Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Ook al zouden wij in de zomer van 2018 gaan trouwen (nog geen vaste datum) hebben mijn partner en ik moeten besluiten het uit te stellen. (familie omstandigheden). Heel erg balen maar wel het beste. Gister zijn we wel weer even op de locatie geweest waar we ons feest willen houden. Het gaat heel mooi worden! Zoals eerder geschreven verschilden we nog al van mening. Maar dat is nu ook opgelost . Hun een beetje minder wij toch (omdat we het zelf willen) een beetje meer wat betreft aankleding en dergelijke. We hebben een trouw auto uitgekozen.... Wat een mooie auto! Vriend en ik hebben daar niks mee, maar als je dan toch mag kiezen.... . Nu alvast wel op zoek naar praktische oplossingen mbt mijn gezondheid (jurk laten aanpassen zodat ik mocht ik te vermoeid raken ik de rok kan afritsen etc.
^ wat ver moeten jullie het uitstellen zeg! Lijkt me vervelend om zo lang te moeten wachten, en wel al veel aan t regelen te zijn.



Wij moeten echt nodig de kaart gaan maken, steeds meer mensen vragen ernaar en ze moeten natuurlijk wel tijd hebben voor onze dresscode te shoppen doen jullie een dresscode? Eerst vond ik t niet nodig maar toen zei vriend, is toch leuk iedereen in die kleuren, dus gingen we ervoor Donkerblauw en perzikkleurig, zet t denk ik Engels op de kaart (Peach is gangbaarder om als kleur te benoemen) maar twijfel of dat gek is.
Alle reacties Link kopieren
lolllaaa, wat jammer dat jullie het moeten uitstellen!



Sammie, Jammer dat je nu twijfelt over je jurk. Denk ook dat het de spanning is, jullie zullen er vast beide fantastisch uit zien in jullie jurken.



Wildeperzik, ik zou gewoon peach doen dat is echt wel duidelijk.



Wij doen geen dresscode. Weet je ik had vorig jaar een bruiloft met dresscode. En iedereen had alsnog een andere tint want ja je hebt heel veel tinten fel roze of zacht roze. Al met al vond ik het zelf geen meerwaarde hebben. Daarnaast vind ik het niet nodig om me te bemoeien met de kledingkeuze van mijn gasten. Ik vind het allang heel fijn dat ze komen dan ga ik het ze niet moeilijker maken dan nodig.

Maar goed ik doe natuurlijk wel gewoon mee als andere bruidsparen dat wel wensen. Ieder hun eigen keuze.

Mensen vragen er wel naar en dan zeg ik gewoon: ik vertrouw erop dat mensen wel snappen dat ze niet naakt kunnen komen en dat is wat mij betreft voldoende.



Ik zat toch nog met dat gesprek met die babs en na veel twijfelen gisteren toch gebeld naar de gemeente om een andere te vragen. Krijg ik een bandje dat ze dicht zijn op vrijdagmiddag. Beetje jammer! Maandag bel ik weer.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
@lollla, wat jammer. Weten je wel al wanneer je nu dan willen gaan trouwen?



@sammie, het zit vast tussen je oren! Komt goed!



@perzik, wij doen geen dresscode.

Met eigenlijk dezelfde reden als ibi.



@ibi, goed dat je de stap hebt gezet om te bellen! Hopelijk lukt het maandag om het te veranderen.



Wij hebben van de week het ontwerp voor de kaartjes bijna goedkeurd. Alleen nog twee zinnetjes een andere zinsopbouw, en dan istie klaar! Was even naar de drukker geweest, voor wat info. Is een drukkerij die een werkplaats is voor verstandelijk gehandicapten. Voor ongeveer €10 worden onze kaartjes gedrukt! En dan hebben we er ook enveloppen bij, precies in de stijl die wij hebben, hadden ze bij de action enveloppen.

Ook hebben we een houten kist besteld, die gebruiken we als doos voor de enveloppen/kaarten die we krijgen op de bruiloft, en daarna zullen we daar alle foto albums en dergelijke erin bewaren. We laten op die kist onze namen en het logo + de datum zetten, precies zoals op de kaart.

Onze ringen zaten in een hoogglans wit doosje, opzich een mooi doosje maar vond het niks als doosje. Bij de action (wat zou ik zonder moeten) hadden ze een soort van kleine houten schatkistjes. Die heb ik gekocht en daar ga ik op de bovenkant onze initialen en ook weer het logo van de kaart op maken. Als het af is zal ik wel een foto (proberen te) plaatsen.

En zo zijn we weer lekker bezig met de bruiloft! Van de week was mijn vader bij ons en zijn we even naar de locatie geweest. Erg leuk om hem dat alvast te laten zien.

Oh ja, en we hebben alvast een liedje! Empire state of mind, van alicia keys. Zullen we draaien tijdens het tekenen. NY is het allemaal een beetje mee begonnen voor ons, en is ook de plek waar we naar toe gaan op huwelijksreis.
Alle reacties Link kopieren
Ow ik heb de trouwkaarten gemaakt en ben er erg tevreden over. Nu de tekst nog bedenken wat ik eigenlijk lastiger vind.

Mijn tante heeft kaarten gemaakt voor de mensen die alleen uitgenodigd worden voor de ceremonie.



Ik ga van de week hoop ik bezig met de corsages om te maken al is het er maar 1 om te kijken of ik alle materialen in huis heb en dat lukt wat ik wil.

Woensdag ga ik naar mijn schoonmoeder (daarmee bedoel ik de moeder van mijn overleden echtgenoot) en ik heb aan haar gevraagd of zij de naamkaartjes wil schrijven. Zij kan mooi kalligraferen dus geef haar de naamkaartjes straks.



Mijn zus maakt trouwens de enveloppendoos. Die heeft ze ook gemaakt bij zichzelf, mijn zus en mijn vorige bruiloft.



Ik vind het echt fijn om dingen zelf te (laten) maken, maakt het zo persoonlijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ibi, wat mooi dat je je schoonmoeder er in betrekt!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat jullie lekker bezig zijn!



Weet willen graag in de zomer trouwen dus ik denk dat we het een heel jaar uitstellen.

Inderdaad niet leuk maar het gaat hier om kinderen (kinderen van mijn vriend en dus mijn bonus kindjes)

Er gebeurd genoeg nu voor ze. En aan de mededeling dat we gaan trouwen hebben ze helemaal niks. (mbt wat het met hun doet als papa weer gaat trouwen)

Het lijkt ons de beste keus. Onze liefde is er toch, wij kunnen het (makkelijker) begrijpen. en als we met het uitstellen een paar kindjes gelukkiger blijven doen we dat graag.



Ik vind, en dat is misschien lichtelijk overtrokken vinden sommigen onder ons, dat ik niet alleen met hun papa mag trouwen maar ook een beetje met hun
Motorbloemetje en IBI, wat leuk dat jullie zoveel dingen zelf maken. Zou ik ook wel willen, helaas ben ik niet zo crea. Dus gaan maar gewoon wat dingen bestellen.



Wildeperzik, wij doen ook geen dress code. Ik ga er vanuit dat mijn gasten prima weten wat gepast is op een bruiloft. Ik heb meerdere bruiloften gehad met een bepaalde kleur als dress code en altijd was het een kleur die ik normaal gesproken nooit draag. Als gast ben je al best veel geld kwijt aan een bruiloft en als je dan ook een outfit moet kopen die je daarna nooit meer aantrekt... ben ik daar niet zo blij mee. Daarnaast is er altijd wel iemand die de dress code niet (exact) opvolgt en dat staat dan al helemaal raar op je foto's.
Leuk om dit allemaal te lezen, had wel verwacht dat veel geen dresscode doen, was ook eerst behoorlijk anti. Maar mensen aan wie t verteld werd waren meteen heel enthousiast, dat ze nog donkerblauw jurkje in de kast hebben etc dus hoop niet dat mensen zich bezwaard voelen. En als niet iedereen in dezelfde tint vind ik juist leuk, krijg je beetje kleurenpalet.

Wij moeten eigenlijk ook echt de kaart gaan maken, deze maand wil ik verzenden. Heb ook nog geen knutseldingen zoals ik hierboven lees, moet ook maar eens op zoek!



Wij hebben nu een liedje dat ineens alletwee geweldig vonden, en aan alle eisen voldoet La vie en rose Dat verhaal over NY klinkt ook echt heel mooi, en erg mooi liedje.
Wij doen ook geen dresscode, iedereen moet komen zoals hij/zij wil. En we hopen dat mensen niet in het zwart komen
Nog 4 maanden wachten over 16 dagen
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen lekker bezig hier! Heerlijk om weer verhalen over jurken en uitnodigingen te lezen :D

Die keuzes voelen voor mij alweer super ver weg, nog 23 dagen te gaan en ik ben getrouwd!! Zo'n gek idee!! Ik heb er mega veel zin in hoor!

Wij hebben geen kleur-dresscode. Wel hebben we SUIT UP met een knipoog op de kaart gezet, dus jasje/colbertje voor de mannen. En voor de vrouwen de tekst 'Waar jij je mooi in voelt'. We verwachten dat iedereen wel snapt dat wij dus liever geen spijkerbroeken en oude trui zien, maar ik zou dat zelf toch al niet zo snel naar een bruiloft aantrekken :P
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke berichten weer.

Wij hebben ook geen dresscode. We hebben erbij staan dat feestelijk leuk gevonden wordt en laten mensen die zelf invullen. Ik weet dat best wat mensen al druk bezig zijn iets moois zoeken. Heel leuk.

Onze kaarten gaan eind van de week naar de ceremoniemeesters. Ik merk dat ondanks dat het nog 4 maanden is er steeds meer mensen om vragen. Ik vind de gebruikelijke 6-8 weken ook wel erg kort dag. Maar wij hebben geen safe the date gedaan dus misschien dat dat scheelt. Wij hebben gevraagd te antwoorden zo'n 6 weken van te voren zodat we de tijd hebben eventueel mensen achter hun broek aan te zitten.
Spannend he Goudstraal?



Mijn jurk is klaar, ben er helemaal blij mee. Wil nog wel 2 kilo kwijt, maar dat moet lukken in 3 weken.

Iedereen die een kaart heeft ontvangen heeft inmiddels gereageerd. Mijn oom maakt foto's en met hem besproken wat we willen. Ik hoef geen trouwalbum zoals bij mijn eerste huwelijk, maar wel graag een sfeerimpressie van de dag.



Gesprek met de BABS was echt leuk, we hadden een leuke klik met haar en ik weet zeker dat ze er een mooie, persoonlijke toespraak van maakt.



Vandaag proefkapsel en make-up. Ik denk er wel over om zelf mijn make-up te doen, omdat ik vaak vind dat het er zo volgeplamuurd uitziet en dat wil ik gewoon niet. Om dat echt te kunnen bepalen laat ik het haar wel doen. Vind ik het niks kan ik altijd nog zeggen dat ik mijn eigen make-up wil doen.



Gisteren bij de Action geweest om te kijken voor een mooi doosje voor de ringen. Bleek dat ze daar spullen hadden voor bruiloften, inclusief een ringenkusssentje voor 1 euro. Natuurrlijk niet dezelfde kwaliteit als de duurdere varianten uit een bruidswinkel, maar die prijzen vind ik sowieso ronduit belachelijk. Mijn haarversiering heb ik ook besteld ( en inmiddels binnen) bij Wish. Slechts 16 euro in totaal, tegen de 40 a 60 euro voor een haarkam met strass en pareltjes bij de bruidsshop.



Mijn aanstaande is er ook druk mee. Hij gaat mijn boeket zelf maken en is al bezig met welke bloemen etc. Hij gaat deze week oefenen met een proefboeket.



Bedankjes ga ik ook zelf maken met mijn dochters. Heb er al zin in een leuke fröbelmiddag met de meiden.
Alle reacties Link kopieren
Nog maar 5 nachtjes slapen!!!
OOO, spannend liefs7
Alle reacties Link kopieren
quote:Liefs7 schreef op 01 mei 2017 @ 14:29:

Nog maar 5 nachtjes slapen!!!Whaa dat is al helemaal weinig! Alles geregeld?
Alle reacties Link kopieren
@Jeluze: Precies. De klik vinden wij ook erg belangrijk. Gelukkig is het e-mail contact heel goed en zitten we telkens met hem op 1 lijn dus hopen dat het meevalt haha.



Jaa ben ik het helemaal mee eens! Ik vind het ook wel leuk moet ik zeggen, al dat regelen haha. En echt top dat je meteen zo zeker was van je trouwjurk! Waarom zou je dan inderdaad nog verder kijken. Een hele zorg minder ook!



@JaneJane: Wat fijn dat de jurk helemaal bevalt! En fijn dat jullie zo'n goede klik hadden met de BABS! Ja altijd fijn om dingetjes te vinden tegen zachte prijsjes he. Ik heb zelf wat mooie dingetjes gevonden bij een kringloopwinkel en die opgeknapt.



@Liefs7 Ahhh wat spannend! Helemaal ready ervoor?



Hier ook geen dresscode, maar ik vind het wel een leuk idee.

Oooh wij hebben de nieuwe locatie bekeken! Echt super gaaf. Midden in het bos in een soort van glazen huis. Er loopt zelfs een boom dwars door de zaal. Alleen een beetje "drama" wat betreft eten. Ze serveren alleen "middle east"-achtige gerechten, met bijvoorbeeld kip tajine, gegrilde groenten, couscous etc.. Wij zijn daar zelf dol op maar weet dat er verschillende gasten zijn die dat waarschijnlijk niet zullen eten. Vooral omdat het wordt uitgeserveerd en dus geen buffetvorm is. Houden jullie veel rekening met de etenswensen van jullie gasten?
Liefs, dat is zeker snel!!!



Hier nog 2 weken en 1 dag... Net de locatie gebeld, toch nog even wat kleine dingen bespreken. Vrijdag m'n jurk opgehaald en uiteraard nog even aangehad

Zometeen of morgenochtend nog even de bakker bellen.

Vanmiddag nog een reminder naar de laatste 20 mensen gestuurd of zij nog willen laten weten of ze wel of niet komen.

Volgens mij zijn we dan wel klaar, maar weet het niet zeker
Alle reacties Link kopieren
De insteek is idd een relaxt feest motorbloempje.

( en ja, friends )



Hoewel..

Dat diy is ook weer niet zo relaxed



Eigenlijk zijn het alleen nog een hoop ideeen, nog weinig concreet gemaakt en we moeten het binnen 4 maanden in elkaar flansen



Ik heb bij de action al wat aankleding gekocht.

Kant en lint, roosjes etc.

Ik heb nog witte ballonnen nodig en lampionnen.

Verder ga ik de kringloop nog plunderen, wil wat oude stoeltjes neerzetten, kitche theekopjes etc,

Nog wat kleden,of witte lakens voor op de hooibalen als zitplekken.

Op de boerderij is al veel aanwezig aan tafels en stoelen, statafels, grote loungebank.

En ik heb een grote witte partytent.

Kortom, de aankleding komt goed, daar hen ik gelukkig wel feeling voor.



Vind het eten verzinnen nog wel lastig,

Althans, ik weet wel wat ik wil, maar moet de keuzes wel beperken tot haalbaar. Niet dat ik de dagen vooraf het te ingewikkeld maak voor mijzelf.

En dan kom je dingen tegen zoals hoe presenteer je het vers en gekoeld, hoe gaan we dat verzorgen.

Hmmm....

Ik neig naar de patatkraam leegplunderen, maar dat is wel erg relaxed en simpel
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa meiden, eindelijk heb ik ook eens wat te melden: ik heb een jurk!



@Fruity schreef jij laatst niet ergens dat jouw jurk precies alles heeft wat je van tevoren had gezegd niet te willen? Of was dat iemand anders? Nou.. hier ging het dus precies zo, haha!



Op de vraag wat ik in gedachten had zei ik: ik wil heel graag [zus] en [zo], en in elk geval niet [X], [Y] en [Z].

Mijn jurk is dus geworden: [zus] met [X], [Y] en [Z].
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dat had ik ook, haha.
Wat leuk Flipje! Durf je een plaatje te laten zien aan ons?



Wat een drukte ineens, het trouwseizoen is duidelijk begonnen
Nog iets minder dan een maand en dan is het voor mij ook zover



Mijn jurk is precies wat ik wilde tijdloos en elegant. Schoenen vond ik lastiger



Spannend al die bruiloften.
Alle reacties Link kopieren
@Flipje: Ahhh leuk hoe dingen heel anders kunnen uitpakken he haha. Ben ook heel benieuwd naar een foto / link als je die durft te plaatsen!



@Lucifer: Ik vond de schoenen ook lastig! Heb ze uiteindelijk bij TK Maxx kunnen scoren voor 40 euro. Heb zelf hele brede voeten dus moest roeien met de riemen die ik heb. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven