Huis kopen met tuin grenzend aan schoolplein

04-09-2015 12:37 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



We denken erover na om ons droomhuisje te kopen. We hebben volgende week onze 2e bezichtiging gepland en zijn laaiend enthousiast over het huis. Alles heeft het, en het is perfect afgewerkt en onderhouden. Het enige minpunt is dat er een basisschool grenst aan de achtertuin van het huis. Het enige wat het schoolplein scheid van de tuin is een hoge heg van 2,5 meter.



Het is een grote school met BSO en voor schoolse opvang. We kunnen zelf moeilijk inschatten wat de geluidshinder hiervan is. Mijn vrouw wil haar praktijk (Welness praktijk) aan huis starten.en ik werk 4 dagen per week buitenshuis.



Mijn vrouw denkt dat het allemaal wel zal meevallen. Ik heb echter mijn twijfels en weet niet hoe het zit met voortdurende geluidsoverlast en hangjongeren na schooltijd.



Hebben jullie advies?



Ps. We hebben vanmiddag weloverwogen besloten om de 2e bezichtiging te annuleren en voortaan droomhuizen vlakbij scholen ook niet meer te overwegen. Bedankt voor alle reacties!
anoniem_251459 wijzigde dit bericht op 06-09-2015 15:31
Reden: Bedankt voor alle reacties, wij hebben onze keuze gemaakt :)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet doen!!!!....ik heb een huis gehad met school aan de achterkant.

Als je in de tuin zit is er altijd geschreeuw.......daarnaast veel verkeer....kinderen halen en brengen.

Veel geschreeuw.........Ik was daar zo weer weg.....je heb echt nooit rust!
Doe het niet TO, echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe diep is jullie tuin?
Wie de schoen past, krijgt geen blaren.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen pal tegenover een school en hebben nergens last van kinderen gaan in de ochtend meteen naar binnen en af en toe het gejoel van kinderen die lekker aan het spelen zijn is niet eens irritant of vervelend. Je went er echt heel snel aan ook de bso hebben we weinig last van ouders komen hun kind tussen 17:00 en 18:00 halen en dat zien wij op de parkeerplaats maar dat is het dan ook
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de voor en naschoolse opvang gewerkt. Ik zou het ook afraden. Je hebt toch minstens 5 a 6 momenten per dag geluidshinder. Zeker met het beroep van je vrouw, waar rust toch wel belangrijk is, lijkt me dit een moeilijke combinatie...
Alle reacties Link kopieren
We hebben vanmiddag weloverwogen besloten om de 2e bezichtiging te annuleren en voortaan droomhuizen vlakbij scholen ook niet meer te overwegen. Bedankt voor alle reacties!
Lukt het je om het de verkopers vandaag nog te laten weten? Die gaan anders waarschijnlijk vanavond aan het poetsen en opruimen voor niks.
hai aanzijn,

goed en wijs besluit!

ook fijn, na deze verstandige beslissing weer leuk de markt op, mooie nieuwe dromen vinden. succes en veel geluk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven