nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom beiden! Leuk om te lezen dat mensen zoveel aan dit topic hebben, ik heb er ook veel aan gehad, en vind het fijn de kennis nu weer door te geven. Er komt nogal wat op je af met een nieuwbouwhuis.



@C-meermin, jullie moeten wel lang wachten zeg! Bij ons duurde het hele traject van oriëntatie tot sleutel 1,5 jaar, en dat vond ik al een eeuwigheid. Ik hoop sowieso heel erg lang in ons nieuwe huis te blijven wonen, maar zo'n lang traject doe ik echt nooit meer.



@Polala, of dubbele lasten haalbaar zijn, dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van je situatie. In ons geval is het me heel erg meegevallen, en ik heb zelf in ieder geval meer kunnen sparen dan ik had verwacht. We hadden een budget gemaakt, maar enerzijds betaal je in het begin niet de volledige hypotheek, en anderzijds ga je (on)bewust wel zuiniger leven als je weet dat er elke maand honderden euro's extra uit gaan. Maar ik ken ook wel mensen die tijdelijk weer bij hun ouders zijn ingetrokken omdat ze de dubbele kasten niet konden dragen, of om geld te besparen.
Alle reacties Link kopieren
@amby, ja het is echt een lange tijd.. Komt omdat op de plek waar gebouwd gaat worden nu nog iets staat. Dat moet eerst gesloopt worden, dan komt er een parkeerkelder onder en daarna kunnen ze pas 'echt' gaan bouwen. Het worden zo'n 100 appartementen! Ik houd me er maar aan vast dat het geduld straks beloond gaat worden jullie huis pas opgeleverd las ik, heerlijk hoor!! succes met klussen etc!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om al jullie verhalen te blijven volgen en de verhalen van de enthousiaste nieuwkomers te lezen.



Wij wonen inmiddels 2 maanden in ons nieuwe huis en het is echt heerlijk, we zijn zo blij met alle keuzes die we hebben gemaakt. We zijn nu druk bezig met onze tuin, wat een klus is dat zeg Maar het wordt inmiddels wel steeds mooier.



Helaas is de communicatie met de aannemer tot een dieptepunt gedaald en hebben we de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld voor advies. Ik ben blij dat we nog een deel van het geld bij de notaris hebben staan.

Ik ben nu bezig om alles op papier te zetten en ben heel erg blij dat we veel gecommuniceerd hebben via de e-mail (ook telefoongesprekken weer bevestigd via de e-mail), want dat komt nu goed van pas.



Tip voor jullie allemaal: zorg dat ALLES op papier staat, zodat je dit nog weer kunt terughalen mocht het nodig zijn!!

Je hoopt het natuurlijk niet nodig te hebben, maar als je het wel hebt scheelt het een heleboel.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje jeetje zeg jullie wonen er alweer 2 maanden. Balen dat de communicatie met de aannemer tot een dieptepunt is gedaald. Ik hoop dat alles snel wordt opgelost! Wat is er bijvoorbeeld niet gedaan wat wel afgesproken is?



C-meermin jullie moeten inderdaad lang wachten totdat jullie appartement klaar is.



en hier nog een vraagje. wij hebben nog niks geregeld omtrent verzekering wanneer ons huis wordt opgeleverd. Tijdens de bouw is het huis verzekerd bij de aannemer. Hoe hebben jullie dit geregeld? Nog tips ?
Alle reacties Link kopieren
Zo met telefoon in ene hand en ipad andere hand ff reageren :-)



@Fonteyn, jammer dat je het zo ervaarde, was niet mijn bedoeling over je heen te lezen.

Leuk dat je al in je huis mocht gaan kijken, wanneer mag je weer of weet je dat nog niet??



@Roola, hier komt eerst de vloer (plavuizen) dan de muur (spuiten of / easytuc) en dan pas de keuken. Wij willen beneden in de woonkamer 1 muur in een tint geen idee welke ?? Blauwgroengrijs kleur is wel apart. Kinderkamer dochter is 3 muren wit en 1 muur grote postermuur my little pony of paarden van muurdeco4kids. En de andere kamer is een puberkamer dus zal het wel het wel gewoon vliesbehang zijn zodat hij posters oid erop kan doen.



@Polala, hier hebben we eigen geld om de dubbele lasten te dragen, betalen al iets meer dan de helft van de hypotheek aan aflossing.

Wij proberen zoveel mogelijk in 1 keer te doen, maar dat gaat vast niet lukken aangezien wij nu in huurwoning zitten en 2 kinderen hebben (13 en 4 jaar) wat al aardig kost. Komt vanzelf wel weer goed :-)



@c-meermin, wow lang wachten zeg, maar wel op iets moois



@sneeuwwitje, 2 maanden alweer :-) moesten jullie veel doen in je huis?? Of snel over gegaan? Bedankt voor je tip om alles vast te leggen. Hopelijk is allez snel opgelost. Zijn het grote dingen of van die kleine dingetjes? Die niet goed zijn?



@kaartje1, volgens mij doe je de verzekering regelen zodra je weet wanneer de oplevering is, dan stel je de verzekering op de hoogte en die zorgen dat het dan ingaat op de dag dat jij je sleutels krijgt. Ik moet me hierin ook gaan verdiepen, welke is goed tegen gunstige voorwaarden.



We moeten dan toch inboedel en opstal verzekering hebben?



Ook wil ik koolmonoxidemelders boven op zolder, wij gaan op zolder slapen en het schijnt dat vooral nieuwe ketels vaak niet goed zijn?? Vind dat maar een eng idee.



@ all

Kijkdagen, geen idee hoeveel we er krijgen???

Van het weekend eerste factuur binnen gekregen :-) was wel even een vreemde gewaarwording hoor :-) begon meteen te kriebelen. Vanmorgen maar meteen langs de adviseur gebracht, ben benieuwd hoeveel we volgende maand omhoog gaan in aflossing. Startbouw is nu in rekening gebracht en 25% van alle kleine meerwerk. We hadden het eerst niet door, ik zei tegen vriend o kijk nou ze zijn goedkoper geworden:-) maar helaas was het 25% van het bedrag van elk meerwerk apart haha.



Die 5% wat je achter moet houden, doet de notaris dat zelf?? Ik heb eerlijk gezegd daar niets over gehoord door onze financieel adviseur en notaris??



Nou hopelijk niemand vergeten hier :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:c-meermin schreef op 20 juni 2016 @ 21:36:

@amby, ja het is echt een lange tijd.. Komt omdat op de plek waar gebouwd gaat worden nu nog iets staat. Dat moet eerst gesloopt worden, dan komt er een parkeerkelder onder en daarna kunnen ze pas 'echt' gaan bouwen. Het worden zo'n 100 appartementen! Ik houd me er maar aan vast dat het geduld straks beloond gaat worden jullie huis pas opgeleverd las ik, heerlijk hoor!! succes met klussen etc!Is het een verpauperd gebouw wat er nu staat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Autofan schreef op 20 juni 2016 @ 23:41:

[...]



Is het een verpauperd gebouw wat er nu staat?



Als ze het gaan slopen voor nieuwbouw dan zal dat toch haast wel. Wij hebben dat ook op het project trouwens. In dat gebouw is ook ooit een vleermuis gesignaleerd, wat de sloop evt. nog een jaar gaat ophouden. Gelukkig zijn de huizen die daar moeten komen nog niet verkocht, maar in de tussentijd kijken een hoop mensen er wel op uit.



@kaartje; je moet waarschijnlijk van de geldverstrekker een opstalverzekering afsluiten, dat kan als je een opleveringsdatum hebt, voor oplevering is de aannemer verzekerd. Je moet dan even checken dat de herbouwwaarde voldoende gedekt is, anders moet je zelf bijbetalen mocht de boel volledig affikken. Sommige verzekeraars bieden ook een garantie van X aantal euro, of garanderen volledig tegen onderverzekering.
Alle reacties Link kopieren
quote:Autofan schreef op 20 juni 2016 @ 23:41:

[...]



Is het een verpauperd gebouw wat er nu staat?



Niet echt verpauperd denk ik. Er wonen nu nog mensen anti kraak in en een paar jaar geleden had je er bijvoorbeeld ook een arbo arts zitten! Het is wel een lelijk gebouw vind ik



@all, hoe lang hebben jullie de hypotheekrente vastgezet? Wij twijfelen nu nog tussen 10 en 20 jaar.. Het scheelt maar 0.4% in het tarief maar toch..
Alle reacties Link kopieren
Polala, welkom!

Die dubbele lasten was ook iets waar wij ons zorgen over maakte. Want hoe werkt dat precies....

Nu hebben we sinds november dubbele lasten en het is goed te doen.

Wanneer je denkt de financiële middelen niet hebben om deze dubbele lasten te betalen, dan zou je kunnen kijken of je tijdelijk bij iemand in kan trekken. Een aantal leden in dit topic doen dit ook of hebben dit gedaan.



Hoe werkt het nou precies met die maandlasten van je hypotheek?

Je begint met ongeveer de helft van je uiteindelijke maandelijkse hypotheek. Je betaald bij de Notaris vaak direct de kavel wat meestal rond de helft van de totale koopsom is(kan ook veel meer of minder).

Hierover moet je direct rente betalen. Ook betaal je direct de aflossing over het gehele hypotheek bedrag.

Met elke rekening die je vanuit je bouwdepot betaald, gaat dit geld uit je bouwdepot en wordt dit opgeteld bij het bedrag waarover je rente betaald.

Voorbeeld:

1 april heb je bij de notaris getekend voor je nieuwbouwhuis, hypotheeksom €235.000,-. Bij het tekenen bij de notaris krijg je direct de eerste rekening van €105.000,-. Dit bedrag bestaat uit de kavel(grond)kosten, kosten hypotheekadviseur en kosten notaris.

Je begint direct aflossing te betalen over €235.000,- en rente te betalen over deze €105.000,-. In je bouwdepot staat nog €130.000,- waar je rente over krijgt. Deze rente worden afgetrokken van de totale rente die je over €235.000,- moet betalen. Waardoor je dus een deel van je maandlasten betaald.

5 juni krijg je de eerste factuur van je aannemer van €35.000,-. Deze betaal je vanuit je bouwdepot. Je bouwdepot is nu 95.000,-. Het bedrag waar je nu rente over moet betalen is €140.000,-. Je maand bedrag gaat dus wat omhoog.

Dit gaat zo door totdat je huis klaar is. Mocht er nog een bedrag in je bouwdepot zitten, dan wordt dit direct afgelost op je hypotheek.

En er wordt over het algemeen 5% ingehouden door de notaris. Die 5% krijgt de aannemer pas als het huis helemaal in orde is. Vaak zijn er bij de oplevering(sleuteloverdracht) punten die niet goed zijn. Hier hebben ze 3 maanden voor om deze in orde te maken. Voordat de notaris na 3 maanden uitbetaald zal hij/zij eerst bij jou navragen of alles nu goed is. Zo niet, dan wordt er niet uitbetaald.



Zo een heel verhaal

Hopelijk is mijn uitleg duidelijk en klopt deze ook helemaal(corrigeer me vooral!).

Bedankt voor het warme welkom en de uitleg. Fijn om wat ervaringen te horen en jullie stellen me ook een beetje gerust .



Het is een project waar ook nog gesloopt moet worden dus dat geeft denk ik best wat mogelijkheid voor vertraging, vandaar dat we dat een beetje willen incalculeren.



Fonteyn, heel duidelijk verhaal. Ik dacht alleen dat je meteen aflossing gaat betalen over het hele bedrag? En dan rente over allles wat uit het depot gaat. Of is dat dus niet zo?



We vinden het heel leuk maar ook best ingewikkeld zo'n proces!



Leuk dat sommigen van jullie al kunnen gaan kijken. Lijkt me heel gek om ineens van een tekening naar iets 'echts' te gaan. Voelt het meteen helemaal als je eigen huis? En hebben jullie veel contact met de buren tijdens de bouw?
Alle reacties Link kopieren
c-meermin: bij het vastzetten van de hypotheek zou ik goed nadenken hoe lang je in het nieuwe huis denkt te wonen. Als het bijv. een appartement is en je later naar een eensgezinswoning met tuin zou willen verhuizen, kun je beter voor 10 jr. afsluiten dan voor 20 jr. dikke kans immers dat je er niet 20 jr. gaat wonen en dan betaal je dus een hogere rent (want voor langer vastgezet) dan dat je ervan profiteert (want bij een verkoop los je in de praktijk toch af en neem je je oude hypotheek niet mee). Wij verwachten in ons nieuwe huis lang te blijven wonen en hebben daarom wel voor 20 jr. vastgezet.
Alle reacties Link kopieren
Roola,

Wij gaan beginnen met de muren(glasvlies behang en verf), dan de vloeren(keramisch parket) en vervolgens de keuken(IKEA).

De muren worden waarschijnlijk ral 9010 met uitzondering van een aantal muren. 1 in de woonkamer, 1 in de keuken, 1 in onze slaapkamer, 1 of 2 in de baby slaapkamer en 1 of 2 in dochter haar kamer.



C-meermin, welkom!

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwbouw appartement!

Jeetje wat een lang traject tot eind 2018....poeh moet er niet aan denken

Ik kan me wel voorstellen dat het zo lang duurt als er nu nog een gebouw staat waar "antikrakers" in wonen.

Wij hebben de rente 20jaar vast gezet. Scheelde hier volgens mij 0,3%. Je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Onze redenatie was....als de rente uiteindelijk lager wordt dan hebben we pech, maar blijven onze woonlasten zoals gepland. Als de rente na 10 jaar weer een paar procent hoger is, dan hebben we helemaal pech en moeten we dus hogere maandasten gaan betalen!



Amby hoe gaat het klussen? Liggen jullie op schema?



Sneeuwwitje,

Jeetje wat een gedoe met die aannemer! Ze hebben dus nog steeds niets gedaan?!

Goede tip over de communicatie zwart op wit!

Hoe bevalt het verder in jullie huis? Wat fijn dat jullie nog steeds hartstikke blij zijn met de gemaakte keuzes.

De tuin....daar zie ik het meest tegen op. Wat laten jullie doen(of zijn jullie zelf aan het doen)?



Kaartje,

Zodra je de datum van de sleuteloverdracht heb, kun je een opstal (en inboedel)verzekering afsluiten met de sleuteloverdracht als ingangsdatum.

Je kan natuurlijk wel alvast verzekeraars vergelijken.



Pat,

Ah joh geeft niet.

Er is geen volgende kijkdag. We kunnen wel elke maandag een afspraak maken voor die woensdag om 30min in het huis te kijken.

Wat "leuk" de eerste factuur. Alle eerste keren vind ik leuk in dit nieuwbouw proces.

Wat grappig die vergissing van jou kant over de meerwerkkosten.

Die 5% houd de notaris als het goed is zelf achter. Voor de zekerheid zou ik even in je overeenkomsten(contracten) kijken, hier moet het namelijk in staan. Ik kan me herinneren dat we hier ook voor moesten tekenen, maar dat weet ik niet zeker. Zal straks even naar de papieren kijken voor je.



Zo ik heb mijn best gedaan. Sorry als ik iemand vergeten ben!
Alle reacties Link kopieren
quote:polala schreef op 21 juni 2016 @ 10:41:

Bedankt voor het warme welkom en de uitleg. Fijn om wat ervaringen te horen en jullie stellen me ook een beetje gerust .



Het is een project waar ook nog gesloopt moet worden dus dat geeft denk ik best wat mogelijkheid voor vertraging, vandaar dat we dat een beetje willen incalculeren.



Fonteyn, heel duidelijk verhaal. Ik dacht alleen dat je meteen aflossing gaat betalen over het hele bedrag? En dan rente over allles wat uit het depot gaat. Of is dat dus niet zo?



We vinden het heel leuk maar ook best ingewikkeld zo'n proces!



Leuk dat sommigen van jullie al kunnen gaan kijken. Lijkt me heel gek om ineens van een tekening naar iets 'echts' te gaan. Voelt het meteen helemaal als je eigen huis? En hebben jullie veel contact met de buren tijdens de bouw?



Ja je hebt helemaal gelijk! Heb even snel op mijn afschriften gekeken, want ik twijfelde.

Heb de lap tekst even aangepast.
Alle reacties Link kopieren
@iedereen die advies heeft gegeven over de verzekering. Ik kan alles even rustig aan vergelijken nu.



@fonteyn handig dat jullie elke maandag een afspraak kunnen maken om woensdag in jullie huis te kijken. Hebben ze goed bedacht! Dat geeft veel vrijheid.
Alle reacties Link kopieren
@c-meermin, wij hebben de rente 20 jaar vastgezet. We hopen vrij lang in dit huis te blijven wonen, en anders kunnen we de hypotheek meeverhuizen naar een andere woning. Ik zie juist om me heen dat mensen wél hun hypotheek meenemen, nu veelal natuurlijk nog aflossingsvrije delen. Een nieuwe hypotheek zou ik alleen nemen als de rente gedaald is. Ik denk verder dat we het huis ook wel binnen 20 jaar kunnen afbetalen, maar zo niet, en mocht de rente erg opgelopen zijn na 20 jaar, dan valt dat ook nog wel te overzien. Tegen die tijd betaal je grotendeels aflossing, bovendien neemt het reële bedrag af door de inflatie.



@kaartje, wat de rest ook al zegt; als de opleverdatum bekend is iig een opstalverzekering afsluiten, dat is vaak verplicht vanuit de hypotheekverstrekker. Zorg dan ook dat je je huis voor de herbouwwaarde verzekert, als je onderverzekerd bent dan krijg je zelfs bij kleine schades niet het hele bedrag uitgekeerd. Veel verzekeraars hebben wel een garantie (tot een bepaald bedrag) tegen onderverzekering.



@fontyen, goede uitleg over die dubbele lasten, dit waren echt dingen die me in het begin totaal onduidelijk waren. En fijn dat jullie "altijd" even kunnen gaan kijken bij jullie huis, dat was bij ons dus helaas niet mogelijk.



@hier; liggen vooralsnog op schema met het klussen. De komende 5 dagen gaan we de laminaatvloer boven erin leggen, terwijl beneden het keramisch parket wordt gelegd. Volgende week woensdag verhuizen we, dus het wordt nog even aanpoten. Het is me inmiddels wel duidelijk dat klussen niet aan me uitbesteed is. Man, wat vermoeiend! Gelukkig geeft het wel veel voldoening om te zien dat het huis langzaam maar zeker bewoonbaar wordt. De tuin gaan we alleen op de iets langere baan schuiven, de aannemer wil de boel nog omspitten omdat er mogelijk een lek zit onder onze (dak)tuin, en dat kan pas als het wat droger is.
Alle reacties Link kopieren
Eerst ff ego : ons huis os verkocht!

Haha ik haal pas echt opgelucht adem natuurlijk als hun financiering rond is maar dat komt vast goed.

Nu hard op zoek naar tijdelijke woonruimte.



@ rente wij hebben ook 20 jaar vast gezet ( 2,6 %) we hopen er wel langer dan 10 jaar te wonen



@ verzekering idd allemaal al gezegd



@ kijkdagen fonteyn wat fijn dat je altijd kan kijken. ...het leuke van nieuwbouw vind ik ook dat je het proces kunt zien. Helaas valt er bijna ons bijna niks te zien omdat het bouwterrein ingesloten ligt in fase 1



@amy nog ff doorbijten dus maar dan zit je met tevreden gevoel op de bank in je nieuwe huis
Alle reacties Link kopieren
Jua,

Wat goed! De mensen die laatst het bod uit hebben gebracht?

Hopelijk is de financiering geen probleem. Verwacht je dat een tijdelijk woonplaats makkelijk te vinden zal zijn? Ik hoop het iig voor je!



Wij hebben gelukkig wel goed zicht op het huis, zowel voor als achter.



Amby,

Wat gaaf volgende week woensdag verhuizen!

Dat hebben jullie dan best snel gedaan....toch.

Hoelang verwachten ze dat het leggen van het keramisch parket gaat duren?

Leuk hoor....eindelijk bezig zijn in je huis.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reacties over de inrichting ;) Wij nemen pvc in de keuken dus ene kant wil ik eerst de keuken plaatsen en dan pvc want dat scheelt weer wat m2, aan de andere kant is het misschien makkelijker en netter om eerst pvc te doen en daarna keuken. Ach we hebben nog even om na te denken.



Welkom nieuwe leden, leuk dat de groep zo in tact blijft!



@Jua, gefeliciteerd met de verkoop! Dat is uiteindelijk best snel gegaan toch?



@Amby, super gaaf dat jullie al bijna kunnen verhuizen. In mijn beleving is alles heel snel gegaan maar dat zal misschien voor jullie wel anders voelen hihi.



@ rente, wij hebben zelfs 30 jaar, is dat (te) lang? Omdat ik veel 20 of 10 voorbij zie komen.

@ kijkdagen, die zijn bij ons vast gelegd, vanaf begin dit jaar tot eind dit jaar hebben we 7 koperskijkdagen.

@ hier, ik heb wat offertes opgevraagd voor renovlies. Janstotaal had een dag later al gereageerd en volgens mij best veelbelovend! €17,- m2 en hebben een collectiviteit als je met meerdere woningen uit het project bij hun renovlies afneemt. Nu nog easy stuc afwachten.
Alle reacties Link kopieren
@jua, wat fijn zeg! Gefeliciteerd!



@fontyen, denk dat onze tegelzetter 4 dagen bezig zal zijn. Hij gaat best hard gelukkig!



@roola, de laatste twee weken zijn hard gegaan, die anderhalf jaar ervoor duurde voor mij een eeuwigheid. Op een gegeven moment wordt het wachten op je huis wel onderdeel van je leven, je raakt er gewend aan. Betreft de rente, voor ons werd het relatief duur die voor 30 jaar vast te zetten (geen NHG), bovendien verwachten we de hypotheek wel eerder af te kunnen lossen. Janstotaal heeft bij ons vorige week de muren gedaan, ze leveren keurig werk, maar bij ons kostte het met collectiviteitskorting €11 p/m2. Easystuc is zonder collectiviteit wel goedkoper, maar met collectiviteit komen ze nooit onder de €14 p/m2. Je kan evt. ook nog Smartstuc proberen, die leveren (naar horen zeggen) ook goeie kwaliteit voor een soortgelijke prijs.
Alle reacties Link kopieren
@jua gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!
Alle reacties Link kopieren
Had ik een zin getypt ^^ drukte ik op de verkeerde knop en stond die al in dit topic.

Maar @jua gefeliciteerd met verkoop van jullie huis, hopelijk komt de financiering bij de kopende partij snel rond!



Wij hebben de hypotheek ook voor 20 jaar vast gezet en met een rente van 2,6%. Zelfde hypotheek als we nu hebben is voor 20 jaar vast nu 2,35%. Heel gek 2,6% is al weinig maar 2,35% helemaal.



@hier gisteren een nieuwsbrief gehad van de aannemer en de bouw ligt volgens hun op schema.

Ik ben gisteren even wezen kijken en ik zag dat de platen voor de vloer op de begane grond geleverd waren voor onze woning.

In de brief stond tevens dat aankomende week het eerste casco wordt geplaatst. Ik ben benieuwd wanneer dit bij onze woning gaat gebeuren. Stiekem hoop ik dat bij ons in de tweede week van juli het casco wordt neergezet. (ik bedoeld de voor gefabriceerde muren)

Eerste woningen worden naar verwachting eind september opgeleverd. Ik hoop dat het vanaf dan 1 blok woningen per week opleveren is. Wij zijn van de 6 blokken als 5e aan de beurt. DAn zou het beteken dat wij eind oktober of begin november aan de beurt zijn. Maar goed dat is natuurlijk gokken. Gewoon even afwachten.



@amby of roola mag ik vragen hoeveel jullie in totaal kwijt zijn aan easystuc of iets vergelijkbaars. Wij kunnen onze muren laten stucen voor 13 euro per m2. Ik ben alleen heel slecht in bereken hoeveel m2 muur er gestuucd moet worden.

Wij doen voor benden en boven. Wij krijgen binnenkort de prijs. (is bevriende stukadoor)
Alle reacties Link kopieren
@kaartje, fijn dat de bouw op schema loopt, hopelijk blijft het zo richting het najaren komt er een zachte winter. Wij hebben €3400 betaald voor het renovlies, dat was voor iets meer dan 300m2. Een stukadoor vertelde me laatst dat een woning grofweg 1,5 keer zoveel wandoppervlak als vloeroppervlak heeft, dat klopt bij ons ook wel. Heb je enig houvast voor een berekening.



@hier liggen de vloeren erin. Morgen nog wat passtukjes maken en plinten leggen voor het laminaat boven. Verder ben ik als een gekkie aan het inpakken, omdat we woensdag al gaan verhuizen. Hier een foto van ons keramisch parket. Zit nog een waasje over van het voegen.



Alle reacties Link kopieren
@wat mooi Amy! !!



Wij zijn gisteren ook eens gaan kijken voor vloeren. Pvc beneden of toch lamel pakket?

Houten vloer vind ik wel erg mooi maar ml staat t onderhoud tegen.

maar als ik jouw foto zie moeten we ook eens naar keramisch pakket kijken

Voor boven al erg mooi laminaat gezien voor erg goede prijs.



Ondertussen vooral druk met vervangende woonruimte zoeken. Dat valt best tegen.

En begonnen met inpakken. ...

Alles voor goed doel al duurt t nog veel te lang naar mijn zin dat nieuwe huis klaar is
Alle reacties Link kopieren
[img]null[/img]@amy die prijs is zonder zolder neem ik aan voor renovlies of hebben jullie geen schuin dak?

Ons huis wordt zo'n 131 m2 dus komt met jouw berekening neer op zo'n 200m2 afgerond alleen hoeft de zolder voor groot gedeelte niet gedaan natuurlijk.

Ik heb zo'n € 3000,00 begroot dus dat zou moeten kunnen dus? ! Door wie hebben jullie t laten doen?



Wij gaan nu waarschijnlijk de zolder okk meteen aanpakken. Slaapkamer maken. Huis voor goede prijs kunnen verkopen en ondanks restschuld houden we nu nog leuk bedrag over van ons bankspaarhypotheek potje !
Alle reacties Link kopieren
quote:amby schreef op 25 juni 2016 @ 23:05:

@kaartje, fijn dat de bouw op schema loopt, hopelijk blijft het zo richting het najaren komt er een zachte winter. Wij hebben €3400 betaald voor het renovlies, dat was voor iets meer dan 300m2. Een stukadoor vertelde me laatst dat een woning grofweg 1,5 keer zoveel wandoppervlak als vloeroppervlak heeft, dat klopt bij ons ook wel. Heb je enig houvast voor een berekening.



@hier liggen de vloeren erin. Morgen nog wat passtukjes maken en plinten leggen voor het laminaat boven. Verder ben ik als een gekkie aan het inpakken, omdat we woensdag al gaan verhuizen. Hier een foto van ons keramisch parket. Zit nog een waasje over van het voegen.



[img]http://i66.tinypic.com/j9mqud.jpg[/img]Ik breek stiekem even in. Waar hebben jullie dit keramisch parket gekocht? Erg mooi!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven