Teleurgesteld in de kraamweek

04-05-2016 18:28 299 berichten
Onlangs ben ik bevallen van mijn derde kind. Een prachtige zoon.



En ondanks dat ik het vooraf wist, uitgesproken heb naar mijn man, ben ik toch teleurgesteld in mensen om ons heen. Een paar voorbeelden:



Ik heb voor een vriendin die 2jr geleden haar 2e kreeg voor een weeshuis aan maaltijden gebracht, een kraammand gemaakt en haar oudste opgevangen.

En zij kwam op kraambezoek en gaf een knuffel leeuw.



Een buur gezin waarvan een kind lange tijd in het ziekenhuis lag, hebben we ook gekookt en kinderen opgevangen. En daarvan kwam niets terug.



Ik weet dat ik altijd klaar sta voor anderen, attent ben en vaak ja zeg op hulp vragen.

Maar ik krijg het niet terug, op geen enkele manier.

Ik bedoel niet dat ik alles op een weegschaal leg, maar het contrast is zo groot.



Ik vind het moeilijk hiermee om te gaan. Het zullen ongetwijfeld ook hormonen zijn waardoor ik die teleurstelling groter maak/voel. Maar het voelt wel verdrietig dat men het van ons aanneemt, erom vraagt, maar ons niet de moeite waard vind iets voor ons te doen.
quote:barbabientje2 schreef op 04 mei 2016 @ 20:08:

Ik snap TO wel hoor! Het gaat volgens mij ook niet om wát iemand voor je doet maar dát iemand iets voor je doet. Gewoon, even attent zijn. Dat iemand vraagt of die ergens mee kan helpen. Zeker als ze in het verleden heel voor voor jou heeft gedaan. En dat is dus geen weegschaal want het hoeft niet gelijk te staan maar dat er aan je gedacht wordt is best fijn.



Dit!

Je slaat de spijker op de kop.

Maakt niet uit wat, maar iets.

En dan niet omdat ik erom vraag, maar omdat het uit henzelf komt.



Ik kan ook alles zelf, maar het is zo fijn als ik het is niet hoef te doen.
En ik heb echt de schurft aan attente mensen zoals to. Voelen zich altijd te goed voor de wereld en het is altijd stiekem gepaard met torenhoge verwachtingen die je zelf nooit meer waar kunt maken. Er is geen sprake van een ander helpen, maar van investeren om dat later terug te krijgen want als dat niet gebeurd, nou, zie de openingspost.
[quote]Rhaegal schreef op 04 mei 2016 @ 20:14:

En ik heb echt de schurft aan attente mensen zoals to. Voelen zich altijd te goed voor de wereld en het is altijd stiekem gepaard met torenhoge verwachtingen die je zelf nooit meer waar kunt maken. Er is geen sprake van een ander helpen, maar van investeren om dat later terug te krijgen want als dat niet gebeurd, nou, zie de openingspost.[/quote

Nou zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 04 mei 2016 @ 20:13:

[...]





Dit!

Je slaat de spijker op de kop.

Maakt niet uit wat, maar iets.

En dan niet omdat ik erom vraag, maar omdat het uit henzelf komt.



Ik kan ook alles zelf, maar het is zo fijn als ik het is niet hoef te doen.Het maakt je wel uit wat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hrb je om hulp gevraagd?



En eerlijk gezegd, ik zou waarschijnlijk een maaltijd in ontvangst genomen hebben en die later hebben weggemieterd, ik eet dat soort dingen niet. Lief bedoeld, maar ik wil geen pan soep van een ander.

Wie weet dachten jouw vriendinnen er ook wel zo over.
ik heb het niet over hulp, ik heb het over een beetje attentie.



En nee, sorry, ik zal ongetwijfeld heel verwend zijn, maar een knuffel voor een derde kind vind ik niet attent.
quote:sofietje83 schreef op 04 mei 2016 @ 20:15:

[quote]Rhaegal schreef op 04 mei 2016 @ 20:14:

En ik heb echt de schurft aan attente mensen zoals to. Voelen zich altijd te goed voor de wereld en het is altijd stiekem gepaard met torenhoge verwachtingen die je zelf nooit meer waar kunt maken. Er is geen sprake van een ander helpen, maar van investeren om dat later terug te krijgen want als dat niet gebeurd, nou, zie de openingspost.[/quote

Nou zeg Ja, sorry. Ik kan zo slecht tegen die 'ik heb altijd alles voor iedereen over en niemand kijkt naar mij om' houding. Passieve agressie ten top.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2016 @ 20:15:

[...]





Het maakt je wel uit wat.Ja iets
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 04 mei 2016 @ 20:16:

ik heb het niet over hulp, ik heb het over een beetje attentie.



En nee, sorry, ik zal ongetwijfeld heel verwend zijn, maar een knuffel voor een derde kind vind ik niet attent.



Jeumig.



Had je een kadolijst bij je geboortekaartje moeten doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh het kadootje is niet goed genoeg. Wat ondankbaar. Ik vind het nogal wat en ik hoop dat het je hormonen zijn want echt sympathiek ben je niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Eens, laat dit een levensles voor je zijn:)

Gefeliciteerd en geniet van je zoontje!

quote:MinkeDeWit schreef op 04 mei 2016 @ 18:35:

Als je hulp wilt moet je het vragen. En als je hulp wilt aanbieden, moet je dat doen zonder daar iets voor terug te verwachten. Ik vind het nogal niet wat om van anderen te verwachten dat ze dezelfde inspanningen leveren als jij doet.

Ik zou zelf nooit op die manier hulp aanbieden, dat komt niet in me op, maar als je erom zou vragen zou ik het zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 04 mei 2016 @ 20:16:

ik heb het niet over hulp, ik heb het over een beetje attentie.



En nee, sorry, ik zal ongetwijfeld heel verwend zijn, maar een knuffel voor een derde kind vind ik niet attent.Waarom niet? Al krijgt een gezin 10 kinderen, mogen ze helemaal zelf weten, maar dan kom ik nog steeds op kraamvisite met een knuffel of andere aardigheid aanzetten. Wat is daar niet attent aan dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 04 mei 2016 @ 20:17:

[...]



Ja ietsNee, want op visite komen en belangstelling tonen en een kutterig kado meenemen vind je niet " iets " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Vooral dat 'ik wist het vooraf al en heb het uitgesproken naar mijn man'...



Dat hele bezoekje was een soort test of vriendin wel attent genoeg was en je wist al dat ze ging falen. Brrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 04 mei 2016 @ 20:17:

[...]





Waarom niet? Al krijgt een gezin 10 kinderen, mogen ze helemaal zelf weten, maar dan kom ik nog steeds op kraamvisite met een knuffel of andere aardigheid aanzetten. Wat is daar niet attent aan dan?Omdat je dan alsnog de soep en de lasagna bent vergeten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 04 mei 2016 @ 20:14:

En ik heb echt de schurft aan attente mensen zoals to. Voelen zich altijd te goed voor de wereld en het is altijd stiekem gepaard met torenhoge verwachtingen die je zelf nooit meer waar kunt maken. Er is geen sprake van een ander helpen, maar van investeren om dat later terug te krijgen want als dat niet gebeurd, nou, zie de openingspost.Prima, maar ik neem aan dat je er dan zelf ook nooit gebruik van maakt als iemand iets aanbiedt.
En bij een derde weet je toch met goed fatsoen ook niet meer wat te kopen.... Plus als je in een leeftijd zit dat iedereen aan het baren slaat is een kraamvisite ook gewoon routine.
quote:barbabientje2 schreef op 04 mei 2016 @ 20:19:

[...]





Prima, maar ik neem aan dat je er dan zelf ook nooit gebruik van maakt als iemand iets aanbiedt.Dat is natuurlijk onzin. Als ik hulp nodig heb vraag ik daarom. En als iemand hulp nodig heeft bied ik hulp. Maar ongevraagd hulp bieden en dat dan terugverwachten, nee, daar pas ik voor.
Dat een knuffel niet attent zou zijn vind ik ook raar. Ik vond élk cadeautje geweldig, omdat iemand moeite had gedaan iets uit te zoeken voor MIJN zoon
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal niet te beroerd om te helpen. Als mijn buuf morgen door haar rug gaat haal ik de boodschappen en hang ik de was op of wat er op dat moment echt nodig is. Heeft ze een werkster ga ik echt niet ook nog haar ramen zemen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha



quote]blijfgewoonbianca schreef op 04 mei 2016 @ 20:19:

[...]





Omdat je dan alsnog de soep en de lasagna bent vergeten.[/quote]
Alle reacties Link kopieren
quote:dobbey schreef op 04 mei 2016 @ 20:16:

ik heb het niet over hulp, ik heb het over een beetje attentie.



En nee, sorry, ik zal ongetwijfeld heel verwend zijn, maar een knuffel voor een derde kind vind ik niet attent.Wat moet je dan geven aan iemand die alles nig heeft van de twee vorige telgen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 04 mei 2016 @ 20:20:

[...]



Dat is natuurlijk onzin. Als ik hulp nodig heb vraag ik daarom. En als iemand hulp nodig heeft bied ik hulp. Maar ongevraagd hulp bieden en dat dan terugverwachten, nee, daar pas ik voor.



Iedereen moet dus zelf om hulp vragen als dat nodig is? Sommige mensen zijn daar niet zo goed in. Ik vind het normaal om hulp aan te bieden. En je weet niet van tevoren of dat nodig is. TO had geen concrete hulp nodig maar ze heeft de vraag ook niet gehad dus hoe weet een ander dat? Ik denk dat het juist om die vraag draait en niet om de hulp ansich.

En ja, ik vind die knuffel ook attent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 04 mei 2016 @ 20:24:

[...]





Wat moet je dan geven aan iemand die alles nig heeft van de twee vorige telgen?Kennelijk een kraammand met allemaal originele dingen, soep, lasagna en een paar oppasbonnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:barbabientje2 schreef op 04 mei 2016 @ 20:27:

[...]





Iedereen moet dus zelf om hulp vragen als dat nodig is? Sommige mensen zijn daar niet zo goed in. Ik vind het normaal om hulp aan te bieden. En je weet niet van tevoren of dat nodig is. TO had geen concrete hulp nodig maar ze heeft de vraag ook niet gehad dus hoe weet een ander dat? Ik denk dat het juist om die vraag draait en niet om de hulp ansich.

En ja, ik vind die knuffel ook attent.Alweer eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven