30+ en nog altijd bij je eerste sekspartner? Reageer!?

22-03-2015 00:18 188 berichten
Ik vraag me af of er nog meer mensen op dit forum zijn die - net als ik/ wij- nog altijd bij hun eerste partner zijn. Ik ben met mijn man samen vanaf mijn 15 e ,hij was 16. Ik ben nu 45. Hoe houden jullie je seksleven goed? En bestaan jullie wel? Haha. Of moet ik na deze topic mijn naam veranderen in Rémy ( alleen op de wereld) ? Ik hoor het wel...groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:melissa-x schreef op 22 maart 2015 @ 12:03:

Ik vind het ook weinig nut hebben/weinig romantisch om hier op het forum over te schrijven, maar wij zijn ook sinds ons 15e samen en niet alleen 30+, maar inmiddels zelfs 60. Wij hebben blijkbaar veel geluk gehad dat de eerste relatie meteen de ideale bleek. Verder geen bijzonderheden, onze relatie is denk ik net zoals andere relaties waarmee het goed gaat.



Dat vind ik een mooie kijk!

Het geluk dat je meteen de juiste hebt...

Dat is nu eenmaal niet voor iedereen vanzelfsprekend.



TO ik heb serieus medelijden met je man, sextexting met anderen, fantaseren over seks met een ander, ik snap het allemaal, maar als ik in zijn schoenen stond zou ik rete-onzeker worden over mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik het nu fijner vind en er meer van kan genieren. En een hoger libido heb.

Maar wat betreft parenclubs swingen en andere opties daar moet ik echt niet aan denken hoor.



Dat vind ik idd ook best wel sneu voor de man van TO.

Denk dat mijn man daar ook heel onzeker van zou worden en best beledigd zou zijn als ik dat voorstelde. ( omgekeerd overigens ook)

Wij zijn denk ik net als bij melissa gelijk de juiste tegengekomen. Géén behoefte aan geexperimenteer met een ander.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
O jeetje...er zijn dus echt mensen die niet fantaseren over seks met een ander, waarom geloof ik daar nu werkelijk niks van.

Sextexting met anderen...ze deed het met medeweten en stopte toen hij het niet meer trok, heel netjes en niets mis mee vind ik.



Lientje69....ook ik ben de juiste direct tegengekomen, lucky me!

Dat ik nu swing zegt daar absoluut niets over, ik mis niets in ons seksleven.



Zolang je maar eerlijk bent naar elkaar toe is er niets aan de hand!
quote:Enjoy73 schreef op 22 maart 2015 @ 17:01:

Ook ik ben bij mijn eerste en was nog een stukje jonger dan jij...en inmiddels al een paar jaartjes boven de 40!

Ons seksleven is nog steeds heerlijk en de ervaringen met anderen beleven wij samen, hoe heerlijk!Ik herken jou van een ander topic en had eerlijk gezegd nóóit gedacht dat jij nog altijd met je eerste partner zou zijn! Jij hebt in mijn ogen een hele sterke relatie. Ik bewonder je een beetje, tevens werk je intimiderend voor mij... Vanwege mijn interesse in seks op dit moment ben je ook interessant voor mij, omdát je een levensstijl hebt die in contrast is met die van mij...maar ook een overeenkomst hebt. ( eerste partner)Ik verkeer niet in kringen waarin er gesproken wordt over seks..het is gewoon niet iets waar ik met vrienden over praat. Dus elke info is welkom.
quote:jadaiswa schreef op 22 maart 2015 @ 18:35:

[...]





Dat vind ik een mooie kijk!

Het geluk dat je meteen de juiste hebt...

Dat is nu eenmaal niet voor iedereen vanzelfsprekend.



TO ik heb serieus medelijden met je man, sextexting met anderen, fantaseren over seks met een ander, ik snap het allemaal, maar als ik in zijn schoenen stond zou ik rete-onzeker worden over mezelf.Lief dat je medelijden hebt met mijn man! Had ik n.l. zelf ook! Het is nooit mijn bedoeling geweest mijn man te kwetsen of onzeker te maken. Ik heb dat door mijn actie van het chatten wèl gedaan. Ik heb trouwens geen sekschat gehad met die man, alleen gepraat over seks. Ja, er is blijkbaar een verschil. Hoewel ik de lijn erg dun vind. Nog steeds zou ik die sekschat willen doen. Maar dat gaat niet gebeuren, tenzij ik toestemming van mijn man krijg. Klinkt dit ook bizar? Het zal wel. Één ding staat voor mij vast: ik zal nooit vreemdgaan! Ik ben totaal open en eerlijk t.o.v mijn man. Hij kent mij door en door..fantasieën en al..hij is mijn beste vriend. Ons huwelijk wordt op dit moment verrijkt . Wij gaan er beide voor. We praten veel over wat we beide willen . Mijn fantasie over een andere man is niet iets wat ik meteen in praktijk wil brengen. Het gebeurt waarschijnlijk nooit! Maar daarom mag ik er nog wel over fantaseren....de kernvraag van dit topic was: hoe houden jullie je seksleven goed als je nog steeds bij je eerste partner bent? En: herkent iemand zich in mij? Met betrekking tot seks met een ander?. Reacties van mannen zijn ook welkom...
quote:beetjegek schreef op 22 maart 2015 @ 13:41:

[...]



Dan lieg je, want als er een ander lekker wijf in je bed ligt en je hebt toestemming, dan ga je er echt wel op hoor. Je maakt mij niet wijs dat je dan " nee dankje " zegt.Dus als een ander hier de kwetsbaarheid neemt eerlijk te zijn, bepaal jij in al je arrogantie wel dat die persoon liegt. Gadverdamme.
Hoe dan ook, geen enkele behoefte aan een andere vrouw, ook niet in fantasie, ook niet "als het mag". Maar goed, volgens enkele arrogante dames kan dat dus niet waar zijn.
quote:ratatoeje schreef op 22 maart 2015 @ 12:33:

Vanaf mijn 18e met mijn man samen nu 15 jaar samen, wel sex met anderen gehad tijdens ons huwelijk , beiden om te ontdekken hoe sex met anderen zou zijn. Dus een aantal keer geswingd en tot de conclusie gekomen dat wat wij samen hebben het beste is en dat we dat zou willen houden.

O ik hou mijn sexleven goed door het te doen en er over te praten.Was het niet moeilijk om van het swingen weer gewoon voor alleen elkaar te kiezen? Mij lijkt dat als je een bepaalde grens overgaat, het heel moeilijk is weer terug te gaan. Wij zijn nu 31 jaar samen en inderdaad weet je precies wat je aan elkaar hebt.Je weet nooit wat je krijgt op het moment dat je voor swingen kiest. Hoe werkte dat bij jullie?
quote:TheHorseWithNoName schreef op 22 maart 2015 @ 23:26:

Hoe dan ook, geen enkele behoefte aan een andere vrouw, ook niet in fantasie, ook niet "als het mag". Maar goed, volgens enkele arrogante dames kan dat dus niet waar zijn.Haha..sorry dat ik lach, maar ik geloof je!! Echt!! Mijn man is precies zo!! Ik ben grenzen aan het opzoeken, hij niet. Hij heeft absoluut geen behoefte aan een andere vrouw! Zeker niet nu ik zo actief ben, zegt hij. Ik heb hem zelfs een keer aangeboden om zich te laten pijpen door een hoertje op de Wallen in Amsterdam, terwijl ik toekijk. Leek me wel grappig! Hij keek me aan met een blik van: ben je nou helemaal gèk geworden??!! We hebben er naderhand hartelijk om gelachen...maar eerlijk...ik had het hem gegund. Hij zei dat hij het ronduit vies zou vinden... Dus om hygiënische redenen. Daar volg ik hem weer volledig in. we zijn beide vies uitgevallen, haha...dus waarschijnlijk houden we het gewoon lekker bij elkaar!
Het maakt mij weinig uit wie me gelooft of niet, maar de arrogantie van mensen die alles wat ze niet kennen voor een leugen houden vind ik vrij stuitend.



Ik vind seks op zichzelf niet boeiend genoeg, dus ik zou oprecht niet weten waarom ik het met een ander dan mijn vrouw zou willen. En ik zou om dezelfde reden niet weten waarom het een drama zou zijn, mocht zij dat wel willen. Al met al is het menselijke seksuele repertoire vrij beperkt. Prima als mensen graag proberen daar toch nog zoveel mogelijk variatie in te vinden, hoewel ik uit verhalen op dit forum nogal eens de indruk krijg dat het een krampaxhtig zoeken is naar iets dat de saaiheid van het bestaan kan verjagen.



Sommige mensen ontdekken bij iedere maaltijd weer nieuwe subtiele variaties in de aardappelen, of genieten gewoon van prima aardappelen. Andere mensen willen na twee keer aardappelen rijst. En dan pasta. En dan graan. Etc. Etc. Het ene is niet beter dan het andere.



Voor sommige mensen is een muziekstuk als goed als het bombastisch is, en vol variaties, en liefst nog met een flinke knal. Je kan van Ouverture 1812 houden, ik hou meer van een Lux Aeterna. Is het ene beter dan het andere? Zeg het maar.



Het najagen van steeds maar iets nieuws zou niets voor mij zijn, en ik heb geen behoefte aan bombastische overdaad. Ik geloof dat je iets beter leert waarderen door focus, verdieping, studie. En ik hou van eenvoud.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 22 maart 2015 @ 23:58:

Het maakt mij weinig uit wie me gelooft of niet, maar de arrogantie van mensen die alles wat ze niet kennen voor een leugen houden vind ik vrij stuitend.



Ik vind seks op zichzelf niet boeiend genoeg, dus ik zou oprecht niet weten waarom ik het met een ander dan mijn vrouw zou willen. En ik zou om dezelfde reden niet weten waarom het een drama zou zijn, mocht zij dat wel willen. Al met al is het menselijke seksuele repertoire vrij beperkt. Prima als mensen graag proberen daar toch nog zoveel mogelijk variatie in te vinden, hoewel ik uit verhalen op dit forum nogal eens de indruk krijg dat het een krampaxhtig zoeken is naar iets dat de saaiheid van het bestaan kan verjagen.



Sommige mensen ontdekken bij iedere maaltijd weer nieuwe subtiele variaties in de aardappelen, of genieten gewoon van prima aardappelen. Andere mensen willen na twee keer aardappelen rijst. En dan pasta. En dan graan. Etc. Etc. Het ene is niet beter dan het andere.



Voor sommige mensen is een muziekstuk als goed als het bombastisch is, en vol variaties, en liefst nog met een flinke knal. Je kan van Ouverture 1812 houden, ik hou meer van een Lux Aeterna. Is het ene beter dan het andere? Zeg het maar.



Het najagen van steeds maar iets nieuws zou niets voor mij zijn, en ik heb geen behoefte aan bombastische overdaad. Ik geloof dat je iets beter leert waarderen door focus, verdieping, studie. En ik hou van eenvoud.Mooi geschreven! Respect hiervoor! Persoonlijk erger ik me niet aan de mening van anderen. Ik zit op een forum omdat ik geïnteresseerd ben in de mening van andere mensen. Als mij hun mening niet past,laat ik dat links liggen. Als ze een oordeel over me hebben, laat ik dat langs me afglijden, een mening is niet per definitie de waarheid! Het is pas waar als IK het waar vind. Zo ga ik er mee om. En wat ik op een forum schrijf is natuurlijk maar een héél klein deel van mijzelf. Het is niet mijn hele persoonlijkheid.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 22 maart 2015 @ 23:58:

Het maakt mij weinig uit wie me gelooft of niet, maar de arrogantie van mensen die alles wat ze niet kennen voor een leugen houden vind ik vrij stuitend.



Ik vind seks op zichzelf niet boeiend genoeg, dus ik zou oprecht niet weten waarom ik het met een ander dan mijn vrouw zou willen. En ik zou om dezelfde reden niet weten waarom het een drama zou zijn, mocht zij dat wel willen. Al met al is het menselijke seksuele repertoire vrij beperkt. Prima als mensen graag proberen daar toch nog zoveel mogelijk variatie in te vinden, hoewel ik uit verhalen op dit forum nogal eens de indruk krijg dat het een krampaxhtig zoeken is naar iets dat de saaiheid van het bestaan kan verjagen.



Sommige mensen ontdekken bij iedere maaltijd weer nieuwe subtiele variaties in de aardappelen, of genieten gewoon van prima aardappelen. Andere mensen willen na twee keer aardappelen rijst. En dan pasta. En dan graan. Etc. Etc. Het ene is niet beter dan het andere.



Voor sommige mensen is een muziekstuk als goed als het bombastisch is, en vol variaties, en liefst nog met een flinke knal. Je kan van Ouverture 1812 houden, ik hou meer van een Lux Aeterna. Is het ene beter dan het andere? Zeg het maar.



Het najagen van steeds maar iets nieuws zou niets voor mij zijn, en ik heb geen behoefte aan bombastische overdaad. Ik geloof dat je iets beter leert waarderen door focus, verdieping, studie. En ik hou van eenvoud.



Lux Aeterna... Je bedoelt toch wel gewoon Lux Aeterna van het requiem en niet van die freak Ligeti? Brrrrrrrr wat een eng muziekje vind ik dat. Krijg ik helemaal de bibbers van.



Ik denk dat je misschien meer behoefte hebt aan verschillende sexpartners naarmate je er meer hebt gehad. Beetje een kip-ei verhaal natuurlijk, maar ik denk dat als je meer partners hebt 'geproefd' je nieuwsgierigheid daarnaar ook geprikkeld kan worden.



Ik heb bijvoorbeeld pas voor het eerst écht hele goede sex gehad toen ik mijn man ontmoette. Als ik bij m'n eerste vriendje was gebleven had ik nooit geweten hoe mindblowing sex kan zijn. Ook al had mijn man nog maar heel weinig ervaring, het was gewoon anders dan alle andere.

Nu kan ik me voorstellen dat als mijn man mijn eerste was geweest en het was zo goed geweest, dat ik nooit een ander had gewild.



Maar eerlijk gezegd denk ik dat mijn seksuele ervaringen maakten dat ik steeds beter wist wat ik wilde en dat dat me juist veel vrijer maakte in mijn seksualiteit.

Ik denk dat de sex met mijn man deels zo geweldig was doordat ik al een hoop ervaring had.



Ik denk dat mijn behoefte aan meer partners vroeger leidde tot het toe zijn aan een langdurige, vaste, monogame seksuele relatie. Ik denk wel dat ook in deze relatie die seksuele bevrijding die ik heb gevoeld doorwerkt en dat ik altijd zal blijven fantaseren over anderen. Ik zou nooit vreemd gaan, nooit. Al liggen er 34 knappe kerels in m'n bed. That's not my style. Maar het is een principe. Ik kan er best naar verlangen. Zolang dat verlangen niet sterker is dan het verlangen naar mijn man, maak ik me er geen zorgen om en heb ik gewoon leuke fantasietjes.



Ik heb gewoon al die herinneringen aan hoe leuk het kan zijn met anderen in bed, en daarom kan ik er soms best met een lichte weemoed aan terugdenken. Zoals ik met lichte weemoed terugdenk aan de periode dat ik op de middelbare school zat, of skiles gaf.

Maar ik vind wat ik nu doe veel leuker dan de middelbare school en zelfs dan skiles geven. En zo vind ik mijn man ook veel leuker dan die losse flodders. Alleen vergeten ben ik ze niet.



Dus denk dat dat ook meer te maken heeft met dát je die ervaring hebt. En misschien doe je die ervaring wel alleen op als je daar behoefte aan hebt. Dat zou natuurlijk kunnen. Kip-ei dus.
Het requiem, geen zorgen



En verder denk ik zeker dat je een punt hebt. Ik ben ook niet voor of tegen welke keuze dan ook. Ik maak alleen bezwaar tegen mensen die wat ze niet kennen een leugen noemen. En ik denk dat mensen hierin gewoon kunnen verschillen.



Het idee van seks met een andere vrouw geeft me hooguit een wat onpasselijk gevoel, zeker geen opwinding oid
quote:TheHorseWithNoName schreef op 23 maart 2015 @ 10:22:

Het requiem, geen zorgen



En verder denk ik zeker dat je een punt hebt. Ik ben ook niet voor of tegen welke keuze dan ook. Ik maak alleen bezwaar tegen mensen die wat ze niet kennen een leugen noemen. En ik denk dat mensen hierin gewoon kunnen verschillen.



Het idee van seks met een andere vrouw geeft me hooguit een wat onpasselijk gevoel, zeker geen opwinding oid



Dat ben ik met je eens. Mijn man is net als jij. Hij zegt: ik heb jou toch? Hij ziet het allemaal heel simpel. Hij is bij mij. Klaar.



Overigens word ik van het idee van daadwérkelijk sex hebben met een ander ook licht onpasselijk
Volgens mij bedoel je mij TheHorse... ik maak je niet uit voor leugenaar hoor, alleen geloof ik het gewoon niet dat er mensen zijn die niet over seks met een ander fantaseren...dat kan toch?

Het is mijn geloof... daarmee zeg ik niet dat jij liegt. Het mag naast elkaar staan toch?



Stoppen met swingen is, voor ons, niet heel moeilijk hoor.

Wij zijn er in de afgelopen 10 jaar weleens langer dan een jaartje tussenuit geweest, heerlijk!

Het is geen invulling maar een aanvulling van ons seksleven....die kan je toelaten of niet

toelaten.



Wat ik mij wel afvraag...in onze lange relatie is de seks altijd al lekker pittig geweest en gedurende de jaren proberen wij veel ingrediënten uit (hiermee bedoel ik geen anderen btw), soms beviel het soms niet. Ook al beviel het, dan nog kan het zijn dat wij het na 2 jaar er weer uitgooiden....gewoon om weer eens wat anders te proberen of terug naar het oude.

Onze seks is dus geen dag hetzelfde....hoe zit dat bij jullie? Experimenteren er ook nog steeds lekker op los?

En voeren jullie, net als ons, hele gesprekken over seks...lekker discussieren, elkaar uitdagen, gekke voorstellen doen bijv?

Wij fantaseren eigenlijk al vanaf het begin over seks met anderen erbij of hij/ik met een ander, ik ken niet anders eigenlijk. Ook nu nog...

Hoe is dat bij jullie?
Aan wie stel je deze vraag?
quote:Tinkerbell69 schreef op 23 maart 2015 @ 12:51:

Aan wie stel je deze vraag?Eigenlijk aan de personen die bij de eerste zijn blijven hangen...
Alle reacties Link kopieren
quote:alleen geloof ik het gewoon niet dat er mensen zijn die niet over seks met een ander fantaseren...Hiermee zeg je toch dat je gelooft dat iemand liegt als-ie zegt dat-ie niet over seks met anderen fantaseert?
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
quote:Enjoy73 schreef op 23 maart 2015 @ 12:56:

[...]





Eigenlijk aan de personen die bij de eerste zijn blijven hangen...Haha, nou ik ben niet blijven hangen, maar kies bewust voor mijn man! Ik ben wel een beetje jaloers op jou. Omdat je van meet af aan goede seks gehad hebt. Bij ons was dat héél anders. Ik had zelden zin,25 jaar lang( van16 tot41 jaar). Daarna door andere omstandigheden ook niet. Pas sinds een jaar heb ik enorme zin in seks. Bijna iedere dag. Ik heb dus 25 jaar lang wel seks gehad, maar ik kwam niet of zelden klaar. Ik kan daar mijn man niet de " schuld" van geven, ik had er een eigen aandeel in. Ik vond er niks aan. Ik was trouwens nooit moeilijk als het om seks ging: wil je even? Geen probleem! Hupsaké even een vluggertje. Ik was slim genoeg te weten dat iedere man seks wilt en het hoorde voor mij bij " onderhoud van je huwelijk" . Mijn man gaf ons seksleven een 6... Ik een 2. Zegt genoeg denk ik. Ik ben overigens niet frigide,het lukte me wel zelf om klaar te komen...en hoe!! Soms lukte het mijn man nèt...zeg maar nog 10 sec langer en dan.....pfff, weer niks...!!! Heel frustrerend. Dan zeg je al snel: hou maar op! Het wordt toch niks. Maar nu zijn we aan een ontdekkingstocht bezig! Ik zet seks op één! Op dit moment geef ik mijn seksleven een 8 , mijn man een 9,5, de schat!!! Haha. Maar daarom ben ik zo benieuwd naar het seksleven van andere mensen, ik leer er mss iets van. Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Enjoy :

fantasie kan over zoveel dingen gaan, zie de boeken van Nancy Friday er bijv maar op na.

Daar zijn div categorieen in, niet iedereen fantaseert over met (een) ander(en) doen.

Fantasie kan ook gaan over experimenteren, wàt je zou willen doen met die persoon, je dat voorstellen.

Hele scenario's verzinnen.



Ik heb ook als ik geen partner heb niet de behoefte om als ik iemand knap of aantrekkelijk vind, het idee dat ik daar dan ook seks mee wil hebben.

Als ik wel iemand voor ogen heb, wel of niet iets mee heb, ben ik qua fantasie ook op die persoon gericht.



Misschien is dat anders als dat allemaal van een leien dakje verloopt en uiterst bevredigend is, veel variatie al hebt en veel geexperimenteerd en ontdekt hebt.

Dat weet ik niet hoor.

Ik ben iig wel zo iemand die langere tijd over dezelfde persoon fantaseert (jaren iig), maar misschien omdat daar nog genoeg aan te ontdekken was?

(of nooit uitkwam en dus over kan blíjven fantaseren, tot het punt althans dat het niet langer voor mezelf geloofwaardig is?)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
En ja, we praten nu over seks. Geen hele discussies, mijn man is geen echte prater. Maar ik doe zeker gekke leuke voorstellen. Laatst hebben we een rollenspel gespeeld. Hij nam me mee op zijn verjaardag naar een goed restaurant. Onderweg stelde ik voor te doen alsof het onze eerste date was. Hij viel een paar keer uit zijn rol, maar het leidde ertoe dat ik weer verliefde gevoelens voor hem kreeg met als resultaat heerlijke seks!
Alle reacties Link kopieren
Enjoy: Fantaseren over seks met een ander, is heel iets anders dan het ook daadwerkelijk doen vind ik. Ik geloof ook wel dat iedereen wel eens fantaseert. Maar dat geeft toch niet?

En natuurlijk denk ik wel eens, hoe zou het met een ander zijn geweest?

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal tenslotte.

Maar het ook daadwerkelijk doen (zoals swingen of parenclubs), brr, ik krijg bij het idee al koude rillingen.

Nog afgezien van het feit dat ik mijn man, en hij mij, zou kwetsen als een van ons dat idee zou opperen.

Ik zou dan toch het idee krijgen dat ik niet "goed "genoeg ben.



Mijn verhaal is eigenlijk dat van tinkerbell. En praten erover.....al helemaal niet. Ben megapreuts opgevoed, en vind het nog steeds best moeilijk om te zeggen wat/hoe ik wil.

Toch doe ik het nu , en man valt af en toe van de ene in de andere verbazing.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:ivankar schreef op 23 maart 2015 @ 13:03:

[...]





Hiermee zeg je toch dat je gelooft dat iemand liegt als-ie zegt dat-ie niet over seks met anderen fantaseert?



Nee hoor... ik kan het mij niet voorstellen, dat kan toch?

Als hij zegt dat het wel zo is dan kan is dat toch zo, wie ben ik om dat tegen te spreken?



Het mag er beiden zijn...
Alle reacties Link kopieren
Het is bij mij overigens meer fantaseren over dingen die ik opwindend vind, heb daarbij niet echt een persoon in beeld eigenlijk.

Of het zou idd mijn eigen man moeten zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:lientje69 schreef op 23 maart 2015 @ 13:34:

Ik geloof ook wel dat iedereen wel eens fantaseert. Ik niet. Ik weet dat niet iedereen fantaseert over seks met een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven