Steeds weer afwijzingen op datingsites, vanwege uiterlijk...

22-04-2015 11:41 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even kort over mezelf. Ik ben een alleenstaande 32 jaar oude vader van 2 jonge kids. Eigen bedrijf, leuk huis, goede regeling met mijn ex mbt de kinderen. Dus op dat opzicht heb ik het goed voor elkaar......



Nu probeer ik al weken op dating sites om leuke contacten op te doen. Ik schrijf iemand een persoonlijk bericht, let erop dat het geen "ik" verhaal is, stel leuke vragen etc. Hier krijg ik ook altijd hele leuke reacties op terug. Bericht wordt altijd wel gezien als "een genot" tussen alle andere berichten van mannen. Maar altijd met de standaard reacties :

"Je bent mijn type niet kwa uiterlijk"

"Je lijkt me een leuke man, maar je uiterlijk trekt mij niet"



Maar ook reacties als

"Een man met kids is absoluut niet aantrekkelijk"



Als dit nu 1 keer gebeurd prima, maar ondertussen in de afgelopen maanden zeker 150 van deze reacties gehad. Dit frustreert mij nogal. Hoe kun je nu op basis van een foto nou bepalen of iemand jouw type is of niet? Ik weet dat ik kwa innerlijk heel veel te bieden heb, maar door de "kortzichtigheid" van onze huidige maatschappij lijkt uiterlijk belangrijker dan het innerlijk voor anderen.



Ik heb uiteraard geprobeerd betere foto's te maken, maar goed, ik ben mijn hele leven al niet fotogeniek. En ik ga absoluut niet aan photoshop om er maar "aantrekkelijk" uit te zien. Ik ben wie ik ben.



Hoe kijken jullie hieraan? En wat kunnen jullie aanraden om de reacties om te draaien? Hoe zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nu al een stuk beter.



Wat ik toch nog echt weg zou halen is "De kunst is om juist aan te geven wat mij zo anders maakt"



Want wat er volgt is eigenlijk heel normaal en middle of the road. Wat Helemaal Prima is! Begrijp me niet verkeeerd. Maar als iemand al aankondigt 'zo anders' te zijn, dan verwacht ik ook écht andere dingen. Iemand die freelance strandjutter als beroep heeft, met vijf lama's in de tuin van zijn huis dat gebouwd is van tandenstokers en die tien talen vloeiend spreekt. Dan zou ik zeggen: Ja, dat is wel echt anders.



Wat ik dus bedoel is dat je niet per se zo anders hoeft te zijn, maar juist jezelf niet moet ondergraven door aan te kondigen dat je zo anders bent, terwijl je dat niet bent (bijna niemand is écht anders, gelukkig niet zeg).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Zoveel vrouwen zoveel meningen. Nu komen alle kleine aanpassingen en nuances door. Ik zou je tekst zo laten, het komt vrolijk over en het leest ongedwongen, los geschreven, maar wel met aandacht. Ik denk dat een leuke vrouw die jouw ambities en jouw zorgzame kant waardeert, het zeker zal aanspreken!



Veel succes!

Tip; als ik je tekst lees, heb je een vrouw veel te bieden, doe je zelf niet te kort
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 22 april 2015 @ 22:33:

Ik vind het nu al een stuk beter.



Wat ik toch nog echt weg zou halen is "De kunst is om juist aan te geven wat mij zo anders maakt"



Want wat er volgt is eigenlijk heel normaal en middle of the road. Wat Helemaal Prima is! Begrijp me niet verkeeerd. Maar als iemand al aankondigt 'zo anders' te zijn, dan verwacht ik ook écht andere dingen. Iemand die freelance strandjutter als beroep heeft, met vijf lama's in de tuin van zijn huis dat gebouwd is van tandenstokers en die tien talen vloeiend spreekt. Dan zou ik zeggen: Ja, dat is wel echt anders.



Wat ik dus bedoel is dat je niet per se zo anders hoeft te zijn, maar juist jezelf niet moet ondergraven door aan te kondigen dat je zo anders bent, terwijl je dat niet bent (bijna niemand is écht anders, gelukkig niet zeg).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
@ivattje: Ik ben het even gaan nakijken. Maar ja, blijkbaar wel..... Dit is dus fout begrijp ik?



Fout, fout..Wat is fout... Op een datingsite zoek ik in eerste instantie een man, partner...Of je wel of geen kinderen hebt komt later in het kennismakingsgesprek aan de orde, zeker niet in de openingszin. Ik wil op je kunnen vallen omdat ik je een leuke vent zou vinden, niet omdat je toevallig vader bent. Vader zijn heeft in beginsel niets met aantrekkingskracht of een karakter te maken, het zegt ook niets over hoe en wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit. Je stukje is al een stuk leuker zo. Wel zou ik het advies van boebezoebe opvolgen en die ene zin eruit halen. Daarnaast mis ik ook een beetje wat je zelf zoekt. Dus dat zou je nog kunnen toevoegen.



Persoonlijk zou ik me niet aangesproken voelen door je stukje. Voornamelijk door het zinnetje over je vergaderingen met directeuren en managers. Het is net alsof je het aan een kind uitlegt. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Alle reacties Link kopieren
Na tien pagina's begin ik TO best een sympathieke vent te vinden.



Maar amai, wat schrijf je houterige stukjes.

Het ligt er allemaal veel te dik bovenop. Ik ben het met die andere Viva'ster eens dat tenzij je met je lama's in een tandenstokerhuis woont, je je misschien beter niet kunt presenteren als zijnde zo apart van de rest.



Een tekenfilmcollectie (op blue-ray nog wel) maakt je niet apart of extra aantrekkelijk, maar dat je het zo serieus neemt maakt het een klein beetje tenenkrommend.



Wat ik probeer te zeggen is: je bent goed genoeg als jezelf.
Everyone has a plan until they get punched in the face
Ik zou niet op je vallen. Dat komt omdat je schrijft alsof je het zelf heel bijzonder vindt met tekenfilms en om de tafel zitten met managers etc. Het komt een beetje onvolwassen over om je zelf daarom "anders" te noemen. Ik zou liever horen dat je moeitelos kan overschakelen van een tafel vol directieleden naar met je kinderen tekenfilms kijken en van beide evenveel geniet. Maar goed, zo veel mensen, zoveel meningen.



Dat je zelf niet schrijf wat je zoekt in een ander leest alsof je graag vrouwen door een hoepel ziet springen en dan beoordeelt of ze goed genoeg zijn. Er spreekt ook weinig interesse naar andere uit. Daarnaast hoop ik dat een date die partner wordt er nooit achter komt hoeveel vrouwen je hebt benadert want dat geeft iemand niet bepaald een exclusief gevoel. Dat je liever niet alleen door het leven gaat snapt iedereen die op zo'n site zit maar je hoeveelheid aanschrijvingen komt nogal wanhopig over.



Aan de andere kant komt hier misschien wel een soort vrouw op af die jij zoekt. Iemand die zoekt naar een gespreid bedje en je leven niet zal opschudden want je komt over alsof je een bankhanger bent die houdt van een etentje, bioscoopje en tekenfilms. Nou hoef je niet perse 'spannend' te zijn maar dit klinkt wel heel erg ingekakt, maakt niet uit wat je werk is want daar merkt een partner niets van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je tekst ook leuk, al zouden de hobby's mij niet aanspreken (behalve squashen). Er is vast een vrouw te vinden die elk jaar een disney kerstboom opzet en die opzoek is naar jou.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 22 april 2015 @ 12:07:

Zet dat interneet uit en ga lekker de kroeg in.

Als je zelfverzekerd bent, vind ik dat een betere optie dan online dating, vooral als je een man bent. Ik geloof dat dat voor vrouwen minder geldt. Zij hebben wat meer succes met online dating dan mannen. Zij kunnen kieskeurig zijn, gewoon omdat ze dat kunnen.



In de kroeg kom je volgens mij wat beter uit de verf. Zo gek is deze oneliner nog niet.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Je profielfoto photoshoppen op een datingsite is not done. Je profieltekst laten opleuken door het vivaforum wel?



Stel er komt een supergrappige spontane tekst uit, ik zou me aardig bekocht voelen als ik er achter zou komen dat die door zoveel redacteurs bewerkt is.



Op mij komt de tekst nogal onvolwassen, dikdoenerig en met een hoog ik gehalte over. Wetende hoeveel dames er al zijn aangeschreven klinkt die zin over die ene speciale niet heel eerlijk. Of het moet speciaal zijn dat er na zoveel schotten hagel eindelijk eens iemand hapt.
Accepteren dat je als lelijke man moet vissen in een vijver met lelijke vrouwen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar grosso modo is het gewoon zo.



Dat je ook nog twee kinderen hebt, helpt natuurlijk ook niet, dat kan je zelf ook wel bedenken. Kinderen gaan ten koste van tijd met je nieuwe partner, die als je pech hebt er ook al een stel heeft dus ook al minder tijd aan een relatie te besteden heeft.
Het is toch eigenlijk triest dat je door een professionele foto of een door 10 redacteuren geperfectioneerde tekst ineens wél gaat reageren op TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigenlijk wel een foto willen zien. Tekst is ook niet alles
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 23 april 2015 @ 09:19:

Het is toch eigenlijk triest dat je door een professionele foto of een door 10 redacteuren geperfectioneerde tekst ineens wél gaat reageren op TO.Hoezo? Ik heb zelf ook wel eens met mijn profiel ge-expirimenteerd en op sommige fotos en teksten krijg je gewoon heel andere reacties. Sneu he, van mij, dat ik heb geprobeerd door verandering andere reacties te krijgen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 23 april 2015 @ 09:24:

[...]





Hoezo? Ik heb zelf ook wel eens met mijn profiel ge-expirimenteerd en op sommige fotos en teksten krijg je gewoon heel andere reacties. Sneu he, van mij, dat ik heb geprobeerd door verandering andere reacties te krijgen.Nee dat is niet sneu, dat is slim. Niks mis mee om het eens anders te proberen als iets niet werkt, maar dan waren die ideeen wel van jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij, het is net als met een huis adverteren of een sollicitatiebrief schrijven: Sommige dingen komen positiever over dan andere. En andersom wordt je daar als lezer tóch door beinvloed, of je jezelf nou heel open-minded vind of niet.



Dingen die ik zelf heb aangepast zijn bijvoorbeeld: Minder zakelijke tekst er in. Sowieso minder informatie er in (ik dacht eerst dat het heel belangrijk was om zoveel mogelijk van jezelf te laten zien. Maar iets minder kan ook wel). Ik heb er niet meer in staan dat ik gepromoverd ben in het buitenland en krijg nu meer reacties bijvoorbeeld. Heb er ook wat cliché's uitgehaald en luchtigere dingen in gestopt, zonder juist expliciet het over clichés te hebben (Bijvoorbeeld bij 'dingen die ik leuk vind': "kaarten sturen naar mijn oud tante, tweedehandsboekenwinkels, mijn mening herzien over eerste indrukken". Dat zijn ook echt dingen die ik leuk vind trouwens). Verder hou ik het luchting over relaties, maar dat ligt ook aan mijn peroonlijkheid, ik zou nooit iets over eeuwige trouw en zo zetten. Wel dat vrienden belangrijk voor me zijn bijvoorbeeld.



Affijn, iedereen moet het natuurlijk lekker zelf weten, maar of TO nou aan vrienden advies vraagt of hier: ik zie het probleem niet zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 23 april 2015 @ 09:27:

[...]





Nee dat is niet sneu, dat is slim. Niks mis mee om het eens anders te proberen als iets niet werkt, maar dan waren die ideeen wel van jezelf.



Niet allemaal hoor. Sommige algeme tips had ik hier gelezen. Of van een vriendin. Of uit een boek over schrijven dat ik voor mijn werk moest lezen.



Waarom het wiel zelf uitvinden als anderen dat al hebben gedaan. Zolang je niet liegt over de inhoud en wat er staat goed weergeeft hoe je bent, waarom dan niet de tekst beter maken?



Ik vind de tekst van TO beter worden, maar het is alsnog mijn type niet, zou er niet op reageren, maar wie weet is het voor een twijfelaar net doorslaggevend. Prima toch?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 23 april 2015 @ 09:24:

Hoezo? Ik heb zelf ook wel eens met mijn profiel ge-expirimenteerd en op sommige fotos en teksten krijg je gewoon heel andere reacties. Sneu he, van mij, dat ik heb geprobeerd door verandering andere reacties te krijgen.Ja heel sneu van jou.



Nee, dat is echt niet wat ik bedoelde. Natuurlijk werkt een betere foto en tekst. Maar het is eigenlijk triest dat dezelfde persoon die jou afwijst, door een veranderd woord, ineens wél geïnteresseerd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Qthee schreef op 23 april 2015 @ 09:40:

[...]

Ja heel sneu van jou.



Nee, dat is niet wat ik bedoelde. Natuurlijk werkt een betere foto en tekst. Maar het is eigenlijk triest dat dezelfde persoon die jou afwijst, door een veranderd woord, ineens wél geïnteresseerd is.Zo werken mensen. Als ik huizen ga kijken, ben ik tóch beinvloed door de presentatie er van. Hoezeer ik mezelf ook voorhoud dat ik 'door de dingen heen moet kijken'. Dat kan ik wel stom vinden van mezelf, maar de vorm en presentatie van iets beinvloedt ons of we dat nou leuk vinden of niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Je hebt gelijk Boezeboe maar het wordt wel anders als je een geweldige tekst en foto's ziet van een huis en bij aankomst merkt dat het bijgewerkt is, de helft niet gefotografeerd is omdat vervallen is en dan voel je je zo opgelicht dat je niet eens meer open staat voor een bepaalde charme die het misschien toch nog kan hebben.
Zo heb ik ook mijn huis gekocht. 50% locatie en wie de buren waren. 30% indeling van het huis 20% staat van onderhoud. Geur, kleur en staat van inrichting speelde geen enkele rol. Sorry voor alle appeltaartbakkers..



Natuurlijk ben ik zelf ook zo'n beïnvloedbaar mens, dus trap ik ook in een mooie profielfoto en intelligente tekst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal geen probleem dat je hier feedback hebt gevraagd op je profieltekst, denk dat veel mensen wel bij iemand om feedback vragen. Ik heb mijn profieltekst ook door vriendinnen laten bekijken en heb gespeeld met hun feedback. Natuurlijk reageren er dan mogelijk andere/meer mensen op mijn profiel, maar zolang de tekst nog weergeeft wie ik ben lijkt me dat geen probleem. Sommige mensen zijn nou eenmaal beter in zichzelf verkopen, en teksten schrijven is heel moeilijk.

Als ik heel eerlijk schrijf dat ik van vissen houd, besef ik misschien niet dat veel datingsitelezers dat zien als een suffe hobby, als ik schrijf dat ik graag een hengeltje uitgooi, heeft dat een hele andere respons tot gevolg.

Ik heb inmiddels o.a. door dit topic alsnog gereageerd op een man die me had aangeschreven, had hem eerder al standaardafwijzing gestuurd omdat ik zijn foto een beetje raar vond. Die zal wel denken 'niks in mijn profiel veranderd en toch wil ze nu opeens wel'
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 23 april 2015 @ 09:49:

Je hebt gelijk Boezeboe maar het wordt wel anders als je een geweldige tekst en foto's ziet van een huis en bij aankomst merkt dat het bijgewerkt is, de helft niet gefotografeerd is omdat vervallen is en dan voel je je zo opgelicht dat je niet eens meer open staat voor een bepaalde charme die het misschien toch nog kan hebben.



Ik bedoel meer dat wanneer je gaat kijken, niet de Funda advertentie. Affijn, het was ook geen letterlijke vergelijking, maar zelfs als je dénkt ergens doorheen te kijken, dan nog.



Ik zit zelf ook op internetdating en ga echt niet elke advertentie die ik stom vind, of waarvan me de tekst tegenstaat voordeel van de twijfel geven. Dan blijf je bezig.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Bij het huis dat ik zelf kocht stonk het zelfs een beetje



Maar ik kocht vooral op buurt, staat van onderhoud, en lichtinval. En ik vond het er heel leuk uitzien, mooi ingericht :D. Had er wel meteen een heel goed gevoel bij, wat misshien anders was geweest als het een zooitje was (dan had ik misschien nog gekocht hoor).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
@boebezoebe Ben je dan niet, net als ik, stiekem toch beetje bang dat je net DE WARE mist omdat hij een beetje een suffe tekst heeft, en daardoor juist nog jaar zoekt op datingsite terwijl je hem dus al gevonden had kunnen hebben?

Ik vind het zelf ook al zo moeilijk om een goede tekst te verzinnen, die weergeeft wie ik ben, maar niet meteen alle kerels afschrikt. En dan niet die ene foto waarop ik er als een fotomodel uitzie, maar ook niet diegenen waar ik eruitzie als verlepte cactus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven