Steeds weer afwijzingen op datingsites, vanwege uiterlijk...

22-04-2015 11:41 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort over mezelf. Ik ben een alleenstaande 32 jaar oude vader van 2 jonge kids. Eigen bedrijf, leuk huis, goede regeling met mijn ex mbt de kinderen. Dus op dat opzicht heb ik het goed voor elkaar......



Nu probeer ik al weken op dating sites om leuke contacten op te doen. Ik schrijf iemand een persoonlijk bericht, let erop dat het geen "ik" verhaal is, stel leuke vragen etc. Hier krijg ik ook altijd hele leuke reacties op terug. Bericht wordt altijd wel gezien als "een genot" tussen alle andere berichten van mannen. Maar altijd met de standaard reacties :

"Je bent mijn type niet kwa uiterlijk"

"Je lijkt me een leuke man, maar je uiterlijk trekt mij niet"



Maar ook reacties als

"Een man met kids is absoluut niet aantrekkelijk"



Als dit nu 1 keer gebeurd prima, maar ondertussen in de afgelopen maanden zeker 150 van deze reacties gehad. Dit frustreert mij nogal. Hoe kun je nu op basis van een foto nou bepalen of iemand jouw type is of niet? Ik weet dat ik kwa innerlijk heel veel te bieden heb, maar door de "kortzichtigheid" van onze huidige maatschappij lijkt uiterlijk belangrijker dan het innerlijk voor anderen.



Ik heb uiteraard geprobeerd betere foto's te maken, maar goed, ik ben mijn hele leven al niet fotogeniek. En ik ga absoluut niet aan photoshop om er maar "aantrekkelijk" uit te zien. Ik ben wie ik ben.



Hoe kijken jullie hieraan? En wat kunnen jullie aanraden om de reacties om te draaien? Hoe zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
@Klaproos: Waarom zou je je bekocht voelen? Het doel van een dating site is om in contact te komen. Sommige doen dit met gedownloade standaard teksten van internet. Het is uiteindelijk het gesprek wat volgt wat telt. Daarna zal men nog weinig denken aan je profieltekst.....quote:tigerlily75 schreef op 23 april 2015 @ 09:56:

Ik vind het helemaal geen probleem dat je hier feedback hebt gevraagd op je profieltekst, denk dat veel mensen wel bij iemand om feedback vragen. Ik heb mijn profieltekst ook door vriendinnen laten bekijken en heb gespeeld met hun feedback. Natuurlijk reageren er dan mogelijk andere/meer mensen op mijn profiel, maar zolang de tekst nog weergeeft wie ik ben lijkt me dat geen probleem. Sommige mensen zijn nou eenmaal beter in zichzelf verkopen, en teksten schrijven is heel moeilijk.

Als ik heel eerlijk schrijf dat ik van vissen houd, besef ik misschien niet dat veel datingsitelezers dat zien als een suffe hobby, als ik schrijf dat ik graag een hengeltje uitgooi, heeft dat een hele andere respons tot gevolg.

Ik heb inmiddels o.a. door dit topic alsnog gereageerd op een man die me had aangeschreven, had hem eerder al standaardafwijzing gestuurd omdat ik zijn foto een beetje raar vond. Die zal wel denken 'niks in mijn profiel veranderd en toch wil ze nu opeens wel'



Dit is wel weer leuk om te lezen. Dan heeft dit topic ook nut gehad voor anderen. Vind ik echt goed dat je dit gedaan hebt. Hopelijk volgt er een klik.



En of de duivel er trouwens mee speelt, gisteravond heeft een vrouw inderdaad gereageerd op mijn profiel. Vanuit zichzelf. Iemand uit de buurt. We hebben gisteravond en vanmorgen een tijdje gekletst. Eens zien hoe het loopt......
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!

(Misschien leest ze stiekem mee hier.)
Alle reacties Link kopieren
Dat vroeg ik me gisteravond ook af. Maar heb ik haar nog niet gevraagd :-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Raymond!
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 23 april 2015 @ 04:13:

Ik zou niet op je vallen. Dat komt omdat je schrijft alsof je het zelf heel bijzonder vindt met tekenfilms en om de tafel zitten met managers etc. Het komt een beetje onvolwassen over om je zelf daarom "anders" te noemen. Ik zou liever horen dat je moeitelos kan overschakelen van een tafel vol directieleden naar met je kinderen tekenfilms kijken en van beide evenveel geniet. Maar goed, zo veel mensen, zoveel meningen.



Dat je zelf niet schrijf wat je zoekt in een ander leest alsof je graag vrouwen door een hoepel ziet springen en dan beoordeelt of ze goed genoeg zijn. Er spreekt ook weinig interesse naar andere uit. Daarnaast hoop ik dat een date die partner wordt er nooit achter komt hoeveel vrouwen je hebt benadert want dat geeft iemand niet bepaald een exclusief gevoel. Dat je liever niet alleen door het leven gaat snapt iedereen die op zo'n site zit maar je hoeveelheid aanschrijvingen komt nogal wanhopig over.



Aan de andere kant komt hier misschien wel een soort vrouw op af die jij zoekt. Iemand die zoekt naar een gespreid bedje en je leven niet zal opschudden want je komt over alsof je een bankhanger bent die houdt van een etentje, bioscoopje en tekenfilms. Nou hoef je niet perse 'spannend' te zijn maar dit klinkt wel heel erg ingekakt, maakt niet uit wat je werk is want daar merkt een partner niets van.



Ik heb je profieltekst gelezen en als man heb ik er ook wel wat op aan te merken. Zie nu dat Waterplant eigenlijk bijna al die dingen beschrijft die ik er ook van vindt.

Nou betekent dat niet dat je iets moet veranderen, je moet vooral jezelf zijn.



Toch denk ik... veel vrouwen vinden het prima dat jij tekenfilms kijkt en er helemaal in op gaat. Als ze eenmaal een relatie met je hebben vinden ze dat vast schattig of grappig, die jongensachtige kant van je (mits je ook die meer mannelijke kant hebt), maar... om dat nu eigenlijk als eerste op je profiel te zetten....?

Het eerste wat je noemt is lastig, want dat profileer je eigenlijk als belangrijkste. Dus als je over je werk begint, lijk je een zelfingenomen zakenman. Maar begin je over tekenfilms, dan mis je denk ik de mannelijkheid.

Mijn ervaring is dat veel vrouwen eerst een echte man willen zien en dan wel hopen dat hij ook een lieve kant heeft, een jongensachtige kant, etc.



Ik bedoel het niet al te negatief want je doet je best wat over jezelf te vertellen en het is enorm moeilijk. Maar toch lees ik niet echt WIE je bent. Wel wat je allemaal doet, maar niet wie die persoon er achter is. En dan in het stuk waarin je vertelt wat je zoekt kom je uit op allerlei algemene termen.



Stel dat dit profiel niet werkt... dan zou je ook eens over een andere boeg kunnen gooien. Namelijk dat je niet ALLES probeert op te sommen, maar 1 ding over jezelf vertelt, iets wat je drijft, iets persoonlijks, een ervaring (geen werk-verhaal over je eigen bedrijf!) en verder 1 ding over wat je zoekt en wat je graag met iemand zou beleven, zonder algemene termen of romantische cliché beelden te noemen. En dan met die aanpak eigenlijk te bereiken dat je interesse probeert te wekken. Dat een vrouw meer over je wil weten. Plaats er dan ook gewoon 1 duidelijke foto bij.

Ik zeg niet dat het succes garandeert, maar soms kun je ook teveel van jezelf weggeven en kan het op een datingsite zo zijn dat je eigenlijk iemand moet zien te boeien op een manier dat die persoon meer wil weten. Dus dat ene wat je noemt, daarin moet je jezelf wel bloot geven (niet letterlijk, maar gelukkig ben je er niet zo eentje haha). Je kunt dus een inkijkje geven in wie je bent en wat je zoekt, maar daarbij nog een hoop te ontdekken overlaten.



Succes!
Zo zie je maar, iedereen heeft andere associaties.

Ik zou het juist interessant vinden om te lezen dat iemand een eigen bedrijf heeft, dat is namelijk veel meer dan je baan. Toch laten hier veel mensen weten dat ze dat er liever uit hadden gelaten, had ik zelf niet verwacht
Alle reacties Link kopieren
quote:Gear schreef op 23 april 2015 @ 13:32:



Ik zou het juist interessant vinden om te lezen dat iemand een eigen bedrijf heeft, dat is namelijk veel meer dan je baan.



+1

Een eigen bedrijf hebben houdt zo veel meer in dan een baan als werknemer hebben. Meer verantwoordelijkheden, veel ondernemers hebben ook een eigengereid karakter.



Persoonlijk heb ik een zwak voor ondernemers, maar dat komt vast omdat ik uit een ondernemersfamilie kom.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind op zich dat het eigen bedrijf wel degelijk erin mag maar het was in het eerdere bericht iets te aangedikt waardoor het er heel erg bovenop lag.



De laatste versie van zijn tekst is al zoveel beter!
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raymond8230 schreef op 23 april 2015 @ 10:45:

@Klaproos: Waarom zou je je bekocht voelen? Het doel van een dating site is om in contact te komen. Sommige doen dit met gedownloade standaard teksten van internet. Het is uiteindelijk het gesprek wat volgt wat telt. Daarna zal men nog weinig denken aan je profieltekst.....





[...]





Dit is wel weer leuk om te lezen. Dan heeft dit topic ook nut gehad voor anderen. Vind ik echt goed dat je dit gedaan hebt. Hopelijk volgt er een klik.



En of de duivel er trouwens mee speelt, gisteravond heeft een vrouw inderdaad gereageerd op mijn profiel. Vanuit zichzelf. Iemand uit de buurt. We hebben gisteravond en vanmorgen een tijdje gekletst. Eens zien hoe het loopt......

Dan hoop ik voor je, en voor haar...dat jullie samen een klein, klein beetje geluk bij elkaar mogen vinden.

want dat zou toch al geweldig zijn?...en de zon schijnt ook nog!, kan niet mooier.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreefop 23april 2015 @ 10:31:

@boebezoebe Ben je dan niet, net als ik, stiekem toch beetje bang dat je net DE WARE mist omdat hij een beetje een suffe tekst heeft, en daardoor juist nog jaar zoekt op datingsite terwijl je hem dus al gevonden had kunnen hebben?

Ik vind het zelf ook al zo moeilijk om een goede tekst te verzinnen, die weergeeft wie ik ben, maar niet meteen alle kerels afschrikt. En dan niet die ene foto waarop ik er als een fotomodel uitzie, maar ook niet diegenen waar ik eruitzie als verlepte cactus.Nee, ik ben niet bang om iets of iemand mis te lopen. Niet met daten, maar ook niet met andere dingen in het leven. Dan kun je wel aan de gang blijven met bang zijn zeg maar.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er een spontaan contact is ontstaan nav je profiel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:millennial schreef op 23 april 2015 @ 14:36:

[...]





+1

Een eigen bedrijf hebben houdt zo veel meer in dan een baan als werknemer hebben. Meer verantwoordelijkheden, veel ondernemers hebben ook een eigengereid karakter.



Persoonlijk heb ik een zwak voor ondernemers, maar dat komt vast omdat ik uit een ondernemersfamilie kom.



+1

Ik ook ^_^
Alle reacties Link kopieren
quote:blauweschildpad schreef op 22 april 2015 @ 13:20:

Je grote collectie Disney tekenfilms.... Ik geloof meteen dat iedereen daarvan onder de indruk is maar waarschijnlijk niet om de redenen die jij denkt.



Dit en zijn model collectie is niet iets dat hij vooraan zet.

Maar paarden en schoenen mogen wel.

Het is maar net welke hobby mainstream is Blauweschildpad, wees blij dat je

bij de hoofdgolf hoort, als je wat afwijkt moet je al snel het 'achterhouden'.

Beetje kortzichtig, maar ook dat wordt veel gedeeld.



Mijn tip (zal wel weer mosterd zijn maar ach)

Laat vrouwen goed kijken naar welke foto's je erop moet zetten.

In je profieltekst moet je vooral dingen zetten waar vrouwen ook wat mee hebben.

Humor, daar kan ik je alleen niet mee helpen.

Misschien een beetje sporten, hardlopen ofzo.



Oja, en spreid je kansen. Ik heb in totaal bijna 2 jaar lexa gehad, veel mails

verstuurd, nog geen % reactie. Via Tinder, Okcupid & Paiq heb ik meerdere

dates gehad en goden verbiede, iets van bijna een vaste date momenteel.

Alle 3 zijn kratiz & voor nada, er zit ander volk op. En je hoeft niet veel tijd

te besteden aan hun hele profiel te lezen of een super hip intro tekstje te

bedenken. Vertrouw mij, vrouwen sturen meestal hoi, je kop kwam door

mijn filter, of, hoevaak heb je deze week je bus gemist.

Tinder & Paiq is gewoon alleen chatten, op Okcupid zit wat hipper alternatief

volk over het algemeen.



Succes makker!
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, lol, je hebt al beet, congrats
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raymond8230 schreef op 23 april 2015 @ 10:45:

@Klaproos: Waarom zou je je bekocht voelen? Het doel van een dating site is om in contact te komen. Sommige doen dit met gedownloade standaard teksten van internet. Het is uiteindelijk het gesprek wat volgt wat telt. Daarna zal men nog weinig denken aan je profieltekst.....

Je maakt een denkfout! JOUW doel is om in contact te komen. Gezien de hoeveelheid vrouwen die je aanschrijft maakt het niet zoveel uit met wie. Voor die dames ligt dat anders, hun mailbox stroomt elke dag over van de mannen die in contact willen komen. Voor hun is het dus wel relevant wat er in een profiel te lezen is en welke foto's er in staan. Zij moeten namelijk kiezen. Dat betekend dus 99x een nee en 1x een misschien. Heb je een leuke tekst met veel humor en je gaat vervolgens mailen en de humor is ver te zoeken, dan heb je er nog niets aan. Hetzelfde met een leuke profielfoto waar je aan het parachutespringen bent, dat trekt misschien even de aandacht, maar als vervolgens blijkt dat je dat 1x in je leven gedaan hebt en je eigenlijk liever met speelgoed autootjes speelt of tekenfilms kijkt, heb je ook niks aan die spannende foto.
quote:---klaproos--- schreef op 23 april 2015 @ 17:51:

Je maakt een denkfout! JOUW doel is om in contact te komen. Gezien de hoeveelheid vrouwen die je aanschrijft maakt het niet zoveel uit met wie. Voor die dames ligt dat anders, hun mailbox stroomt elke dag over van de mannen die in contact willen komen. Voor hun is het dus wel relevant wat er in een profiel te lezen is en welke foto's er in staan. Zij moeten namelijk kiezen. Dat betekend dus 99x een nee en 1x een misschien.Jij maakt ook een denkfout. Jij denkt dat TO het niets uitmaakt wie hij aanschrijft. Juist doordat vrouwen 99,5% afwijst, heeft het als man geen enkele zin om alleen de twee, drie leuke vrouwenprofielen te mailen. Het succespercentage van TO laat dit ook zien. Die twee, drie leuke vrouwen worden namelijk door 90% van alle mannen al aangeschreven, waarmee je kans als normaal uitziende man minimaal is. Je bent, als je ook maar iets van respons wil, aangewezen op de schieten met hagel tactiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 23 april 2015 @ 18:24:

[...]

Jij maakt ook een denkfout. Jij denkt dat TO het niets uitmaakt wie hij aanschrijft. Juist doordat vrouwen 99,5% afwijst, heeft het als man geen enikele zin om alleen de twee, drie leuke vrouwenprofielen te mailen. Het succespercentage van TO laat dit ook zien. Die twee, drie leuke vrouwen worden namelijk door 90% van alle mannen al aangeschreven, waarmee je kans als normaal uitziende man minimaal is. Je bent, als je ook maar iets van respons wil, aangewezen op de schieten met hagel tactiek.

Ja en door dat schieten met hagel hebben die vrouwen het zo druk, het is dus een systeem wat op die manier steeds hysterischer uit de hand loopt.



Voor mannen is er niks aan omdat ze niks horen of afwijzingen krijgen en voor vrouwen is er niks aan omdat ze echt wel door hebben dat er met hagel geschoten wordt.



Dat er in dit geval ook met hagel geschoten wordt blijkt wel uit het feit dat er in korte tijd zoveel afwijzingen zijn gekomen, het is gewoon onmogelijk om zo vaak je droomvrouw tegen te komen op zo'n site. Het lijkt me ook haast een dagtaak om je in elke vrouw te verdiepen en een op maat gesneden persoonlijk mailtje te sturen. Vaak is het toch kopieer en plakwerk met de meest hilarische fouten er in omdat er in een uur minstens 10 vrouwen aangeschreven moeten worden.



Kortom, wat al meer geschreven is, online daten werkt meestal niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle berichten gelezen. Alleen je opening.

Vind het vervelend voor je. Kan me niet voorstellen dat vrouwen zulke dingen zeggen.

Maar indien het zo is, dan zegt het meer over die vrouwen dan over jou.

Sta zelf ook op een datingsite. Heb inmiddels ook al wat dates gehad.

Zelfs ik ben geen ideale partner voor mannen. Hoewel ik geen kinderen heb, jong ben en model ben van beroep.

Wordt ik ook afgewezen. Mannen zijn zelf ook veeleisend.

Blijkbaar geloven mannen nog steeds dat de ideale vrouw bestaat
Alle reacties Link kopieren
quote:caramba2 schreef op 23 april 2015 @ 11:15:

[...]



Toch denk ik... veel vrouwen vinden het prima dat jij tekenfilms kijkt en er helemaal in op gaat. Als ze eenmaal een relatie met je hebben vinden ze dat vast schattig of grappig, die jongensachtige kant van je (mits je ook die meer mannelijke kant hebt), maar... om dat nu eigenlijk als eerste op je profiel te zetten....?

Het eerste wat je noemt is lastig, want dat profileer je eigenlijk als belangrijkste. Dus als je over je werk begint, lijk je een zelfingenomen zakenman. Maar begin je over tekenfilms, dan mis je denk ik de mannelijkheid.

Mijn ervaring is dat veel vrouwen eerst een echte man willen zien en dan wel hopen dat hij ook een lieve kant heeft, een jongensachtige kant, etc.

!Ik zou eerder reageren op een man die dit in zijn profiel had staan dan op een man die het heeft over 'mannelijke' dingen die mij geen bal interesseren, zoals: auto's, computers of zijn voetbalcluppie.
Alle reacties Link kopieren
TO, je schreef eerder dat al jouw vriendinnen niet snappen dat je nog single bent. De vraag die dit bij mij oproept is dan: maar waarom heeft geen van hen dan een relatie met jou?



Verder vind ik je tekst niet onaardig, maar ik denk inderdaad dat het een goede toevoeging is om concreet en specifiek te beschrijven wat je in een vrouw zoekt en van een relatie verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 23 april 2015 @ 19:14:

[...]

Voor mannen is er niks aan omdat ze niks horen of afwijzingen krijgen en voor vrouwen is er niks aan omdat ze echt wel door hebben dat er met hagel geschoten wordt.

.



Spijker op kop.

Profielensites werken voor mij ook totaal niet. (Alleen okcupid)

Vandaar Tinder & Paiq. Dan kan je niet oneindig spammen & hebben vrouwen

niet de keuze uit 200 mannen per dag.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring weet ik dat die honderden mailtjes niet gelden voor vrouwen van 40, toen ik 39 was kwamen ze nog wel binnen, nu krijg ik nog maar een paar berichtjes per week...scheelt wel, minder blabla door te spitten
quote:systeemkast schreef op 24 april 2015 @ 14:34:

Vandaar Tinder & Paiq. Dan kan je niet oneindig spammen & hebben vrouwen

niet de keuze uit 200 mannen per dag.Ook daar geldt weer dat de meerderheid nooit zal worden aangeklikt. Weet het ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet de knapste en die vrouwen daar ook niet ,maar ze leggen de lat wel hoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 23 april 2015 @ 19:14:

Kortom, wat al meer geschreven is, online daten werkt meestal niet.

Eens. Het werkt gewoon niet. Voor vrouwen heeft het iets meer zin.



Het werkt gewoon als volgt. Er zijn veel mannen en weinig vrouwen op datingsites. En op seksdatingsites is de verhouding wel 10 keer zo scheef. Het mannelijk aanbod is erg groot; veel te groot. Op één vrouw zijn er meerder mannen. Zij krijgt allerlei reacties en gaat een deel ervan bekijken, omdat het een tijdrovende klus is. Ze zal uiteraard met een klein aantal mannen daten. Bij het uitschiften komen heel veel eisen kijken. Als je zeg maar 100 mannen hebt, pik je de knapste en de leukste eruit. Zij die afvallen zijn ook knap en leuk, maar net een tikkeltje minder. Tja, dan houdt het op. Die groep mannen heeft gewoon pech gehad. Zo is dat nu eenmaal. Heeft het zin om online te daten, als man? Ik denk van niet. Voor vrouwen heeft het meer zin.



Ik wil wedden dat de eisen van de vrouwen om laag gaan als er minder mannen zijn. Minder mannen dan vrouwen op (seks)datingsites? Dat zou mooi zijn, maar ik weet dat dat nooit een keer gaat gebeuren. Dat is een illusie die geen tijd verdient.



Dus, wat Klaproos zegt: Online daten werkt meestal niet.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven