Vriendinnen complimenteren elkaar, maar mij nooit...

01-09-2013 15:30 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik weet niet goed op welke pijler dit te zetten (beauty/psyche/relaties), maar deze lijkt me wel kunnen.



Ik kom met vrouwen/vriendinnen regelmatig in een bepaalde dynamiek. Ze geven elkaar gul complimenten over kleren, kapsel, lichaam enz..., maar zeggen niks tegen mij. En vaak hebben ze mij dan wel eerst van kop tot teen (en weer terug) bekeken, zelfs gescand soms.



Dit gebeurde bvb een paar keer toen ik me samen met twee vriendinnen klaar maakte voor een bruiloft, en een keer vlak voor een avondje uit op vakantie. Telkens werd ik hier enorm onzeker van. Dacht dat ik er niet uitzag of zo, de bal compleet had mis geslagen. (Terwijl ze wel elkaar de hele tijd zaten te bevestigen: oho, leuke sjaal zo bij die jurk, wat heb jij toch fantastisch haar, enzovoort).



Bij twee vriendinnen heb ik in zo'n geval wel eens (onzeker) gezegd: "Vinden jullie mijn jurk wel oké?" En één beet me zo'n beetje bozig toe: "Ik vind het een prachtige jurk.", en draaide zich weer om. Alsof het haar veel pijn deed dat te moeten toegeven. Bij dat duo denk ik dan aan jaloezie.

Maar ik heb het ook bij andere vriendinnen gehad, die helemaal niet zo jaloers van aard zijn. Ook zij waren vlak voor het uitgaan de hele tijd bezig van: "oh, wat een mooie oorbellen heb je, staat zo mooi bij je getinte huid enz..." En tegen mij zeiden ze niks. Waardoor ik me helemaal het lelijke eendje voelde, de mindere. Tot we dan op het feest aankwamen en ik raar genoeg veel meer aandacht van mannen kreeg dan zij. Dat had ik dan weer niet verwacht, en dat voelde wel goed natuurlijk.



Herkent iemand dit?



Ik denk soms: ik ben 'gewoon' een type dat niet aantrekkelijk gevonden wordt door vrouwen, maar eerder door mannen of zo...



Afijn, klein probleempje natuurlijk in vergelijking met de zwaardere dingen die je hier soms leest. Maar het overkwam me laatst weer, dus was benieuwd of nog meiden dit herkennen...
Alle reacties Link kopieren
quote:elizabeth2 schreef op 02 september 2013 @ 19:09:

@ Dizzy: grappig, je aanames.....



Oops dacht dat je een merk naam zei maar je bedoelde Jackie o stijl. Te snel gelezen....



Anyway ik denk dat je gewoon iets minder met je uiterlijk en wat anderen er van vinden bezig moet zijn. Vraag het je vriendinnen misschien straal je juist veel zekerheid uit en denken zij dat je de complimenten niet nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 02 september 2013 @ 14:30:

Ik vind TO helemaal niet zo onzeker. Ze wil gewoon graag een complimentje horen als ze er leuk uitziet, net als ieder ander. Gewoon heel menselijk.



Wel ben ik het met mijn voorgangers eens dat je beter andere vriendinnen kunt zoeken, want dit zijn frenemies.





Wat een bulshit.



Als je je vriendin een fremeny noemt omdat ze niet precies zich zo gedraagt als jij haar wil voorschrijven, dan ben je zelf een vervelend persoon.



Ik vind iemand echt geen leuke vriendin hoor, als je je vrienden meteen slechte motieven en eigenschappen toebedeelt, alleen omdat ze zich buiten jouw kadertje gedragen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
TO, let gewoon eens wat minder op anderen. Als je dit vergelijken en turven van complimentjes je hele leven bij wilt houden, daar is toch geen zak aan?



Mozes op een bromfiets, wat een gemiep over complimentjes, je maakt het zoveel groter dan het hoeft te zijn. Met alle motieven en verhalen die jij achter hun gedrag verzint maakt je het jezelf moeilijk en wordt je er zelf ook een vervelender persoon naar je vriendinnen toe van.



Je komt over als iemand die bang is dat ze wat tekort komt. En wat vind je zelf van zo iemand in je omgeving? Iemand die aan het gedrag van ander een negatieve draai weet te geven? Bang is dat ze niet genoeg krijgt, aan complimentjes?



Is toch helemaal niet leuk om zo te doen?



Ook wordt het een selffulfilling prophecy. Hoe meer jij denkt dat je niet genoeg complimentjes krijgt, hoe meer 'bewijzen' je denkt te zien en hoe vervelende je vriendinnen lijken.



Het is ook een keuze hoor, hoe je in het leven staat.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Het is al een wat ouder topic, maar wilde toch even reageren.

Ik heb wel een advies!

Meer met mannen omgaan

Er is toch vaak een soort rivaliteit tussen vrouwen en het is echt zonde van je energie.



Maar er zijn ook zeker vrouwen waarmee je wel die klik kan hebben hoor, gewoon goed kijken bij wie je je op je gemak voelt.
oud topic..
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar dit.



Niet bij alle vriendengroepjes overigens, maar ik had een vriendengroepje van 3 andere meiden die zich altijd heel 'out of the box' kleedden. Gewaagd, gedurfd. Ik probeerde me ook 'bijzonder' te kleden, maar durfde het nooit zo extreem aan als hun. Om lang verhaal kort te maken; je hoorde hun ook nooit over mij complimentjes geven. Heb het ooit eens gezegd, en dit gaven hun als reden dat ik onzeker was, en er dus niet bij hoorde.



Afijn. Beter kwijt dan rijk denk ik dan, je alleen maar onzeker beginnen te voelen bij een bepaald aantal mensen die je als je vriendinnen moet zien is ook niet gezond. Sommige meiden passen nou eenmaal niet bij je, of jij niet bij hun.



Bij m'n andere vrienden groepen worden er eigenlijk niet zo overdreven complimentjes gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Julia Roberts is zo ongelofelijk mooi, ik vind haar helemaal geweldig, wat een stuk! Mijn vrienden vinden het inderdaad niks, maar als een vrouw zulke ogen en lippen heeft kun je dta toch niet, niet sexy, vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook altijd meer complimenten van mannen dan van vrouwen en vrouwen kunnen dat slecht hebben blijkbaar. Mij zal het aan mijn reet roesten, ik steek die complimenten lekker in mijn zak. Ik ben zelf ook iemand die veel beter met mannen overweg kan dan met vrouwen bij wie ik toch vaak jaloezie voel. Echt goede vriendinnen daargelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het per vrouw verschillend is, maar ik zeg niet tegen een vriendin dat ik haar mooi vind áls ik haar niet mooi vind. Ik denk dat veel vrouwen zo zijn, want het is onaardig om te zeggen dat je iemand lelijk/dik vind ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ms andere smaak?
Alle reacties Link kopieren
Ook als je niet bijhoudt hoeveel complimenten iedereen krijgt en ook als je helemaal geen oppervlakkig persoon bent, kan het toch opvallen als jij degene bent die nooit een compliment krijgt.



Het is mij allang duidelijk, irl en op social media krijgt de gemiddelde vrouw stukken meer complimenten dan de echt mooie vrouw, die het enkel met berichtjes en complimenten van echt goede vriendinnen en familie moeten doen.



Een vriendin van mij, bloedmooi en met een fantastische smaak, staat altijd op avondjes met mannen te kletsen, omdat ze er bij de dames niet tussen komt, en dat ligt echt niet aan haar gedrag, ze is juist erg open en interessant, maar helaas ook een bedreiging voor de vrouw die onzeker is over haar eigen verschijning.



Ik denk dat TO iets heeft dat haar vriendinnen willen, en dat haar vriendinnen geen zin hebben om TO complimenten te geven, omdat ze in hun ogen wat bepaalde kwaliteiten betreft al op een voetstuk staat.



Jaloezie plaatst de ander op een voetstuk, en het uitblijven van complimenten is daar een overduidelijk symptoom van. Uiteindelijk is dat het compliment!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk, mijn oude topic dat opnieuw leven ingeblazen is.



Ik heb idd geleerd om meer naar mannen te luisteren.

Misschien ook omdat zij gewoon vaak een pak minder kritisch zijn?



Misschien stom idd om zo onzeker te zijn, maar het was iets dat me destijds (in een nogal onzekere periode, ingegeven door andere dingen) nogal opviel.



Haha, kindvandemelkboer (leuke nick trouwens!), ik vind dat ook grappig, hoe sommige vrouwen op FB ed, voortdurend commentaar krijgen van: lekkertje, mooierd, enz, of hoe jong ze er nog steeds uitzien, terwijl dat toch lang niet altijd het geval is. Nou ja, leuk voor hen hoor, en hartstikke lief van die vrienden/kennissen, maar ik kan ook niet helpen dat het me opvalt dat die vrouwen er vaak eerder middelmatig uitzien, en eigenlijk helemaal niet zo jong. Dus idd een merkwaardig fenomeen…
Alle reacties Link kopieren
Tsja, oud topic of niet, ik vind het onderwerp erg interressant. Er is op internet best veel informatie over te vinden, vooral als je in meerdere talen zoekt.



Jammer genoeg, als je aangeeft geen complimenten te krijgen omdat je mooier bent, word je bestempeld als arrogant, en zijn het juist de minder mooie vrouwen die je op die manier naar beneden willen halen. Het blijft op deze manier een taboe, en reden tot veel onbesproken frustratie-momenten voor vrouwen!



Ik snap ook wel dat je er in een onzekere periode op gaat letten. Dan doet het uitblijven van een compliment juist extra pijn!



Geef jezelf gewoon een dik vet compliment voordat je uit gaat, dan heb je de blikken van anderen niet meer nodig.



Alle reacties Link kopieren
Nu, ik weet niet of ik nu echt mooier zou zijn dan mijn vriendinnen. Objectief, voor zover dat bestaat in zulke dingen, denk ik dat wij wel dezelfde graad van aantrekkelijkheid hebben. Maar ik heb denk ik wel een andere soort uitstraling. Een van die vriendinnen zei een keer dat zij vaak eerder zorgzame reacties van mannen krijgt, of reacties dat ze haar 'cute' vinden. En dat heb ik dus nooit. Ik krijg zelden of nooit aanbiedingen van mannen om mij ergens mee te helpen, zoals zij, of de feedback dat ik lief ben of zo. Wel krijg ik eerder geilachtige feedback haha, zoals onlangs bvb, een whatsapp van een man die mij meldde mijn FB foto's eens goed bekeken te hebben en dat ik een een mooi lichaam heb. En ook in het uitgaan krijgt zij bvb de gewone mannen, en ik de dronken geilaards, waarvan er (helaas) wel meer rondlopen in het uitgaansleven. Dus in die zin krijg ik wel meer aandacht. Als weet ik niet of dat zo benijdenswaardig is haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg juist veel complimenten maar dan denk ik vaak, waar heb jij het over dan? Dan snap ik soms echt niet wat sommigen mooi aan me vinden. Het komt weinig voor dat ik in de spiegel kijk en denk: jij mag er zijn.



Dan ben ik ook niet de meest zelfverzekerdste.



Maar goed wij vrouwen hebben altijd wat te klagen
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het onderwerp ook interessant.

Ik las ook iets over praten in de "wij" vorm, heel herkenbaar!

Een vriendin/kennis van mij doet dat ook.



In de zin van "Wauw dat figuur van dat meisje, zo'n figuur zullen "wij" nooit krijgen...... dat soort opmerkingen.

Terwijl ik veel sport en eigenlijk heel tevreden ben met mijn figuur.

Dus je word dan op een vervelende manier onzeker gemaakt/naar beneden gehaald. Ik hield daar ook niet zo'n fijn gevoel aan over, dus wat afstand genomen.
Alle reacties Link kopieren
@yes: ja, die wij-uitspraak doet een van mijn vriendinnen ook soms. Herkenbaar. Waarom denk je dat jouw vriendin dat doet?



De mijne zei tijdje geleden: "op onze leeftijd zijn wij aan het begin van het verval". Ik denk dat mijn blik heel duidelijk was ha ha, want erna zei ze haastig: "maar laat ik voor mezelf spreken."



En ervoor zei ze ook eens : "tja, op onze leeftijd zitten we niet meer strak in het vel." Terwijl ik ook heel veel sport en je dat ook absoluut ziet en mannen al gezegd hebben dat ik probleemloos naast veel twintigers kan gaan staan.



We moeten gewoon maar eens vaker naar mannen luisteren. )
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk gewoon dat het haar eigen onzekerheid is.

Die vriendin is sowieso veel met haar uiterlijk bezig, let ook veel op anderen, dus als we door de stad lopen veel letten op hoe andere vrouwen eruitzien en daar veel opmerkingen over maken.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het topic las dacht ik dat je een onzekere meid van hooguit begin 20 zou zijn, lees ik nu dat je al een dertiger bent!

Je komt onzeker over, hoe komt dat? En misschien voelen mannen dat aan, dat je onzeker bent. Die denken ze vaak makkelijker het bed in te kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elizabeth2 1-9-2013 @ :

Maar ik heb het ook bij andere vriendinnen gehad, die helemaal niet zo jaloers van aard zijn. Ook zij waren vlak voor het uitgaan de hele tijd bezig van: "oh, wat een mooie oorbellen heb je, staat zo mooi bij je getinte huid enz..." En tegen mij zeiden ze niks. Waardoor ik me helemaal het lelijke eendje voelde, de mindere. Tot we dan op het feest aankwamen en ik raar genoeg veel meer aandacht van mannen kreeg dan zij.Bekijk het maar zo, die mannen vonden jou wel mooi. Daar kreeg je veel meer aandacht van. Hou dat vast. Richt je op het positieve.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel het verder niet gemeen ofzo, maar het lijkt echt of je zit te vissen naar posts als 'jij zal wel erg knap zijn en je vriendinnen jaloers'
Alle reacties Link kopieren
@ Beauke: Vervelend/jammer dan dat het voor jou zo overkomt, want zo bedoel ik het heus niet.



Ik schreef het eerder al: meestal heb je toch dezelfde soort graad van aantrekkelijkheid met vriendinnen, misschien wel andere stijl, uitstraling enz.



En ik vraag me oprecht af hoe het komt dat sommige meiden een bepaald soort opmerkingen maken. Zoals ook yess beschreef. Ik heb ook heel andere vriendinnen en kennissen. Met wie het er zorgzamer, liever aan toe gaat. Die eerder opbouwende opmerkingen zullen maken. Je onzekerheid juist wegnemen, mocht je die hebben.



En ik denk niet dat dat klopt, van onzekerheid dat mannen dan zouden aanvoelen. Ik heb al eerder opmerkingen van mannen gekregen in de trant van dat ik in het begin nogal zelfverzekerd overkom, en dat ze dat een beetje intimiderend vinden, maar nu ze me leren kennen hebben, dat ze zien dat ik ook wel mijn angsten, twijfels en onzekerheden hebben.



Ach ja, het is ook wijvengezeik allemaal hoor.

Ingegeven door een bepaalde onzekerheid. Langs beide kanten.

Maar ik vroeg me dat destijds even af, het viel me toen zo op. En ergens blijf ik het wel interessant vinden…

Leuk dat er ook nog mensen reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat algemene vrouwen afkammen wat mensen hier doen eigenlijk een beetje gek. Dat verschilt toch eigenlijk niet zoveel van 'Een buitenlander heeft een keer een steen door mijn ruit gegooid ik ga liever met Nederlanders om want die zijn ten minste niet zo agressief.'



Misschien zijn je vriendinnen de hele tijd met uiterlijk en vergelijken bezig maar dat ligt dan aan je vriendinnen hoor. Ik heb altijd al veel vriendinnen gehad en nog nooit iemand getroffen die zo doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven