Zwanger en iedereen is zo negatief!

21-01-2015 21:21 904 berichten
Alle reacties Link kopieren
\
I'm Doing Me
quote:lilalinda schreef op 29 januari 2015 @ 22:21:

[...]



Ik ken vijf (echte, zelf vertelde, niet via een forum of viavia) gevallen van ongewenste/ongeplande (dus abortus) zwangerschappen, van falende spiralen, pillen en condooms. En echt, oprecht na correct gebruik.

Zoals mijn gynaecoloog ook zei: het gaat veel vaker fout, dan we ons realiserenZo bezien lijkt het gebruiken van voorbehoedsmiddelen ook niet erg adequaat
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 29 januari 2015 @ 22:34:

[...]





Zo bezien lijkt het gebruiken van voorbehoedsmiddelen ook niet erg adequaat

3 van de gevallen was het een slecht geplaatst spiraaltje

Das kut (pun intended)

2x falende pil (en niet door slecht gebruik of medicijnen oid) gewoon domme pech
Alle reacties Link kopieren
////
I'm Doing Me
quote:lovesray schreef op 31 januari 2015 @ 22:21:

[...]





Lief dat je erna vraagt. Ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen. Vrijdag toch verwijsbrief gehaald, had mijn moeder alles verteld en die was eerst heel boos en toen blij dat ik zelf toch ook aan abortus dacht. Eerst zei ik al dat het geen optie is. Ik heb nog steeds geen afspraak voor een abortus gemaakt en wil het eigenlijk diep van binnen helemaal niet. Andere kant heb ik weinig te bieden zoals hier al gezegd word in dit topic. Ik weet echt niet hoe andere mensen kiezen. Ene moment denk ik ik hou het en dan weet ik het zeker, uur later wil ik toch weer een abortus.Waarom ben je niet alleen naar het FIOM teruggegaan? Of wacht je net zolang tot een overtijdbehandeling of abortus geen optie meer is?
Alle reacties Link kopieren
Welke gedachte zorgt ervoor dat je geen abortus wil? Ben je nog steeds bang dat de foetus het zal voelen?



Maak anders een lijstje met aan de ene kant, de baby houden en alles wat er dan gaat gebeuren, en aan de andere kant abortus en wat er dan gaat gebeuren.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat iedereen zo negatief is een zwangerschap is zo bijzonder en door hormonen aan het begin al moeilijk.



Ik denk niet dat het zwart wit is, natuurlijk weet je dat het hardstikke dom en naief van je was, maar het is nu eenmaal zo. Ik denk dat je het meest moet lezen waarom mensen het afkeuren. Het is echt geweldig moeder te zijn, elke dag weer geven ze me meer plezier dan grijze haren ;) Als moeder van jonge kinderen kan ik heel eerlijk zeggen dat het ontzettend veel werk is. Heb ik 6 jaar al niet meer een ongebroken nacht gehad, moet echt van s'morgens vroeg tot s'avonds laat voor de kinderen in de weer, dacht ook dat het allemaal wel zou meevallen, maar het is echt 24/7 werk dat super veel energy vergt om goede moeder te zin. en ik heb gewoon een man die helemaal mee help! Laat ik maar niet beginnen over hoeveel ze kosten dat weet je zelf ook wel.



Denk vooral dat je aan je toekomst beeld moet denken. Als je 80 bent en terug kijkt op je leven is dit dan wat je weer kiest, zal moeilijker zijn om over een paar jaar nog huisje boompje beestje op te bouwen als je al een kindje hebt. 19 is toch wel al een volwassen leeftijd, maar nu ik er 10 jaar bij heb zie ik toch wel in dat ook ik toen nog wel erg gemakkelijk over dingen nadacht.



In principe ben ik tegen abortus, ben zelf een kindje van jonge moeder tegen wie iedereen het advies gaf om abortus te plegen. Gelukkig voor mij deden mijn ouders dat niet, maar kozen wel allebij voor mij, zijn nog altijd samen en na mij kwamen er nog twee. Ik heb een leuke jeugd gehad, maar kon zeker wel merken dat het soms te veel voor hun was zeker financieel. mij. Moeder heeft ook avond curcussen gevold en ik zag haar toen een jaar weinig wat ik niet fijn vond. Ze hebben altijd keihard moeten werken voor de basics en hebben zelf of hun kinderen niet kunnen geven wat je misschien wouden. Zoals ik al zei heb een gelukkig jeugd gehad, maar nu ik het zelf beter voor elkaar heb dan hun toen, ben ik zooooo blij dat mij niet is overkomen wat hun toen is gebeurd en ik voor kinderen heb kunnen plannen.



Hoop dat je misschien nieuwe inzage hebt door mijn verhaal. Wat je ook kiest het zal beide altijd moeilijk blijven en zult altijd blijven afvragen hoe het anders zou zijn geweest als je het ander had gekozen. Hoop dat als je wel voor je kindje gaat je er 100% voor gaat en de goede keuzes maakt vanf het begin. Minder geld als een twee inkomen gezin is niks aan te doen, maar dingen zoals bv roken wel! Of in elk geval je ex inlichten zou het als kind erg naar vinden om te horen dat mijn moeder het pas laat aan mijn vader vertelde wat zijn reactie ook moge Zijn. Heel veel succes met deze moeilijk keuze!
Mooie post cremespoeling



TO, wat een eenzame beslissing op deze manier Ik zou je ook aanraden om weer naar het FIOM te gaan, of misschien naar je huisarts, om daar te praten. Veel sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Maar cremespoeling, jij hebt een man en geld.... Heel andere situatie
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2015 15:25
Reden: Ongepaste opmerking verwijderd
% gewijzigd
Lijkt me juist dat je in een klein dorpje minder snel een huis krijgt...maargoed, ervan uitgaande dat je de waarheid verteld; waarom weiger je dan het huis?

Niemand kan je tot iets verplichten , maar realiseer je wel dat dat andersom ook zo werkt. Jouw moeder is niet verplicht mee te helpen in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Als je liefde te bieden hebt, heb je toch al heel wat te bieden?

En wat je nu niet hebt, kan in de toekomst toch nog komen?
quote:anoniemex schreef op 01 februari 2015 @ 15:32:

Als je liefde te bieden hebt, heb je toch al heel wat te bieden?

En wat je nu niet hebt, kan in de toekomst toch nog komen?Onderdak, voedsel, kleding, een toekomst. Met liefde alleen kom je nergens.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 31 januari 2015 @ 22:21:

[...]





Lief dat je erna vraagt. Ik ben nog steeds enorm aan het twijfelen. Vrijdag toch verwijsbrief gehaald, had mijn moeder alles verteld en die was eerst heel boos en toen blij dat ik zelf toch ook aan abortus dacht. Eerst zei ik al dat het geen optie is. Ik heb nog steeds geen afspraak voor een abortus gemaakt en wil het eigenlijk diep van binnen helemaal niet. Andere kant heb ik weinig te bieden zoals hier al gezegd word in dit topic. Ik weet echt niet hoe andere mensen kiezen. Ene moment denk ik ik hou het en dan weet ik het zeker, uur later wil ik toch weer een abortus.In een eerder bericht zei je dat je 20 weken zwanger was.... Dan is nou net de grens dat het niet meer mag zeg maar...
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 01 februari 2015 @ 15:34:

[...]



Onderdak, voedsel, kleding, een toekomst. Met liefde alleen kom je nergens.Onderdak voedsel en kleding heeft ze heus wel hoor. Er bestaat in nl een minimumgrens aan armoede die slechts met schulden overschreden wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier geen ontwikkelingsland of oorlog waarin mensen omkomen van de honger en alleen geld hebben als ze werken. Kom op zeg.
quote:anoniemex schreef op 01 februari 2015 @ 15:47:

[...]





Onderdak voedsel en kleding heeft ze heus wel hoor. Er bestaat in nl een minimumgrens aan armoede die slechts met schulden overschreden wordt.Zo'n sprookje is het helaas niet. Op papier wel, in de praktijk niet.
quote:anoniemex schreef op 01 februari 2015 @ 15:47:

Het is hier geen ontwikkelingsland of oorlog waarin mensen omkomen van de honger en alleen geld hebben als ze werken. Kom op zeg.Wist je dat er ellenlange wachtrijen zijn voor de voedselbank? Ze krijgt als alleenstaande op haar leeftijd nog geen ¤250 aan uitkering. En dan heeft ze ook nog geen adres.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 01 februari 2015 @ 15:52:

[...]



Wist je dat er ellenlange wachtrijen zijn voor de voedselbank? Ze krijgt als alleenstaande op haar leeftijd nog geen ¤250 aan uitkering. En dan heeft ze ook nog geen adres.



Ze kan toch in een huis voor jonge moeders wonen, schreef ze.

En de uitkering gaat omhoog als je alleenstaande moeder bent,

Nee, breed zal ze het niet hebben, maar onderdak, voedsel en kleding gaat echt wel hoor.

Gewoon net als al die andere mensen met een uitkering.



In de toekomst kunne dingen verbeteren.

En wat de voedselbank betreft, vaak gaat dat om mensen met schulden en/of een bewindvoering waardoor er te weinig geld overblijft,

Dus mensen met een uitkering EN schulden.
quote:anoniemex schreef op 01 februari 2015 @ 15:58:

[...]





Ze kan toch in een huis voor jonge moeders wonen, schreef ze.

En de uitkering gaat omhoog als je alleenstaande moeder bent,

Nee, breed zal ze het niet hebben, maar onderdak, voedsel en kleding gaat echt wel hoor.

Gewoon net als al die andere mensen met een uitkering.



In de toekomst kunne dingen verbeteren.

En wat de voedselbank betreft, vaak gaat dat om mensen met schulden en/of een bewindvoering waardoor er te weinig geld overblijft,

Dus mensen met een uitkering EN schulden.

Dat bedrag dat ik noemde is al het bedrag (hoger zelfs) voor een alleenstaande ouder. Huizen voor jonge moeders hebben ook flinke wachtrijen.



Omdat ze zo jong Is krijgt ze bijna niks, haar ouders zijn namelijk financieel verantwoordelijk voor haar en als zij de kraan dichtdraaien dan heeft ze pech.



Het is allemaal niet zo rooskleurig als jij doet overkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 01 februari 2015 @ 15:40:

[...]





In een eerder bericht zei je dat je 20 weken zwanger was.... Dan is nou net de grens dat het niet meer mag zeg maar...



Ze zit nog binnen de marge. Misschien maakte ze een typefoutje. Maar waarom denk dat ze zo twijfelt, juist omdat abortus nu nog kan. En ik weet niet of het nog zo is maar vroeger kon je ook naar het buitenland waar de marge hoger ligt. Dat vind ik zelf niet okee maar vrouwen die het lang verzwijgen uit schaamte en/of angst, ik kan me er iets bij voorstellen dat sommigen wanhopig zijn om er vanaf te komen. Om maar iets te noemen, vrouwen die verkracht zijn.



TO, hoe gaat het vandaag? Je zegt dat je de verwijsbrief al hebt, dus je bent naar de huisarts geweest? En dan moet je je zelf aanmelden? En dan nog 5 dagen bedenktijd. Reken je even hoeveel dagen extra bedenktijd je nog hebt? Dat lijkt me wel handig, dat je een deadline maakt voor jezelf. Dit hoort bij volwassen worden, moeilijke beslissingen maar leuk is anders. Veel sterkte iig.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 01 februari 2015 @ 16:02:

[...]



Dat bedrag dat ik noemde is al het bedrag (hoger zelfs) voor een alleenstaande ouder. Huizen voor jonge moeders hebben ook flinke wachtrijen.



Omdat ze zo jong Is krijgt ze bijna niks, haar ouders zijn namelijk financieel verantwoordelijk voor haar en als zij de kraan dichtdraaien dan heeft ze pech.



Het is allemaal niet zo rooskleurig als jij doet overkomen.



Vreemd, ik ken een meisje van 21 jaar met een zoontje, haar zoontje is 1,5,

Meisje woont in een dergelijk huis voor jonge moeders, heeft geen baan, maar eet, rookt, en reist volop.

Kindje ziet er prima verzorgd uit. Mooie kleren ect,

Zij heeft absoluut geen geld van familie en is ook alleenstaand moeder.



Zij krijgt een uitkering.

Waarom zou zij dat wel krijgen, en to niet?
Alle reacties Link kopieren
Je moet er ook rekening mee houden dat als je in zo'n instelling verblijft, je geen geld meer kwijt bent aan woonlasten. Van 200 euro vrij te besteden, zo'n 50 euro per maand, kan je wel eten en kleding kopen.
quote:anoniemex schreef op 01 februari 2015 @ 16:05:

[...]





Vreemd, ik ken een meisje van 21 jaar met een zoontje, haar zoontje is 1,5,

Meisje woont in een dergelijk huis voor jonge moeders, heeft geen baan, maar eet, rookt, en reist volop.

Kindje ziet er prima verzorgd uit. Mooie kleren ect,

Zij heeft absoluut geen geld van familie en is ook alleenstaand moeder.



Zij krijgt een uitkering.

Waarom zou zij dat wel krijgen, en to niet?21 en 19 is een heel groot verschil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 01 februari 2015 @ 16:08:

[...]



21 en 19 is een heel groot verschil.



Zoontje is 1,5. Dus zij was ook 19 toen ze hem kreeg.

Trouwens, naast die uitkering komen nog toeslagen. Zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat deze discussie het niet makkelijker maakt voor TO een knoop door te hakken. Maar als je het achter elkaar leest, waar men recht op heeft en of dat klopt of niet, wordt het zo'n ingewikkeld verhaal dat abortus een stuk simpeler en prettiger gaat klinken. Just an observation.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven