Minder van Tinder 5/ Kleppen over Happn

21-09-2016 00:19 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier deel 5 van al onze (online) date-avonturen.



Deel hier je successen en je frustraties.



Link naar het vorige topic: Minder van Tinder 4 / kleppen over happn
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 21 oktober 2016 @ 23:30:

Wat jammer uutef!



Ok, ik heb effe iets heel sufs. Jullie daten vaak, dus zullen hier denk ik geen last van hebben, maar het gaat om het volgende:

Ik heb morgen met mijn date in mijn woonplaats afgesproken, ik wilde liever naar zijn plaats gaan, maar dat is niet handig ivm evenement.

Nu moet ik dus de locatie bepalen, maar ik kom nooit in een kroeg. Geen idee dus wat een leuke tent is.

Nou heb ik op internet gekeken en ik heb wel wat gevonden wat me leuk lijkt, alleen is het een grand café en zit het dus vol met etende mensen als wij aankomen. Het ziet er van buiten ook altijd vrij druk uit. Dus is dat wel handig?

En waar spreken jullie af? In het café? Voor het café? Op een andere plek? Als het heel druk is, is in het misschien lastig om elkaar te kunnen vinden. Pff, hier zit ik dus altijd zo mee. Als het in mijn woonplaats is, voel ik me verantwoordelijk voor de date.



Herkenbaar.

Ik heb wel eens rond etenstijd afgesproken in een tentje terwijl we alleen wat zouden drinken. Daar was ik ook onzeker over, dus toen heb ik die tent gebeld of je er ook gewoon wat kon drinken. Geen probleem mevrouw, zeiden ze.



Verder is mijn ervaring dat je je date echt wel herkend.

Maar als ik er als eerste ben, dan app ik dat ik er ben en dat ik aan de leestafel/tafel bij het raam/aan de bar zit. En dan krijg ik meestal wel bericht dat hij er bijna is.

En andersom appt of mailt een man mij ook wel eens dat hij er al is.



Heb wel eens een date gehad die buiten bleef wachten, maar dat vind ik niet nodig en zelfs een beetje onzeker (hoewel deze man heel leuk was, en de enige met wie ik nog oprecht friends ben, ook al pastte het niet met ons). Maar ik vind tegenwoordig dat je als volwassen vrouw uitstekend een grand cafe kunt binnenlopen, op je gemak de zaak kunt overzien en uitgebreid rond kunt kijken en als je date er nog niet is, een plekje kunt uitzoeken en vast een wijntje kunt bestellen.



Een keer had ik zelfs een date die schandalig veel en veel te laat was- uiteindelijk bijna een uur. En ik zat in een hele drukke tent aan de bar op zondagmiddag. Hij appte me wel om me op de hoogte te houden van zijn vertraging. Ik had makkelijk weg kunnen gaan. Maar ik zat goed, had een krant en een goed glas wijn en had geen zin om nuffig huiswaarts te keren. Dus gewoon relaxed blijven zitten tot hij eindelijk kwam aankakken (hij bestelde wel een fles bubbels om het goed te maken).
Alle reacties Link kopieren
Steve Jobs en ik hebben trouwens precies het perfecte app-contact sinds onze date.



Hij is op een soort survival weekend. Ik wenste hem s' ochtends veel plezier. Hij appte me 's avonds een fotootje in action. Ik appte hem de ochtend daarna dat hij een zeer stoere man was en hij appte weer 's avonds dat ik dat goed had begrepen.



Precies zoals ik het wil. Van te voren hebben we ook nul gechat en geappt (ik zei: leuke match! Hij zei: drankje? En dat was dat).

Dus geen nadere digitale kennismaking. Geen risico op sexting. Geen risico op eindeloos enthousiast gechat en geapp wat verwachtingen wekt en vervolgens alleen maar kan afzwakken als het normale leven weer geleid moet worden.



Wel net genoeg contact om onze wederzijdse interesse voor een tweede date te suggereren.

En ik wil hem dus verder in real life leren kennen. Internet/Tinder/What's app is tot nu toe in dit geval niet meer dan een tool om die afspraak te maken. Feel's good. Ik blijf nuchter. Weet alleen dat hij mijn interesse heeft gewekt en ik hem graag nog eens besnuffel, zonder hoge verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 21 oktober 2016 @ 22:21:

[...]



Is dit een nieuw exemplaar, of kennen we hem al?

Ik zit nog met die mediterraan in m'n hoofd, maar die is exit, toch?



Choco, dit is een nieuwe. Eerste date vandaag.

Mediterraan is exit gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 22 oktober 2016 @ 01:43:

Steve Jobs en ik hebben trouwens precies het perfecte app-contact sinds onze date.



Hij is op een soort survival weekend. Ik wenste hem s' ochtends veel plezier. Hij appte me 's avonds een fotootje in action. Ik appte hem de ochtend daarna dat hij een zeer stoere man was en hij appte weer 's avonds dat ik dat goed had begrepen.



Precies zoals ik het wil. Van te voren hebben we ook nul gechat en geappt (ik zei: leuke match! Hij zei: drankje? En dat was dat).

Dus geen nadere digitale kennismaking. Geen risico op sexting. Geen risico op eindeloos enthousiast gechat en geapp wat verwachtingen wekt en vervolgens alleen maar kan afzwakken als het normale leven weer geleid moet worden.



Wel net genoeg contact om onze wederzijdse interesse voor een tweede date te suggereren.

En ik wil hem dus verder in real life leren kennen. Internet/Tinder/What's app is tot nu toe in dit geval niet meer dan een tool om die afspraak te maken. Feel's good. Ik blijf nuchter. Weet alleen dat hij mijn interesse heeft gewekt en ik hem graag nog eens besnuffel, zonder hoge verwachtingen.



Leuk Hopelijk blijft het app contact ook perfect



Ik word de laatste tijd ook door verschillende matches na 2 zinnen meteen mee uitgevraagd. Ik vind het op een één of andere manier iets wanhopigs hebben. Al zal het vast niet zo bedoeld zijn. Ik krijg al snel het idee dat zij alle vrouwelijke matches meteen mee uit vragen en op date gaan met de eerste de beste die toehapt.

Maar mijn tactiek (vantevoren toch het één en ander te weten komen over de match mbt interesses, hobbies etc) en appen vantevoren heeft tot nu toe niet gewerkt. Dit jaar zijn 4 van de 5 verschillende mannen die ik dit jaar heb gedate, die mij hééél leuk leken, niet verder gekomen dan de eerste date (één van deze 4 heb ik op een feeste ontmoet, dus niet via internet/datingapp). Ze vielen gewoon tegen. Ik vond ze niet leuk en we hadden geen klik. één van de 4 vond ik wel leuk en had ik nog best vaker willen zien, maar tot een tweede date is het niet gekomen.

Dus....... ik wil mijn tactiek veranderen en kijken of het toch beter werkt om op de date uitnodiging van deze mannen in te gaan en vantevoren niet te gaan chatten. Ik maak van elke date die ik heb zo'n happening en dat wil ik niet meer.

Maar het probleem is is dat ik het niet voor elkaar krijg mezelf toe te zetten om af te spreken met een man die mij niet eens zo leuk lijkt (mede omdat ik niks van hem weet, en omdat we nauwelijks contact hebben gehad). Ik ga liever een borrel met vriendinnen doen, of iets anders en daarnaast krijg ik het verschrikkelijke sollicitatie gesprek gevoel erbij. Je weet namelijk nog helemaal niks, en moet je dus vanalles gaan vragen. Daarnaast ben ik best wel pessimistisch geworden en heb ik al besloten dat het toch tegen gaat vallen, alvorens de date is geweest.



Wie kan mij een schop onder de kont geven? Of zijn/haar ervaring mbt bovenstaande delen??
Yolo!
Leuk Hiltje wat je schrijft over Steve Jobs.



Chocoladefan, ik ben het meest verliefd geweest op de man die mij als eerste schreef op vrijdag avond: hoeveel wijn heb jij al op?

Vier zinnen later hadden we een date een week later gepland. Ik had niks meer gehoord in tussentijd en als ik andere plannen had gehad, had hij flink pech.

Maar de dag zelf appte hij en onze date was fantastisch! En er volgde een relatie uit.

Het zegt dus allemaal niet zoveel over hoe je het doet.



Ik ben van tactiek in mannen aan het veranderen. Ik val op donker, halfbloed, stoer, kaal hoofd vaak.

Heb nu twee dates in het vooruitzicht met Hollandse mannen. Blond, blauwe ogen haha.. Oh jee. Maar het contact is erg leuk, vooral met de date van aanstaande dinsdag.

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 22 oktober 2016 @ 08:07:



Ik ben van tactiek in mannen aan het veranderen. Ik val op donker, halfbloed, stoer, kaal hoofd vaak.

Heb nu twee dates in het vooruitzicht met Hollandse mannen. Blond, blauwe ogen haha.. Oh jee. Maar het contact is erg leuk, vooral met de date van aanstaande dinsdag.

Ben benieuwd!



Ik val ook op donker. Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst iets met een Hollandse man had. Geloof in mijn puberteit haha.

Date van vanmiddag is dus een Hollander..wie weet. Heb er een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet wanhopig als een man vrijwel direct zegt: wijntje. Het moet wel een man zijn met goede foto's, ik wil een klein beetje basisinfo (graag in profiel) over baan/opleiding, lengte, hoeveel kids etc.



Ik merk juist dat leuke mannen vaak helemaal geen zin hebben in gechat en geapp en alleen willen investeren als ze de vrouw in het echt aantrekkelijk vinden, en dat willen ze snel peilen.



Inmiddels ben ik zo ver dat ik zelf ook de meerwaarde van chatten/appen niet meer inzie en het wekt alleen maar verwachtingen die niet uitkomen.
Hahaha oh oooh. Ben benieuwd!
quote:hiltje schreef op 22 oktober 2016 @ 08:58:

Inmiddels ben ik zo ver dat ik zelf ook de meerwaarde van chatten/appen niet meer inzie en het wekt alleen maar verwachtingen die niet uitkomen.Precies! Ik hou het ook zo minimaal mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben ook echt gelijk!
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocoladefan schreef op 22 oktober 2016 @ 07:42:

[...]



Ik word de laatste tijd ook door verschillende matches na 2 zinnen meteen mee uitgevraagd. Ik vind het op een één of andere manier iets wanhopigs hebben. Al zal het vast niet zo bedoeld zijn. Ik krijg al snel het idee dat zij alle vrouwelijke matches meteen mee uit vragen en op date gaan met de eerste de beste die toehapt.





Ik denk dat ze dat idd ook doen. Alle vrouwelijke matches die ze op basis van foto aantrekkelijk vinden mee uitvragen. Is dat erg? Is hetzelfde als dat een man in een kroeg naar elke aantrekkelijke vrouw kijkt? En misschien wel met meerdere vrouwen op een avond praat/flirt. Ik merk ook bij de laatste 2 mannen dat ze het relaxed vonden dat ik direct op hun uitnodiging inging. Vonden ze spontaan en relaxed en niet het idee dat ik volledige controle wilde uitoefenen over wie ze waren en wat ze wilden.



Juist leuke en succesvolle mannen hebben weinig tijd om veel te chatten en ze hoeven het ook niet, want ze hebben keuze genoeg uit vrouwen die wel snel willen afspreken.

Maar ik vind er niks te min aan om in een cafe een drankje te doen met een aantrekkelijke man die ik niet ken.



Met mijn laatste date had ik wel even 10 minuutjes nodig om echt in de gaten te krijgen wat voor vlees ik in de kuip had (hij kwam anders over dan op zijn foto's en vertelde iets persoonlijks dat niet helemaal geweldig was) maar vervolgens kwam er toch een erg interessant gesprek op gang.



En nu, na 1 date, realiseer ik me dat ik hem nog steeds helemaal niet ken en ook nog niet heb bepaald of hij leuk genoeg is om mee verder te gaan. Kom ik pas weer een klein beetje meer achter als ik hem voor een tweede keer zie.
Alle reacties Link kopieren
Bwaaah, mag ik ook meeschrijven? Inmiddels al een periode via Tinder aan het daten en nog steeds positief maar soms....



Achtergrond: 26, anderhalf jaar single na een relatie van 4 jaar. Net terug uit het buitenland.



Ik denk dat ik vanochtend een slechte tinder match was. Woensdag leuk gesprek gehad met iemand en positief gereageerd op zijn voorstel voor een drankje. Daarna niks gehoord maar ach, dat gesprek was s avonds en ik was ook donderdag en vrijdag op stap met vrienden dus twee dagen stilte slaap ik niet minder van. Open ik net de app - heeft hij zijn telefoonnummer woensdagavond laat gestuurd met een berichtje dat tinder lastig dort bij hem. Met dat ik het op wil slaan verdwijnt de match!



Ik heb echt geen notificatie gezien... Maar goed, ik snap het van zijn kant ook wel, maar vind het wel een beetje stom. Verder swipen dan maar....
Ik zie ook geen graten in snel afspreken en al helemaal niet in openingszinnen als 'leuk dat we matchen' of 'goeiemorgen'. Moet niet origineel zijn voor mij als het contact nadien maar leuk is. Je spreekt ten slotte een wildvreemde aan en moet nog afwachten of aan de andere kant iemand zit die van plan is om te antwoorden.

Ik heb intussen erg leuk contact met de oudere man (tranen met tuiten) én een date gepland. Merk wel dat andere matchen daardoor verwaarloosd worden terwijl er ook leuke tussen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hiltje en de rest, bedankt voor de eye opener!

Jullie hebben ook echt gelijk. Ga het nu ook echt anders doen. Ga eerdaags afspreken met iemand met wie ik 2 zinnen heb gewisseld :P
Yolo!
Ik zou zeker niet hele dagen appen met iemand die je nog niet kent, wat hiltje en de rest al zeggen, je schept toch verwachtingen en je weet meteen na een date of je iemand leuk vindt ja of nee, als er dan nog steeds weinig tot geen app contact is, zegt dat genoeg denk ik. Moet daarna wel ietsje meer worden.



Spannend al die dates! Ben benieuwd! Lekker van genieten meiden.



Met mn date is het nu even still hij is met een stel vrienden een weekend weg en komt morgen thuis. Heb hem alleen veel plezier gewenst en hij reageerde wel meteen terug, hoop echt op nog 1 date om te weten of ik hem nu echt leuk vind of enkel interessant en aandacht wil :p
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch Mick Jagger maar een algemeen aardig appje gestuurd (na 3 dagen). Vond het ook weer zo bot om hem helemaal te negeren en the silence treatment te geven. Aardige vent en ik heb gewoon teveel empathie. Maar wil niks meer met hem.
sja misschien beter niet kunnen doen denk ik Hiltje, zo geef je iemand toch onbedoeld een beetje een opening.... Of gewoon eerlijk zeggen dat je verder niks van hem wilt, zou wel duidelijk zijn.
Eens met huurvrouwtje dat soort dingen of niet doen of afkappen. Dat laatste vind ik persoonlijk het beste. Ik zou het bloed irritant vinden als iemand uit aardigheid zo blijft doen en je er dan geen hoogte van krijgt.

Dus dat doe ik bij een ander dan ook niet.
quote:hiltje schreef op 22 oktober 2016 @ 11:11:

Ik heb toch Mick Jagger maar een algemeen aardig appje gestuurd (na 3 dagen). Vond het ook weer zo bot om hem helemaal te negeren en the silence treatment te geven. Aardige vent en ik heb gewoon teveel empathie. Maar wil niks meer met hem.Lekker hè als je degene bent die de regie hebt.
Wat is daar lekker aan? Oprechte vraag.



Als ik aan het daten ben en het voelt nog goed en je hebt even dat gevoel de regie te hebben, zeker fijn.

Maar iemand waar je op uit gekeken bent? Dat voelt voor mij als iemand aan het lijntje houden.
quote:Eva- schreef op 22 oktober 2016 @ 11:53:

Wat is daar lekker aan? Oprechte vraag.



Als ik aan het daten ben en het voelt nog goed en je hebt even dat gevoel de regie te hebben, zeker fijn.

Maar iemand waar je op uit gekeken bent? Dat voelt voor mij als iemand aan het lijntje houden.In de sociaal correcte wereld heb je gelijk. Maar kom op, ook wel eens leuk om degene te zijn die een man laat bungelen. Of ben ik nu heel slecht? ( of gewoon eerlijk...)
quote:Waterman26 schreef op 22 oktober 2016 @ 11:45:

[...]



Lekker hè als je degene bent die de regie hebt.

]

Grapje mag ik hopen? Andersom zou je dat ook niet chill vinden toch, kom op we zijn volwassen mensen, ga met elkaar om zoals je ook zou willen dat een ander met je omgaat, als jij 3 dagen niks van je hebt laten horen omdat je geen interesse heb, stuur dan ook niks, en zeker niet uit formaliteit omdat iemand zn aardige gozer of vrouw is, zo geef je onbedoeld toch een hoop bij de ander en niks is zuurder dan dat als het niet oprecht is.
quote:Waterman26 schreef op 22 oktober 2016 @ 11:56:

[...]



In de sociaal correcte wereld heb je gelijk. Maar kom op, ook wel eens leuk om degene te zijn die een man laat bungelen. Of ben ik nu heel slecht? ( of gewoon eerlijk...)Vind het een beetje triest sorry! Als je serieus zulke spelletjes gaat spellen omdat je daar zelf een lekker gevoel van krijgt, ze vind hem niet eens leuk? Vind het iets anders dan dat je met je date aan het appen bent, hem daadwerkelijk WEL leuk vindt en even wacht met reageren... En denk dat de man in kwestie ook niet zo happig was op haar anders had zij wel iets vernomen... :p
Okay. Ik ben slecht en gemeen.
Hahah ja wel een beetje inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven