Vriend vindt mij onaantrekkelijk

30-07-2014 21:42 218 berichten
Hee allemaal,



Ik schrijf al een poosje mee onder een andere nick maar ik heb even een andere nick aangemaakt i.v.m. herkenbaarheid!



Afgelopen weekend heeft mijn vriend mij verteld dat hij mij helemaal niet heel erg aantrekkelijk vond/vindt en heeft getwijfeld om een relatie aan te gaan vanwege mijn uiterlijk. Ik weet al mijn hele leven dat ik niet moeders mooiste ben, maar mijn vriend heeft mij altijd het gevoel gegeven dat ik de mooiste vrouw voor hem ben. Net zoals mijn ouders mij altijd het gevoel geven dat ik het mooiste kind ben.. En misschien ben ik dat ook wel voor mijn ouders



Ik heb best een lange poos moeite gehad met mijn uiterlijk, vooral toen ik een puber was. Daarvoor was ik er nooit mee bezig, maar rond mijn 13e kregen al mijn vriendinnen aandacht van jongens en kreeg ik niks. Toen kreeg ik eens een vriendje en moest ik achteraf horen dat hij mij lelijk vond, maar mij wel ontzettend aardig en grappig vond. Dus rond die leeftijd boven ik objectief naar mijzelf te kijken en zag ik dat ik geen standaard mooi meisje ben.



Ik ben geen standaard mooi meisje, maar ik doe wel genoeg aan mijn uiterlijk om goed voor de dag te komen. Dat vind ik belangrijk. Ik ben door de jaren heen toch wel tevreden met mijzelf geworden en ik accepteer het dat ik nou eenmaal niet mooi ben, maar dat ik wel een leuk mens ben. Ik heb een leuk sociaal leven, liefste familie en vrienden, ik ben sociaal en ik ben tevreden.



Toen ik een puber was, ben ik wel eens out of the blue lelijk genoemd door leeftijdsgenoten. Toen raakte het me heel erg, kon ik heel lang verdrietig zijn en mijzelf verstoppen vanwege mijn uiterlijk. Nu noemt niemand mij nog lelijk en ben ik tevreden met hoe ik eruit zie en wie ik ben, maar toen mijn vriend afgelopen weekend zei dat hij mij niet aantrekkelijk vond, maar toch wel heeeeel erg leuk.. vond ik het toch behoorlijk naar om te horen. Ik voel hetzelfde als vroeger..



Eerlijk gezegd best heel erg klote.



Ook al weet ik best dat ik echt niet mooi ben, ik dacht toch echt dat hij mij wel mooi vond. Ik heb in tijden niet meer gevoeld hoe het voelt om gekwetst te worden, maar nu heb ik dat nare gevoel de hele tijd. Nu ik dit typ kan ik wel weer janken en ik weet niet zo goed waarom.. Maar ik vind het vervelend en naar. En echt heel beledigend, terwijl ik het dus wel weet allemaal.



Het kwetst me dus gewoon heel erg.. Misschien een zeikverhaal.. Hopelijk herkent iemand zich hierin. Of heb ik gewoon ff leuke woorden nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 31 juli 2014 @ 09:26:

Geinig dat iedereen over de opmerking van Rob over mooie dus arrogante vrouwen heen leest :D



Heb jij zijn relativering gemist?

"niet allemaal natuurlijk" en "in mijn persoonlijke ervaring wel"
TO,



Als je vriend eerlijk had gezegd dat hij niet op je uiterlijk is gevallen, maar op je innerlijk, is dat tot daar aan toe. Hoewel ik me goed kan voorstellen dat je daar een aantal dagen van de kaart van bent. Maar hij heeft ook gezegd dat hij twijfelt aan jullie relatie. Dat vind ik misschien nog wel gemener of lastiger. En dan eerst nog aan jou vragen waarom jij op hem gevallen bent...
quote:hatsetats schreef op donderdag 31 juli 2014 09:26 Geinig dat iedereen over de opmerking van Rob over mooie dus arrogante vrouwen heen leest :DIs gewoon waar
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 31 juli 2014 @ 09:28:

[...]





Heb jij zijn relativering gemist?

"niet allemaal natuurlijk" en "in mijn persoonlijke ervaring wel"

Nee hoor. Ik zie alleen niet zoveel verschil met de opmerking van de vriend van de TO. een opmerking over uiterlijk, niet zo complimenteus, wel eerlijk. Waarom mag de ene wel en de ander niet?

Rob relativeert maar de vriend van de to ook. Niet in woorden wel door gedrag, ze zijn nog steedssamen toch?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 31 juli 2014 @ 09:26:

Geinig dat iedereen over de opmerking van Rob over mooie dus arrogante vrouwen heen leest :DNou inderdaad. Ik snap de essentie wel, die is natuurlijk hartstikke lief. Maar als je als vrouw mooi wordt gevonden, kan dat juist extra veel onzekerheid met zich meebrengen. Omdat je altijd het gevoel hebt aan bepaalde verwachtingen te moeten voldoen. Je valt altijd op als je ergens binnenkomt, en dat voelt niet altijd fijn. Iedereen heeft een mening over je. Ik denk dat onzekerheid vaak verward wordt met arrogantie.
Alle reacties Link kopieren
Het ging in eerste instantie over; waarom ben je verliefd geworden op de ander? Dan kan iemand het nog subtieler brengen dan juist aan te geven waarom hij niet voor haar zou gaan.

Hij had toch ook kunnen zeggen; ik was meteen weg van je spontaniteit!

Ik zou het ook erg rot vinden als mijn vriend zou zeggen wat haar vriend gezegd heeft. Succes meid!
Alle reacties Link kopieren
quote:smoothie84 schreef op 31 juli 2014 @ 08:56:

Wat een rotsituatie. ik probeer het ook even van de andere kant te bekijken: Zou het niet kunnen dat hij het heeft gezegd in de hoop dat je meer aandacht aan je uiterlijk besteedt? Gebruik je wel eens make up? Wat voor kleding draag je? Ben je verzorgd? Ik zeg niet dat je moet veranderen maar misschien zou je persoonlijke verzorging beter kunnen?



Het kan natuurlijk ook zijn dat je jezelf heel goed verzorgd. Dan zou ik tegen je vriend zeggen dat het niet gaat werken tussen jullie en dat is niet leuk voor je:(



Toen ik eens 7 kilo afviel veranderde ik van stevig naar slank. Ik voelde me de hele dag zo goed! ik voelde me sexy en mooi, veel meer dan daarvoor. Als je je goed voelt straal je dat ook uit. De aandacht die ik opeens kreeg van mannen werd ook vertiendubbeld.



Misschien is er bij jou ook ergens redelijk eenvoudig winst te behalen?Vriend zegt dat hij gewoon eerlijk is. Als hij zo eerlijk is, en het probleem was de persoonlijke verzorging van TO, had hij dat toch gewoon gezegd?
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 31 juli 2014 @ 09:21:

[...]





De meeste vrouwen weten helemaal niet hoe ze charmant een compliment moeten accepteren. Een typisch vrouwelijke eigenschap.Eigenlijk is het niet zo aardig om een compliment weg te wuiven. Dan zeg je eigenlijk dat je de ander niet gelooft, zijn mening niet serieus neemt en hij maar een beetje uit zijn nek loopt te lullen.
quote:hatsetats schreef op 31 juli 2014 @ 09:26:

Geinig dat iedereen over de opmerking van Rob over mooie dus arrogante vrouwen heen leest :Dik lees de posts van Rob altijd heel oppervlakkig
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 31 juli 2014 @ 09:31:

[...]



Nee hoor. Ik zie alleen niet zoveel verschil met de opmerking van de vriend van de TO. een opmerking over uiterlijk, niet zo complimenteus, wel eerlijk. Waarom mag de ene wel en de ander niet?

Rob relativeert maar de vriend van de to ook. Niet in woorden wel door gedrag, ze zijn nog steedssamen toch?



Rob heeft het niet over een mooie vrouw in het bijzonder, maar in het algemeen.

TO's vriend is heel persoonlijk. Eerlijk de waarheid zeggen is niet altijd de meest sympathieke manier om met elkaar om te gaan. Zéker als je weet dat de ander al niet veel zelfvertrouwen heeft.
Dymo
Alle reacties Link kopieren
quote:loquase schreef op 31 juli 2014 @ 09:39:

[...]





Eigenlijk is het niet zo aardig om een compliment weg te wuiven. Dan zeg je eigenlijk dat je de ander niet gelooft, zijn mening niet serieus neemt en hij maar een beetje uit zijn nek loopt te lullen.Precies! Op de juiste manier een complimentje accepteren hoort bij goede manieren. Je kunt bijvoorbeeld zeggen: "wat vind ik het aardig/lief van je dat je dat tegen me zegt". Of: "je aandacht doet me goed".
Het klinkt hard maar blijkbaar wilde je vriend gewoon heel graag een vriendin toen hij wat met je begon.



Misschien lees ik die reacties verkeerd hoor, maar ik vind het opvallend dat veel reacties van vrouwen neerkomen op "zoiets zeg je toch niet?" want dat is kwetsend, terwijl ik als man denk "zoiets voel je toch niet?" want DAT is pas kwetsend. Jouw vriend hoort helemaal hotel de boel van jou te zijn, ZEKER in het begin van een relatie en je het mooiste leukste en meest fantastische meisje ter wereld te vinden. Vraag hem maar eens zijn eerlijkheid nogmaals aan te spreken en stel hem de vraag of hij dan wel vlinders in zijn buik voelt/voelde voor jou, het bekende verliefde gevoel dus (edit: tenzij je het antwoord liever niet wil weten natuurlijk!)



Zelf val ik niet per se op het klassieke schoonheidsideaal maar als ik verliefd ben op iemand - en ja dat gaat natuurlijk om het complete plaatje - dan straalt die persoon voor mij en vind ik haar woest onweerstaanbaar enorm aantrekkelijk. Zelfs als je in je achterhoofd wel weet dat ze de Miss World verkiezing niet zou winnen omdat ze niet aan het ideaal voldoet.



Samenvattend: het is dus niet uit piëteit de waarheid dat iemand lelijk is verzwijgen - omdat dit zo kwetsend is - maar iemand echt gewoon de mooiste, lekkerste, enz ter wereld vinden!
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 31 juli 2014 @ 09:49:

[...]





Precies! Op de juiste manier een complimentje accepteren hoort bij goede manieren. Je kunt bijvoorbeeld zeggen: "wat vind ik het aardig/lief van je dat je dat tegen me zegt". Of: "je aandacht doet me goed".

Ja, ik heb het ook moeten leren. Ben er over na gaan denken toen iemand tegen me zei: Zeg je nu dat ik aan het jokken ben?



Meestal zeg ik iets als: Dankjewel, wat aardig/lief van je.
niet goed gelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 31 juli 2014 @ 09:52:

Het klinkt hard maar blijkbaar wilde je vriend gewoon heel graag een vriendin toen hij wat met je begon.



Misschien lees ik die reacties verkeerd hoor, maar ik vind het opvallend dat veel reacties van vrouwen neerkomen op "zoiets zeg je toch niet?" want dat is kwetsend, terwijl ik als man denk "zoiets voel je toch niet?" want DAT is pas kwetsend. Jouw vriend hoort helemaal hotel de boel van jou te zijn, ZEKER in het begin van een relatie en je het mooiste leukste en meest fantastische meisje ter wereld te vinden. Vraag hem maar eens zijn eerlijkheid nogmaals aan te spreken en stel hem de vraag of hij dan wel vlinders in zijn buik voelt/voelde voor jou, het bekende verliefde gevoel dus (edit: tenzij je het antwoord liever niet wil weten natuurlijk!)



Zelf val ik niet per se op het klassieke schoonheidsideaal maar als ik verliefd ben op iemand - en ja dat gaat natuurlijk om het complete plaatje - dan straalt die persoon voor mij en vind ik haar woest onweerstaanbaar enorm aantrekkelijk. Zelfs als je in je achterhoofd wel weet dat ze de Miss World verkiezing niet zou winnen omdat ze niet aan het ideaal voldoet.



Samenvattend: het is dus niet uit piëteit de waarheid dat iemand lelijk is verzwijgen - omdat dit zo kwetsend is - maar iemand echt gewoon de mooiste, lekkerste, enz ter wereld vinden!

Wat een nonsens zeg. Voor mij was man in het begin een one night stand / losse scharrel. Zéker geen relatiemateriaal. Wat moest ik met zo'n ouwe vent? En ik kwam net uit een andere relatie, had samengewoond. Ik was straalverliefd op hem hoor, absoluut. Maar ik vond het nou niet meteen the best catch.

(en ja dat weet ie)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 juli 2014 @ 09:30:

[...]



Is gewoon waarIn jouw geval wel
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je zo'n opmerking te horen hebt gekregen.

Heb je verder wel te horen gekregen wat hij wél leuk aan je vindt? Lijkt me ook erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:idisrom schreef op 31 juli 2014 @ 09:03:

Ik heb het tegenovergestelde probleem. Ik zeg tegen mijn hopelijk aanstaande dat zij een echt mooie vrouw is. En Ik meen dat oprecht.

Maar zij wimpelt dat af als een typische mannenopmerking, en dat ze maar heel gewoontjes is.Sommige mensen vinden het accepteren van complimenten een lastige klus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@hatsetats, het is mijn waarheid maar ik zeg niet dat het die van jou ook zou moeten zijn. Onenightstands en scharrels staan zo ver van mijn eigen belevingswereld af dat ik daar ook geen uitspraak over kan doen. Dus misschien ben ik wat te stellig, maar ik zou het ZELF in elk geval niet accepteren om op die manier een relatie in te gaan. Niet van mezelf en ook niet van iemand anders. Als je wilt pas ik die post er op die manier naar aan maar het zal nog steeds op hetzelfde neerkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 31 juli 2014 @ 10:21:

@hatsetats, het is mijn waarheid maar ik zeg niet dat het die van jou ook zou moeten zijn. Onenightstands en scharrels staan zo ver van mijn eigen belevingswereld af dat ik daar ook geen uitspraak over kan doen. Dus misschien ben ik wat te stellig, maar ik zou het ZELF in elk geval niet accepteren om op die manier een relatie in te gaan. Niet van mezelf en ook niet van iemand anders. Als je wilt pas ik die post er op die manier naar aan maar het zal nog steeds op hetzelfde neerkomen.Je hoeft voor mij niks aan te passen. Ik vind 'je hoort zoiets niet eens te voelen' een idiote uitspraak.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 31 juli 2014 @ 09:52:

Het klinkt hard maar blijkbaar wilde je vriend gewoon heel graag een vriendin toen hij wat met je begon.



Misschien lees ik die reacties verkeerd hoor, maar ik vind het opvallend dat veel reacties van vrouwen neerkomen op "zoiets zeg je toch niet?" want dat is kwetsend, terwijl ik als man denk "zoiets voel je toch niet?" want DAT is pas kwetsend. Jouw vriend hoort helemaal hotel de boel van jou te zijn, ZEKER in het begin van een relatie en je het mooiste leukste en meest fantastische meisje ter wereld te vinden. Vraag hem maar eens zijn eerlijkheid nogmaals aan te spreken en stel hem de vraag of hij dan wel vlinders in zijn buik voelt/voelde voor jou, het bekende verliefde gevoel dus (edit: tenzij je het antwoord liever niet wil weten natuurlijk!)



Zelf val ik niet per se op het klassieke schoonheidsideaal maar als ik verliefd ben op iemand - en ja dat gaat natuurlijk om het complete plaatje - dan straalt die persoon voor mij en vind ik haar woest onweerstaanbaar enorm aantrekkelijk. Zelfs als je in je achterhoofd wel weet dat ze de Miss World verkiezing niet zou winnen omdat ze niet aan het ideaal voldoet.



Samenvattend: het is dus niet uit piëteit de waarheid dat iemand lelijk is verzwijgen - omdat dit zo kwetsend is - maar iemand echt gewoon de mooiste, lekkerste, enz ter wereld vinden!Ik, als vrouw zijnde, kan niet anders dan hier mee eens zijn. Ik zou nooit, never, een relatie kunnen beginnen met iemand die ik niet aantrekkelijk vind. Hoe knap, aardig en lief hij ook mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 31 juli 2014 @ 10:09:

[...]



Wat een nonsens zeg. Voor mij was man in het begin een one night stand / losse scharrel. Zéker geen relatiemateriaal. Wat moest ik met zo'n ouwe vent? En ik kwam net uit een andere relatie, had samengewoond. Ik was straalverliefd op hem hoor, absoluut. Maar ik vond het nou niet meteen the best catch.

(en ja dat weet ie)Juist, met een one night heb ik dan mogen ontdekken dat hij niet voor mij is gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 31 juli 2014 @ 10:21:

@hatsetats, het is mijn waarheid maar ik zeg niet dat het die van jou ook zou moeten zijn. Onenightstands en scharrels staan zo ver van mijn eigen belevingswereld af dat ik daar ook geen uitspraak over kan doen. Dus misschien ben ik wat te stellig, maar ik zou het ZELF in elk geval niet accepteren om op die manier een relatie in te gaan. Niet van mezelf en ook niet van iemand anders. Als je wilt pas ik die post er op die manier naar aan maar het zal nog steeds op hetzelfde neerkomen.Weer volledig mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 31 juli 2014 @ 09:34:

[...]





Nou inderdaad. Ik snap de essentie wel, die is natuurlijk hartstikke lief. Maar als je als vrouw mooi wordt gevonden, kan dat juist extra veel onzekerheid met zich meebrengen. Omdat je altijd het gevoel hebt aan bepaalde verwachtingen te moeten voldoen. Je valt altijd op als je ergens binnenkomt, en dat voelt niet altijd fijn. Iedereen heeft een mening over je. Ik denk dat onzekerheid vaak verward wordt met arrogantie.Dit gebeurt in films. In mijn omgeving, dus als ik naar feestjes ga, vallen (bloed)mooie meiden niet op. Er bestaan best veel mooie meiden, dan blijf je bezig. In mijn leeftijdscategorie (21) is dat zo dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven