Man kiest voor vriendin

25-04-2017 12:49 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Een tijdje geleden postte ik in een topic van iemand anders voor het eerst over mijn man die vanuit het (vrijwel) niets aangaf te willen scheiden. Een aantal van jullie vroeg zich toen af of hij een ander had omdat hij voortdurend met een vriendin (ook mijn vriendin) zat te appen. En guess what... na een bliksemsnelle scheiding (hij kondigde het aan begin juli vorig jaar en eind maart was alles officieel rond) krijg ik een appje dat hij een relatie met haar heeft en het aan de kinderen heeft verteld.

Ik ben woedend. Op haar, maar vooral op hem. De kinderen vinden het helemaal niet leuk, maar ze moeten zich maar aanpassen, vindt hij. Wat een hufter, wat een zak hooi. Ik ben chic gebleven en heb niet gereageerd, maar het liefst zou ik een enorme scene trappen of met een honkbalknuppel zijn auto in elkaar beuken ofzo. Wie heeft wijze raad/een hart onder de riem?
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 25 april 2017 @ 22:54:

We hebben afgesproken de verjaardagen samen te vieren, daar kan ik niet onderuit.



Jawel hoor!



Dan krijg ik zeker te weten allerlei shit van m'n ex over me heen



Nou en. Wat maakt het uit wat hij vindt?



, en dan draait hij het voor het kind in kwestie ook nog zo dat de hysterische moeder niet wil komen.



Dat is dan iets wat hij doet. Als hij dat al doet, want dit zit allemaal in jouw hoofd.



Daar heb ik geen zin in.



Heb je er zin in om in het huis van 2 mensen te zitten die je hebben bedrogen? Echt, dit is niet normaal. Praat met je kinderen, zeg dat je later nog iets leuks met hen gaat doen voor hun verjaardag. En stuur je ex een berichtje met: 'beste Piet, bij nader inzien lijkt het me beter om de verjaardagen van de kinderen niet samen te vieren'.



groet,

Mindelbaum

Ik krijg echt de indruk dat het nog niet goed tot je is doorgedrongen dat jullie vanaf nu echt gescheiden levens gaan leiden.
Alle reacties Link kopieren
Lila01, het liefst zou ik het zo aanpakken. Het liefst zou ik willen dat hij naar Nieuw-Zeeland emigreert met zijn nieuwe liefde zodat ik hem nooit meer hoef te zien. Maar ik voel sterk dat ik dat tegenover mijn kinderen niet kan maken. Hij gaat het zeker zo draaien dat ik dan de kwaaie pier ben, en dat wil ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben woedend. Op haar, maar vooral op hem. De kinderen vinden het helemaal niet leuk, maar ze moeten zich maar aanpassen, vindt hij.



Deze zinnen staan in je OP.

Die laatste zin, daar werk jij zelf aan mee als je naar die verjaardag gaat. Die kinderen snappen er denk ik niks van.

Wees duidelijk. Blijf thuis. Echt. Knettergek als je gaat, echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 10:40:

Lila1, het liefst zou ik het zo aanpakken. Het liefst zou ik willen dat hij naar Nieuw-Zeeland emigreert met zijn nieuwe liefde zodat ik hem nooit meer hoef te zien. Maar ik voel sterk dat ik dat tegenover mijn kinderen niet kan maken. Hij gaat het zeker zo draaien dat ik dan de kwaaie pier ben, en dat wil ik ook niet.



Dan heb je nog een hoop te leren. Wat hij doet en zegt, daar heb jij geen invloed op. Ook al ga je wel, dan kan hij daar weer van alles over zeggen tegen de kinderen. Laat die controle los, die heb je niet.

Hij is degene die zijn gezin in de steek heeft gelaten. Echt, jouw gedachtengang klopt niet.



Als je gaat dan komt dat een beetje over als een deurmat die over zich heen laat lopen.

Kom op, laat je kinderen zien dat ze een sterke moeder hebben die voor zichzelf kiest.
Alle reacties Link kopieren
mindelbaum met verbazing lees ik je posts. Je gaat toch niet naar die verjaardag? Ben je helemaal gek geworden?
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben afspraken gemaakt over verjaardagen voordat jij wist dat hij iets met jouw vriendin had. Dat jij je dan eventueel aan een verjaardag onttrekt vind ik niet meer dan normaal en logisch. Vooral uit zelfbehoud. En daarmee doe jij je kinderen echt niets te kort. Als de volgende verjaardag bij jou is, komt de nieuwe vriendin dan ook bij jou over de vloer..?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 10:40:

Lila01, het liefst zou ik het zo aanpakken. Het liefst zou ik willen dat hij naar Nieuw-Zeeland emigreert met zijn nieuwe liefde zodat ik hem nooit meer hoef te zien.



Jij kunt er zelf ook voor zorgen dat het contact minimaal is. Je laat teveel van hem afhangen.

Het is nog veel te vroeg om ´in het belang van de kinderen´ dingen samen te doen.

Later misschien, over 10 jaar of zo, als de pijn wat is gesleten, maar meteen doen alsof er niets aan de hand is, dat is waanzin.

Neem afstand. Bouw je nieuwe leven met de kinderen op, zonder hem.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen die hebben heus wel in de gaten wat er speelt. Naar die verjaardag gaan zou alleen maar voor meer verwarring scheppen. Voor jezelf maar ook voor je kinderen. Het is niet oke wat hij jou aan heeft gedaan. Trek een duidelijke grens voor jezelf. Is er geen vriendin die jou kan helpen om een feestje te organiseren bij jou thuis, voor jou familie + vrienden. Dat zullen zij echt wel begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 26 april 2017 @ 10:45:

mindelbaum met verbazing lees ik je posts. Je gaat toch niet naar die verjaardag? Ben je helemaal gek geworden?



Die ex is blijkbaar nogal een dominant tiepje die de wereld graag naar zijn hand zet.

TO is daar tijdens hun relatie misschien ook altijd in meegegaan. En ook nu lijkt ze, ondanks wat hij heeft geflikt, het vooral belangrijk te vinden wat anderen zeggen en denken.

Echt TO, waar zijn jouw persoonlijke grenzen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Onbevangen schreef op 26 april 2017 @ 10:48:

Je kinderen die hebben heus wel in de gaten wat er speelt. Naar die verjaardag gaan zou alleen maar voor meer verwarring scheppen. Voor jezelf maar ook voor je kinderen. Het is niet oke wat hij jou aan heeft gedaan. Trek een duidelijke grens voor jezelf. Is er geen vriendin die jou kan helpen om een feestje te organiseren bij jou thuis, voor jou familie + vrienden. Dat zullen zij echt wel begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 26 april 2017 @ 10:40:

Ik ben woedend. Op haar, maar vooral op hem. De kinderen vinden het helemaal niet leuk, maar ze moeten zich maar aanpassen, vindt hij.



Deze zinnen staan in je OP.

Die laatste zin, daar werk jij zelf aan mee als je naar die verjaardag gaat. Die kinderen snappen er denk ik niks van.

Wees duidelijk. Blijf thuis. Echt. Knettergek als je gaat, echt.+1 !
Appels kun je eten, peren wel
Wijze raad? Doorgaan met ademen. Datgene waar je boos om bent is feitelijk dat hij je niet meer wilde. Dat is een ego-dingetje van jezelf, niets anders. Al het andere is ruis.
Alle reacties Link kopieren
quote:missdory schreef op 25 april 2017 @ 13:27:

Mocht je wraakgevoelens hebben. ........

Beste "wraak" is laten zien dat het heel goed met je gaat. Zal hij zich nog eens achter zijn oor krabben wat hij heeft gedaan Dit!
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 10:30:

[...]





Het liefst zou ik het zo doen, inderdaad. Vind het alleen voor het kind in kwestie ontzettend lullig. Je hebt toch recht op allebei je ouders op je verjaardag? Daarbij: er zijn veel gezamenlijke vrienden en ik ga met mijn ex-schoonfamilie nog heel goed om. Misschien moet ik de vriendin vragen of zij niet komt?



Dat zou ik inderdaad even met je ex afstemmen. Lijkt me prima om het nog even zonder nieuwe partner te vieren.



Ik vind dat je forceert als je er zo tegenop ziet en reken maar dat kinderen dat doorhebben maar als je het door wil zetten dan vind ik dat je dat aan kunt geven.

Vriendin nog niet er bij. Volgend jaar is vroeg zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:sannennas schreef op 25 april 2017 @ 14:35:

Wat ontzettend naar



De eerdere adviezen kan ik me vooral bij aansluiten. Vooral verder gaan met je leven.



En dan nog even voor je kids: ik heb dit mee gemaakt als kind. Mijn moeder met de beste vriend van mijn vader. Binnen een half jaar was ze getrouwd. Mijn vader altijd helemaal over de zeik, wilde hem nooit meer zien en mijn moeder zo mn mogelijk. Hj was heel vaak overstuur en mijn moeder deed daar altijd heel laconiek over: hij moet maar eens verder gaan met zijn leven, het was zijn eigen schuld (onzin natuurlijk), hoezo kan hij zich er niet over heen zetten?

Omdat het voor ons heel moeilijk was om hem zo te zien en je het als kind echt niet snapt wat hem was overkomen had ik het gevoel dat mijn moeder gelijk had. Pas nu, dik 20 jaar later zie ik in dat mijn moeder vooral heel fout was, naar hem én naar ons toe.



Dus mijn advies: probeer je kinderen hier vooral buiten te houden, buiten jouw (overigens geheel terechte) emoties. Je wilt niet dat je kinderen jou zien als aanhankelijk/over-emotioneel en medelijden met je krijgen. Tuurlijk mag je uitspreken dat je verdrietig bent, maar probeer dat niet te vaak en te emotioneel te doen.



Heel veel sterkte Fijn om iets te lezen vanuit het perspectief van het kind. Ik denk dat vooral de oudste haarfijn doorheeft hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik probeer inderdaad niet al te emo te worden naar de kinderen en vooral te benadrukken dat zij het belangrijkst zijn voor mij en dat we het met z'n vieren gezellig gaan maken. Maar ik heb ze wel verteld dat ik verdrietig ben over hoe dit allemaal gegaan is. 'Jij hebt recht op je eigen verhaal' zei een vriend laatst tegen me.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 26 april 2017 @ 10:48:

[...]





Die ex is blijkbaar nogal een dominant tiepje die de wereld graag naar zijn hand zet.

TO is daar tijdens hun relatie misschien ook altijd in meegegaan. En ook nu lijkt ze, ondanks wat hij heeft geflikt, het vooral belangrijk te vinden wat anderen zeggen en denken.

Echt TO, waar zijn jouw persoonlijke grenzen?Ex is idd nogal dominant. En vindt het zelf heel belangrijk wat anderen van hem vinden: de ideale vader die zoveel voor zijn kinderen (en die van een ander!!!) overheeft. En die het allemaal zo goed geregeld heeft met zijn ex. Hij wilde dat ik vrienden en kennissen vertelde dat onze scheiding een gezamenlijke beslissing was en werd woedend toen hij erachter kwam dat ik dat niet had gedaan. Mensen mogen best weten dat het niet mijn beslissing was en dat ik er verdrietig over ben. Ik wil alleen niet dat ze denken dat ik een hysterische ex ben die niet het beste met haar kinderen voor heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:missdory schreef op 25 april 2017 @ 13:27:

Mocht je wraakgevoelens hebben. ........

Beste "wraak" is laten zien dat het heel goed met je gaat. Zal hij zich nog eens achter zijn oor krabben wat hij heeft gedaan Dankzij alle stress en gedoe ben ik zes kilo afgevallen. Daarbij sport ik nogal veel om het rotgevoel een beetje kwijt te raken. Ik zie er dus superslank en stralend uit. Zeggen ook heel veel andere mensen. Ik krijg sterk het gevoel dat hij dat niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 25 april 2017 @ 20:25:

Maar.. daar is de hele familie, buren, vrienden, en dan ben ik er niet bij. Dat is ook raar

ook jou kant van de familie ?



ik zou dat echt niet kunnen hoor in het begin om bij de ex van mijn dochter of de ex van mijn zus (nicht whatever) op verjaardagsvisite bij een kind te gaan,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:missdory schreef op 25 april 2017 @ 13:27:

Mocht je wraakgevoelens hebben. ........

Beste "wraak" is laten zien dat het heel goed met je gaat. Zal hij zich nog eens achter zijn oor krabben wat hij heeft gedaan Dit, al voel je je nog zo klote, laat je niet kennen en laat zien dat je een sterke vrouw bent die haar leven op orde heeft.
En een knuffel voor je
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 26 april 2017 @ 10:45:

Jullie hebben afspraken gemaakt over verjaardagen voordat jij wist dat hij iets met jouw vriendin had. Dat jij je dan eventueel aan een verjaardag onttrekt vind ik niet meer dan normaal en logisch. Vooral uit zelfbehoud. En daarmee doe jij je kinderen echt niets te kort. Als de volgende verjaardag bij jou is, komt de nieuwe vriendin dan ook bij jou over de vloer..?!



Inderdaad.



TO, het lijkt me heel normaal dat je tegen ex zegt: Ik heb het contact verbroken met mijn ex-vriendin omdat ik er niet aan twijfel dat ze me besodemieterd heeft. Jij ook, maar met jou moet ik door één deur vanwege de kinderen. Met haar niet, dus ik wil haar niet zien. Als zij komt, kom ik niet. Kies maar.

En dit is dus ook de reden dat we verjaardagen voortaan anders gaan vieren.



Als hij echt de schone schijn op wil houden dan zal hij er meer last van hebben dat je niet komt dan jij.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 10:30:

[...]





Het liefst zou ik het zo doen, inderdaad. Vind het alleen voor het kind in kwestie ontzettend lullig. Je hebt toch recht op allebei je ouders op je verjaardag? De kaarten zijn opnieuw geschud. Er is geen 'samen' meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 11:49:

[...]



Ik wil alleen niet dat ze denken dat ik een hysterische ex ben die niet het beste met haar kinderen voor heeft.



Jij kunt niet voor anderen denken.

Wees eens egoistisch en denk aan jezelf!
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 26 april 2017 @ 12:30:

[...]





Jij kunt niet voor anderen denken.

Wees eens egoistisch en denk aan jezelf!Waar ik zo kwaad om word, is dat hij via de kinderen macht over me heeft. Ik wil niks doen wat voor de kinderen vervelend is (zoals niet op hun verjaardag komen) en dat weet hij.
Geef zelf ook een feestje voor je jarige kind. Klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven