Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oeh, Senior is op zoek naar Junior... Ik hoop maar dat het nieuwsgierigheid is en dat de vrede getekend gaat worden en dat er geen oorlog van komt.



Senior blaast in elk geval niet als een gek maar lijkt gewoon op onderzoek te zijn.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Sowieso wil mijn kater met niemand een nieuw nest maken, want hij is nog nooit met andere katten in aanraking geweest, behalve als kitten.



Ik heb een wereldvreemde binnenkat



Doodbijten ben ik niet bang voor, zo lang, en vanavond gaan ze toch uit elkaar. Tot die tijd hoop ik dat ze elkaar een beetje leuk gaan vinden.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Vilma schreef op 08 maart 2013 @ 21:29:

[...]





Hou ze maar voor de zekerheid even uit elkaar zo lang. Volgens mij bijt een kater een kitten dood wanneer het kitten deel uitmaakt van een oud nest van een vruchtbare poes waar hij (de kater) een nieuw nest mee wil maken. Althans zo gaat dat ook met grote poezen (leeuwen).Nou, nou, nou, senior is geen leeuw, en kitten is niet meer een pasgeborene.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt zijn Waterloo...(van Senior dus).



katten zijn supernieuwsgierig (de mijne wist altijd precies te vertellen dat "zij van hiernaast" een schone kattebak had en 'hij van nummer 23 Whiskas kreeg. En dat mijn buurvrouw een verhouding had met de melkboer. Dat terzijde)



Het verrast me niet echt dat Senior/Napoleon een snufje komt doen. Ben wel benieuwd hoe dit afloopt, moet ik zeggen.
Geen tips, maar wat fijn dat jij het beestje opvangt. Veel succes ermee, weet nu niet helemaal of ik moet hopen dat ze nog opgehaald wordt, je klinkt wel blij met haar
Alle reacties Link kopieren
Ach Meiroosje, waarschijnlijk met het opgehaald worden van Junior door de rechtmatige eigenaar



Ik vermoed geen spannende ontknoping.
668, the neighbour of the Beast
quote:Fame schreef op 08 maart 2013 @ 21:34:

[...]





Nou, nou, nou, senior is geen leeuw, en kitten is niet meer een pasgeborene.Bij katten komt het volgens mij ook voor.
Alle reacties Link kopieren
Ja Vilma, maar Senior is een lamme goedzak en Junior is idd niet pasgeboren
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 08 maart 2013 @ 21:42:

Ja Vilma, maar Senior is een lamme goedzak en Junior is idd niet pasgeboren Ik geloof ook niet dat er een risico op zo'n drama erin zit voor jullie maar uit elkaar houden geeft denk ik wel een betere nachtrust
Alle reacties Link kopieren
Nu lopen ze lekker bij elkaar, vannacht gaan ze dus uit elkaar. Dat heb ik al 12 keer geschreven geloof ik



Ik baal een beetje want ik kan katje er niet zomaar uit zetten, dat doe ik niet... Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik nu de eigenaar kan bereiken.

Morgenmiddag dierenasiels bellen maar...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt super dat je het katje zo opvangt veel mensen zouden dat niet gedaan hebben!



Dat senior na junior blaast is heel normaal.

Senior kan morgen ook gaan spelen met junior, schrik dan niet dat kan er hard aan toegaan haha.



Zelf hebben wij ook een kater en laatst een katje van 4 weekjes als opvang. Onze kater was ook geen kittend gewend. Maar ik kan je vertellen dat het hartstikke goed ging na een weekje.
Alle reacties Link kopieren
Ghe. Katje zit nu bij vriend op de bank.



Kleine slijmbal.



Ik heb een vermoeden van iemand die een jong katje heeft... Die heb ik via Facebook benaderd en nu hopen dat ze reageert.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Het is echt bizar, net of katje hier al haar hele leven woont...



Junior is nogal op dr gemak
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Gezellige kattensoap
Alle reacties Link kopieren
Je moet wat op de vrijdagavond he.



Katje vrijt tegen mijn arm aan
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Klinkt wel heel gezellig met zo'n katje. Ik heb geen katten, ben te weinig thuis voor dieren met haar.



Je klinkt wel heel vertederd... Wordt vast lastig als de eigenaar wel wordt gevonden :(
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even bij asiel en dierenambulance melden dat je dit katje hebt, en ook bij de dierenartsen en dierenwinkels in je woonplaats. Ook daar worden zulke briefjes opgehangen.



Wat een brutaaltje is het, zeg Erg schattig!
Ik zou straks nog even een rondje lopen. Kijken of je iemand de kat hoort roepen.
Apart houden tot hij langs dierenarts is geweest

Je weet niet wat die kleine evt onder de leden heeft...(sorry wil je niet bang maken want vindt je actie supercute) maar het is wel je eigen vertrouwde binnenkat versus buitenkat en weerstand en virussen verschillen dus nogal.Is je eigen kat ingeënt?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een rotdurp.



Dat maakt het makkelijk.

Als er uit Amivedi niks zinnigs komt ga ik een foto ophangen bij de supermarkt.



Ik bel het asiel in twee plaatsen in de omgeving (die eigenlijk al te ver weg zijn, maar goed) en eventueel wat dierenartsen in de omgeving. Zo veel kunnen dat er niet zijn.



Maar voorlopig zijn Amivedi en de dierenambulance op de hoogte.

Straks een rondje lopen ga ik niet doen. Ik ben vanavond al met het beestje langs de deuren gegaan.



En ja, het is een schatje, maar ik hoop echt wel dat haar baasje gevonden wordt hoor. Het is niet de bedoeling om het katje te houden.

Maar tot die tijd heb ik liever dat lefmadammetje binnen en droog zit dan alleen buiten in de stromende regen.



En brutaal is ze wel ja, zo klef als de neten, ook nog
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet er verzorgd uit en mijn kat heeft zijn entingen gehad. Volgens de mensen van Amivedi kon het gaan kwaad om ze bij elkaar te laten.

Daar moet ik maar op vertrouwen he?
668, the neighbour of the Beast
Marels als je kat geënt is is er geen probleem.

Mijn oma haar kat was niet geënt en heeft niesziekte van zwervertje gekregen.Zijn er nu allebei bovenop maar was wel schrikken hoor.



Leuk dat katje zich zo thuis voelt.Zou je hem/haar houden als er geen eigenaar/liefhebber is?o mosterd lees ik...nou in ieder geval heeft katje een lief pleeggezinnetje for the time being..
Heeft je vriend al ontvlooid? Want dat kan gevaarlijk zijn als hij een pipet gebruikt van senior. De dosis moet heel laag zijn. Volgens mij mag je voor een kitten alleen een spray gebruiken en mag je een X aantal keer sprayen per kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ja Cher, als de eigenaar zich niet meldt blijft ze maar hier. Als mijn eigen kat haar leuk gaat vinden tenminste.



Maar ik denk wel dat de eigenaar zich gaat melden. Beestje is vrij verzorgd dus en heeft een bandje om.
668, the neighbour of the Beast
beest heeft een bandje om, en gezien de aanhaligheid van het dier vermoed ik dat het krols is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven