Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
als je d'r buiten zet vindt ze d'r weg wel weer.
Alle reacties Link kopieren
@Tikker; het mag niet bij kittens jonger dan 8 weken (en madammetje is naar wij schatten een maand of vier) of lichter dan 1 kilo, en ze is ook wel zwaarder.



Geen probleem dus om een pipetje te doen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
@Meds; het regent pijpenstelen en ze zat hier juist voor de deur te roepen omdat ze zo druipnat was.



Ik ga haar dus niet nu terug buiten zetten.



Ik snap wel wat je bedoeld hoor, ik ga echt niet zomaar een kat houden die niet van mij is en ik hoop ook echt dat de eigenaar boven water komt, maar ik ga niet een beetje 's avonds laat in de stromende regen buiten zetten.



Krols is ze denk ik ook niet, dat zag er bij onze poezen vroeger toch heel anders uit.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 maart 2013 @ 22:40:

beest heeft een bandje om, en gezien de aanhaligheid van het dier vermoed ik dat het krols is.Hoeft niet. je hebt ook gewoon knuffelkatjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou dat beestje geen vlooienspul geven. Voor hetzelfde geld is het gisteren al door de eigenaar behandeld en ga jij het nu even vergiftigen.
Alle reacties Link kopieren
Juist Fame, volgens mij is het eerder gewoon een kroelkont.



Dat krolsige was bij onze poezen vroeger echt heel anders dan dit.

En trouwens, een maand of vier is al wel érg jong om al krols te worden.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wilde ook even het ontvlooispul aankaarten! Misschien heeft het poezebeest vanmorgen net een pipetje gehad thuis.... Dan krijgt ze een dubbele dosis! Zou het niet doen!

Het klinkt als een schatje! ?
Alle reacties Link kopieren
Dan nog kan het niet zo heel veel kwaad, een dubbel pipetje vlooienspul, maar ik doe dat nu nog niet hoor. Lijkt me nog niet nodig.
668, the neighbour of the Beast
krolsheid uit zich anders bij elke kat en eens met istar, geen vlooienspul. Ze heeft een eigenaar en kan behandeld zijn. Controleer op zijn minst eerst of er wel sprake is van een besmetting. Omdat het een poes is kan ze ook nog zwanger zijn.



Leeftijd schatten is heel lastig bij katten, zo kunnen oudere katten jong ogen. Je kan de leeftijd alleen schatten adhv het gebit.

En van regen gaan ze niet dood
katten van vier maanden kunnen wel zeker krols zijn, daarbij kan je echt niet zeggen hoe oud het beest is
Alle reacties Link kopieren
Tja Meds, jij zou katje buiten schoppen, ik doe het niet.

Ieder zijn ding.



Zolang ik op zoek ben naar de eigenaar, en dat ben ik, lijkt me niet dat mijn methode zo schadelijk is voor het katje.

Het halve dorp is al mee aan het denken en uitkijken naar de eigenaar van het katje, als de eigenaar er is en haar inderdaad kwijt is komt het wel uit.



En ik ga morgen dus gewoon asiels en dierenartsen bellen. Zoals ik al zei, ik ga haar heus niet zomaar inpikken omdat ze voor mijn deur zat.
668, the neighbour of the Beast
Ik zou het katje niet schoppen, maar een kat die verzorgd oogt en een bandje draagt vindt echt zijn weg wel naar huis. Ik tref hier dagelijks katten voor de deur, als ik die allemaal binnen moet gaan halen wordt ik nog als kattenjatter gezien in het dorp
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 08 maart 2013 @ 22:47:

Dan nog kan het niet zo heel veel kwaad, een dubbel pipetje vlooienspul, maar ik doe dat nu nog niet hoor. Lijkt me nog niet nodig.



Wat een lief verhaal zo laat op de avond

Maar dat vlooienspul zou ik niet doen hoor, als ze al behandeld is en een dubbele dosis krijgt, kan ze heel erg ziek worden. Is met de kat van mijn oma gebeurd (oma was vergeten dat ze 'm al antivlooienspul gegeven had en gaf 'm een paar dagen daarna dus nog een dosis) en die heeft het toen nog maar net gered.
Wel sneu dat de eigenaars mogelijk een slapeloze nacht hebben omdat hun katje vanavond niet thuis is gekomen....
Alle reacties Link kopieren
PS Vind het wel heel lief dat je haar binnenhoudt, ik vind katjes in de regen en de kou ook zielig
Ook dat BB
een kat in de regen of kou is niet zielig, de kat draagt een goed uitgeruste bontjas en weet feilloos de weg naar huis
Alle reacties Link kopieren
Katje zat niet alleen maar voor de deur, katje zat voor de deur te krijsen en kwam binnen toen ik ging kijken wat er was. Katje had gigantisch honger en weigerde de deur weer uit te gaan. Was ook helemaal doorweekt.



Dan ga ik geen katje de straat op schoppen en houd ik haar in elk geval voor de nacht lekker binnen, zeker als het zo hard regent.

Ze heeft in elk geval gegeten en is weer warm en droog. Morgen kan ze altijd weer naar buiten als het droog is.



Alleen adviseerde de mevrouw van Amivedi om dat niet te doen en haar bij me te houden tot de eigenaar gevonden is, omdat anders straks elk spoor zoek is als ze weer ergens anders naartoe dwaalt. Als ze bijvoorbeeld verdwaald is ofzo.
668, the neighbour of the Beast
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 maart 2013 @ 22:52:

Ik zou het katje niet schoppen, maar een kat die verzorgd oogt en een bandje draagt vindt echt zijn weg wel naar huis. Ik tref hier dagelijks katten voor de deur, als ik die allemaal binnen moet gaan halen wordt ik nog als kattenjatter gezien in het dorpDat dus. Die van mij loopt ook buiten in de regen, net als de katten van de halve wijk. Nog nooit een kat met longontsteking voorbij zien komen.
O super!



Ik zou haar ook bij je houden hoor. Mijn aanloop poes was ook enorm aanhankelijk. Was blij dat ze eindelijk geborgenheid had. Die zat trouwens wel onder de vlooien en oormijt. Maar omdat ik haar apart hielt van andere kat heeft ze hem niet besmet.
Alle reacties Link kopieren
Sjee, vlak nadat ik dit geschreven had hierboven werd ik gebeld met een tip dat een katje zoals op de flyers gesignaleerd is in een wijk verderop in een tuin zat. Ik was er binnen 2 minuten geloof ik, en net pas weer terug (ben nog een keer met hond en zaklamp teruggegaan).



Hele buurt uitgekamd in de regen, ligt tegen het bos aan, veel begroeiing en tuinen, carports enzo. Ik weet natuurlijk niet of ze het is, maar het geeft hoop en ik ga daar zeker blijven zoeken! En de dame die belde ook. Wat fijn dat mensen die moeite nemen om te bellen en op te letten!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:mater_matuta schreef op 08 maart 2013 @ 22:54:

ik vind katjes in de regen en de kou ook zielig

Veel katjes vinden regen en kou zèlf geen probleem hoor.

Daar zijn ze op 'gebouwd'.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hoeven het niet met me eens te zijn.

Ik doe alleen maar wat in mijn ogen het beste is, in combinatie met wat me is geadviseerd door de mevrouw van Amivedi.



Zij benadrukte ook dat katten van deze leeftijd beter helemaal niet buiten kunnen lopen, en zéker niet met dit weer.

Zij raadde me aan om het warm en droog binnen te houden, tot de eigenaar gevonden is.

Tja. Dan doe ik dat maar he.



En ik hoop net als jullie dat de eigenaar snel gevonden is en ben al de hele avond bezig met die eigenaar op te sporen.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Je hebt best kans dat dit aanlopertje van pas 4 maanden oud pas 1 dag weg is. Als ze er niet onverzorgd uitziet, zal ze wel bij iemand horen, denk ik dan? Maar ik zou het ook even melden bij de plaatselijke dierenarts(en) in jouw buurt. Die worden vaak ook ingelicht door de eigenaar als die op zoek is..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Daarom moest ik haar dus binnen houden van Amivedi Suzy. Als ze vermist is en haar eigenaar is naar haar op zoek, dan weten we nu tenminste zeker waar ze zit. Bij mij.



Als ik haar nu naar buiten doe en ze verdwaalt verder is het enige wat we weten dat ze hier geweest is.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven