Ik kan geen goede schoonmaakster vinden!

28-01-2014 14:47 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste bericht hier op het viva-forum. Er is vast wel iemand met hetzelfde probleem!



Ik kan maar geen goede schoonmaakster vinden... Mijn vriend en ik willen zijn al een hele tijd op zoek naar een goede schoonmaakster. Wij willen de wekelijkse schoonmaakklussen in huis graag uit besteden. Het gaat meestal om dingen als het stofzuigen, dweilen, het schoonmaken van de wc, badkamer en keuken.

Nu ben ik daar zelf redelijk perfectionistisch in. Alles hoeft niet piekfijn aan de kant, maar mijn vloer moet goed schoon en mijn badkamer en toilet al helemaal.



De schoonmaaksters die ik tot nu toe heb gehad (dat zijn er drie...) lijken een totaal andere standaard te hebben. En dat zijn dan niet de eerste de beste schoonmaaksters. In het kennismakingsgesprek leg ik goed uit dat het mij gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit. Allemaal beamen ze dit. En zal ze bezig zijn, gaat het er, in mijn ogen slordig aan toe. Niet alles gaat aan de kant bij het stofzuigen en dweilen is een beetje over de vloer aaien...

In de badkamer worden de tegels vergeten, wordt er niet afgestoft en vind ik het bad niet schoon...

Terwijl, als ik het zelf doe, ik alles prima schoon krijg zonder uren bezig te zijn.



Verder hebben we nog een vleugel (piano) en twee katten. Daar kunnen ook niet alle schoonmaaksters mee overweg...



Help! Ik weet het niet meer. Ben ik te veel-eisend en en moet ik het toch maar weer gewoon zelf gaan doen???
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in 3 uur misschien niet het hele huis door, maar een echte goede schoonmaakster ziet wel wat vies is en wat niet.

Die hoort de rijstkorrels op het aanrecht te zien en een make-up vlek op een wastafel.

Die ziet wat een goeie beurt nodig heeft en wat niet.



Ik doe alles zelf thuis, maar als ik een hulp in huis heb die ik ook nog eens betaal, en ik moet zelf alsnog aan de gang als ze geweest is, dan deed ik haar de deur uit, dan kun je toch beter zelf gaan schoonmaken.
Van mijn 15de tot mijn 21ste ben ik een schoonmaakster geweest en ik vond het best leuk werk en had veel adresjes. Het enige wat ik niet deed was ramen lappen simpelweg omdat ik dat echt niet netjes en streeploos kan. Veel mensen vonden het niet erg als er strepen op zaten en de mensen die het wel erg vonden die hadden pech.



9 van de 10 klanten waren echt heel erg leuk en sommigen wat minder maar dat heb je nu eenmaal altijd. Ik heb wel soms echt rare dingen meegemaakt..



Een oude man in een ongelofelijk smerig huis. Ik kwam binnen en van die lucht alleen al moest ik overgeven ik naar de toilet rennen maar dat was nog viezer dus dan maar buiten in de bosjes. Hele lieve man maar oh wat was het er vies. Hij was ook nog eens een verzamelaar. Uiteindelijk hem zover gekregen dat alle zooi in de slaapkamers ging ( niks mocht weggegooid worden!) En dat hij een nette keuken, huiskamer en badkamer had maar daar ben ik echt maanden mee bezig geweest maar het was wel gezellig en als iemand aardig is was ik sowieso tot meer bereid.



Een vrouw in een huis vol met poppen die haar kinderen waren, echt honderden poppen overal. Lang ben ik niet bij haar gebleven. Ze was nogal kwaad op mij dat ik de poppen niet als echte kinderen behandelde "pas op!! je moet sofietje haar hoofd ondersteunen!" .



Een man die zei dat ik zijn butpluggs ook maar goed schoon moest maken...



Ik vond het altijd leuk werk en ik zou het best wel weer gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn butpluggs? Dat meen je niet?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog op zoek naar een schoonmaakster in Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 15:34:

Ik begrijp je helemaal.

Wegens gezondheidsredenen, heb ik thuishulp.

3 uur per week.

Ben momenteel aan mijn 12e hulp toe.

Ik knikker ze er allemaal uit (klinkt niet aardig nee)

Maar gotogot waar leren die vrouwen schoonmaken?

Ramen lappen, alleen binnenkant, (keuken, '' moet de buitenkant ook ?........

Trap stofzuigem met steel????

Badkamervloer, niet! onder het meubel.

Vloer keuken dweilen, om de voeder/waterbakken heen.

Wc vloer met stok! 1m bij 80 cm.

Gek word ik ervan.

Ik ben ook geen perfectionist, maar ik wist wel wat schoonmaken is, toen ik het nog kon.

Sterkte TO.Eindeloos hoeveel hoog woon je? Er zijn nl regels over het ramen lappen buiten bij sommige thuiszorg.Beneden en 1 hoog wel maar vanaf 2 hoog moeten clienten een glazenwasser nemen.En wc schoonmaken mag je niet gebukt doen met een dweil moet met een mop. Heb zelf in de huishouding gewerkt bij de thuiszorg en dat leer je op de opleiding als A hulp.
quote:kloesa schreef op 07 mei 2014 @ 18:29:

Iemand nog op zoek naar een schoonmaakster in Amsterdam?Mogelijk. Hoezo?
Ik heb ook een niet al te beste werkster. Om alles heen schoonmaken, een emmer wat er gebruiken voor het hele huis, niet kijken maar gewoon het standaard riedeltje schoonmaken. Daarnaast gaat de hele tijd haar mobiel en dan gewoon uitgebreid stilstaan en praten. Ik had laatst het huis al uitgebreid schoongemaakt de dag ervoor, zodat ze dan eindelijk eens aan de rest toe zou komen. Ik was buiten bezig. Ik kom binnen was ze een kwartier eerder weggegaan want ze was sneller klaar en natuurlijk niet de rest gedaan. Nu gaat ze standaard te vroeg weg en zal nooit eens iets langer blijven om iets af te maken.

Het is een lief mens en betrouwbaar, maar ik ga dit jaar wel afscheid van haar nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ericito schreef op 08 mei 2014 @ 07:59:

[...]





Mogelijk. Hoezo?ik ben op zoek naar werk. Wil je meer info stuur me dan pm.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 15:34:



Wc vloer met stok! 1m bij 80 cm.





Er was een vrouw en die deed de vloeren werkelijk letterlijk op haar knieën. Jaar in, jaar uit.

Nu zit ze in de ziektewet met 2 kapotte knieën, te wachten totdat ze geopereerd kan worden. Haar kinderen helpen haar met het huishouden.



Die vloerwissers/moppen/dweilen/luiwagen zijn er niet voor niets.

Een vloerwisser is al voor ¤ 3.99 te koop bij de Blokker.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Polydox



Zeg je daar niks van?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Klein stukje dweilen op knieën geen probleem, vind het dan juist onhandig met een stok en je komt dan inderdaad niet overal bij, kun je alsnog met een doek aan de gang als je het goed wil doen, dus dubbel werk, gelijk maar gewoon goed dan.

Heb wel een vrouw gehad bij wie ik het zeil in de woonkeuken 6 bij 6 zoiets, moest stoffen met een stofdoek op m'n knieën omdat ze bang was dat het zeil los zou gaan laten als er gewoon gestofzuigd werd. Ik viel daar alleen af en toe in (thuishulp ja sorry), dus deed ik het maar netjes, maar toen ik haar voor vast aangeboden kreeg heb ik toch bedankt. Het loon weegt dan niet op tegen de spijkerbroeken die je verslijt.

Toen ik bij mijn vaste cliënt begon en met stofdoek en plumeau de cv te lijf ging, vroeg ze wat ik aan het doen was, dat had de vorige nog nooit gedaan. Ze vroeg me toen wel heel lief, of ik in de hoek naast een kast een bromvlieg kon opzuigen, die er al weken lag, in die hoek kwam de vorige ook niet.

Communicatie is belangrijk vooral als je invalt vind ik zelf, iedereen vindt andere dingen belangrijk en je weet niet wat er gedaan is. Maar als je dingen ziet, kun je ze wel gewoon aanpakken vind ik, vlek hier of daar, Hoekjes vind ik belangrijk, plinten, wel de befaamde onderkant van de wastafel. En als ik met een sopje door het huis loop vind ik de deuren/deurklinken even vochtig meenemen totaal geen moeite of nou heel veel tijd in beslag nemen. Heb wel het voordeel dat ik lang ben en dus zonder moeite bij de bovenkant van deuren kan komen, dat zal ook wel schelen. Kan me niet herinneren dat ik ooit iets echt geweigerd heb, alleen bij iemand die echt heel erg op de strepen stond en gewoon bijzonder onaardig was, wel vriendelijk gevraagd waar ik een dweilstok kon vinden toen ze vroeg de keuken te dweilen. Normaal werd dat op de knieën gedaan volgens mevrouw, toen wel gezegd dat dat niet mag vanuit de instantie. Ben niet moeilijk en sta voor veel open als je het mij ook niet moeilijker dan nodig is maakt, en ik kom om te helpen niet om afgesnauwd en rondgeblaft te worden.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Kent iemand nog een schoonmaakster in Nieuwegein? Ik zoek er nog eentje.



Wat betalen jullie eigenlijk per uur?
Alle reacties Link kopieren
En ik zoek iemand in Eindhoven!



In m'n oude woonplaats kwam m'n tante iedere week een ochtend. Ideaal. Ervaren, superbetrouwbaar en ze wist zelf veel beter wat er moest gebeuren dan ik...
ik heb het getroffen, ik heb een roemeense dame die meer doet dan ik had verwacht en ze vraagt 10 euro per uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte in de horeca en nadat ik s,avonds klaar was met koken maakten we met z,n 2en de hele keuken grondig schoon,elke dag weer.

Later werkte ik in de zorg en kon door de horeca ervaring heel snel en grondig werken ik had verschillende vaste adressen.ook viel ik wel in bij ziekte en vakanties,wat me vaak weer een vast adres opleverde.

Ik ben van de oude stempel,schoonmaken is bij mij schoonmaken en niet aaien met een doekje.

Ik eis goed materiaal ik weigerde om met een oude onderbroek te soppen,een mw had een plank vol van die dingen.Op m,n knieen werken deed ik nooit ook niet ragen ik heb n versleten nek.

Nu ik gestopt ben met werken vanwege het versleten lijf kan ik het thuis rustig aan doen ipv een heel huis in 3 uur schoonmaken.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven