Man kiest voor vriendin

25-04-2017 12:49 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Een tijdje geleden postte ik in een topic van iemand anders voor het eerst over mijn man die vanuit het (vrijwel) niets aangaf te willen scheiden. Een aantal van jullie vroeg zich toen af of hij een ander had omdat hij voortdurend met een vriendin (ook mijn vriendin) zat te appen. En guess what... na een bliksemsnelle scheiding (hij kondigde het aan begin juli vorig jaar en eind maart was alles officieel rond) krijg ik een appje dat hij een relatie met haar heeft en het aan de kinderen heeft verteld.

Ik ben woedend. Op haar, maar vooral op hem. De kinderen vinden het helemaal niet leuk, maar ze moeten zich maar aanpassen, vindt hij. Wat een hufter, wat een zak hooi. Ik ben chic gebleven en heb niet gereageerd, maar het liefst zou ik een enorme scene trappen of met een honkbalknuppel zijn auto in elkaar beuken ofzo. Wie heeft wijze raad/een hart onder de riem?
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 12:49:

[...]



Waar ik zo kwaad om word, is dat hij via de kinderen macht over me heeft. Ik wil niks doen wat voor de kinderen vervelend is (zoals niet op hun verjaardag komen) en dat weet hij.Relativeer. Hij heeft geen macht over jou, jij bent een sterke vrouw die haar eigen keuzes maakt. Hij heeft deze situatie zo geschept. Door de manier waarop het is gegaan is het heel begrijpelijk als je niet gaat. Dan gewoon twee aparte feestjes. De kinderen komen dan echt niks tekort. Het zat natuurlijk wennen zijn voor ze dat papa en mama niet meer samen zijn, maar dit kun je gewoon niet forceren. Om een goede moeder te zijn hoef je echt niet over je persoonlijke grens heen te gaan. Diep ademhalen en loslaten, je eigen keuzes maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 12:49:

[...]



Waar ik zo kwaad om word, is dat hij via de kinderen macht over me heeft. Volgens mij is het net andersom. Hij wil de indruk wekken dat jullie in overleg uit elkaar gegaan zijn. Jij hebt er geen belang bij om de waarheid geweld aan te doen. Dus jij hebt macht over hem.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 13:12:

[...]



Volgens mij is het net andersom. Hij wil de indruk wekken dat jullie in overleg uit elkaar gegaan zijn. Jij hebt er geen belang bij om de waarheid geweld aan te doen. Dus jij hebt macht over hem.







Zou best eens kunnen, ja.



Heel veel sterkte, TO. Kutsituatie!
IMHO
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 12:49:

[...]



Waar ik zo kwaad om word, is dat hij via de kinderen macht over me heeft. Ik wil niks doen wat voor de kinderen vervelend is (zoals niet op hun verjaardag komen) en dat weet hij.Betekent het dat je de rest van je leven naar zijn pijpen gaat dansen?
Alle reacties Link kopieren
En als je wel komt en gezellig met jouw ex vriendin in één kamer een feestje gaat zitten vieren geef je aan dat er geen hard feelings zijn en heb je zijn gedrag naar de hele familie en kennissenkring toe gerechtvaardigd.



Daar heeft hij je medewerking nu even voor nodig.



Ik denk dat je het volgend jaar rustig weg mag blijven van hem, hoor.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 12:49:

[...]



Waar ik zo kwaad om word, is dat hij via de kinderen macht over me heeft. Ik wil niks doen wat voor de kinderen vervelend is (zoals niet op hun verjaardag komen) en dat weet hij. weet je, hoe klote ook, dat zul niet kunnen voorkomen, maar als jij het duidelijk aan je kinderen kunt uitleggen waarom je bepaalde dingen wel of niet doet zonder ze met te veel informatie en emoties te belasten, ontneem je hem die macht
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 14:08:

En als je wel komt en gezellig met jouw ex vriendin in één kamer een feestje gaat zitten vieren geef je aan dat er geen hard feelings zijn en heb je zijn gedrag naar de hele familie en kennissenkring toe gerechtvaardigd.



Daar heeft hij je medewerking nu even voor nodig.



Ik denk dat je het volgend jaar rustig weg mag blijven van hem, hoor. dat denk ik ook
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dan komen die gezamenlijke vrienden gewoon twee keer. Of, omdat het allemaal gewoon nog wel wat gedoe is houd je jouw feest klein: alleen je familie. Wordt het ook gewoon gezellig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij er echt niets bij voorstellen dat het voor de gasten niet een heel ongemakkelijk gevoel geeft. Iedereen weet dat jullie vers gescheiden zijn en dat zijn nieuwe aanwinst een vriendin van jou was. Waarschijnlijk zitter er ook mensen die weten dat dit al speelde toen jullie nog getrouwd waren. Hij heeft jou nu gewoon inderdaad even nodig om zijn lulverhaal te bevestigen en daar gebruikt hij jullie kinderen voor. Diep triest. Absoluut niet aan meewerken. Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat exen de verjaardag van de kinderen samen vieren, het zal gerust voorkomen maar de normaalste zaak van de wereld is het zeker niet.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Wat Kirby zegt ook. Als ik en vriendin van je zou zijn, of je moeder, of je zus, dan zou ik me echt heel vervelend voelen op die verjaardag. Beetje gezellig gaan zitten doen terwijl ik die eikel het liefste nooit meer zou willen zien om de pijn die hij jou gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 14:08:

En als je wel komt en gezellig met jouw ex vriendin in één kamer een feestje gaat zitten vieren geef je aan dat er geen hard feelings zijn en heb je zijn gedrag naar de hele familie en kennissenkring toe gerechtvaardigd.



Daar heeft hij je medewerking nu even voor nodig.



Ik denk dat je het volgend jaar rustig weg mag blijven van hem, hoor.Volgens mij de spijker op de kop! Naar die verjaardag gaan bij je ex is niet in het belang van de kinderen, alleen in het belang van je ex. Hoe verwarrend voor die kinderen moet dat niet zijn als ze hun moeder mooi weer zien spelen terwijl pa met zijn nieuwe aanwinst pronkt in het bijzijn van iedereen die je kent. Ik zou trouwens nog liever doodvallen dan aan een ex te vragen om zijn nieuwe aanwinst thuis te laten op dat feest. Je ziet van ver aankomen dat dit niet gaat gebeuren. Hij wil de show stelen en jou nog eens publiekelijk belachelijk maken. Jij vraagt je ernstig af of je dit wel zou doen????
I learned long ago, never to wrestle with a pig. You get dirty, and besides, the pig likes it. Bernard Shaw
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 26 april 2017 @ 12:49:

[...]



Waar ik zo kwaad om word, is dat hij via de kinderen macht over me heeft. Ik wil niks doen wat voor de kinderen vervelend is (zoals niet op hun verjaardag komen) en dat weet hij.



Tja soms is het niet anders, je kinderen zijn sterker dan je denkt hoor. Zo gek is het niet om verjaardagen apart te vieren. Het kind zal daar echt geen trauma aan overhouden.

En verder eens met wat hiervoor wordt gezegd: het is helemaal niet in het belang van het kind om verjaardagen geforceerd gezellig samen te vieren. Lijkt me heel ongemakkelijk en raar voor t kind, tenzij ouders écht als vrienden uit elkaar zijn gegaan, of als het minder vers is.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een kloterig gedoe. Ik hoop ook dat je niet naar die verjaardag gaat, veel duidelijker voor je kinderen en voor iedereen eigenlijk. Sterkte en zet lekker je eigen pad uit!
Go green, fuck a vegetarian
Alle reacties Link kopieren
Niet naar die verjaardag gaan hoor! Kies voor jezelf. Lekker zelf feestje houden voor de kinderen, dit uitleggen aan de kinderen. Dan heb jij de macht niet hij! Sterkte en onthoud: karma is a bitch, daar komen hij en die 'vriendin' nog wel achter! Tot die tijd lekker stralen en communicatie zakelijk houden. Misschien nog een stiekeme wraakactie verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Mindelbaum, wat willen je kinderen: 2 feestjes apart of 1 gezamenlijk, weet je dat? Hoe oud zijn ze, zou je het met hen daarover kunnen hebben?

Volgens mij is de wens van de kinderen hier toch het belangrijkst. Dan maar even op de tanden bijten als ze een gezamenlijk feestje willen, dat doe ik ook. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kinderen willen papa en mama altijd weer bij elkaar, het liefst willen ze weer met zijn allen in één huis wonen.

Dat dan maar doen ? Mag misschien die vriendin er ook wel bij wonen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ook als het echt zo is dat er één partij schuld heeft, ben ik het voor de rest wel eens met de volgende tekst:



"Hoe ga je met elkaar om als exen na de scheiding? En wat is goed voor de kinderen? Maud Akkermans, mediator Noord-Brabant en relatietherapeut geeft tips over het vieren van de verjaardag van de kinderen.



Na de scheiding gebeurt het regelmatig dat ex-partners elkaar niet meer willen zien. Zeker als er iets naars is voorgevallen kan het contact moeilijk gaan. Je bent bijvoorbeeld erg boos op je ex-partner, omdat hij/zij is vreemdgegaan of er zijn om andere redenen veel ruzies of verwijten.



Familie en vrienden vinden er ook wat van en zijn er soms ook klaar mee. Zeker als de relatie tussen jouw ex en jouw familie al niet lekker liep, kan het zijn dat ze de ander niet meer willen zien.



Door de kinderen blijf je verbonden



Je hoeft geen vrienden te blijven. Maar door de kinderen blijf je altijd verbonden. Dit geldt ook voor ouders en overige familie.



Bij het maken voor de afspraken in het ouderschapsplan, zeggen mensen vaak dat ze de verjaardagen van de kinderen met beide families apart vieren. Dit klinkt mooi; twee verjaardagen en twee keer kadootjes.



Op gevoelsnivo is het anders: je creëert een traditie dat families niet bij elkaar zijn. Deze verjaardag traditie zet zich voort bij gebeurtenissen als examen en trouwen. Dan is de keuze al gemaakt; het wordt dan beladen als bijvoorbeeld opa en oma ook op het examenfeest komen.



Barbara (nu 19) vertelt dat ze het moeilijk vond, dat de verjaardagen niet samen gevierd werden. Er was altijd gedoe. Het is nu makkelijker nu zij niet meer thuis woont. Ze vraagt zich af, hoe het gaat als ze afstudeert, of als ze straks kinderen krijgt. Dan gaat het weer niet over mij.



Dit zijn momenten dat het over het kind moet gaan. Jullie zijn volwassenen, dus zet je pijn opzij voor je kind. Als ouders dat kunnen, dan volgt de familie; als ouders het kunnen, dan moet familie het ook kunnen.



Tips



Neem als volwassenen je verantwoordelijkheid en werk aan je eigen pijn. Praat met familie en vrienden hierover.

Wees ook realistisch. Vaak is de druppel (bijvoorbeeld het vreemdgaan) niet de reden om uit elkaar te gaan. De relatie is scheef gaan groeien, jullie zijn uit elkaar gegroeid. Eén maakt de beslissing om uit elkaar te gaan. Er zijn hiervoor twee manieren: met een breekijzer of met armen om je heen.

Mensen willen graag dat het simpel is: één partij is fout. Als het zo is dat die partij fout is, eigenlijk altijd al ‘niet te vertrouwen’ was, lijkt de kans kleiner dat het jou ook overkomt, want jouw partner is wel betrouwbaar. Door een schuldige aan te wijzen, houd je controle over je eigen leven. Belangrijk is dit te begrijpen en soms ook om uit te leggen aan familie en vrienden.

Idealiter is het mooi als je samen een verhaal kunt vertellen waarom je uit elkaar gaat en dit ook beiden of zelfs samen vertelt aan de families. Geef ook aan familie aan dat jullie graag willen dat zij er zijn voor de kinderen.

Wat kun je concreet afspreken?



We vieren de verjaardagen van de kinderen samen, de ene keer bij de een, de andere keer bij de ander.

We kopen/geven samen het cadeau. Hiermee geef je het signaal aan dat jullie samen voor de kinderen blijven zorgen."
Alle reacties Link kopieren
quote:Reiger100 schreef op 03 mei 2017 @ 17:00:

Mindelbaum, wat willen je kinderen: 2 feestjes apart of 1 gezamenlijk, weet je dat? Hoe oud zijn ze, zou je het met hen daarover kunnen hebben?

Volgens mij is de wens van de kinderen hier toch het belangrijkst. Dan maar even op de tanden bijten als ze een gezamenlijk feestje willen, dat doe ik ook. Sterkte!dit mag je de kinderen niet aandoen, ze weten echt wel dat mama hier verdrietig om wordt. Ze komen in een ongelofelijk loyaliteitsconflict
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 03 mei 2017 @ 17:16:

Kinderen willen papa en mama altijd weer bij elkaar, het liefst willen ze weer met zijn allen in één huis wonen.

Dat dan maar doen ? Mag misschien die vriendin er ook wel bij wonen.Samen in een huis weer wonen is totaal niet vergelijkbaar met af en toe een verjaardag samen vieren.
quote:NDD93 schreef op 25 april 2017 @ 12:56:

Grey rock methode gebruiken wanneer je met elkaar converseert. Dus: letterlijk zo saai en non-reactief worden als een grijze steen als je met hem converseert. Alleen praten over de kinderen wanneer hij / jij ze ophaalt of brengt, buiten de noodzakelijke dingen geen contact met je ex en je voormalige vriendin, verder als hij vraagt hoe het met je gaat gewoon een saai neuzelverhaaltje ophangen over de was die je nog moet doen. Veel mensen zijn sadisten, het geeft ergens genoegdoening om je te zien lijden, dus geef hem die bevrediging niet.



Als je thuis alleen bent kan je uiteraard keihard Rammstein opzetten en schreeuwen. In een kussen rammen en bijten helpt ook. Legale problemen en kapotte spullen zijn het achteraf gezien namelijk nooit waard.





Hele goede tip!



TO, wat enorm klote. Wat een rotstreek hebben ze jou geleverd, ongelooflijk. Ze verdienen elkaar blijkbaar wel.



Probeer de tip hierboven toe te passen, ik denk hoe moeilijk ook, je hier op de lange termijn het meeste aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 03 mei 2017 @ 17:21:

[...]



dit mag je de kinderen niet aandoen, ze weten echt wel dat mama hier verdrietig om wordt. Ze komen in een ongelofelijk loyaliteitsconflict Wat bedoel je? Mag je je kinderen niet aandoen dat hun ouders samen hun verjaardag vieren? Mijn intussen volwassen kinderen vinden het heel fijn dat iedereen (ouders, schoonouders, stiefouders) op verjaardagen kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reiger100 schreef op 03 mei 2017 @ 17:20:

Ook als het echt zo is dat er één partij schuld heeft, ben ik het voor de rest wel eens met de volgende tekst:



"Hoe ga je met elkaar om als exen na de scheiding? En wat is goed voor de kinderen? Maud Akkermans, mediator Noord-Brabant en relatietherapeut geeft tips over het vieren van de verjaardag van de kinderen.



Na de scheiding gebeurt het regelmatig dat ex-partners elkaar niet meer willen zien. Zeker als er iets naars is voorgevallen kan het contact moeilijk gaan. Je bent bijvoorbeeld erg boos op je ex-partner, omdat hij/zij is vreemdgegaan of er zijn om andere redenen veel ruzies of verwijten.



Familie en vrienden vinden er ook wat van en zijn er soms ook klaar mee. Zeker als de relatie tussen jouw ex en jouw familie al niet lekker liep, kan het zijn dat ze de ander niet meer willen zien.



Door de kinderen blijf je verbonden



Je hoeft geen vrienden te blijven. Maar door de kinderen blijf je altijd verbonden. Dit geldt ook voor ouders en overige familie.



Bij het maken voor de afspraken in het ouderschapsplan, zeggen mensen vaak dat ze de verjaardagen van de kinderen met beide families apart vieren. Dit klinkt mooi; twee verjaardagen en twee keer kadootjes.



Op gevoelsnivo is het anders: je creëert een traditie dat families niet bij elkaar zijn. Deze verjaardag traditie zet zich voort bij gebeurtenissen als examen en trouwen. Dan is de keuze al gemaakt; het wordt dan beladen als bijvoorbeeld opa en oma ook op het examenfeest komen.



Barbara (nu 19) vertelt dat ze het moeilijk vond, dat de verjaardagen niet samen gevierd werden. Er was altijd gedoe. Het is nu makkelijker nu zij niet meer thuis woont. Ze vraagt zich af, hoe het gaat als ze afstudeert, of als ze straks kinderen krijgt. Dan gaat het weer niet over mij.



Dit zijn momenten dat het over het kind moet gaan. Jullie zijn volwassenen, dus zet je pijn opzij voor je kind. Als ouders dat kunnen, dan volgt de familie; als ouders het kunnen, dan moet familie het ook kunnen.



Tips



Neem als volwassenen je verantwoordelijkheid en werk aan je eigen pijn. Praat met familie en vrienden hierover.

Wees ook realistisch. Vaak is de druppel (bijvoorbeeld het vreemdgaan) niet de reden om uit elkaar te gaan. De relatie is scheef gaan groeien, jullie zijn uit elkaar gegroeid. Eén maakt de beslissing om uit elkaar te gaan. Er zijn hiervoor twee manieren: met een breekijzer of met armen om je heen.

Mensen willen graag dat het simpel is: één partij is fout. Als het zo is dat die partij fout is, eigenlijk altijd al ‘niet te vertrouwen’ was, lijkt de kans kleiner dat het jou ook overkomt, want jouw partner is wel betrouwbaar. Door een schuldige aan te wijzen, houd je controle over je eigen leven. Belangrijk is dit te begrijpen en soms ook om uit te leggen aan familie en vrienden.

Idealiter is het mooi als je samen een verhaal kunt vertellen waarom je uit elkaar gaat en dit ook beiden of zelfs samen vertelt aan de families. Geef ook aan familie aan dat jullie graag willen dat zij er zijn voor de kinderen.

Wat kun je concreet afspreken?



We vieren de verjaardagen van de kinderen samen, de ene keer bij de een, de andere keer bij de ander.

We kopen/geven samen het cadeau. Hiermee geef je het signaal aan dat jullie samen voor de kinderen blijven zorgen."



Het lijkt mij in het geval van TO ook erg schadelijk voor de kinderen om die verjaardag met beide ouders samen te vieren, kinderen voelen die spanning en de pijn en het verdriet van TO ook. Dan nog dat gemene kreng erbij brr. Kan niet de bedoeling zijn van die verjaardag toch. Ideale situatie is het niet, maar TO moet zichzelf en ook haar kinderen beschermen toch. In dit geval denk ik dat een verjaardag waar zowel TO als haar ex en al helemaal waar ook die nieuwe feeks aanwezig zijn dramatisch is.

Heel veel sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het in grote lijnen eens met het artikel van Reiger, maar nu het allemaal zo vers is zou ik het nog niet doen.



TO, ik begrijp dat je in een spagaat zit, maar toch zou ik niet naar de verjaardag gaan. Ik denk dat het op dit moment belangrijk is dat je je ex laat merken dat het verbreken van een relatie inhoudt dat hij dus ook geen macht meer over je heeft. Als ik je opmerkingen zo lees is hij erg gebrand op zijn eigen imago en wil hij jou het liefst zien als zwak en onderdanig. Dat patroon kun je maar op één manier doorbreken, en dat is door je eigen belang nu even voorop te stellen. Dus geen overleg, gewoon een appje, zonder uitleg, dat je besloten hebt om niet naar de verjaardag van je kind te komen. Verder niks: geen uitleg, geen excuses. Dat ben je hem immers nu niet meer schuldig.



Of je de verjaardag van je kind twee keer viert hangt een beetje van het kind af. Een jonger kind heeft het wellicht niet zo door en vindt waarschijnlijk twee feestjes alleen maar leuk. Een ouder kind - je schrijft dat je oudste door heeft wat er aan de hand is - zit daar wellicht niet zo op te wachten, maar die kun je wellicht ook uitleggen dat het op dit moment beter is dat papa en mama wat afstand bewaren, zonder daarbij hem als vader af te vallen.



Heel veel sterkte, wat een rotsituatie!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en inderdaad niet reageren op dat appje. Ook niet met felicitiaties of cryptische opmerkingen. Als je per sé iets terug wilt sturen hooguit iets in de trant van "okee" of "ik hoorde het van de kinderen."



En verder? Als je boos bent en hem een achterbakse lul en haar een kutwijf wilt noemen, kom dan lekker hier, dan doen we allemaal gezellig mee!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reiger100 schreef op 03 mei 2017 @ 17:23:

[...]





Wat bedoel je? Mag je je kinderen niet aandoen dat hun ouders samen hun verjaardag vieren? Mijn intussen volwassen kinderen vinden het heel fijn dat iedereen (ouders, schoonouders, stiefouders) op verjaardagen kan zijn. ze weten echt wel dat dat nu voor hun moeder heel lastig zal zijn en natuurlijk is het heel fijn als ouders het samen kunnen doen, maar je zadelt je kind op met een schuldgevoel als je dat nu van ze vraagt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven