Ik kan geen goede schoonmaakster vinden!

28-01-2014 14:47 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste bericht hier op het viva-forum. Er is vast wel iemand met hetzelfde probleem!



Ik kan maar geen goede schoonmaakster vinden... Mijn vriend en ik willen zijn al een hele tijd op zoek naar een goede schoonmaakster. Wij willen de wekelijkse schoonmaakklussen in huis graag uit besteden. Het gaat meestal om dingen als het stofzuigen, dweilen, het schoonmaken van de wc, badkamer en keuken.

Nu ben ik daar zelf redelijk perfectionistisch in. Alles hoeft niet piekfijn aan de kant, maar mijn vloer moet goed schoon en mijn badkamer en toilet al helemaal.



De schoonmaaksters die ik tot nu toe heb gehad (dat zijn er drie...) lijken een totaal andere standaard te hebben. En dat zijn dan niet de eerste de beste schoonmaaksters. In het kennismakingsgesprek leg ik goed uit dat het mij gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit. Allemaal beamen ze dit. En zal ze bezig zijn, gaat het er, in mijn ogen slordig aan toe. Niet alles gaat aan de kant bij het stofzuigen en dweilen is een beetje over de vloer aaien...

In de badkamer worden de tegels vergeten, wordt er niet afgestoft en vind ik het bad niet schoon...

Terwijl, als ik het zelf doe, ik alles prima schoon krijg zonder uren bezig te zijn.



Verder hebben we nog een vleugel (piano) en twee katten. Daar kunnen ook niet alle schoonmaaksters mee overweg...



Help! Ik weet het niet meer. Ben ik te veel-eisend en en moet ik het toch maar weer gewoon zelf gaan doen???
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 adresjes, en ze zijn allemaal tevreden. Ga echt niet op mijn knieën de vloer boenen!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 16:43:

[...]



Plus Nina, dat er vaak gespetterd wordt bij het ramen lappen.

Dus een lap over de vensterbank en de radiateur vind ik zinnig.



Goed onderbouwd je wc schoonmaak.

Ik heb geen zwevend toilet, en de rand is altijd stoffig.

Neem je moeilijk mee met een stok.

En door de knieen gaan is er echt niet bij.

Mijn laatste hulp kwam op hoge hakken





Ik poets ook als bijbaan en altijd op hogen hakken. Waarom? Omdat ik altijd op hoge hakken loop. Ik ga gerust op mijn knietjes en klim op ladders etc. Waarom zou je niet op hakken kunnen poetsen?





En afgelopen jaren stuk of 6 poetshuisjes gehad die allemaal tevreden waren. Maar ik heb dan ook van huis uit geleerd te poetsen als een poets. (randen meenemen, bank etc weg met zuigen, ramen lappen en alles eromheen meenemen.. )
Alle reacties Link kopieren
ha ha pandabeertje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 15:59:

[...]





Ik ben inderdaad van de iets oudere generatie.

En zittend boenen is echt niet meer van deze tijd, dat ben ik volkomen met je eens.

De dames die full-time werken hebben 2 adressen op een dag, dat zou niet eens kunnen, en zou ik ook nooit verwachten.

Maar de dingen die hier gebeuren.

Soms vraag ik of ze alsteblieft de voordeur even willen doen.

Het raam daarin nemen ze niet mee.

Oh, moest dat ook???





Het kan zijn dat het raam van de voordeur net vorige week is gedaan door een andere thuishulp, omdat zij alle ramen buiten gedaan heeft.



Ik doe ook nooit de ramen binnen en buiten tegelijk.



De vloer van het toilet doe ik met een gewone dweil. Met mijn dweilstok kun je gewoon onder het toilet komen.



Iedere week de tegeltjes vind ik ook onnodig.



Onder de bank stofzuigen doe ik ook niet iedere week





Mijn advies: zeg duidelijk hoe je het wilt hebben. Beter te veel uitleg dan te weinig. Wil je de ramen binnen en buiten gedaan hebben, zeg dat dan. Wil je dat ze iedere week alle meubels aan de kant schuift, zeg het dan
Het klinkt misschien heel raar, maar vrouwen van het kamp weten wél wat schoonmaken is, moeder van een oud vriendinnetje van mij die kroop door de wagen heen als zij de vloer ging dweilen, en de badkamer glansde heel mooi altijd! Maar die was ook vaak 4,5 uur bezig met schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet inmiddels ook wel hoe de meeste huishoudelijke hulpen werken, mijn moeder heeft al jaren hulp van de thuiszorg, de één doet het met de Franse slag, de ander maakt er meer werk van, ik zie ook de steken wel die ze laten vallen. Voorheen had ze iedere week dezelfde hulp, die deed het hartstikke goed, alleen ramen zemen was niet haar sterktste kant maar mijn motto is dan "liever een paar schone strepen dan ramen waar je niet meer doorheen kunt kijken" (mams woont aan een vrij drukke verkeersweg). Nu de gemeente het allemaal heeft overgenomen is het doorgaans k** met peren, iedere keer een ander, ik denk dat de meeste dames een beetje bijbeunen want het salaris is om te janken maar met drie adressen op een dag ben je aan het eind van de dag wel een beetje versleten, dan ben je niet meer zo zorgvuldig. Ik had vroeger een prima hulp maar toen ik stopte met werken vond ik het niet meer nodig, appartement gelijkvloers, geen inwonende kinderen en de hele dag de tijd.
verba volant, scripta manent.
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 15:43:

[...]





Heb je het tegen mij????



Zo ja, jouw vriendin zal dan de uitzondering op de regel zijn.

En nee, ik ben geen zeurende oude vrouw, integendeel.

De dames komen om 13.00 uur, en we drinken koffie tot 13.30.

Daarna moet er wel wat gedaan worden.

Daar komen ze voor, en worden ze voor betaald.

Mijn mening is dat de meeste erg gemakzuchtig zijn.

Gewens zijn bij ouderen te werken waar ze inderdaad maar wat aan kunnen ''klooien''.

Bij mij gaat die vlieger niet op.





ik heb jarenlang bijgewerkt als alpha naast mijn gewone baan

alpha is absoluut niet gericht op de kwaliteit die jij wenst, dat is echt het grote, grove werk (hier in de omgeving tenminste)
Alle reacties Link kopieren
Hier dezelfde bevindingen als TO. Van de 4 hulpen, was er 1 werkelijk geweldig! Perfect! Die zag wat er nodig was, het rook super lekker fris als ik thuis kwam, maakte ook de plekken schoon waar ik nauwelijks kwam. Leuke verassingen, zoals mijn kledingplanken weer netjes gevouwen en gesorteerd, gewoon omdat ze tijd over had (!) geweldig.... Zucht.... Emotioneel was ze wat labiel, dus ze kon niet altijd komen omdat ze diep in de put zat. Later is ze gestopt, het werd haar fysiek te zwaar en wilde een opleiding volgen.



Echt, ze bestaan, maar zeer zeldzaam vrees ik. De andere 3 waren misschien "redelijk" te noemen. Maar echt blij werd ik er niet van. Vaak afbellen, matige schoonmaak kwaliteit, tot flauwvallen omdat ze te weinig gegeten had, huilen, te laat komen, niet kunnen strijken terwijl ze dit zei wel te kunnen, alle ander eerder genoemde zaken als, niet onder de bank stofzuigen etc etc.



Ik bood genoeg uren om er iets van te kunnen maken en er iets aan te verdienen.



Eigenlijk denk ik dat ik ook een hele goede schoonmaakster zou zijn.... Maar ik doe toch liever iets anders.



Ik houd me ook aanbevolen... Regio friesland!
quote:Ritz schreef op 28 januari 2014 @ 18:04:

[...]





Het kan zijn dat het raam van de voordeur net vorige week is gedaan door een andere thuishulp, omdat zij alle ramen buiten gedaan heeft.



Ik doe ook nooit de ramen binnen en buiten tegelijk.



De vloer van het toilet doe ik met een gewone dweil. Met mijn dweilstok kun je gewoon onder het toilet komen.



Iedere week de tegeltjes vind ik ook onnodig.



Onder de bank stofzuigen doe ik ook niet iedere week





Mijn advies: zeg duidelijk hoe je het wilt hebben. Beter te veel uitleg dan te weinig. Wil je de ramen binnen en buiten gedaan hebben, zeg dat dan. Wil je dat ze iedere week alle meubels aan de kant schuift, zeg het danen hou er rekening mee dat als je sommige dingen wekelijks groot aangepakt wilt hebben, er dus geen tijd is voor andere dingen
Alle reacties Link kopieren
quote:OXO schreef op 28 januari 2014 @ 18:31:

Leuke verassingen, zoals mijn kledingplanken weer netjes gevouwen en gesorteerd, gewoon omdat ze tijd over had (!)



Zo'n schoonmaakhulp zou er bij mij dus direct uitvliegen.

Ik zou een schoonmaakhulp nemen om schoon te maken.

Badkamer, toilet, vloeren stofzuigen, dweilen, afstoffen maar geen hulp om in mijn kasten te snuffelen.



Bovendien geloof ik niet dat een schoonmaakhulp bij mij dan zoveel tijd over zou hebben om dat te doen.



Weet je zeker dat ze niet gewoon zorgde dat het huis lekker rook door ergens schoonmaakmiddel op te spuiten en dan dit soort dingen te gaan doen zodat ze niet echt hoefde te schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Sugarmis... Dat weet ik heeeeel erg zeker. Het zag er zichtbaar schoon uit.

Overigens was ook mijn vraag aan haar naast het schoonmaken, opruimen! En ze kwam 2 tot 3 keer week en vaak 3 tot 4 uur. Genoeg tijd dus.



En ik heb geen enkele moeite met "snuffelen" in de kastjes, ik ervaar het helemaal niet als negatief... Als ze het daarna maar schoon en opgeruimd achter laten.
Alle reacties Link kopieren
Als je hoge eisen stelt zul je misschien nog verder moeten zoeken.



Bij particulieren werken die betalen je. En laten we eerlijk zijn het zijn bijna altijd de zwaarste klussen. En men betaalt dus lijkt mij ook pittig.
Ik had als schoonmaakster zo`n hekel aan mensen die alleen maar alles zagen wat ik NIET had gedaan. En het was zo fijn als mensen gewoon precies zeiden wat ze belangrijk vonden.
Alle reacties Link kopieren
Als je heel perfectionistisch bent kun je het naar mijn idee beter zelf doen. Weet je dat het goed gebeurt. Tenminste naar jouw maatstaven.
Alle reacties Link kopieren
Het is wisselend. Heb adresjes waar ook veel gekletst wordt, maar ook waar amper een woord wordt gesproken en ik gewoon non stop druk ben
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Oxo waar in Friesland? ik ken misschien wel iemand die van de oude stempel is. En echt heel erg goed!!! Wij waren over de onze ook tevreden tot ze steeds afbelde en minder grondig werd. Nu doen wij het maar zelf, ook ivm de kosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 15:43:

[...]





Heb je het tegen mij????



Zo ja, jouw vriendin zal dan de uitzondering op de regel zijn.

En nee, ik ben geen zeurende oude vrouw, integendeel.

De dames komen om 13.00 uur, en we drinken koffie tot 13.30.

Daarna moet er wel wat gedaan worden.

Daar komen ze voor, en worden ze voor betaald.

Mijn mening is dat de meeste erg gemakzuchtig zijn.

Gewens zijn bij ouderen te werken waar ze inderdaad maar wat aan kunnen ''klooien''.

Bij mij gaat die vlieger niet op.



Ik heb ook thuiszorg (ben begin dertig) en heb al de hele tijd een vaste hulp en die bevalt me prima. En ik heb ook weleens invallers gehad en ook daar heb ik geen opmerkingen over. En ja ik ben best kritisch want opgevoed door een moeder die altijd bij anderen schoonmaakte (en die veelgevraagd was omdat ze blijkbaar heel goed was).

Mij maakt het niet uit hoe er schoon wordt gemaakt als het maar goed gebeurt. En dus ook de plinten, de deuren en bovenop de deuren bijv.
Alle reacties Link kopieren
sommige van jullie zijn nogal denigrerend over schoonmaaksters, ga fietsen
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:nina1966 schreef op 28 januari 2014 @ 16:54:

[...]



Iets duurdere sponsjes nemen Gewoon met een wit achterkantje. En niet apart, die gaan gewoon mee met de tegels. Als het echt erg is kun je altijd nog een keertje voegenfris doen.

[img]http://www.vnclean.be/Medias/Webshop1/806578_a.jpg[/img]

[img]http://www.alabastine.nl/wp-content/upl ... astine.jpg[/img]



ik gebruik een wonderspons (powerpad), veeg je zo de schimmel en viezigheid mee weg.



hier ook op zoek naar een schoonmaakster...
Alle reacties Link kopieren
Wat zoeken veel mensen een schoonmaakster zeg! Ik geloof dat ik een bedrijfje ga beginnen.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
quote:laila83 schreef op 28 januari 2014 @ 19:12:

Ik had als schoonmaakster zo`n hekel aan mensen die alleen maar alles zagen wat ik NIET had gedaan. En het was zo fijn als mensen gewoon precies zeiden wat ze belangrijk vonden.





Ik denk dat particulieren die een schoonmaakster zelf betalen toch wat kritischer zijn. Ze betalen. En dan zie je vaak dat het binnen een paar uur moet gebeuren. Het zijn altijd de zware klussen die men zelf niet wil doen natuurlijk. Daarvoor wil je hulp. En dan vraagt men zich soms nog af waarom bepaalde dingen niet lukken in een paar uur. Zelf redden ze het dan wel.



Ik denk dat de thuiszorg ook steeds meer beknibbelt worden door de bezuinigingen. En de kwaliteit ook. Erg want de cliënten zijn toch vaak afhankenlijk van deze hulp. Zeker vervelend als men telkens andere hulpen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Zit op mobiel dus geen zin om alles letterlijk te gaan kopiëren en van wie het afkomt maar ik schiet even in de verdediging.. Ik ben "student", tijdelijk gestopt met school i.v.m vaste lasten en daardoor ben ik ook bij de thuiszorg gaan werken. Ja ik ben van die leeftijd en ja ik doe mijn werk goed. Dus het is onzin dat de meeste studenten het niet goed kunnen. Ook las ik dat iemand al 12 hulpen gehad heeft? Lijkt me sterk dat, dat aan al die 12 hulpen heeft gelegen. Bij onze werkgever zou de client er na 4 hulpen -en nog steeds niet tevreden- vriendelijk worden verzocht om een ander bedrijf te benaderen. Ik ben van mening dat niet altijd alles aan de hulp ligt maar ook de manier van doen en denken van de client. Ik merk dat heel veel mensen de grip op het huishouden willen houden maar dit kan nou eenmaal niet. Het is heel makkelijk om de vinger te wijzen maar ik weet hoe het is om in 3u tijd alles schoon te krijgen. Dat is hard doorwerken en helaas word dit onderschat.
Alle reacties Link kopieren
Hier een schoonmaakster, love my job

Ik werk al bijna 6 jaar bij 5 huizen

Hun blij met mij, ik met hun
Ik ben een man.

Ik ben op en top hygiënist, ik ben ook nog eens volledig oude stempel.

Ik schrob de stoeptegels nog met chloor en een harde bezem, doe iedere maand de ramen, poets alle wasbakken ook aan de onderkant en spuit ook altijd wc eend onder de wc rand.

Neem de onderkant van de vensterbanken ook mee voor de spinnenwebben en doe ook de bovenkant van de deurposten mee.

Koffiezetapparaat en broodrooster worden iedere dag gereinigd en Ik ben ook zeer inventief voor reinigen van de onbereikbare hoekjes.



Moraal van het verhaal, als je iets goed gedaan wilt hebben doe het dan zelf.
Alle reacties Link kopieren
Zeurmens, doe het lekker zelf dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven