Single 30+ mannen zijn losers

27-03-2016 10:33 330 berichten
Ik vind het zo raar. Ik hoor vaker van vriendinnen dat ze de meeste single mannen maar losers vinden. Of het zijn players. Of ze hebben te veel bagage.



De dames zijn ook gewoon single, maar ze vinden zichzelf zelfstandig en kieskeurig. Ze vinden zichzelf in elk geval prima relatiemateriaal. Terwijl de mannen met weinig relatie-ervaring worden afgedaan als losers.



Gisteren weer gehoord van een vriendin die druk aan het daten is. Ze had een leuke vent ontmoet. Maar toen ze hoorde dat hij (41 jaar) nog nooit had samengewoond haakte ze af. Terwijl ze zelf 38 is en nooit langer dan 1 jaar relaties heeft volgehouden. Dat is toch raar? Ze vindt zichzelf een soort Sex in the city-meid ofzo. En de man in kwestie is nu een halve autist.
quote:Pien02 schreef op 27 maart 2016 @ 12:55:

In mijn sociale omgeving valt me overigens op dat juist de lager opgeleide / oppervlakkige mensen bijna altijd in een relatie zitten en dat de mensen die bovengemiddeld succesvol zijn juist opmerkelijk lang single blijven...

Dat zie ik niet zo om me heen eigenlijk. Volgens mij heeft dat niet zoveel met opleidingsniveau te maken. Al zullen lage opgeleide mensen misschien eerder huisje boompje beestje hebben omdat ze minder lang naar school gaan.



Maar man en ik en een aantal van onze kennissen zijn gewoon hbo opgeleid en succesvol en al eeuwen samen. Ik zie ook flink wat vrijgezellen met nauwelijks opleiding of succes. Want ja, dat trekt ook niet rcht mensen aan
Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 12:54:

En als ik kijk naar de vrijgezellen die ik ken (alle vrienden van mijn man zijn vrijgezel gek genoeg) dan snap ik dat wel. Dat zijn mannen van richting 40 die nog nooit een relatie hebben gehad, die nu zo langzamerhand beginnen te beseffen dat hun houding richting relaties en vrouwen een beetje gek is. ze hebben mijn man jarenlang een soort van uitgelachen omdat relaties saai en burgerlijk waren en hij onder de plak zat in hun ogen.

Dat was niet zo, maar als hij zei dat hij niet meeging ergens naartoe omdat hij voor zijn kinderen moest zorgen vonden zij dat mijn schuld ofzo, en saai en suf, ze waren niet gewend dat je rekening met iemand moet houden, ze wonen zelf al bijna 20 jaar alleen. Die richtten hun pijlen op vrouwen die veel jonger en knapper waren dan zijzelf en hadden ook de houding die je hier wel eens leest: alle vrouwen zijn stom want niemand wil een relatie met me.



Doordat ze zo vaak zijn afgewezen door vrouwen die ze toch al niet konden krijgen vinden ze vrouwen maar lastig, en dan krijg je zo'n Wouter die zegt dat mannen moeten jagen en vrouwen passief zijn. Dat zeggen deze kerels ook. Tja. De leuke vrouwen van hun eigen leeftijd zien ze niet staan, die rennen achter meisjes van half 20 aan. Die vrouwen van hun eigen leeftijd zijn wanhopig, saai, lelijk enz. Maar ze vergeten dat ze zelf ook 35+, iets te zwaar, tikje kalend al en sociaal niet de aller vaardigsten zijn. Ook niet erg, maar dat maakt het wel ingewikkeld.



Zo langzamerhand komen ze daar op terug. Één zit er zelfs in therapie om dit soort issues aan te pakken. Maar als je zo'n man tegenkomt kan ik me voorstellen dat je je ook niet zo geroepen voelt om de eerste relatie van zo'n kerel te zijn. Terwijl het in wezen echt wel aardige slimme kerels zijn met hun zaakjes goed op orde. Maar het is ze nooit gelukt om een partner te vinden.





Je komt op mij een beetje over als iemand die samen met haar man op haar troon zit, neerkijkend naar het 'plebs' dat het niet lukt om een relatie te krijgen, terwijl jullie jezelf een beetje quasi-superieur voelen want ''kijk eens, ons is het allemaal wel gelukt''.



Dat verhaal over 35 jarige kalende mannen die achter 25 jarige vrouwen aan gaan herken ik ook totaal niet dus vraag me af in hoeverre dit waar is. Het zal misschien een keer voorgevallen zijn ...



Persoonlijk lijkt het me mooier als je zelf dan kennelijk zo veel 'succes' hebt dat je anderen probeert te helpen in plaats van ze als 'losers' te bestempelen of hautain op ze neer te kijken en hun manier van leven / keuzes te ridiculiseren.
Alle reacties Link kopieren
Om een ander als 'loser' te bestempelen, moet je er zelf eentje zijn. Ugliness is in the eye of the beholder.
Ik voelde me niet aangesproken hoor.

Snap het punt ook helemaal en herken er hier en daar ook echt wel wat in.

Ik begrijp ook echt wel dat het feit dat ik nu geen partner heb, niet alleen ligt aan al die " sukkels van mannen" zie mijn stuk ook wel. ( op een paar blinde vlekken na dan waarschijnlijk )
Alle reacties Link kopieren
Voor mezelf beoordeel ik mijn leven niet als 'gelukt' of 'mislukt' aan de hand van mijn relatiestatus. Doe ik voor een ander ook niet. Vriendin van me was 4 jaar geleden dolgelukkig met haar man, nu is het doffe ellende. Wat is dan 'beter'?



Ik zat 2 jaar geleden met een relatie die eindelijk op de klippen liep (gelukkig maar zou ik zeggen). Ben ik dan nu 'minder goed' af omdat ik toevallig niet een vriend heb en kennelijk een gevalletje restantenbak ben? Zie mezelf absoluut niet als restant, maar nog steeds als een prima gelukt exemplaar



heb er wel een beetje de tering in als een ander vanalles op je wil plakken. Dat je stiekum niet gelukkig kan zijn, of veels te kritish bent, of blahblahblah.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Pien02 schreef op 27 maart 2016 @ 13:04:

[...]





Je komt op mij een beetje over als iemand die samen met haar man op haar troon zit, neerkijkend naar het 'plebs' dat het niet lukt om een relatie te krijgen, terwijl jullie jezelf een beetje quasi-superieur voelen want ''kijk eens, ons is het allemaal wel gelukt''.



Dat verhaal over 35 jarige kalende mannen die achter 25 jarige vrouwen aan gaan herken ik ook totaal niet dus vraag me af in hoeverre dit waar is. Het zal misschien een keer voorgevallen zijn ...



Persoonlijk lijkt het me mooier als je zelf dan kennelijk zo veel 'succes' hebt dat je anderen probeert te helpen in plaats van ze als 'losers' te bestempelen of hautain op ze neer te kijken en hun manier van leven / keuzes te ridiculiseren.Wil je misschien vertellen waar ik ook maar iemand een loser heb genoemd? Je leest mijn posts heel eenzijdig. Want ik beschrijf net zo goed de nadelen van jong een relatie krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 12:58:

[...]



Natuurlijk ben je geen loser als je vrijgezel bent.

Mijn beste vriendin is vrijgezel. Al eeuwen. En die is echt heel leuk, aantrekkelijk, intelligent, aardig. Maar ik zie ook wel dat ze niet makkelijk is om een leven mee te delen want ze is zó zelfstandig dat het hoogstens latten met elkaar 1/2x per week zien wordt.

En ze zoekt ook steeds mannen uit die hetzelfde zijn. Knetterdruk met werk en allemaal leuke dingen, maar onverantwoordelijk en niet in staat tot binden.



Dat werkt niet. Dat zegt niets over hoe leuk ze zijn, maar voor een relatie heb je bepaalde vaardigheden nodig die niet iedereen heeft. Dat is niet erg, relaties zijn niet zaligmakend of nodig, vrijgezel zijn is prima.



Of je hebt de vaardigheden wel, maar geen behoefte om die in een relatie te gebruiken. Ikzelf ben bijv jaren vrijgezel geweest, maar toen ik (na mijn 30e) een relatie kreeg schoven onze levens heel makkelijk vanzelfsprekend in elkaar.

Nu ik weer vrijgezel ben, ben ik niet opeens veranderd in onverantwoordelijk en niet in staat tot binden. Ik ben ook geen carrièrevrouw oid. Heb alleen geen behoefte aan maar snel een man vinden om niet meer alleen te zijn.

Als hij komt, komt hij, als hij niet komt ben ik heel gelukkig in mijn gesettelde leven.
Alle reacties Link kopieren
Zo lees ik het stuk van Sid niet hoor Pien, alsof ze op ze neerkijkt. Ik vind het een mooie uiteenzetting van hoe mensen eisen stellen aan hun toekomstige partner zonder zelf aan die eisen te voldoen. En natuurlijk komen ze er op terug omdat ze niet gelukkig worden van hun eigen houding ten opzichte van vrouwen/relaties.
quote:tigerlily75 schreef op 27 maart 2016 @ 13:10:

[...]





Of je hebt de vaardigheden wel, maar geen behoefte om die in een relatie te gebruiken. Ikzelf ben bijv jaren vrijgezel geweest, maar toen ik (na mijn 30e) een relatie kreeg schoven onze levens heel makkelijk vanzelfsprekend in elkaar.

Nu ik weer vrijgezel ben, ben ik niet opeens veranderd in onverantwoordelijk en niet in staat tot binden. Ik ben ook geen carrièrevrouw oid. Heb alleen geen behoefte aan maar snel een man vinden om niet meer alleen te zijn.

Als hij komt, komt hij, als hij niet komt ben ik heel gelukkig in mijn gesettelde leven.Jeetje, dat zég ik toch ook helemaal niet. Je hoeft ook geen relatie te hebben.. Het gaat toch in dit topic over mensen die wel een relatie willen maar waarbij het niet lukt? Als je niet wilt dan is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Vind het zelf in mijn omgeving erg frusterend dat (sommige) andere mensen er bijna op lijken te geilen om anderen een stempel met 'loser' op te plakken..



Een van mijn (voorheen) beste vrienden voelt zich ook helemaal de bink nu hij (op zijn 25e) als eerste van zijn 'vrienden' alles op een rijtje heeft: huis, relatie, auto, drie keer per jaar op vakantie samen..



Hij zou zomaar dit topic geschreven kunnen hebben en doet vaak ook denigrerend over ons 'vrijgezellen' : wij zouden allemaal maar kinderachtig zijn, en zijn in zijn ogen 'losers'. Terwijl als je in de praktijk kijkt, degene die zich écht kinderachtig gedraagt is juist hij met zijn competitieve gedrag en zijn wil om iedereen in hokjes te stoppen...



Misschien is het beter om het begrip 'loser' eens nader te definiëren. Iemand kan zijn hele leven vrijgezel zijn, maar veel meer voor de mensen om hem/haar heen betekenen dan iemand die alleen maar voor zichzelf leeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 27 maart 2016 @ 13:09:

Voor mezelf beoordeel ik mijn leven niet als 'gelukt' of 'mislukt' aan de hand van mijn relatiestatus. Doe ik voor een ander ook niet. Vriendin van me was 4 jaar geleden dolgelukkig met haar man, nu is het doffe ellende. Wat is dan 'beter'?



Ik zat 2 jaar geleden met een relatie die eindelijk op de klippen liep (gelukkig maar zou ik zeggen). Ben ik dan nu 'minder goed' af omdat ik toevallig niet een vriend heb en kennelijk een gevalletje restantenbak ben? Zie mezelf absoluut niet als restant, maar nog steeds als een prima gelukt exemplaar



heb er wel een beetje de tering in als een ander vanalles op je wil plakken. Dat je stiekum niet gelukkig kan zijn, of veels te kritish bent, of blahblahblah.



Ik denk dat het goed is om te kiezen wat het beste bij jou past. In een relatie blijven zitten om maar een relatie te hebben vind ik een minder goed idee dan blij zijn met jezelf in je eentje.

Het is veel treuriger als je desperate bent en aan de eerste de slechtse blijft plakken.



Neemt niet weg dat er een grote groep is, die erg op zoek is en niet zelfbewust is. Zowel mannen als vrouwen.
Maar Daanbanaan, volgens mij ben jij rete onzeker ofzo. Want niemand noemt vrijgezellen losers in dit topic. In de op staat zelfs dat to dat stom vindt, dat men vrijgezellen losers noemt. Dus ik weet niet waar je precies op reageert, maar hier staat het nergens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 13:19:

Maar Daanbanaan, volgens mij ben jij rete onzeker ofzo. Want niemand noemt vrijgezellen losers in dit topic. In de op staat zelfs dat to dat stom vindt, dat men vrijgezellen losers noemt. Dus ik weet niet waar je precies op reageert, maar hier staat het nergens.Hier en daar wordt mijns inziens de suggestie gewekt dat er redenen zijn om mannen (of vrouwen) boven de dertig (en met mijn 26 voel ik me op de een of andere manier toch aangesproken) te bestempelen als losers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 13:14:

[...]



Jeetje, dat zég ik toch ook helemaal niet. Je hoeft ook geen relatie te hebben.. Het gaat toch in dit topic over mensen die wel een relatie willen maar waarbij het niet lukt? Als je niet wilt dan is er niks aan de hand.



Ik las je stuk wel zo hoor. Je vriendin is heel aardig maar ze mist de vaardigheden om een relatie te hebben.

Het topic gaat mijns inziens over dat single mannen van boven de 30 losers zijn, jij hebt het blijkbaar over een specifieke subgroep daarvan, maar zo begon het gesprek niet.

Volgens een aantal mensen ben je alleen al raar en een loser als je geen relatie hebt, want een relatie hebben is het summum en als je dat niet wilt/hebt is er iets mis met je.
Alle reacties Link kopieren
quote:daanbanaaan schreef op 27 maart 2016 @ 13:15:

Vind het zelf in mijn omgeving erg frusterend dat (sommige) andere mensen er bijna op lijken te geilen om anderen een stempel met 'loser' op te plakken..



Een van mijn (voorheen) beste vrienden voelt zich ook helemaal de bink nu hij (op zijn 25e) als eerste van zijn 'vrienden' alles op een rijtje heeft: huis, relatie, auto, drie keer per jaar op vakantie samen..



Hij zou zomaar dit topic geschreven kunnen hebben en doet vaak ook denigrerend over ons 'vrijgezellen' : wij zouden allemaal maar kinderachtig zijn, en zijn in zijn ogen 'losers'. Terwijl als je in de praktijk kijkt, degene die zich écht kinderachtig gedraagt is juist hij met zijn competitieve gedrag en zijn wil om iedereen in hokjes te stoppen...



Misschien is het beter om het begrip 'loser' eens nader te definiëren. Iemand kan zijn hele leven vrijgezel zijn, maar veel meer voor de mensen om hem/haar heen betekenen dan iemand die alleen maar voor zichzelf leeft.



Dit soort types hebben ook vaak als eerste de scheiding en alimentatieverplichting te pakken ;(



Ken er ook zo een. Voor haar vijfentwintigste wilde ze een kind en voor haar 40ste is ze nu voor de derde keer getrouwd

Haar kinderen zien papa niet meer en kinderen van man no 3 zijn inmiddels uit huis geplaatst (zo verdrietig. Paar jaar geleden is hun moeder overleden).



Denk daar maar aan als ie weer roept dat ie no 1 is.
Alle reacties Link kopieren
quote:daanbanaaan schreef op 27 maart 2016 @ 13:22:

[...]





Hier en daar wordt mijns inziens de suggestie gewekt dat er redenen zijn om mannen (of vrouwen) boven de dertig (en met mijn 26 voel ik me op de een of andere manier toch aangesproken) te bestempelen als losers.



Je bent piepjong! Alle tijd! Wees alleen kritisch als je een gescheiden 40+ man achter je aan krijgt die zegt dat de scheiding haar schuld was.



Zijn veel van je vrienden al gesetteld?
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 27 maart 2016 @ 13:23:

[...]





Dit soort types hebben ook vaak als eerste de scheiding en alimentatieverplichting te pakken ;(



Ken er ook zo een. Voor haar vijfentwintigste wilde ze een kind en voor haar 40ste is ze nu voor de derde keer getrouwd

Haar kinderen zien papa niet meer en kinderen van man no 3 zijn inmiddels uit huis geplaatst (zo verdrietig. Paar jaar geleden is hun moeder overleden).



Denk daar maar aan als ie weer roept dat ie no 1 is.



Mja, het is verder wel een verstandige kerel die zijn keuzes goed overweegt en volgens mij is het wel een stabiele relatie... Maar wat ik meer bedoel : Het heeft helemaal geen zin om anderen als losers of minderwaardig te bestempelen.



Naar mate ik de dertig nader, merk ik het zo ongelooflijk veel om mij heen : Competitiedrang. Veel mensen lopen maar een beetje te zaniken over de manier waarop anderen hun leven indelen, en altijd komt het er op neer dat mensen die het een beetje anders aanpakken dan zij zelf, meteen dom en/of stom bezig zijn...



Kan me daar zo aan ergeren. Help elkaar gewoon, of gun elkaar een gelukkig leven. Je wordt er zelf echt niet beter van door op anderen te gaan zitten afgeven..



Nog afgezien van het feit of iemand al dan niet een loser is, waarom zou je iemand überhaupt zo willen bestempelen? Heeft gewoon geen enkele zin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 13:19:

Maar Daanbanaan, volgens mij ben jij rete onzeker ofzo. Want niemand noemt vrijgezellen losers in dit topic. In de op staat zelfs dat to dat stom vindt, dat men vrijgezellen losers noemt. Dus ik weet niet waar je precies op reageert, maar hier staat het nergens.Nevermind, ik
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het vaak een kwestie van geluk is: een leuke vrouw tegenkomen die de man ook leuk vindt. Je hebt soms geluk en soms kun je springen van relatie naar relatie. En dat laatste zal lukken als je goed in de relatiemarkt ligt, d.w.z. als je een aantrekkelijke vrouw bent. In het andere geval heb je pech. Dat heb je niet altijd in de hand.
World of Warcraft: Legion
quote:daanbanaaan schreef op 27 maart 2016 @ 13:15:

Vind het zelf in mijn omgeving erg frusterend dat (sommige) andere mensen er bijna op lijken te geilen om anderen een stempel met 'loser' op te plakken..



Een van mijn (voorheen) beste vrienden voelt zich ook helemaal de bink nu hij (op zijn 25e) als eerste van zijn 'vrienden' alles op een rijtje heeft: huis, relatie, auto, drie keer per jaar op vakantie samen..



Hij zou zomaar dit topic geschreven kunnen hebben en doet vaak ook denigrerend over ons 'vrijgezellen' : wij zouden allemaal maar kinderachtig zijn, en zijn in zijn ogen 'losers'. Terwijl als je in de praktijk kijkt, degene die zich écht kinderachtig gedraagt is juist hij met zijn competitieve gedrag en zijn wil om iedereen in hokjes te stoppen...



Misschien is het beter om het begrip 'loser' eens nader te definiëren. Iemand kan zijn hele leven vrijgezel zijn, maar veel meer voor de mensen om hem/haar heen betekenen dan iemand die alleen maar voor zichzelf leeft.Dit soort types zijn vaak erg onzeker en zoeken op allerlei manieren bevestiging dat ze "da bomb" zijn. Grote mond en stoer doen is dan vaak een manier om hun onzekerheid te verbergen
Alle reacties Link kopieren
Een vrouw die elke relatie maar 1 jaar volhoud,daar mankeert wat aan.

Wat ik wel veel zie om mij heen,dat na een scheiding men al snel weer samen gaat wonen met een nieuwe partner.
Wat maken mensen zich toch druk.

Ik heb ook weleens te horen gekregen dat het zonde is van mijn jeugd om zo snel gebonden te zijn, of dat ik vast niks beter kan krijgen of niet alleen kan zijn, of onzelfstandig ben omdat ik nooit alleen heb gewoond, behalve op kamers.



Wat boeit mij dat nou? Ik weet hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 27 maart 2016 @ 13:23:

[...]





Dit soort types hebben ook vaak als eerste de scheiding en alimentatieverplichting te pakken ;(



Ken er ook zo een. Voor haar vijfentwintigste wilde ze een kind en voor haar 40ste is ze nu voor de derde keer getrouwd

Haar kinderen zien papa niet meer en kinderen van man no 3 zijn inmiddels uit huis geplaatst (zo verdrietig. Paar jaar geleden is hun moeder overleden).



Denk daar maar aan als ie weer roept dat ie no 1 is.

Ik ken ook iemand,hij is net onder de 50 en nu 3 keer gescheiden en bij 2 vrouwen kinderen.

Op naar nummer 4....
Alle reacties Link kopieren
quote:Return-of-the-Sid schreef op 27 maart 2016 @ 13:35:

Wat maken mensen zich toch druk.

Ik heb ook weleens te horen gekregen dat het zonde is van mijn jeugd om zo snel gebonden te zijn, of dat ik vast niks beter kan krijgen of niet alleen kan zijn, of onzelfstandig ben omdat ik nooit alleen heb gewoond, behalve op kamers.



Wat boeit mij dat nou? Ik weet hoe het zit.Dit onderwerp raakt knopjes bij mensen. Buttons are being pushed ;)
Even voor de goede orde: ik vind vrijgezellen geen losers hoor. Het valt me alleen op dat mannen die lang alleen zijn als 'raar' bestempeld worden. En vrouwen niet. Iemand schreef hier bijvoorbeeld dat op een datingsite de keuze uit kneuzen reuze is. Ik kan me niet voorstellen dat een man zoiets zou zeggen over het vrouwenaanbod.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven