Huis kopen met tuin grenzend aan schoolplein

04-09-2015 12:37 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



We denken erover na om ons droomhuisje te kopen. We hebben volgende week onze 2e bezichtiging gepland en zijn laaiend enthousiast over het huis. Alles heeft het, en het is perfect afgewerkt en onderhouden. Het enige minpunt is dat er een basisschool grenst aan de achtertuin van het huis. Het enige wat het schoolplein scheid van de tuin is een hoge heg van 2,5 meter.



Het is een grote school met BSO en voor schoolse opvang. We kunnen zelf moeilijk inschatten wat de geluidshinder hiervan is. Mijn vrouw wil haar praktijk (Welness praktijk) aan huis starten.en ik werk 4 dagen per week buitenshuis.



Mijn vrouw denkt dat het allemaal wel zal meevallen. Ik heb echter mijn twijfels en weet niet hoe het zit met voortdurende geluidsoverlast en hangjongeren na schooltijd.



Hebben jullie advies?



Ps. We hebben vanmiddag weloverwogen besloten om de 2e bezichtiging te annuleren en voortaan droomhuizen vlakbij scholen ook niet meer te overwegen. Bedankt voor alle reacties!
anoniem_251459 wijzigde dit bericht op 06-09-2015 15:31
Reden: Bedankt voor alle reacties, wij hebben onze keuze gemaakt :)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 04 september 2015 @ 12:53:

[...]





Als ik ergens lig te relaxen zou ik niet blij worden van gillende kinderen op korte afstand.Inderdaad. Daar kom je toch om te ontspannen. Dan denk ik echt dat een school te veel herrie geeft voor veel mensen
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 04 september 2015 @ 12:45:

De gymzaal van de school waar mijn kinderen op zitten, wordt ook 's avonds en in het weekend gebruikt. En er repeteert minstens één band. Dat horen de mensen die aan het schoolplein wonen wel. Van hangjongeren hebben ze volgens mij geen last.



Je zou bij de buren kunnen aanbellen om te vragen of zij overlast hebben.Je zou van de buren wel eens meer overlast kunnen hebben dan van die school
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 04 september 2015 @ 13:01:

[...]





Je zou van de buren wel eens meer overlast kunnen hebben dan van die school Kan ook nog. Goed, niet bij de buren maar bij de buren van je buren gaan vragen, dan
Ik zou het noooooit willen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 04 september 2015 @ 13:03:

[...]

Kan ook nog. Goed, niet bij de buren maar bij de buren van je buren gaan vragen, dan



Ik vind het sowieso vreemd om bij de buren te vragen of er overlast oid is. Misschien vinden zij van niet. Misschien géven zij overlast. Misschien willen ze hun buren zo snel mogelijk weg hebben omdat ze zo'n herrie maken in de slaapkamer en zeggen ze dat er geen overlast is van het schoolplein. Misschien gunnen ze de buren een snelle verkoop.



Kortom, hoe objectief is het antwoord van de buren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik hoor goede adviezen die we zeker gaan uitzoeken
Alle reacties Link kopieren
Moest er niet aan denken, al was het huis gratis.

Sochtends met brengen geschreeuw, met het speelkwartier geschreeuw, een uur later bij de lunch weer gejank en gekrijs, om 3 uur met ophalen hetzelfde. En dan de bso kinderen ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me geen goed idee. Ik heb meerdere keren vergaderingen (VvE, Wijkorgaan en andere bewonersorganisaties) bijgewoond in een vergaderruimte naast een kinderopvang, je kon jezelf nauwelijks meer horen denken, zelfs met de ramen dicht. Die ruimte huren we daarom ook niet meer.
verba volant, scripta manent.
Hier wonen wij op de aanfiets route van een middelbare school (althans niet direct, maar er rijden steeds meer scholieren door de wijk) Op zich geen last van, behalve dat er nogal eens vuilnis in de tuin gegooid wordt. Als het zie spreek ik ze er wel op aan, maar je ziet het niet altijd. En aan het einde van de straat is een groot speelterrein waar door de middelbare ook wel eens een gymles gedaan wordt.

Ik vind de overlast hiervan eigenlijk reuze meevallen. Je hoort de kinderen wel schreeuwen etc maar niet storend. Denk dat we er net ver genoeg van weg zitten, zo'n 150-200 meter om er geen last van te hebben.
Wellness naast een school... ik vind dat een enorm bedrijfsrisico. Te groot.

Wat nu als ze onder het raam staan te bekvechten. Vrouw en klant uit hun sfeer, vrouw naar beneden om die kinderen aan te spreken. Lijkt me niet de beste plek om dit naast elkaar te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik het niet willen, naast een basisschool wonen. Kinderen maken lawaai bij het buitenspelen en aangezien er ook een VSO en BSO is gevestigd gaat dit ook voor en na schooltijd door. Ik weet niet hoe het qua toegangsweg naar de school zit, want dat kan invloed hebben op het aantal auto's in de straat van ouders die hun kinderen ophalen of afzetten. Lastig voor de klanten van de praktijk als ze niet kunnen parkeren of de boel geblokkeerd wordt door ouders die 'even snel...'



Denk ook aan de verkoopbaarheid van het huis als jullie weer willen verhuizen. Het kan mogelijke kopers afschrikken, lastig als je een goed bedrag wilt krijgen bij verkoop.
Alle reacties Link kopieren
@shenandoah,



Ja, er is natuurlijk een verschil tussen 150-200 meter en een heg van 1 meter grenzend aan het schoolplein ;)
Ik heb een tijdje tegenover een basisschool gewoond (hoefde alleen de straat over te steken). Vriend en ik werden knettergek.



Klassen spelen lang niet altijd tegelijkertijd buiten hè, dus 's ochtends van 8:00 en 8:30 (bij t afleveren), tussen 9:30 en 11:00 (speel'kwartier'), rond 12:00 & 13:00 (middagpauze) en na 15:00 (bij t ophalen) was t non stop gillen, schreeuwen en rennen.



Daarbij zit kindergeschreeuw bij sommige mensen op een bijzonder irritante knop, dus je wellneszaak aan huis openen lijkt me met een basisschool in je achtertuin geen denderend idee.
Ik zou het absoluut niet willen, overdag de kinderen, 's avonds de pubers. En ga eens kijken met dit weer, hoe de kinderen op school komen etc. Nooit uitslapen!
Alle reacties Link kopieren
Op zich hoeft die wellness geen probleem te zijn, ligt aan de ligging van de ruimte die je ervoor wilt gebruiken.



Wij hebben alleen last van het geluid aan de voorkant van het huis. De slaapkamers aan de achterkant hebben er geen last van.

We hebben wel een rijtjeshuis.
Alle reacties Link kopieren
Het parkeren wat genoemd werd is wel een goed punt.

Ik ben opgegroeid in een zijstraat van de school, maar met een regenachtige dag of ouderavonden parkeren mensen gewoon bij je op de stoep, of zelfs op de oprit als het lijkt als er niemand thuis is!



Voor de klanten van de praktijk zou ik dan minstens een parkeerplek creeren in je voortuin als dat kan..



Ouders die kinderen in de auto naar schoolbrengen zijn in mijn ogen vaak nog gevaarlijker dan de fietsende kinderen alleen...
Ja, je zult overlast hebben van de school. Schreeuwende kinderen, ballen in de tuin, dus kinderen aan de deur die hun bal komen halen. Ook 's avonds vaak hangjeugd op het schoolplein.

Maar als je denkt daar geen problemen mee te hebben, zou ik het zeker kopen.
Alle reacties Link kopieren
@vitamined, de achtertuin grenst aan het basisschool plein. De grotere slaapkamer is aan de voorkant van het huis. Het is een 2 onder 1 kap. Het huis grenst aan de parkeerplaats van de school.
Alle reacties Link kopieren
quote:aanzijn schreef op 04 september 2015 @ 13:24:

@vitamined, de achtertuin grenst aan het basisschool plein. De grotere slaapkamer is aan de voorkant van het huis. Het is een 2 onder 1 kap. Het huis grenst aan de parkeerplaats van de school.



Alleen wonen zou ik zo doen, maar die wellness...

Lijkt me niet verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen naast het plein van een kinderdagverblijf (voorkant van ons huis). We hebben daar echt nog nooit last van gehad. Tsja, af en toe een huilende peuter en soms piept een fietsje. Maar wij ervaren dat niet als overlast. Ook niet op woensdag en vrijdagmiddag, als de NSO ook in dat gebouw zit. Een langsrijdende auto maakt meer herrie en vind ik persoonlijk storender.



Groot voordeel: 's avonds en in het weekend heb je dus géén buren. Heerlijk rustig.
...
quote:aanzijn schreef op 04 september 2015 @ 13:24:

@vitamined, de achtertuin grenst aan het basisschool plein. De grotere slaapkamer is aan de voorkant van het huis. Het is een 2 onder 1 kap. Het huis grenst aan de parkeerplaats van de school.En waar plannen jullie de praktijkruimte? Aan de voorkant of de achterkant?
Alle reacties Link kopieren
Misschien moeten mijn vrouw en ik volgende week langs de buren gaan. Doen we ons voor als een onderzoeksbureau wat bezig is met een onderzoek naar de geluidshinder in de buurt.



1. Woont u met plezier hier?

2. Ervaart u wel eens geluidsoverlast thuis en zo ja, door wat wordt deze geluidsoverlast veroorzaakt?

2. Wat zijn de momenten dat deze geluidsoverlast het vervelendst is?



Haha!
Alle reacties Link kopieren
Wij woonden tegenover een basisschool, maar dan hoog. Er zat zon 5 meter tussen.



Bij deze school werd het gebouw ook savonds uitgeleend. Stonden er ineens allemaal kakelende kippen en vanalles werd in de fik gezet voor een of andere cursus.



Was er ineens versterkte muziek buiten de hele ochtend zonder vergunning. En hard, want ze hadden het fietspad ook maar geconfisqueerd voor de sponsorloop. Dus dan moeten ze het 20 meter verder ook nog gezellig kunnen horen.



Op sommige basisscholen mogen ze buiten ook gewoon voor de leuk gillen.



Moet wel zeggen dat ik overall meer last heb van mijn nieuwe buren in n gewoon rijtjeshuis.
Alle reacties Link kopieren
Denk er wel aan dat steeds meer scholen ook s'avonds wel eens open zijn. Soms verhuren ze zelfs de aula of gymzaal.

En ik zou er niet terugkomen als ik tijdens mijn maskertje/massage zo veel lawaai hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Krijg je een massage hoor je de schoolbel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven