Mag jouw partner in je telefoon kijken?

24-10-2016 18:53 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie 'm de laatste paar dagen overal op Facebook voorbij komen, en de discussie is hier weer een tijdje geleden geloof ik, dus het leek me wel leuk om hem er nog eens in te gooien;



Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Vindt je het vervelend als je partner jouw telefoon gebruikt? En zo ja, waarom? Heb je spannende geheimen, dingen te verbergen of wat voor reden zit er achter?

En misschien een stap verder? Mag jouw partner al jouw sms-jes, appjes lezen, je belgeschiedenis bekijken? Je pb's op Facebook lezen?



In plaats van smartphone kan het bijvoorbeeld ook nog over laptop of tablet gaan.



TO trapt af; I couldn't care less. Als ie al mijn appjes wil lezen, moet ie dat zelf weten (ik wens 'm veel sterkte) en op Facebook enzo heb ik ook niet zoveel te verbergen. Ik zie gewoon het punt niet waarom het zo privé zou zijn en een drama als de ander alles ziet. Geldt ook voor mijn laptop of de inhoud van mijn handtas.



En jullie?
668, the neighbour of the Beast
quote:RegalPrinces schreef op 24 oktober 2016 @ 19:52:

Mag jouw partner in jouw telefoon kijken?

Hij kan simpelweg niet in mijn telefoon kijken... Ik heb mijn vingerafdruk als toegang en daarnaast mijn pincode en die is hetzelfde als de bank en die weet hij niet.Wij hebben elkaars pincodes ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 oktober 2016 @ 19:54:

[...]





Wij hebben elkaars pincodes ook gewoon.Pincodes, wachtwoorden. We weten alles van elkaar.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Nee is prive. Heb dan vriendinnen die over bepaalde dingen niet kunnen appen omdat hun vent ook in hun telefoon zit. Een mens heeft gewoon recht op priviacy. Die berichten worden naar mij verstuurd, als ze voor hem bestemd waren zouden die berichten op zijn telefoon terecht komen.
We kunnen gewoon met onze vingerafdrukken bij elkaar op de tellie, niks te verbergen voor elkaar. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hij mag zo mijn telefoon hebben hoor.

Maar ik heb liever niet dat hij appjes leest die ik met vriendinnen/zakelijk bespreek.



Omgekeerd net zo



We hebben geen wachtwoord op de telefoons. Of nou ja doe hebben we wel maar die weten we van elkaar. Maar ik geloof dat wij nog nooit in mail en app verkeer van de ander hebben zitten lezen



Waarom ook?



We gebruiken elkaars telefoon voor Spotify, spelletjes als de eigen telefoon leeg is
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 oktober 2016 @ 19:54:

[...]





Wij hebben elkaars pincodes ook gewoon.Wij ook. Hetzelfde met wachtwoorden. Het enige wat hij niet weet, is mijn toegangscode voor alle deuren op werk. Maarja hij werkt bij hetzelfde bedrijf en heeft dus z'n eigen code
Alle reacties Link kopieren
Scheelt misschien ook dat ik zelf niet zo'n enorme privacybehoefte heb.



Dat wij alles van elkaar mogen lezen, betekent niet dat we constant zitten te snuffelen.
.
Alle reacties Link kopieren
mijn man zou best mijn telefoon mogen gebruiken, en ik de zijne ook. maar we lezen nooit elkaars apps. ja soms als hij vraag of ik even wil kijken wie hem wat stuurt , dan doe ik dat op zijn verzoek maar zou niet bij me opkomen om zomaar even zijn geschiedenis te gaan zitten lezen. en daarbij al die gesprekken met zijn vrienden die boeien mij echt niks. als er iets grappigs of wat dan ook dan laat hij he5 aan mij lezen en andersom ook.

Mijn man heeft ook fb en ik niet en ik vertrouw hem volledig dat hij geen rare dingen doet ermee. ook als andere dames hem een vriendschap verzoek sturen dan meld hij het nog of vraagt of hij het kan accepteren of niet. wetend dat het mij niks interesseert hahah.

Maar eerlijk is eerlijk hij zou alles mogen lezen etc maar ik hou der niet van als mensen in mijn telefoon zitten te neuzen, niet omdat ik iets te verbergen heb maar puur omdat het iets persoonlijk is. Gelukkig hebben wij beide niet te behoefte om in elkaars telefoon te kijken.

wat mail betreft die gebruik ik alleen, hij af en toe maar vraagt mij dat dan in de gaten te houden, en zijn abn app staat bij mij op me tel dus als hij wil bankieren dan moet dat via mijn telefoon of ik doe het. maar dat komt puur door ruimte gebrek op zijn telefoon.
quote:Philae schreef op 24 oktober 2016 @ 19:40:

[...]



Dus hij ruimt zelf zijn was op? En je kinderen ruimen ook hun eigen was op?

Ja, vanaf een jaar of negen oid.

Is het niet mijn schuld als ze iets niet kunnen vinden
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag het, interesseert me niet zoveel.

Als een vriendin iets vertrouwelijks appt naar mij bijvoorbeeld dan wis ik dat gedeelte als het niet de bedoeling is dat iemand anders dat te lezen krijgt.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 24 oktober 2016 @ 19:59:

[...]



Ja, vanaf een jaar of negen oid.

Is het niet mijn schuld als ze iets niet kunnen vinden Wat ingewikkeld. Dus hij ruimt jouw was ook niet op? Ik vind het wel handig dat mijn vriend mijn was wel eens opruimt. Hoef ik het zelf niet te doen.
quote:Marels schreef op 24 oktober 2016 @ 19:10:

Ik app nooit met de fietsenmaker



Mijn leven is een mislukking Ik ervaar dat eerder andersom
Wij kunnen alles inzien van elkaar. Onze mail komt binnen op Gmail en onze accounts zijn gekoppeld. Ik moet via zijn mail naar mijn mail. Onze telefoons en tablets liggen voor het grijpen. Ik screen zijn mail wel want hij vergeet wel eens iets door te sturen, maar ik ga niet alles lezen.



We kunnen dus alles inzien, maar dat betekent niet dat ik alles lees. En dat geldt ook voor mijn man.
Ja. No problemo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 oktober 2016 @ 19:37:

[...]





Maar daar gaat het hier helemaal niet om. De vraag is mag je partner je telefoon gebruiken? Dat er dan meteen dingen als vertrouwen bijgehaald worden is niet relevant.Ja, dat mag en dat gebeurd ook. Voor mij is het wel een gevoel van vertrouwen en dat kan natuurlijk voor iedereen anders voelen.
Eigen belang is groot belang
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem. Ben alleen, toen hij mij vroeg een bepaalde mail over zijn opleiding op te zoeken van enkele jaren terug, een paar mailtjes tegen gekomen waarvan ik ze liever niet had gezien. Denk dat hij is vergeten dat die ze nog had :(
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 24 oktober 2016 @ 19:54:

[...]





Natuurlijk niet. Dan kan vriendin namelijk precies zelf bepalen wat ze wel en niet deelt. Als man ongevraagd mijn gesprekken met vriendin gaat lezen niet.

Stomme vergelijking.



En welke wereldrampen gebeuren er als je man al die o zo vertrouwelijke dingen die je deelt met een vriendin, leest of hoort of ziet? Als een vriendin van mij problemen heeft of ergens mee kampt, weet mijn man dat al vóórdat ze überhaupt de tijd heeft er een berichtje over te sturen. En áls er dan een berichtje komt, hoef ik alleen maar te zeggen "Oh, van Marieke, weet je wel, ik had je verteld dat..., ik moet even antwoorden". En dan snapt mijn man dat ook. Vind ik normaler dan de hele avond met een vriendin gaan zitten appen en als je man/vriend vraagt waar het allemaal over gaat, jij dan opeens gaat zeggen dat hij dat niet mag weten, want dat is "privé"...



Maar als een man dat zou doen, dat hij gaat zitten appen en jij mag niet weten aan wie en waarover, dan piest hij opeens buiten de pot...



Duh!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Philae schreef op 24 oktober 2016 @ 20:00:

[...]



Wat ingewikkeld. Dus hij ruimt jouw was ook niet op? Ik vind het wel handig dat mijn vriend mijn was wel eens opruimt. Hoef ik het zelf niet te doen.Hoezo, ingewikkeld? Ik was een strijk en vouw en dan stapel ik dat direct op vijf stapels in de bijkeuken. Niks ingewikkelds aan hoor.
Zou me verbazen als hij appjes op mijn tellie ging lezen, hij heeft wel wat beters te doen. Volgens mij neust hij ook nooit in mijn tassen of dagboeken, zoiets zie ik hem gewoon niet doen.
quote:Star schreef op 24 oktober 2016 @ 19:54:

[...]





Wij hebben elkaars pincodes ook gewoon.Dat is hier strikt geheim (vanuit hem). Ik ken zijn pincode van de telefoon overigens wel, dat is niet de pincode van z'n bank. Ik mag ook in zijn telefoon, soms vraagt hij het me zelfs als hij rijdt bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 19:51:

[...]





Kan. Maar dan nog. Zou er geen enkel probleem mee hebben.



(Even nieuwsgierig: als die vriendinnen dan even op de koffie willen komen, moet jouw man/vriend dan het veld ruimen ofzo? Ook al is het zijn eigen huis en heeft hij daar misschien geen zin in?)



Nee hoor maar als mijn vriendinnen komen dan zien ze hem zitten dus dan weten ze dat alles wat ze zeggen hij ook hoort

En soms geven ze inderdaad aan even alleen af te willen spreken, weg van mannen en kinderen. Dan spreken we buiten de deur af.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 oktober 2016 @ 19:53:

[...]



En jij bespreekt nooit iets met je partner? 'Goh wat Truus me net vertelde...'zoiets? Daar ben je parters voor hoor, soms deel je dingen met elkaar. Ook (en soms zelfs juist) de dingen die jouw vriendin je verteld en die je niet aan de grote klok hangt maar waar je wel mee zit. Jij moet je gevoelens ook kwijt toch.



Soms maar lang niet altijd.

Een van mijn beste vriendinnen is nu zwanger, heel pril nog. Er zijn een paar mensen die het weten maar verder nog niemand. Dat vertel ik mijn man dus ook niet. Pas als het algemeen nieuws is dan vertel ik hem X is zwanger.

En dat is nog niet eens zo dramatisch.

Ik heb ook vriendinnen die vreemd gegaan zijn, twee partners tegelijk hadden, een affaire hadden met een getrouwde man, misschien een ernstige ziekte hadden...

Tenzij ze uitdrukkelijk toestemming geven deel ik dat inderdaad niet met mijn man. Het is hun geheim. Niet dat van mij.
Ja hoor, hij heeft de code en mag gewoon kijken en ik ook bij hem. Echter, ik zou niet weten waarom. Voel die behoefte totaal niet om in zijn tel te gaan snuffelen en hij ook niet bij mij. Maar hij kan er wel in
quote:pejeka schreef op 24 oktober 2016 @ 20:06:

[...]





En welke wereldrampen gebeuren er als je man al die o zo vertrouwelijke dingen die je deelt met een vriendin, leest of hoort of ziet? Als een vriendin van mij problemen heeft of ergens mee kampt, weet mijn man dat al vóórdat ze überhaupt de tijd heeft er een berichtje over te sturen. En áls er dan een berichtje komt, hoef ik alleen maar te zeggen "Oh, van Marieke, weet je wel, ik had je verteld dat..., ik moet even antwoorden". En dan snapt mijn man dat ook. Vind ik normaler dan de hele avond met een vriendin gaan zitten appen en als je man/vriend vraagt waar het allemaal over gaat, jij dan opeens gaat zeggen dat hij dat niet mag weten, want dat is "privé"...



Maar als een man dat zou doen, dat hij gaat zitten appen en jij mag niet weten aan wie en waarover, dan piest hij opeens buiten de pot...



Duh!Hè? Mijn man weet van de scheiding van mijn vriendin. De grote lijnen, niet alle details. Die zou hij trouwens niet gaan zitten lezen, maar vriendin vertrekt dat aan mij. Niet aan man, dus ik vertel hem dat ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven