Aanloopkatje, en nu?

08-03-2013 20:09 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit hier net een klein katje enoooooooorm hard te miauwen voor mijn deur....



Deur open gedaan; een klein zwart katje van hooguit een maand of vier.

Zo aanhankelijk als de pest.



De straat door geweest, niemand kent hem, zeggen alleen hem wel eens gezien te hebben.

Ik ben bij de mevrouw van Amivedi terecht gekomen, die heeft mijn gegevens.



Katje nu maar in huis genomen....



Maar ja, mijn kat staat niet te springen.

Katje heeft net de halve etensbak van mijn kat leeg gegeten, beestje lijkt uitgehongerd. Mijn kat heeft nog niet aangevallen, maar blaast als een gek.

Ik vind het niet tegen vallen.



Wat doe ik het best?

Katten uit elkaar zetten? Of het zo laten zolang als mijn kat niet aanvalt? Kleintje vindt alles best trouwens, die loopt rond of hij nooit anders gedaan heeft.



Ik houd katje sowieso vannacht binnen. Het is hondenweer, ik gooi zo'n beetje niet de straat op.

Hoop eigenlijk dat de eigenaar zo op de stoep staat.

Dat, of dat de eigenaar nooit meer komt en mijn kat vriendjes wordt met de aanlooppoes



Tips?



Help!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:bliksemse_bende schreef op 08 maart 2013 @ 22:56:

[...]



Veel katjes vinden regen en kou zèlf geen probleem hoor.

Daar zijn ze op 'gebouwd'.Probeer dat onze katten maar eens wijs te maken, want die denken er heel anders over
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk Suzy, maar die kan ik nu allemaal niet meer bellen. Katje is hier pas vanaf 8 uur.



Morgenmiddag ga ik alle adressen afbellen, asiel, dierenarts, en dan komt het echt wel goed!
668, the neighbour of the Beast
quote:mater_matuta schreef op 08 maart 2013 @ 22:59:

[...]





Probeer dat onze katten maar eens wijs te maken, want die denken er heel anders over

Daarom schreef ik ook 'veel'.

Er zitten altijd wel een paar mietjes tussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 08 maart 2013 @ 23:00:

Tuurlijk Suzy, maar die kan ik nu allemaal niet meer bellen. Katje is hier pas vanaf 8 uur.



Morgenmiddag ga ik alle adressen afbellen, asiel, dierenarts, en dan komt het echt wel goed!Ga nu maar genieten van het beestje, voor je het weet is het morgen en heeft de dierenarts ,of andere instantie de eigenaar jouw adres gegeven en mag je haar weer afgeven
aannames aannames. Ik ben waarschijnlijk een harteloos mens, maar een kat in mijn tuin met een bandje blijft mooi in mijn tuin.

Al is het alleen maar omdat ik mijn eigen kat de stress wil besparen.
Alle reacties Link kopieren
Dan was dit een mietje van de buitencategorie.



Zat hier kermend en krijsend en rillend op de stoep, vloog binnen en had zoiets van "ZO, mij krijgen ze niet meer buiten"



Ben met 'm rond gegaan door de wijk en heb op veel adressen aangebeld. Op een gegeven moment wurmde hij zich los en stekkerde zo naar binnen bij iemand anders. Katje vond het echt niet leuk buiten.
668, the neighbour of the Beast
quote:Suzy65 schreef op 08 maart 2013 @ 22:56:

Sjee, vlak nadat ik dit geschreven had hierboven werd ik gebeld met een tip dat een katje zoals op de flyers gesignaleerd is in een wijk verderop in een tuin zat. Ik was er binnen 2 minuten geloof ik, en net pas weer terug (ben nog een keer met hond en zaklamp teruggegaan).



Hele buurt uitgekamd in de regen, ligt tegen het bos aan, veel begroeiing en tuinen, carports enzo. Ik weet natuurlijk niet of ze het is, maar het geeft hoop en ik ga daar zeker blijven zoeken! En de dame die belde ook. Wat fijn dat mensen die moeite nemen om te bellen en op te letten!Ah balen dat je haar niet gevonden hebt. Hopelijk wordt ze weer gesignaliseerd!
Het is trouwens ook heel irritant wanneer iemand anders jouw kat te eten geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 maart 2013 @ 23:02:

aannames aannames. Ik ben waarschijnlijk een harteloos mens, maar een kat in mijn tuin met een bandje blijft mooi in mijn tuin.

Al is het alleen maar omdat ik mijn eigen kat de stress wil besparen.Hoezo harteloos?, je mag toch je eigen manier van handelen hebben, je doet die dieren toch geen pijn?
Alle reacties Link kopieren
Mijn aannames zijn net zo goed aannames als de jouwe Meds



Jouw theorie dat katje net van vanmiddag weg is en de weg feilloos naar huis terug zou vinden, zijn ook aannames.
668, the neighbour of the Beast
Suzy65, wat naar dan dat je je lieverd dan niet vind. Je hart maakt toch een sprongetje als je zo'n telefoontje krijgt van "zou het"? Weet precies hoe je je voelt (die van mij was bijna 10 dagen weg) Hopelijk is ie snel terug!!



En Marels, je doet er goed aan om hem binnen te houden. Punt.
Nou Marels, het wordt wel steeds dramatischer vind je niet? De kat wierp zichzelf naar binnen en klemde zich krijsend aan de deurpost aan. Als ze had kunnen praten dan prevelde ze: water...... geef me.......water.......
quote:ronniemitchel schreef op 08 maart 2013 @ 23:03:

[...]





Hoezo harteloos?, je mag toch je eigen manier van handelen hebben, je doet die dieren toch geen pijn?Marels denkt dat ik ze schop
quote:Marels schreef op 08 maart 2013 @ 23:02:

Dan was dit een mietje van de buitencategorie.



Zat hier kermend en krijsend en rillend op de stoep, vloog binnen en had zoiets van "ZO, mij krijgen ze niet meer buiten"



Ben met 'm rond gegaan door de wijk en heb op veel adressen aangebeld. Op een gegeven moment wurmde hij zich los en stekkerde zo naar binnen bij iemand anders. Katje vond het echt niet leuk buiten.Je moet kattenfluisteraar worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het Dop...



Heb het wel 100 keer gedacht, er is nu iemand wiens katje niet thuis komt... En dan voel ik me ergens zo schuldig, maar het beestje hoorde inderdaad niet in de regen thuis. Daar is ze nog te klein voor. En het is niet dat ik het katje houd, ik ben al de hele avond bezig met het opsporen van de eigenaar...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 maart 2013 @ 23:05:

[...]



Marels denkt dat ik ze schopZeker verkeerd gelezen wat je schreef .
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 maart 2013 @ 23:04:

Nou Marels, het wordt wel steeds dramatischer vind je niet? De kat wierp zichzelf naar binnen en klemde zich krijsend aan de deurpost aan. Als ze had kunnen praten dan prevelde ze: water...... geef me.......water.......Zoiets zag ik inderdaad ook voor me...
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 08 maart 2013 @ 23:05:

Ik hoop het Dop...



Heb het wel 100 keer gedacht, er is nu iemand wiens katje niet thuis komt... En dan voel ik me ergens zo schuldig, maar het beestje hoorde inderdaad niet in de regen thuis. Daar is ze nog te klein voor. En het is niet dat ik het katje houd, ik ben al de hele avond bezig met het opsporen van de eigenaar...De kat van mijn jongste dochter , was een kampioen naar buiten glippen, ook op jonge leeftijd en die vermaakte zich hier enorm met alle bomen, muizen en wat voor beestjes er rondliepen, mooi dat die ook gewoon in de regen buiten liep/loopt boeit haar echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 maart 2013 @ 23:04:

Nou Marels, het wordt wel steeds dramatischer vind je niet? De kat wierp zichzelf naar binnen en klemde zich krijsend aan de deurpost aan. Als ze had kunnen praten dan prevelde ze: water...... geef me.......water.......



Nee Meds, het was exact zoals ik het beschreef.



Ik hoorde krijsend miauwen buiten, vlak voor de deur en ging kijken wat er was. Katje zat er, katje kwam binnen en katje was niet van plan weer naar buiten te gaan.



Vriend en ik besloten dat zo'n kleintje niet met dit weer buiten hoort, dus ik ging met katje langs de deuren om dr aan de rechtmatige eigenaar te bezorgen.



Uiteindelijk kwam ik bij de mevrouw van Amivedi uit en die gaf mij dit advies, mijn gegevens achter laten en voorlopig katje binnen houden omdat ze inderdaad nog te klein was om zo buiten te lopen.

Dus sindsdien is katje binnen en zijn we op zoek naar de eigenaar.



Weinig dramatisch aan, vooral de feiten.



Mijn reactie van daarnet was op die dat je altijd mietjes hebt. Nou ja, dand was dit een mietje dus.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 08 maart 2013 @ 23:06:

[...]





Zeker verkeerd gelezen wat je schreef .



Nee hoor, Meds is gewoon bezig mijn woorden zoveel mogelijk te verdraaien en uit zijn verband te rukken en een kattendief van mij te maken.



Ik had het over een kat naar buiten schoppen, met andere woorden, de deur uit zetten.

Maar dat klinkt niet zo leuk, het is leuker om te roepen "Marels zegt dat ik katten schop".
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit af hier



Wordt vervolgd.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me werkelijk af hoe mensen van een lief gebaar een hele discussie kunnen maken!



Marels weet zelf wel heel goed hoe het katje voor haar deur stond en kreeg het niet over haar hart om het beestje buiten te laten met dit weer.

Dat is toch haar eigen keuze? Ze doet genoeg om de eigenaar op te sporen!



En Sabac dat jij het katje buiten zou laten is jouwn keuze en dat maakt je niet gelijk harteloos maar ga daarvoor niet elke keer maar weer schrijven hoe onzinnig Marels bezig is.



Ze vraagt of er tips zijn niet meer en niet minder!
die kat is natuurlijk van een kind, dat nu huilend in bed ligt te jammeren om vlekkie of zwartje.
waar lees jij dat ik marels onzinnig vind?
Alle reacties Link kopieren
Je oordeel is duidelijk Meds.

Maar goed, ik hoop maar dat de eigenaar straks wel snapt waarom ik katje niet zomaar buiten gezet heb.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven