Scheiden als je kinderen hebt: hoe doe je dat???

02-02-2016 21:42 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik dringend advies nodig heb. Ik ben inmiddels al 11 jaar bij mijn man en ik ben er sinds een half jaar eigenlijk wel uit dat ik wil scheiden. Ik durf alleen niet. Mijn man is in het verleden heel erg dominant en egoïstisch geweest en mijn leven draaide eigenlijk, naast de kinderen, vooral om hem. Dat zou allemaal niet zo erg geweest zijn als alles wat ik deed om hem tevreden te houden gewaardeerd werd, maar dat werd het niet. Toen hij me een half jaar geleden doodleuk vertelde dat ik maar eens naar de sportschool moest gaan omdat hij me seksueel niet meer aantrekkelijk vond, was voor mij de maat eigenlijk wel vol. Maar ja, we hebben twee kinderen van 8 en 5, dus toch maar in relatie therapie gegaan. In therapie hebben we flinke stappen gemaakt en mijn man ziet nu echt wel in hoe zijn gedrag in het verleden is geweest en doet nu heel erg zijn best om te veranderen. Bij mij is echter door alles wat er gebeurd is het gevoel gewoon weg. Op seksueel gebied voel ik niks meer voor hem. Mijn zelfvertrouwen is zodanig gedaald door hem dat ik me volgens mij nooit meer mooi zal voelen bij hem. Ook merk ik dat ik niet meer graag bij hem ben. Ik ben het liefst alleen thuis met de kinderen of op mijn werk. Met andere woorden, het kan niet meer goed komen. Mijn probleem is alleen dat ik bang ben om er een punt achter te zetten. Mijn grootste angst is het verdriet van de kinderen. Maar ook dat ik de kinderen minder zal zien en ik ben erg bang dat mijn man mij door middel van de kinderen zal proberen te raken omdat ik degene ben die wil scheiden. Advies gevraagd dus op dit gebied. Hoe kan ik van hem scheiden? Hoe zorg ik ervoor dat het voor de kinderen zo soepel mogelijk verloopt? Hoe zorg ik ervoor dat hij mij niet gaat proberen te raken met de kinderen? Hoe ga ik om met mijn schuldgevoelens omdat ik het veilige leventje van mijn kinderen ga verstoren? Hoe ga ik mijn kinderen na de scheiding weer gelukkig maken?

Ik ben zo onzeker, maar wil zo niet meer verder.
Alle reacties Link kopieren
De stelling dat kinderen en mensen ongelukkig worden en blijven na een scheiding, is gelukkig in een ander topic ontkracht, dus het mag weer hier op Viva, scheiden ...



Maar zonder gekheid, ik vraag me af hoe het met TO is!
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
hoi 19mama83,



het vertellen aan je partner dat je wilt scheiden is altijd heel lastig. Het moment kiezen, het gesprek aangaan. Pfff. Niet fijn. Maar als dit gesprek is geweest en je partner er eigenlijk ook zo over denkt, dan kun je een mediator inschakelen. Dit kan iemand zijn die alleen mediator is, maar ook iemand die advocaat is. Scheiden met een mediator is een scheiding in overleg. Dat is vaak het beste voor jullie allebei en zeker voor de kinderen en altijd beter dan een vechtscheiding.



Zijn jullie het toch niet eens over veel zaken. Zoals over omgangsregelingen en zo. Denk er dan aan om toch een advocaat in te schakelen. Vaak is het dan het beste om allebei een advocaat te nemen. Dit is wel duurder dan samen 1 mediator te kiezen.



Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven