Minder van Tinder 5/ Kleppen over Happn

21-09-2016 00:19 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier deel 5 van al onze (online) date-avonturen.



Deel hier je successen en je frustraties.



Link naar het vorige topic: Minder van Tinder 4 / kleppen over happn
Alle reacties Link kopieren
quote:uuutef17 schreef op 20 oktober 2016 @ 00:04:

Winkje, ik ontmoette mijn ex op een feestje. Hij bleef in mijn hoofd spoken, we hadden gemeenschappelijke vrienden dus ik stuurde hem een fb vriendschapsverzoek. Die accepteerde hij meteen en begon ook meteen berichtjes te sturen. Een maand later hadden we een relatie en helemaal hoteldebotel. Dus ik zou hem een vriendschapsverzoek sturen haha.



Ik ben vandaag (gister zie ik nu haha) jarig en mijn date, de geoloog heeft me wel geappt met gefeliciteerd maar verder nika gehoord. Ik hecht niet zoveel waarde aan felicitaties maar als je iemand leuk vind vraag je toch wel even hoe haar dag is? Of stel ik me aan. Eergister leek hij nog zo enthousiast maar hij is gister en vandaag wel erg stil.. wat denken jullie?



Ik weet niet meer hoeveel dates jullie hebben gehad en in welke fase jullie zitten. Maar hij heeft aan je gedacht en je gefeliciteerd. Ik vind je teleurstelling dat hij niet ook nog heeft gevraagd hoe je dag was een beetje pietluttig. Het is namelijk ook een super suffe vraag en ik lees regelmatig dat vrouwen een man die als opening op tinder 'hoe was je dag?' appen, weggeswiped worden omdat het vreselijk standaard en onorigineel is. Jij had hem ook wat kunnen vragen als reactie op zijn berichtje.



Dus: er zit niets anders op dan verder te communiceren en te kijken hoe het gaat. Als het niets wordt zeg je: mijn gevoel zei het al rond mijn verjaardag dat hij niet erg enthousiast was. Als het wel iets wordt vergeet je totaal dat hij je op je verjaardag 'alleen maar heeft gefeliciteerd en verder niets'.
Alle reacties Link kopieren
En ik heb vanavond niets meer gehoord van Steve Jobs, maar ook zelf niets laten horen. Niet erg. Uit het contact bleek sowieso dat we beiden vrij los in daten staan en dan gelijk de volgende dag appen is dan niet nodig. Tegelijkertijd heb ik hem wel volledig door google getrokken en daar kwam nogal wat info uit (allemaal zakelijk), dus ik zou liegen als ik niet geïnteresseerd was. Ik app hem morgenavond zelf wel even, hij gaat lang weekend weg en zal hem even veel plezier wensen.



Mick Jagger appte me wel vanavond nadat ik hem vorige week met 1 appje heb gedumpt. Heb (naar waarheid) geantwoord dat ik ergens was en hem later wel zou spreken. En ik had wat wijntjes op dus dacht: ach die lieve Mick, misschien ga ik nog wel gezellig bij hem langs, kan mij het schelen. Maar eigenlijk vond ik hem gewoon echt niet lekker meer en was mijn trek verdwenen, dus of ik dat ook echt ga doen betwijfel ik. Ik wacht mijn gevoel wel even af tot ik weer nuchter ben en ik de waan van alledag.
quote:hiltje schreef op 20 oktober 2016 @ 01:05:

En ik heb vanavond niets meer gehoord van Steve Jobs, maar ook zelf niets laten horen. Niet erg. Uit het contact bleek sowieso dat we beiden vrij los in daten staan en dan gelijk de volgende dag appen is dan niet nodig. Tegelijkertijd heb ik hem wel volledig door google getrokken en daar kwam nogal wat info uit (allemaal zakelijk), dus ik zou liegen als ik niet geïnteresseerd was.



Ik ben blij dat jij dit ook doet.

Mijn date vond mij namelijk niet normaal. Terwijl volgens mij iedereen dit doet (heb ik hem ook gezegd).

Ik had destijds weinig informatie (geen achternaam en een veel voorkomende voornaam), dus ik heb ook oa de combinatie van namen van zijn kinderen gegoogled, gewoon om hem te vinden.

Hij vindt het echt gestoord om 'onderzoek' te doen en niet gewoon aan hem te vragen.

Terwijl het voor mij echt standaard is als je iemand via internet leert kennen (en dus niks van iemand weet, niet in de buurt woont, geen gezamenlijke contacten hebt).
Steve Jobs

Andere uiterste weer met Mick Jagger, ha ha.



Heeft hij ook zijn geld? ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 20 oktober 2016 @ 01:28:

[...]





Ik ben blij dat jij dit ook doet.

Mijn date vond mij namelijk niet normaal. Terwijl volgens mij iedereen dit doet (heb ik hem ook gezegd).

Ik had destijds weinig informatie (geen achternaam en een veel voorkomende voornaam), dus ik heb ook oa de combinatie van namen van zijn kinderen gegoogled, gewoon om hem te vinden.

Hij vindt het echt gestoord om 'onderzoek' te doen en niet gewoon aan hem te vragen.

Terwijl het voor mij echt standaard is als je iemand via internet leert kennen (en dus niks van iemand weet, niet in de buurt woont, geen gezamenlijke contacten hebt).



Je hebt het over die vreemdganger toch?

Natuurlijk vindt hij jou gestoord: omdat je hebt ontdekt dat hij vreemdgaat!!!!

Dat neem je toch niet serieus. Het is zijn enige verdediging: de aanval.

Maar hij zit fout, jij niet!



Ja, ik trek mannen door google. Ik heb hem gisteren zijn achternaam gevraagd en er toen bij gezegd: mooi, dan ga ik je googlen! Helaas klikte ik zijn Linked-in iets te snel aan terwijl ik daar zelf nog op ingelogd stond, dus nu kan hij zien dat ik zijn profiel heb gechecked. So what. Hij heeft een eigen bedrijf en hij zei dat hij het leuk vind om websites te maken. Site zag er dan ook prima uit en ik zal hem er mee complimenteren.

Ondertussen heb ik ook zijn huis gevonden dat te koop staat: leuke prijsklasse . Terwijl hij mij heeft afgezet voor mijn appartementje in mijn volkswijkje.
Winkje zeker wel via FB benaderen!

Mannen doen dat zelfs bij mij via Tinder en die heb ik dan nog nooit gezien!

Ik voeg ze niet toe, pas na een date, maar ik vind het wel grappig. Ben makkelijk te vinden dus blijkbaar.



Ben benieuwd hoe dit afloopt Heb er een goed gevoel bij



Haha zoeken via Google, ik doe het nooit. Denk daar niet aan. Ik zocht laatst mijzelf en door mijn werk en naam ben ik super goed te vinden. LinkedIn en Facebook. Ik ben er nog niet over uit wat ik daar nou van vind. LinkedIn gebruik ik zakelijk heel veel om ook daar te netwerken.
Wink ik ben verbaasd! Niks mis met een berichtje via FB maar dat wist je toch al??
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 20 oktober 2016 @ 00:53:

[...]





Zoals ik het lees:



Hij heeft een blauwtje bij jou gelopen, jij hebt de boot afgehouden en had niet genoeg aandacht en interesse in hem om snel af te spreken of om hem warm te houden tot je wel kon.

Is niet erg, kan gebeuren, gebeurt ons zelf allemaal wel eens (in de actieve of passieve rol).



Maar als jij het nu een tweede kans gunt ligt de bal wel echt 100% voor jouw voeten rond te wezen. En als jij dan gaat lopen miepen dat hij jou misschien wel heeft afgewezen (nadat hij al een paar x de kous op zijn kop had gehad) dan kom je dus helemaal nergens.



Ook het idee dat een berichtje via Facebook omdat je zijn nummer niet hebt, too much zou zijn, is chicken-shit gedrag. Je bent gewoon bang dat hij zijn schouders ophaalt en je negeert. En weet je: die kans bestaat.

Maar ik ken jou als een onverschrokken heldin. Ik herinner me zelfs een verhaal waarbij je een man ging bellen om opheldering ofzo te vragen en dat je eenmaal aan de telefoon niet uit je woorden kwam en dat je hem dus gewoon maar mee uit vroeg en dat dat geweldig werd (misschien zat het net iets anders, dan hoor ik het wel).



Maar anyway: niet miepen, stuur die man een bericht dat je onder de indruk van hem was toen je hem weer zag. Dat verdient zo'n vent sowieso. Net als wij dat soms verdienen. Zelfs als het nergens toe leidt, dan nog is het een welbesteed blauwtje!Haha, oke bedankt voor de realitiycheck! Tja ik weet ook niet zo goed waar mijn lef gebleven is, heb inderdaad veel gekkere dingen gedaan. Oke, berichtje is in de maak!
Alle reacties Link kopieren
Even voor de liefhebbers:



http://www.tinderseduction.com/male-mod ... ase-study/





Blijkbaar kan het zo dus ook.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 20 oktober 2016 @ 11:02:

Even voor de liefhebbers:



http://www.tinderseduction.com/male-mod ... ase-study/





Blijkbaar kan het zo dus ook.



Ja, sorry hoor, maar wat wil je daar nu mee zeggen. Jonge Amerikaanse meiden gaan voor lekkere male models. En dat zou dan een dubbele standaard van de girls zijn.



Volgens mij zit jij een beetje in de slachtoffer rol omdat je weinig matches/dates krijgt en je geeft je uiterlijk daar de schuld van. Ik denk dat het anders zit. Er zijn maar weinig mannen echt te lelijk om te daten. Meestal gaat het veel meer om hun uitstraling en uiterlijke verzorging. Veel mannen die alleen maar links worden geswiped zien er niet helemaal schoon/fris uit, zitten er uitgezakt bij, heb slechte foto's en standaard teksten waaruit enorme saaiheid en sufheid blijkt.



Ik zag niet dat dat bij jou zo is. Ik ken je niet en heb je nooit gezien. Maar de slachtoffer rol en verbaasd zijn dat een super knappe man meer meisjes kan versieren, helpt je niet.



Zorg dan in ieder geval dat je het leven van zo'n model hebt. Ga uit, heb hobby's, maak een reisje, richt je huis fatsoenlijk in, zorg dat je kunt koken, ga sporten, koop mooie kleding en verpest ze niet in de was, strijk je overhemden, lees een krant of een goed boek, drink een biertje in de kroeg met vrienden, zie een mooie film en zorg dat je op die manier een zelfstandige en interessante man bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 20 oktober 2016 @ 11:49:

[...]





Ja, sorry hoor, maar wat wil je daar nu mee zeggen. Jonge Amerikaanse meiden gaan voor lekkere male models. En dat zou dan een dubbele standaard van de girls zijn.



Meer dat wanneer er mensen zijn aan wie het allemaal zo makkelijk wordt aangeboden, de verleiding groot is om het dan ook maar gewoon ook te aanvaarden, zonder rekening te houden met het feit dat de persoon die het aanbiedt misschien denkt zelf de uitzondering te zijn.



quote:hiltje schreef op 20 oktober 2016 @ 11:49:

[...]

Volgens mij zit jij een beetje in de slachtoffer rol omdat je weinig matches/dates krijgt en je geeft je uiterlijk daar de schuld van. Ik denk dat het anders zit. Er zijn maar weinig mannen echt te lelijk om te daten. Meestal gaat het veel meer om hun uitstraling en uiterlijke verzorging. Veel mannen die alleen maar links worden geswiped zien er niet helemaal schoon/fris uit, zitten er uitgezakt bij, heb slechte foto's en standaard teksten waaruit enorme saaiheid en sufheid blijkt.



Gelukkig heb ik uit meerdere betrouwbare bronnen al wel vernomen dat er aan mijn profiel, wat dat betreft niets mis is.



quote:hiltje schreef op 20 oktober 2016 @ 11:49:

[...]

Ik zag niet dat dat bij jou zo is. Ik ken je niet en heb je nooit gezien. Maar de slachtoffer rol en verbaasd zijn dat een super knappe man meer meisjes kan versieren, helpt je niet.



Ik ben ook niet verbaasd, zo is het leven nu eenmaal. En ik zou 20 jaar jonger moeten zijn wil ik hier nog aan kunnen tippen.



quote:hiltje schreef op 20 oktober 2016 @ 11:49:

[...]

Ga uit, heb hobby's, maak een reisje, richt je huis fatsoenlijk in, zorg dat je kunt koken, ga sporten, koop mooie kleding en verpest ze niet in de was, strijk je overhemden, lees een krant of een goed boek, drink een biertje in de kroeg met vrienden, zie een mooie film en zorg dat je op die manier een zelfstandige en interessante man bent



- Ga uit, Doe ik ook wel eens.

- heb hobby's, Heb ik zeker.

- maak een reisje, Gebeurd wel eens, ook al vraagt hobby veel vrije dagen.

- richt je huis fatsoenlijk in, Zit misschien wat in: Tijd om een groter huis te kopen.

- zorg dat je kunt koken, Kan ik redelijk

- ga sporten, Doe ik al

- koop mooie kleding, Gebeurd ook met regelmaat

- en verpest ze niet in de was, Gaat meestal ook wel goed.

- strijk je overhemden, Dit heeft wel eens wat meer aandacht nodig, gebeurd niet zo vaak.

- lees een krant of, Wordt gedaan

- een goed boek, Ik lees teveel goede boeken.

- drink een biertje in de kroeg met vrienden, Eerder een wijntje of whisky, bier werkt niet bij mij.

- zie een mooie film, Heb ik een aantal vaste kennissen voor afhankelijk van genre.

- zorg dat je op die manier een zelfstandige en interessante man bent, Dat is ook al geregeld.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
@ Miss-Pippilotta en @ hiltje: ik google mannen ook gewoon hoor! Kan dat echt niet laten. Het is niet zo dat ik hen echt letterlijk naar hun achternaam ga vragen, maar die heb je snel wel vaak achterhaald wanneer je iemands naam, functie en werkplek kent.



Mij geeft dat ook gewoon een gevoel van meer controle, is iemand wel echt wie-ie zegt dat-ie is? En komt iemand een beetje betrouwbaar over. Ik ga tenslotte wel moeite en tijd steken in een ontmoeting (zeker aangezien ik meestal naar hun stad toe ga op date 1). Liefst zou ik ook bevriend met iemand raken op FB voor een date om nog uitgebreide research te doen xD maar daarnaar vragen gaat me wel te ver.



Trouwens, ik heb in het verleden dates er ook wel eens op 'betrapt' dat ze mij hadden gegoogled. Ze hadden dan informatie over mij en mijn werk waarvan ik 100% zeker was dat ik dat nooit zelf aan ze had verteld.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Hiltje, zo sta ik er ook in. Open ogen, en geen illusies. Maar ik zou het vervelend vinden als iemand mij afschrijft vanwege mijn achterlijke gedrag vroeger. Want ik heb zelf ook de bloemetjes wel eens iets te ver buiten gezet. Hij is wel heel dik met zijn moeder, ben ik dan weer minder happig op. Ben niet zo gek op schoonfamilie. Mijn eigen fam is al zo groot.quote:Miss-Pippilotta schreef op 19 oktober 2016 @ 21:53:

[...]





Hoe bedoel je, zinloos?Nou ja, mijn vorige relatie heeft wel inzicht gegeven in wat niet bij mij past. Mensen die nog steeds blowen, niks doen met hun leven en nooit buiten de deur komen zijn niks voor mij. Maargoed, dit zijn aannames. Ik laat hem het tegendeel wel bewijzen.
Vreemd is niet labiel.
Ik kan me voorstellen dat dat dingen zijn die je niet wilt inderdaad...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Steve Jobs zelf als eerste een appje gestuurd. Hij gaat volgens mij vandaag weekend weg dus heb hem veel plezier gewenst. Zonder hartjes, bloemetjes of kusjes.



Van Mick Jagger moet ik af. Vind het eigenlijk vervelend dat hij weer contact zoekt ook al is het gewoon een heel aardige vent en heeft hij niets verkeerds gedaan. Ik vind het super moeilijk om mensen af te wijzen of te dumpen, heb teveel empathie op dat vlak. En niet houdt me tegen om hem gewoon weer te zien, dus dat overweeg ik dan ook. Maar ik lust hem gewoon niet meer. Letterlijk. In seksuele zin. Daar heb ik een soort afknapper in gehad en ik wil niet meer.

Duidelijker reden is er natuurlijk niet, dus ik moet mezelf even dwingen door te zetten. Maar ik merk dat ik vaag ga doen, wel zijn appje beantwoorden en dan vervolgens weer niets laten horen. Zo ben ik nu ook opeens......



Wij vragen ons wel eens af hoe moeilijk het nu is voor die mannen om gewoon duidelijk en eerlijk te zijn. Nou: heel moeilijk dus.

Ik denk dat ik als bottom line, als hij blijft aandringen, maar gewoon zeg dat ik een ander heb ontmoet........
Alle reacties Link kopieren
Jongens, bijna iedereen google't toch? Ik ook hoor, heb soms wel eens een verveelde avond gehad dat ik iets te lang het een en ander op had gezocht en ik me erop betrapte dat ik de vakantiefoto's van 3 jaar terug van een date aan het doorlopen was.... Tja. Ach.

Het onhandige is alleen dat men het kan zien als je hun facebook bezoekt, omdat je dan soms is de "mensen die je misschien kent" sectie komt te staan.



Hiltje, een vriendelijke afwijzing is juist prettiger voor iemand dan het de boot afhouden en niks zeggen (ja, dat zeg ik die de boot ook even afhield) Dus als je er echt al uit bent dan zou ik toch gewoon eerlijk appen dat je niks verder wilt. Maar ik geloof dat je dat zelf ook wel weet, gezien je post.



Gekgezichtje, als mensen je afschrijven over dingen uit het verleden, dan passen die mensen gewoon niet bij je. Beetje ruimdenkend is wel een eis van mij hoor, mochten mensen in algemene zin te veel oordelen hebben dan vind ik ze toch al niet zo leuk.



Ik heb een bericht gestuurd en een leuke reactie teruggehad! Nu even kijken of ik het aan kan sturen op een date!
Alle reacties Link kopieren
Het onhandige is alleen dat men het kan zien als je hun facebook bezoekt, omdat je dan soms is de "mensen die je misschien kent" sectie komt te staan.



Serieus?! Oei. Ik vraag me af hoeveel mensen dan denken dat ik ze stalk. Nou ja.



Leuk dat je een bericht hebt gestuurd en ook al iets teruggehad hebt winkje!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk Winkje! Goed gedaan!



Hiltje, ik herken me wel in dat ontwijkende geapp. Ik vind het ook lastig om duidelijk te zijn. Er is een jongen met wie ik 3x heb gedate en hij is super aardig maar ik hoef niks meer van hem. Voel ook niet tot hem aangetroken maar hij blijft vragen om af te spreken. Gelukkig is hij nu op reis maar als hij er na zijn reis weer over begint moet ik wel eerlijk zijn.



En de geoloog appte me net wanneer we weer gaan afspreken dus dat gaat wel goed. Toch maakt hij een vage indruk, niet alleen via whatsapp maar ook in het echt. Hij vraagt niet echt door en gaat na 2.5 uur weer naar huis. Maar hij is ook enthousiast.



Maar ik merk dat ik het alleen prima vind. Ben voor mijn gevoel pas 1.5 maand echt vrijgezel, ik zit weer lekker in mijn vel en voel me op emotioneel vlak weer stabiel. Daten zie ik als een leuke toevoeging maar meer niet. Iemand moet me echt van mijn sokken blazen wil ik momenteel een relatie aangaan denk ik. (Dit is hoe ik er vandaag over denk, kan morgen weer anders zijn )
Alle reacties Link kopieren
quote:Pindakaasmonster schreef op 20 oktober 2016 @ 14:30:

Het onhandige is alleen dat men het kan zien als je hun facebook bezoekt, omdat je dan soms is de "mensen die je misschien kent" sectie komt te staan.



Serieus?! Oei. Ik vraag me af hoeveel mensen dan denken dat ik ze stalk. Nou ja.



Leuk dat je een bericht hebt gestuurd en ook al iets teruggehad hebt winkje!Ja, ik weet het wel zeker zelfs. Ooit een keer een date gehad met een man en hij stond ineens in die "mensen die je misschien kent" sectie, maar we hadden helemaal geen gemeenschappelijke vrienden. Ik appte hem: "Haha, heb je me op facebook opgezocht?" hij: "Uhm, ja. Hoe weet jij dat?" Uitgelegd, er een grapje over gemaakt en gezegd dat ik dat ook wel eens doe, maar sindsdien weet ik dat dat dus gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Haha, goed om te weten. Misschien toch maar wat minder aan Facebookstalking doen.



Ik zit even in zo'n tussenfase, vind 't altijd lastig te bepalen hoeveel contact er moet zijn tussen twee dates. Onze tweede date is nog niet concreet afgesproken. We zijn allebei niet echt appers maar tot 2 dagen na de date stuurden we elkaar wel enkele berichtjes per dag, nu sinds 2 dagen niet meer. Niet erg (allebei drukke baan) maar misschien moet ik het toch weer eens opstarten. Vind dat alleen altijd van die gekunstelde gesprekjes. Hoe is je dag, wat ben je aan het doen, blabla. Misschien moet ik gewoon vragen wanneer hij naar mij wil komen voor date 2.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Ha ha, ik heb niet eens Facebook, maar heb gewoon een nepaccount hiervoor.

Ik ben denk ik wel echt een Sherlock Holmes hoor; heb al te vaak meegemaakt dat mannen getrouwd bleken te zijn of iets dergelijks. Dus ik kan met weinig informatie heel veel vinden.

Vaak uiteindelijk het meeste door de vrouw die dingen op internet heeft gezet.

Sowieso twee mannen vragen zich vast nog steeds af hoe ik er uberhaupt achter ben gekomen. Maar dat vertel ik lekker niet, ga het ze echt niet makkelijker maken bij hun debiele activiteiten.

In elk geval kun je met een beetje goed zoeken vaak echt veel meer vinden dan de meeste mensen in de gaten hebben.



Nu nog een man bij wie je gewoon voelt dat het goed zit en dat FBI werk niet nodig is ;)
Hahaha oh nooo. Ik zoek wel Facebook accounts. Ik dacht dat de mensen die je misschien kent te maken had met je telefoon?



Als je iemand zijn nummer toevoegt en jullie hebben beide fb aan je telefoonnummer gelinkt.

Maar nooit na gedacht dat het ook kan doordat je Sherlock aan het spelen bent
Alle reacties Link kopieren
hmmmmmm is dat echt zo op fb hahaha ;)
Alle reacties Link kopieren
Fb is gelinkt aan telefoonnummers. Je kunt bijvoorbeeld ook een telefoonnummer in de zoekbalk invullen. Zo heb ik net een jongen van marktplaats gevonden. Hij had zijn nummer gegeven om een foto door te sturen en het viel me op dat hij wel eruuggg knap is haha dus heb hem even op fb opgezocht en daar werd mijn vermoeden bevestigd. Dus morgen het spul ophalen en misschien tussendoor ergens een knipoog of hint geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:uuutef17 schreef op 20 oktober 2016 @ 18:52:

Fb is gelinkt aan telefoonnummers. Je kunt bijvoorbeeld ook een telefoonnummer in de zoekbalk invullen. Zo heb ik net een jongen van marktplaats gevonden. Hij had zijn nummer gegeven om een foto door te sturen en het viel me op dat hij wel eruuggg knap is haha dus heb hem even op fb opgezocht en daar werd mijn vermoeden bevestigd. Dus morgen het spul ophalen en misschien tussendoor ergens een knipoog of hint geven. Oh dat is een goeie tip! Mijn match heeft een vrij algemene voornaam en woont in een grote stad, niet terug te vinden op fb dus (ik ga niet naar zijn achternaam vragen). Maar ik zal het eens met zijn tel. nr. proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven