Steeds weer afwijzingen op datingsites, vanwege uiterlijk...

22-04-2015 11:41 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort over mezelf. Ik ben een alleenstaande 32 jaar oude vader van 2 jonge kids. Eigen bedrijf, leuk huis, goede regeling met mijn ex mbt de kinderen. Dus op dat opzicht heb ik het goed voor elkaar......



Nu probeer ik al weken op dating sites om leuke contacten op te doen. Ik schrijf iemand een persoonlijk bericht, let erop dat het geen "ik" verhaal is, stel leuke vragen etc. Hier krijg ik ook altijd hele leuke reacties op terug. Bericht wordt altijd wel gezien als "een genot" tussen alle andere berichten van mannen. Maar altijd met de standaard reacties :

"Je bent mijn type niet kwa uiterlijk"

"Je lijkt me een leuke man, maar je uiterlijk trekt mij niet"



Maar ook reacties als

"Een man met kids is absoluut niet aantrekkelijk"



Als dit nu 1 keer gebeurd prima, maar ondertussen in de afgelopen maanden zeker 150 van deze reacties gehad. Dit frustreert mij nogal. Hoe kun je nu op basis van een foto nou bepalen of iemand jouw type is of niet? Ik weet dat ik kwa innerlijk heel veel te bieden heb, maar door de "kortzichtigheid" van onze huidige maatschappij lijkt uiterlijk belangrijker dan het innerlijk voor anderen.



Ik heb uiteraard geprobeerd betere foto's te maken, maar goed, ik ben mijn hele leven al niet fotogeniek. En ik ga absoluut niet aan photoshop om er maar "aantrekkelijk" uit te zien. Ik ben wie ik ben.



Hoe kijken jullie hieraan? En wat kunnen jullie aanraden om de reacties om te draaien? Hoe zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef niet als een prinses behandeld te worden, wel als een partner. Mijn ex zette me eerst ook op een voetstuk, om me het daarna steeds voor de voeten te werpen als ik niet aan zijn zelfgeschapen beeld van wonderwoman voldeed. Ben dus enorm allergisch geworden voor dat soort woorden. (Sowieso, geen woorden, maar daden. Beter letten op hoe iemand doet dan wat ze zeggen).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 06 mei 2015 @ 09:01:

Nee dat is gewoon gladjakker praat als je eigenlijk wanhopig op zoek bent naar iemand die komt schoonmaken, op je kinderen passen, eten koken, gezelschap op de bank en warmte in je bed.



Mijn opmerking was dan ook als sarcasme bedoeld. Kwam niet zo over merk ik :-)



Maar over het "wanhopige" stukje ben ik het wel met je eens. Ik ben echt te zeer opzoek zeg maar. Dat is waarom ik ook aangaf het even te laten rusten het hele dating gedoe..... Eerst even verder aan mezelf werken. Vorige week nog een goed gesprek gehad met een vriendin van me. Ga volgende week met haar shoppen voor een nieuwe bril (zoals eerder gezegd, ik woog voorhen 127 kg vanmorgen 89). Alleen mijn bril heeft wel nog de maat van toen ik flink dikker was. En die vriendin van me gaf ook aan dat dit zo'n groot deel van mijn uitstraling is die grote bril. Dat die als eerste eens moet veranderen. En dan niet meer zo wanhopig er dagelijks mee bezig zijn..... En dat is nog de moeilijkste stap. Maar niemand anders dan ik kan me hierin beperken......
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn eerste date met ex ook bij mij thuis (Ik had hem daarvoor wel al een keer ontmoet), zie niet in waarom je perse ergens heen zou moeten, we hebben uiteindelijk tot diep in de nacht zitten kletsen en onze favoriete muziek geluisterd, was een topdate!



Jammer van de gestoorde ex van je date, zij kan daar natuurlijk niet veel aan doen maar snap dat je je niet in een wespennest wilt begeven.
Alle reacties Link kopieren
@Tigerlily: Met mijn laatste relatie was de eerste date zelfs bij mij thuis. We zijn toen wel nog ergens heen gereden samen om wat te gaan drinken. En haar had ik nog niet ontmoet. En ook wij hebben tot diep in de nacht gekletst. Dus het kan zeker.



En zij kan er inderdaad niks aan doen. Maar is wel weer een vraag die ik stel bij een evt volgende date.......
Alle reacties Link kopieren
Rare reactie van iemand dat die vrouw dan gestoord is.



Ze zal niet voor niets weg zijn bij die man.



Raymond even over datingsite: ik denk dat je het daar niet moet zoeken.



Als ik erop zou staan heb ik ook dingen waar ik gelijk op afgetikt word terwijl irl mensen niet snappen dat ik als leuke vrouw alleen ben.



Ik laat het op beloop en ben in de modus ik hoef niet meer modus gekomen.



Relax komt vast goed met je en idd een speeddate is beter dan op een site want daar ziet iemand je niet hoe je in het echt bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Raymond8230 schreef op 06 mei 2015 @ 09:21:

[...]





Mijn opmerking was dan ook als sarcasme bedoeld. Kwam niet zo over merk ik :-)



Maar over het "wanhopige" stukje ben ik het wel met je eens. Ik ben echt te zeer opzoek zeg maar. Dat is waarom ik ook aangaf het even te laten rusten het hele dating gedoe..... Eerst even verder aan mezelf werken. Vorige week nog een goed gesprek gehad met een vriendin van me. Ga volgende week met haar shoppen voor een nieuwe bril (zoals eerder gezegd, ik woog voorhen 127 kg vanmorgen 89). Alleen mijn bril heeft wel nog de maat van toen ik flink dikker was. En die vriendin van me gaf ook aan dat dit zo'n groot deel van mijn uitstraling is die grote bril. Dat die als eerste eens moet veranderen. En dan niet meer zo wanhopig er dagelijks mee bezig zijn..... En dat is nog de moeilijkste stap. Maar niemand anders dan ik kan me hierin beperken......



Je kunt jezelf ook voor een keuze stellen: óf per se een relatie willen of tevredenheid/geluk vooropstellen zonder daar vooraf een beeld van te hebben. Dat afstruinen van datingsites en er zo mee bezig zijn, maakt dat je je nog rotter gaat voelen. Iets té graag willen, is precies wat tevredenheid in de weg staat.



En je kunt jezelf prima beperken hoor. Iedere keer dat je weer reikt naar een datingsite voel je vanzelf je maag ineenkrimpen. Je lichaam geeft zelf aan dat zoveel moeite doen voor iets wat natuurlijk/spontaan hoort te gebeuren onnodig is.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-02-2016 19:34
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-02-2016 19:34
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven