Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
Hahaha ze wil niet he ^^, de muts! Kun je iets met de foto die ik postte? De tepels vergelijken?
Heeft ze zo'n kort staartje? Wat schattig!
Alle reacties Link kopieren
deze beter? ze werkt niet zo mee
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 20:51:

[...]



Wat nou bullshit?



Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan bij een castratie.. Maar dan is het wel apart dat kat 4,5 jaar lang niet zwanger wordt en nu ineens wel?Bullshit dat baarmoeder altijd verwijderd wordt.
Alle reacties Link kopieren
De tepels zijn rozerood en wat gezwollen, als het goed is. Aan de foto is niet veel te zien als je geen 'voor' en 'na' foto hebt. Maar van wormen wordt de buik niet heel dik met bewegende bolletjes natuurlijk. Moet wel een enorme lintworm zijn dan. Zwangere poezen zijn erg aanhankelijk en kroelen meer dan normaal. Ik vind dat ze meer op de rug gaan liggen, dan zit die buik niet zo in de weg. Maar de tepels zijn normaal gesproken wit of heel lichtroze, daar kun je een zwangerschap het best aan zien, roze dikke tepels.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Blij om te lezen dat poezen over het algemeen dus heel zelfstandig zijn als het hier om gaat.

jeetje ben nu toch wel zo benieuwd hoe ver ze dan is...

Even schrikken maar zal stiekem ook best leuk zijn.. maar wil inderdaad graag weten waar het mis is gegaan.

Ik kan zeker wat met die link ! het is niet precies zo als daar maar zeker niet zoals het hoort te zijn zeg maar...

Hmmm
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi beestje !



Zo op die laatste foto zie ik ook een buik inderdaad.

Hoop dat de dierenarts morgen duidelijkheid kan geven.

En tja een "foutje" kan bij de dierenarts ook gebeuren. Bij mensen gaan dat soort dingen ook wel eens fout dus waarom niet bij een kat.

Haal morgen rustig de spullen in huis en wel updates blijven geven he ?!
quote:Suze02 schreef op 16 april 2015 @ 20:58:

[...]





Bullshit dat baarmoeder altijd verwijderd wordt.Bullshit dateen kat 4,5 jaar niet zwanger wordt en nu ineens wel
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 16 april 2015 @ 21:00:

De tepels zijn rozerood en wat gezwollen, als het goed is. Aan de foto is niet veel te zien als je geen 'voor' en 'na' foto hebt. Maar van wormen wordt de buik niet heel dik met bewegende bolletjes natuurlijk. Moet wel een enorme lintworm zijn dan. Zwangere poezen zijn erg aanhankelijk en kroelen meer dan normaal. Ik vind dat ze meer op de rug gaan liggen, dan zit die buik niet zo in de weg. Maar de tepels zijn normaal gesproken wit of heel lichtroze, daar kun je een zwangerschap het best aan zien, roze dikke tepels.



Mijn man en ik hebben even goed gekeken, de tepels zijn inderdaad roze, en de onderste twee lijken het dikste ?

Ik weet eigenlijk dus niet of ze daadwerkelijk groter zijn dan normaal omdat ik er werkelijk nooit bewust mee bezig ben geweest.

Ze is zeker aanhankelijker en zoals ik eerder al poste, ze ligt opeens op haar rug terwijl ze dit nooit eerder heeft gedaan. ze vindt het ook opeens prettig als je haar over haar buik kriebelt, eerder gaf ze daar niet zoveel om
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 21:05:

[...]



Bullshit dateen kat 4,5 jaar niet zwanger wordt en nu ineens welWant mannen die een knoopje hebben kunnen ook niet toch in eens per ongelijk raak schieten?
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 16 april 2015 @ 21:02:

[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... GIUJIAoSfQ[/img]Bij deze foto is het wel echt een stuk duidelijker te zien, maar onze kat is ook wel hariger.. misschien dat dat er ook mee te maken heeft?
Alle reacties Link kopieren
http://www.kattenplaza.nl/zwangerschap_kat



Is ze niet schijnzwanger? Lees dat ze dan ook een dikke buik kunnen krijgen.
Ze klinkt wel gewoon echt zwanger . Heul bijzonder. Ben benieuwd wat de DA morgen zegt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 16 april 2015 @ 21:04:

Wat een mooi beestje !



Zo op die laatste foto zie ik ook een buik inderdaad.

Hoop dat de dierenarts morgen duidelijkheid kan geven.

En tja een "foutje" kan bij de dierenarts ook gebeuren. Bij mensen gaan dat soort dingen ook wel eens fout dus waarom niet bij een kat.

Haal morgen rustig de spullen in huis en wel updates blijven geven he ?!



Nou ik denk inderdaad dat het gewoon zo is, ga morgen maar eens wat spulletjes inslaan.

Bedankt trouwens haha en ja ik zal jullie wel even op de hoogte houden
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 16 april 2015 @ 21:10:

Ze klinkt wel gewoon echt zwanger . Heul bijzonder. Ben benieuwd wat de DA morgen zegt!Nou ik ook! ben nu ook gewoon echt ongeduldig
Alle reacties Link kopieren
quote:Derpina schreef op 16 april 2015 @ 21:08:

http://www.kattenplaza.nl/zwangerschap_kat



Is ze niet schijnzwanger? Lees dat ze dan ook een dikke buik kunnen krijgen.





Was zeker ook onze eerste gedachte, ook omdat het echt niet kan (denk je dan)

Maar de bewegingen zijn zo duidelijk voelbaar, overal ook gewoon... zo bizar
Alle reacties Link kopieren
Gaan katten ook meer verharen bij een zwangerschap?

Ze verhaart namelijk ook meer dan ooit
Alle reacties Link kopieren
quote:Livingthelife schreef op 16 april 2015 @ 21:12:

[...]





Was zeker ook onze eerste gedachte, ook omdat het echt niet kan (denk je dan)

Maar de bewegingen zijn zo duidelijk voelbaar, overal ook gewoon... zo bizarHhm nee dan voel je niets nee
Alle reacties Link kopieren
Verharen is het wel de tijd voor. Is volgens mij niet echt een teken bij katten.
Meer de tijd van het jaar idd .
Alle reacties Link kopieren
Nee, volgens mij is de rui dit jaar erger dan normaal. Hier wel tenminste. Geen idee waarom maar ik word gek van de kattenharen, vooral in kleding blijven ze plakken.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 21:05:

[...]



Bullshit dateen kat 4,5 jaar niet zwanger wordt en nu ineens welMisschien 4,5 jaar geen ongecastreerde kater tegen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 16 april 2015 @ 21:23:

[...]



Misschien 4,5 jaar geen ongecastreerde kater tegen gekomen.

Ja, dat kan natuurlijk.

De meeste mensen laten hun poezen en katers helpen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven