén lichtpuntje: hoe langer je samen bent, hoe kleiner de kans is dat je uit elkaar gaat. Ben je twee jaar samen? Dan is er al 43% minder kans dat het fout gaat. Als je de tien jaar haalt, is dit nog maar 94%PRECIES, hier een rode vlag van mij:

Onderzoekers denken het antwoord te hebben op deze eeuwenoude vraag. DENKEN

Perfect leeftijdsverschil PERFECT? sorry wij mensen willen altijd leven naar het in onze ogen 'perfectie' .
anoniem_257847 wijzigde dit bericht op 19-10-2015 13:44
Reden: Perongeluk enter
% gewijzigd
Leef alsof het je laatste dag is...
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:38:

Ik kan me zeker wel verplaatsen in jullie reacties, over kind gesproken die houdt ik er graag buiten.. Heeft niks te maken met het feit dat er enigszins gevoelens zijn voor vader en wat wij er mee doen. Als mijn vader met een jongere meid thuis komt wie ben ik om hem tegen te houden? Zolang zij maar niet denkt opvoeding op zich te kunnen nemen.



Zelf ben ik iemand die ergens veel over na kan denken. En aangezien het een 'TABOE' is om iets met een oudere te nemen was ik erg benieuwd naar meningen van andere mensen..



Mijn doel is dus eigenlijk te horen wat anderen er van vinden en een gesprek als dit aan de kaart te brengen te gaan (of: een onderwerp als dit aan te kaarten, want leeftijd zegt niet altijd alles over hoe iemand is!
Alle reacties Link kopieren
Ik las de topictitel en realiseerde me ineens dat dit soort kwesties altijd alleen maar voorkomen als het om een heel jong kippetje gaat. Je hoort nu nooit eens een vrouw van 42 zeggen dat ze zo'n ontzettend leuke man ontmoet heeft die helaas wel 28 jaar ouder is en dat ze twijfelt over het leeftijdsverschil.



Dit gaat volgens mij alleen maar goed als de man in kwestie een beetje een oude viezerik is en de vrouw in kwestie piepjong met allerlei issues.
Am Yisrael Chai!
quote:minnimouse schreef op 19 oktober 2015 @ 13:40:

[...]



Je kunt wel zo reageren maar direct een vent afbranden die je niet kent, dat vindt jij wel oke?Ik brand die vent niet af hoor. Hij wil gewoon een lekker jong ding. Niet heul moeilijk om dat te zien hoor; hij is 50 en zij is 22. Het staat er gewoon al hè.
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:41:

[...]





Bedankt voor je reactie! Der is inderdaad een taboe.. Maar wie het niet probeert weet het natuurlijk ook niet. Bedankt voor je tip, ik blijf ook zeker nog bij mijn punt dat ik het met hem wil proberen..



Het is geen taboe! Het is gewoon ronduit niet OK. Het deugt niet. Dat is iets heel anders dan een taboe. MAar je bent te naief om dat te willen inzien.



Maar je hebt je keuze al gemaakt, ga je maar lekker laten misbruiken. Ik hoop dat je het op een dag inziet en voor jezelf kiest, met een leuke kerel waarmee je echt de toekomst in kunt, op basis van liefde en gelijkwaardigheid. En waarmee je een gezin kan stichten.



Niet op basis van misbruik en ongelijkwaardigheid. Op basis van wederzijdse beschadigde persoonlijkheden die iets zoeken in de ander dat simpelweg niet bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Maar die man is zo lekker jeugdig gebleven? dan lijkt het me nou juist dat hij er niets van moet hebben om met jou op de bank wijntjes te lurken en een goed boek te bespreken.

Zo'n vijftiger die zichzelf nog zo jong vindt die staat toch strak van de pillen op Dance Valley in een veels te strakke blouse en plakt zijn kale plek dicht met gel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:30:

pedofilie of dergelijke kan niet over gesproken worden, man in kwestie is volwassen en ik ben ook 18+? En wie zegt dat hij valt op een lekker jong ding? Ik bedoel jullie hebben totaal geen beeld over hoe ik er uit zie of wat dan ook...



Man in kwestie heeft alles geheel goed op orde. Meer informatie over mij of man in kwestie laat ik gelieve niet los.



Ik raad je aan niet te reageren op negatieve reacties, zijn nutteloze discussies die nooit eindigen en zal je enkel gefrustreerd door worden.



Los daarvan vind ik persoonlijk het leeftijdsverschil te groot.

Mocht je mijn dochter zijn zou ik je dit ten stelligste afraden om volgende redenen...



1)

Je voelt je ouder dan je bent, Hij voelt zich jonger dan hij is...? Klinkt dit niet wat te mooit om waar te zijn? Maken jullie jezelf niets wijs?



2)

Denk aan al de zaken die je mist in een "normale" relatie... samen een leven opbouwen, samen een huisje bouwen, samen voor kindjes gaan



3)

Het zou niet mogen, maar toch moet je eens denken aan de sociale gevolgen... Je zal hierop heel veel negatieve reacties krijgen (zie dit forum)... Jullie zullen heel sterk moeten zijn om dit te overleven.



4)

Hoe goed ken je die man echt? Voor een man van 50 is een vrouw van 22 heel aantrekkelijk, hij kan zich anders voordoen dan hij is... Het lijkt mij moeilijk te geloven dat iemand van 22 dezelfde waardes en normen en interesses heeft als iemand van 50. Er is tenslotte een gigantische generatiekloof...



5)

Als je 35 jaar bent, ben je getrouwd met een gepensioneerde. Jijzelf zit nog vol vitaliteit... Lijkt mij heel moeilijk...



6)

Als jij 60 bent, kan die persoon al gestorven zijn. Je zal (onder normale omstandigheden) nooit kunnen genieten van een pensioen samen met uw partner...



7)

Het feit dat je niet meer graag uitgaat, graag een glas wijn drinkt met een goed boek slaat zegt niets over je volwassenheid maar enkel iets over je karakter. Jullie willen zich naar elkaar toe koppelen en zoeken in alles hints om jullie verlangen te bevestigen. De realiteit is wat het is...



8)

Mannen van 50 zijn niet volwassener dan mannen van 30 jaar. Alles hangt af van het karakter en de intellegentie.



9)

Denk niet alleen aan nu... Maar denk ook eens aan alles wat je mist en gaat missen in vergelijking met een normale relatie



Bovenstaande zeg ik volledig met de beste bedoelingen, denk er eens over... Hou er ook rekening mee dat voor veel mannen het een serieuze afknapper is als hun vriendin reeds met een veel oudere man een relatie heeft gehad... Deze keuze kan gevolgen hebben voor de rest van je leven
10-15 jaar ouder oké maar 28 jaar is wel heel erg veel hoor..

Ik snap zo'n man ook niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje80 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:42:

[...]





Mee eens!!! Geniet van elkaar met in je achterhoofd dat dit niet de man is waar je oud mee gaat worden (in meerdere opzichten dus) en spreek dit ook naar elkaar uit zodat jullie dit beide weten. Dus heb het leuk samen, maar plan je toekomst niet met hem erbij.Hier hebben wij het ook over gehad, je weet nooit wat de toekomst brengt want zo wist hij ook niet dat zijn relatie van +/- 25 jaar ineens zou stuk lopen.
Leef alsof het je laatste dag is...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 19 oktober 2015 @ 13:44:

[...]



Ik brand die vent niet af hoor. Hij wil gewoon een lekker jong ding. Niet heul moeilijk om dat te zien hoor; hij is 50 en zij is 22. Het staat er gewoon al hè.Ja dat staat er en dat hij een jong ding wil, dat maak jij ervan. Misschien vindt hij TO wel gewoon leuk, ongeacht of ze 22 is of 42.
quote:Jc2 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:45:

[...]





Ik raad je aan niet te reageren op negatieve reacties, gevolgd door een lange, zuiver negatieve reactie. Geniaal
Dat inderdaad. Ik ben nog nooit een stabiele vrouw met een berg zelfvertrouwen tegengekomen met een kerel die 25 jaar ouder was. Zonder uitzondering problemen thuis gehad en op zoek naar een veilige basis en huisje boompje beestje. En die mannen kunnen doorgaans geen vrouw van hun eigen leeftijd aan omdat die doorhebben dat ze wat infantieler zijn dan gemiddeld. En dan zo'n kippetje van 22 die je het gevoel geeft dat niet het grootste deel van je leven erop zit en je je je opeens geen mislukte midlifecrisis op pootjes voelt, en hop.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 19 oktober 2015 @ 13:43:

[...]





Zowel die vader als zijn vriendin zijn toch volwassen? Ik snap niet waarom men daar een probleem van zou maken.



Dat snap jij niet?

Tsja,...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:20:

Ik ben inderdaad 22, maar door prive omstandigheden heb ik altijd voor mezelf moeten zorgen ( vanaf 11jaar uit huis geplaatst en woonde met 16 jaar op mezelf).



Er is geen probleem, ben alleen erg benieuwd of er nog mensen zijn met ervaring of naar meningen.



Dat kan wel zo zijn, maar dan nog is hij 28 jaar ouder en als jij 40 bent is hij 68. Veel meegemaakt wil nog steeds niet zeggen dat jullie in dezelfde levensfase zitten. Als je zo volwassen was als je zelf nu beweert had je dat wel ingezien. Doordat je dat niet ziet spreek je jezelf best wel tegen hier.



Er zijn zat mannen van pak m beet 10 a 15 jaar ouder waar je ook een toekomst met evt kinderen kunt opbouwen. Dan is het 'broekie' er ook wel vanaf maar zit er geen 1,5 generatie tussen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 19 oktober 2015 @ 13:45:

[...]





Het is geen taboe! Het is gewoon ronduit niet OK. Het deugt niet. Dat is iets heel anders dan een taboe. MAar je bent te naief om dat te willen inzien.



Maar je hebt je keuze al gemaakt, ga je maar lekker laten misbruiken. Ik hoop dat je het op een dag inziet en voor jezelf kiest, met een leuke kerel waarmee je echt de toekomst in kunt, op basis van liefde en gelijkwaardigheid. En waarmee je een gezin kan stichten.



Niet op basis van misbruik en ongelijkwaardigheid. Op basis van wederzijdse beschadigde persoonlijkheden die iets zoeken in de ander dat simpelweg niet bestaat.Sjongejonge. Ja, 28 jaar is heel erg veel maar jij bent wel erg voorbarig met je misbruik enzo. Doe effe normaal zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven